Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Cadrul asigurarii calitatii, politici si proceduri, CEAC
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:16

CADRUL ASIGURĂRII CALITĂŢII

POLITICI ŞI PROCEDURI

 

 

O politică este o descriere cuprinzătoare care precizează în mod clar ce anume doreşte să realizeze un furnizor de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ în fiecare domeniu. Toţi membrii personalului trebuie să înţeleagă foarte bine politicile furnizorului de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, dar nu le vor folosi zi de zi în cadrul activităţii lor.

 

Este important ca politicile elaborate să fie uşor de citit, de înţeles şi de pus în aplicare.  Toate politicile trebuie să conţină un număr de referinţă şi data la care au fost actualizate ultima oară.

 

Politicile se pot împărţi în şase secţiuni de bază:

Enunţul politicii care prezintă în termeni generali angajamentul asumat;

Scopul politicii în care se precizează motivele elaborării politicii respective; 

Aria de cuprindere a politicii în care se precizează la cine şi la ce referă politica respectivă;

Procedura explică în ce mod este pusă în aplicare politica în activitatea zilnică;

Bibliografia în care sunt enumerate orice formulare sau manuale legate de politica respectivă;

Asigurarea Calităţii prezintă când este monitorizată şi analizată politica respectivă şi de către cine.

 

În timp ce politicile prezintă intenţia furnizorului de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, procedurile spun ce anume face furnizorul pentru a îşi pune în practică intenţia. Instrucţiunile de lucru precizează cu exactitate în ce mod va fi implementată procedura de către membrii personalului. Cea mai simplă formă de procedură este diagrama.

 

 

 

Elaborarea unei proceduri

 

Paşii prezentaţi în continuare îi vor ajuta pe furnizorii de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ  în elaborarea propriilor proceduri:

Numele procedurii

Scurtă prezentare a procedurii

Consultarea membrilor personalului care vor pune în practică procedura

Verificarea diagramei (pentru a ne asigura că are sens)

Este nevoie de instrucţiuni de lucru?

Cum se încadrează diagrama în experienţa generală a elevului?

Cum va fi monitorizată procedura pentru a vedea dacă este pusă în aplicare?

Cine va efectua monitorizarea?

Cât de des va fi analizată procedura?

Cine va efectua această analiză?

 

 

 

 

Exemplu de procedură

 

Titlu                                                                                                                                        ___

 

Scop                                                                                                                            ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Aria de cuprindere                                                                                                                 ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Responsabilităţi                                                                                                                      ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Procedură                                                                                                                               ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Documente                                                                                                                             ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

 

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:12
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Revista cu ISSN Interferente in educatie…

Revista cu ISSN Interferente in educatie publicare

- Revistă naţională de educaţie - ISSN 2065 - 3239   Preşedinte APR: Şumãlan Dan Redactor şef: Lazar Mihaiela Adresa: Strada Constantin Daicoviciu Nr. 15, Etaj 4, Birou 405 Cluj-Napoca, cod 400020, România Fax: 0364-11.90.80 E-mail:...

Read more

DOCUMENTS AUTHENTIQUES ORAUX

                          DOCUMENTS AUTHENTIQUES ORAUX            Lector univ. Ilie MINESCU          Universitatea de Vest TIMIŞOARA     Origine et Classement   Les documents authentiques ont fait leur entrée en didactique des langues au cours de la décennie...

Read more

Responsabilul cu Formarea Continua atrib…

Responsabilul cu Formarea Continuă (RFC) - atribuţii     A. Informare   1. Cunoaşterea legislaţiei privind perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice şi a cadrelor didactice auxiliare; 2. Asigură accesul la informaţie pentru tot personalul...

Read more

Violenta definire concept forme

VIОLEΝŢA DEFINIRE, CONCEPT, FORME Boldașu Magdalena Maria, prof.înv.primar, Școala Gimnazială Nr.1 Peștera În ce рriveşte încercările de definire, analiză şi interрretare a agreѕivităţii de către ѕрecialişti, nu numai că nu...

Read more

Limba franceza_ limba utila si necesara

LIMBA FRANCEZĂ ESTE ÎNCĂ O LIMBĂ UTILĂ ŞI NECESARĂ A ZILELOR NOASTRE?   Prof. Dinu Maria Şcoala cu clasele I-VIII, Bâlta, Dolj     În zilele noastre, limbile străine au devenit o necesitate pentru o viaţă...

Read more

Organizarea si desfasurarea admiterii in…

Organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat 2013 Vezi Ordinul nr. 5608/31.08.2012 privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul scolar 2013-2014. Publicat in Monitorul Oficial,...

Read more

Apprendre par le biais des jeux

APPRENDRE PAR LE BIAIS DES JEUX   Profesor limba francezã Negraia Marta Cristiana, Şcoala nr. 12 ’’Miron Costin’’ Galaţi   La compétence de communication orale peut se développer par l’intermède du jeu qui exige s’adapter...

Read more

Comunicarea obstacole si solutii

COMUNICAREA, OBSTACOLE ŞI SOLUŢII   Învăţătoare Răşinariu Ionela Şcoala cu cls. I-VIII Petreşti   Educaţia se bazează pe comunicare. În fiecare oră transmitem elevilor cunoştinţe noi, le descoperim şi mai apoi le cizelăm diferite aptitudini....

Read more