Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Cantecele in predarea limbii engleze
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Aprilie 2015 07:46

CÂNTECELE ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE

Profesor de limba engleză Crețu Alina-Arsaluis,

Liceul Teoretic „Mihail Sebastian”, Brăila

Cântecele nu înseamnă doar distracție, ele reprezintă un scop în sine pentru învățarea unei limbi străine.

Majoritatea profesorilor de engleză folosesc cântecele în procesul de predare și asta din motive bine întemeiate.

  1. Cântecele sunt foarte ușor de ținut minte. Toți am trăit fenomenul „cântecul ce nu-mi iese din minte”. Cântecele rămân întipărite atât în memoria noastră de lungă durată cât și în cea de scurtă duratăt, așa că reprezintă o modalitate simplă de a ne aminti sintagme și expresii destul de lungi și complexe.

  2. Cântecele sunt extrem de motivante. Atât tinerii cât și adulții sunt extrem de receptivi când sunt folosite cântecele în procesul de predare al limbii engleze.

  3. Cântecele sunt extrem de personale. Deoarece majoritatea cântecelor au teme generice (cel mai adesea dragostea) și se referă mai puțin la anumiți oameni, locuri sau momente, ascultătorii se regăsesc în mesajul versurilor.

  4. Cântecele conțin limbaj uzual. Limbajul folosit în majoritatea cântecelor este simplu, adesea într-un stil conversațional. Cântece mai complexe ca de exemplu ”History will teach us nothing” de Sting, poate fi analizat ca orice alt text literar. Așa cum spunea Tim Murphey: „...orice se poate face cu un text se poate face și cu un cântec.”

  5. Cântecele pot aborda subiecte tabu. Cântecele reprezintă o metodă eficientă de promovare a unor subiecte, care din motive ce țin de rigorile sociale , nu sunt prea des exploatate de materialele didactice. Astfel, subiecte precum „divorțul”, „lupta contra sistemului” și altele pot fi abordate mult mai ușor prin intermediul cântecelor.

    Cântecele pot fi analizate ca texte. Așa cum am menționat anterior cântecele pot fi exploatate ca orice alt text. Ele pot fi o sursă și o metodă de predare și exersare a gramaticii, sintaxei, vocabularului, pronunției dar și a abilitășilor de audiție, citit, vorbit, scris și traducere.

    Cântecele sunt folosite în trei etape: prin activități introductive, activități propriu zise de învățare și activități de consolidare.

  1. Activități introductive

    Scopul acestei etape este de a pregăti elevii lingvistic, educațional, tematic și psihologic pentru text. Elevii sunt familiarizați cu subiectul și cu elementele specifice de vocabular, sau cu orice alte elemente lingvistice care îi pot ajuta în etapele următoare să exploateze textul cât mai eficient posibil.

    Un element esențial al acestei etape este motivarea elevilor pentru ca aceștia să-și dorească să asculte cântecul. Acest lucru se realizează prin întrebări ajutătoare la care elevii răspund în timp ce văd textul pentru prima dată.

  2. Activități propriu zise de învățare

    În timpul acestei etape elevii au activități și sarcini care exploatează textul în mod direct. Sarcinile de lucru pot fi gradate și devin din ce în ce mai dificile pe măsură ce analiza textului avansează. De exemplu, în timp ce se ascultă un cântec precum ”An Englishman in New York”de Sting, o sarcină de lucru de început ar putea fi identificarea temei cântecului. Ulterior cerința poate avea în vedere identificarea unor informații specifice și necesită ascultarea intensivă a cântecului sau lectura versurilor cerându-se elevilor să marcheze diverse informații din text cu Adevărat sau Fals.

    Totodată, în timpul acestei etape a lecției, elevii pot să efectueze sarcini paralele, de exemplu să citească versurile în timp ce fac însemnări despre X, sau ascultă cântecul și subliniază diverse expresii, cuvinte, etc.

    După această analiză detaliată a cântecului, elevilor li se poate cere să reflecteze asupra limbii folosite dar și a conținutului.

  3. Activități de consolidare

    Această a treia etapă include activități care conduc la exersarea abilităților de producere de mesaje orale și scrise. În această etapă cântecul și textul sunt cele care oferă stimulii pentru desfășurarea unor activități ulterioare menite să consolideze alte deprinderi și abilități. Un exemplu poate fi cântecul formației Beatles ”She is leaving home”, unde elevii fie pot realiza un dialog între fată și părinții ei, sau pot redacta scrisoarea pe care tânăra a lăsat-o părinților ei.

    La final, desigur, după ce elevii au rezolvat toate sarcinile de lucru, o posibilă recompensă ar fi să cânte împreună cântecul studiat.

    Bibliografie:

  1. Anderson, A. and Lynch, T. Listening. Oxford University Press, 1988

  2. McDowell, J. and Hart, Ch. Listening plus: authentic recordings with tasks to develop listening skills and teacher training, Edward Arnold (Publishers), 1987

  3. Murphey, T. Music & Songs, Oxford University Press, 1992

  4. Underwood, M. Teaching listening. Longman Group Limited, 1989

  5. Ur, P. Teaching Listening Comprehension. Cambridge University Press, 1992

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Hortensia Papadat Bengescu Ciclul Hallip…

HORTENSIA PAPADAT-BENGESCU CICLUL HALLIPILOR   Prof. APOSTOL IULIANA – ANDREEA Şcoala cu clasele I-VIII „Dimitrie Pompeiu” Broscăuţi   Tudor Vianu [1] o consideră pe Hortensia Papadat-Bengescu, alături de Liviu Rebreanu „scriitorul care a exercitat o înrâurire...

Read more

Structura noului an scolar 2014-2015

STRUCTURA NOULUI AN ŞCOLAR 2014-2015 Ministerul Educației a anunțat structura noului an școlar 2014-2015. Acesta va începe pe 15 septembrie 2014 şi se va încheia pe 19 iunie 2015. Elevii din...

Read more

Principalele dimensiuni ale managementul…

                       PRINCIPALELE  DIMENSIUNI ALE MANAGEMENTULUI                                                         CLASEI DE ELEVI   Institutor  Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2, Vorniceni, Judeţul Botoşani               Dimensiunile centrale ale managementului clasei de elevi, identificate la...

Read more

La Fontaine

LA FONTAINE                                                                                    Prof. Mira Magdalena                                                            Liceul Tehnic “Constantin Brâncuşi” Piteşti   La Fontaine est un poète dans le sens restraint du mot, puisque sa gloire repose sur des oeuvres qui ne passent...

Read more

Despre invatarea umana

DESPRE ÎNVĂŢAREA UMANĂ   Profesor psihopedagog Ştefănescu Adreana Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională “Speranţa” Timişoara   Argument. Materialul cuprinde noţiuni despre învăţare şi teorii cunoscute ale învăţării promovate de savanţi în diferite perioade ale...

Read more

Din datinile obiceiurile si traditiilor …

DIN DATINILE, OBICEIURILE SI TRADITIILE RUSILOR LIPOVENI DIN MUNICIPIUL BRAILA   Prof. dr. Ion Andronache, Liceul Tehnologic „Constantin Brancoveanu”, Braila   Braila a fost si este un oras cosmopolit, unde toleranta fata de alte...

Read more

Mihai Eminescu poet national si valoare …

Mihai Eminescu- poet naŢional Şi valoare europeană -diseminare parteneriat mulTilateral ACTIVE FOR EU   Prof. Casangiu Adriana-Daniela Grădiniţa cu PP “Nicolae Romanescu” Craiova   Opera marelui Eminescu, cel mai important poet naţional român, este fără...

Read more

Proba de evaluare sumativa la tema compu…

PROBĂ DE EVALUARE SUMATIVĂ LA TEMA COMPUŞI HIDROXILICI   Prof. Sandu Diana – Ileana Colegiul Tehnic”Regele Ferdinand I” Timişoara               Rezumat: Am dorit să ilustrez, printr- o gamă largă de itemi, o probă de...

Read more