Documente necesare la inspectii RODIS |
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:30 |
1. LA NIVELUL DIRECTORULUI
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1.
|
Documente de proiectare
|
1.1. Planul de dezvoltare instituţională al unităţii.
|
1.2. Oferta educaţională a unităţii.
|
1.3. Planul managerial anual.
|
1.4. Programe manageriale semestriale.
|
2.
|
Documente de evidenţă
|
2.1. Contract de management/ decizie/fişa postului (atât pentru director cât şi pentru directorul adjunct)
|
2.2. Statul de funcţii.
|
2.3. Organigrama unităţii şcolare,
|
2.4. Cartea de onoare a unităţii.
|
2.5. Regulament de ordine interioară.
|
2.6. Dosar cuprinzând ordine, instrucţiuni, regulamente etc.
|
2.7. Graficul de control al directorului (pe domenii de activitate).
|
2.8. Caietul de asistenţe la ore -numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/ cadre didactice
|
2.9. Registrul de decizii, dispoziţii şi note de serviciu - legalitatea deciziilor (elaborare, fundamentare, oportunitate) şi legalitatea constituirii comisiilor şi catedrelor (număr, reprezentaţi, durată)
|
2.10. Schema orară pe nivel de studiu
|
2.11. Criterii de evaluare a activităţii personalului didactic în vederea acordării calificativelor anuale-existenţa fişelor.
|
2.12. Planul de şcolarizare aprobat – cuprinderea şi şcolarizarea copiilor/elevilor.
|
2.13. Dosar cu instrumentele interne de lucru ale directorului pentru îndrumare şi control/programe operative săptămânale
|
2.14. Dosar privind siguranţa în muncă
|
2.15. Dosar privind protecţia civilă (cf. ghid I.S.J.), siguranţa civică
|
2.16. Dosar cu rapoarte anuale privind starea învăţământului.
|
2.17. Programe de cooperare şi parteneriat locale, naţionale şi internaţionale, inclusiv Programul de granturi pentru dezvoltarea şcolară, PIR, etc
|
2.18 Nivelul cantitativ şi calitativ al bazei didactico-materiale; utilizarea raţională a spaţiilor de învăţământ- şcoală, cantină, internat, ateliere, laboratoare, etc
|
2.19 Planificarea şi evidenţa concediilor-pentru directorul adjunct şi personalul nedidactic şi didactic auxiliar
|
2.20 Promovarea imaginii instituţiei (site, presă scrisă, TV, elemente de identitate vizuală, etc), activitatea de relaţii publice
|
3.
|
Documentele Consiliului Profesoral
|
3.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consililui Profesoral.
|
3.2. Registrul de procese verbale.
|
3.3. Materiale prezentate (cf. tematicii):
- Rapoarte de analiză semestriale şi anuale;
- Raportul directorului prezentat în Consiliul Profesoral.
|
4.
|
Documentele Consiliului de Administraţie
|
4.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consiliului de Administraţie.
|
4.2. Componenţa Consiliului de Administraţie şi repartizarea pe sarcini.
|
4.3. Registrul de procese verbale.
|
4.4. Raportul directorului prezentat în Consiliul de Administraţie.
|
4.5. Existenţa şi discutarea fişelor de autoevalauare a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar, evidenţierea calificativelor anuale (prin punctaj şi calificativ acordat)
|
4.6. Dosar cu procedura completă de acordare a salariului de merit conform metodologiei, pentru anul calendaristic în curs
|
4.7. Acordarea premiilor lunare 2% - fişa cu criterii
|
4.8. Sancţionarea membrilor colectivului (fundamentare, Statut, Codul Muncii)
|
5.
|
Documentele Consiliului Şcolar
|
5.1. Componenţa.
|
5.2. Rapoarte de analiză.
|
6.
|
Documentele Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în şcoală
|
6.1 Regulament, strategie
|
6.2 Componenţa, decizie de constituire
|
6.3 Raport anual de evaluare internă a calităţii, plan de îmbunătăţire
|
7.
|
Documentele Compartimentului Contabilitate
|
7.1. Bugetul de venituri şi cheltuieli.
|
7.2 Evidenţa fondurilor extrabugetare - închirieri, servicii, donaţii, sponsorizări de la părinţi sau de la alte persoane fizice sau juridice.
|
7.3 Derularea programelor guvernamentale: investiţii-reabilitare (HG), Lapte-corn, Bani de liceu, Euro 200, etc.
|
7.4 Modul de efectuare a inventarierii, casare, etc.
|
8.
|
Documentele Compartimentului Administrativ
|
8.1 Asigurarea combustibilului, aprovizionarea cu alimente pentru cantine
|
8.2 Administrarea şcolii – autorizare sanitară de funcţionare, apă curentă, starea localului, aspect exterior şi interior, funcţionalitate, predarea sălilor de clasă diriginţilor
|
8.3 Întreţinerea bazei materiale: mobilier, săli de clasă, uşi, ferestre, table, magazii alimente, sală de sport, teren de sport, spaţii verzi, lot şcolar, etc
|
2. LA NIVELUL DIRECTORULUI ADJUNCT (în cazul în care nu este normat un astfel de post – documentele vor fi solicitate directorului unităţii de învăţământ)
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1
|
Documente de proiectare
|
1.1 Contract de management, fişa postului, decizie
|
1.2 Grafic de control al directorului adjunct
|
2
|
Documente de evidenţă
|
2.1 Caiet de asistenţe la ore: numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/cadre didactice
|
2.2. Organizarea unităţii şcolare pe compartimente, catedre, comisii. Existenţa deciziilor de constituire a catedrelor/comisiilor.
|
2.3 Orarul şcolii, comisia de întocmire, decizia pentru comisia de orar
|
2.4 Graficul serviciului pe şcoală-cadre didactice şi elevi
|
2.5 Planificarea şi evidenţa concediilor pentru cadrele didactice
|
2.6 Procente de promovare-corigenţă, repetenţi (în anul şcolar trecut)
|
2.7 Elevi cu note de 7 şi sub 7 la purtare
|
2.8 Rapoarte privind analizarea periodică a rezultatelor şcolare (pe baza raportărilor şefilor de catedră)
|
2.9 Elevi cărora li s-au aplicat sancţiuni disciplinare
|
3
|
Documentele comisiilor/catedrelor
|
3.1 Evidenţa membrilor comisiei/ catedrei, date personale, atribuţii etc.
|
3.2. Programe manageriale anuale şi semestriale ale catedrelor/comisiilor metodice
|
3.3. Graficul de utilizare a laboratoarelor, cabinetelor, săli de sport.
|
3.4. Graficul de interasistenţă.
|
3.5. Lista cu elevii capabili de performanţă.
|
3.6. Rezultate la concursuri şi olimpiade şcolare
|
3.7 Rezultate la examene naţionale, analize şi plan de măsuri în urma acestora – dacă este cazul (numai la dosarele catedrelor unde sunt incluse discipline de examen)
|
3.8. Program de pregătire:
- pentru elevii performanţi;
- pentru recuperare;
- pentru examene naţionale.
|
3.9 Materiale prezentate în şedinţele comisiei/catedrei.
|
3.10. Graficul activităţilor metodice
|
3.11. Dosar cu propunerile pentru oferta educaţională; programe şcolare avizate de I.S.J.
|
3.12. Instrumente de evaluare şi notare; bareme minimale
|
3.13. Monitorizarea parcurgerii programei la fiecare clasă şi aprecieri asupra modului cum se realizează evaluarea elevilor/ritmicitatea notării.
|
3.14. Organizarea recapitulărilor finale.
|
3.15. Evaluarea membrilor catedrei/comisiei şi propunerile pentru calificativele anuale, în baza unui raport motivat.
|
3.16. Documente privind cercetarea pedagogică.
|
3.17. Informaţii semestriale asupra activităţii comisiei/catedrei.
|
3.18 Grafic de desfăşurare a tezelor semestriale
|
4
|
Documentele laboranţilor.
|
4.1. Program de activitate semestrială.
|
4.2. Raport anual.
|
5
|
Documentele bibliotecarei.
|
5.1. Program de activitate anuală.
|
5.2. Program de activitate semestrială.
|
5.3. Registrul de organizare a fondului de carte.
|
5.4. Registrul de evidenţă a cititorului; fişe de cititor.
|
5.5. Evidenţa activităţilor (organizarea sau participarea de / la acţiuni specifice: lansare de carte, întâlniri literare, simpozioane, vitrine şi expoziţii de cărţi, standuri de noutăţi sau de colecţii de cărţi, prezentări de manuale opţionale)
|
6
|
Documentele privind perfecţionarea cadrelor didactice.
|
6.1. Programe de perfecţionare.
|
6.2. Evidenţa perfecţionării.
|
6.3. Decizie de numire a unui responsabil cu perfecţionarea.
|
7
|
Documentele cadrelor didactice.
|
7.1. Proiectare anuală.
|
7.2. Planificări calendaristice semestriale.
|
7.3. Proiectarea unităţilor de învăţare.
|
8
|
Documentele Coordonatorului de proiecte şi programe educative
|
8.1 Proiectarea activităţilor la nivelul comisiei diriginţilor
|
8.2 Programul activităţilor extraşcolare, inclusiv programe iniţiate pentru elevi în timpul vacanţelor şcolare
|
9
|
Consiliul elevilor -NUMAI LA UNITĂŢILE LICEALE!
|
9.1 Componenţă
|
9.2 Procese-verbale ale activităţilor şi iniţiativelor CE
|
10
|
Comitetul Reprezentativ al părinţilor
|
10.1 Componenţă
10.2 Procese-verbale lectorate cu părinţii
|
3. SECRETARIAT
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1.
|
Documente de evidenţă
|
1.1 Registrul de inspecţii.
|
1.2 Statul de funcţii al şcolii
|
1.3 Fişele posturilor
|
1.4 Cataloage (grupe, clase)
|
1.5 Condica de prezenţă a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar
|
1.6 Registre matricole
|
1.7 Registre de evidenţă şi eliberare a actelor de studii (diplome, certificate, adeverinţe provizorii, cotoare diplome, stoc acte studii).
|
1.8 Registrul de evidenţă cărţi de muncă
|
1.9 Caietul de procese-verbale ale profesorilor de serviciu pe şcoală
|
1.10 Dosarele personale ale cadrelor didactice
|
1.11 Contracte de muncă individuale ale personalului din unitate
|
1.12 Procesele-verbale pentru examenele de corigenţă, dosare complete
|
1.13 Documente privind înscrierea/examenele de absolvire ale elevilor
|
1.14 Documente privind mişcarea elevilor (legalitatea transferărilor, examene de diferenţă, confirmări foi matricole trimise - primite)
|
1.15 Registrul de intrări-ieşiri
|
1.16 Dosar cu bursele şcolare ale elevilor
|
1.17 Registru note telefonice
|
1.18 Evidenţa carnetelor de alocaţie
|
1.19 Dosare de corespondenţă cu I.S.J., MECT, alte instituţii, acţiuni, comunicări, note, circulare etc.).
|
1.20 Existenta si starea arhivei.
|
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 30 Ianuarie 2013 22:42 |
Adaugă comentariu
|
EDUCAŢIA ÎNTR-UN CONTEXT INTERCULTURAL
Instit. Elena Grigore,
C.N. “Fraţii Buzeşti”, Craiova, Dolj
REZUMAT
Educaţia se referă la includerea în structurile învăţământului a copiilor, pentru a oferi un climat favorabil dezvoltării armonioase şi cât mai... Read more
TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR ÎN CADRUL LECȚIILOR LA CICLUL PRIMAR
Prof. înv. primar Olariu Marineta
Școala Gimnazială "Prof. Gheorghe Dumitreasa", Girov
Rezumat: Învăţământul diferenţiat vizează adaptarea activităţii de învăţare îndeosebi sub raportul conţinutului,... Read more
O experienţă palpitantă – şapte ani în Algeria!
După câştigarea independenţei Algeriei, în 1962, odată cu plecarea în masă a francezilor, forţa intelectuală a ţării a scăzut considerabil. Primii ani ce... Read more
PROGRAMUL ZILNIC AL ELEVULUI
Învăţător Ţipu Mihaela
Şcoala cu clasele I-IV Schitu/StructuraCostineşti, jud. Constanţa
Şcoala este o instituţie importantă în viaţa copilului şi a familiei.
Acesta păşeşte pragul şcolii aflându-se deodată în faţa... Read more
Calendarul olimpiadelor si concursurilor scolare internationale 2015
Vezi Calendarul olimpiadelor si concursurilor scolare internationale desfasurate in Romania si in strainatate pentru anul scolar 2014-2015, respectiv: activitatea, tara/localitatea si perioada.
Read more
Evaluarea Nationala 2017 - Calendarul pentru clasa a II-a, clasa a IV-a, clasa a VI-a
Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice a aprobat Calendarul de administrare a evaluarilor nationale la finalul... Read more
EDUCABILITATEA
CONCEPT
Prin expresia „educabilitate”, psihopedagogii desemneaza potentialul de formare umana sub influenta factorilor de mediu sau educationali.
Polisemantismul termenilor care compun aceasta definitie o fac foarte neclara. De exemplu, expresia „potential de... Read more
CARACTERUL
Ca latura relationala a personalitatii, „responsabila" de felul in care oamenii interactioneaza unii cu altii in cadrul societatii, caracterul a fost definit cel mai adeseori ca o pecete sau amprenta... Read more
INTERVENŢII CREATIVE
Cauacean Rosi Cristiana - Profesor educator,
Școala Specială Beclean
Abstract
Muzica a avut întotdeauna capacitatea de a ne atinge sentimentele într-un mod unic. Terapia prin muzică este bazată pe înțelegerea… ACTIVITATEA NR. 1
CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!
1. Grupa de vârstă: copiii din clasele V-VIII
2. Ariile de dezvoltare: fizic, intelectual, caracter, emoţional, social, spiritual
3. Denumirea activităţii: CERCETĂŞIA ESTE…
Planificare model pentru limba si comunicare invatamant primar
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice.… Cu ocazia Zilei Europene a Sigurantei Rutiere, în perioada 6-17 octombrie 2008 s-a desfãsurat proiectul educational „Educatie si circulatie”, organizat de Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu în parteneriat cu… FIINŢA UMANĂ ÎNTRE COORDONATE ALE TIMPULUI
Prof. Cristina Lorincz
Colegiul Tehnic Iosif Şilimon, Braşov
Timpul, o necunoscută „concretă”a existenţei noastre, este una din marile probleme existenţiale ale omului. Fiinţa umană,…
CÂMPUL LEXICAL SEMANTIC - CONCEPTE OPERATORII
Profesor Andra Elena Diaconu
Profesor de limba și literatura română,
Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea
În concepția lui Eugen Coșeriu conceptele operaționale cu care trebuie să…
UN PERFORMER AL MUZICII DIVINE – J. S. BACH
Prof. Gloria Ghidiceanu
Şcoala Gimnazială “Mihai Viteazul” Craiova
Traducerea substantivului performance din limba engleză ne oferă o paletă mai largă de sensuri, printre care şi… Dintre proiectele noastre ...
Liceul de Arta "Ioan Sima" Zalau
"O alimentatie sanatoasa"
Profesor Cosma Camelia
MODERNIZAREA EVALUĂRII ȘCOLARE DIN
PERSPECTIVA UTILIZĂRII TIC
prof. înv. primar Comoli Doina
Școala Gimnazială Nr. 96, București
Activitatea de predare-învățare-evaluare necesită o continuă adaptare a profesorului la diferitele generații…
|
Comentarii