Mai multi candidati la examenul de definitivare in invatamant 2013 |
Joi, 07 Februarie 2013 15:52 |
Mai mulţi candidaţi înscrişi în 2013
pentru examenul de definitivare în învăţământ
În perioada 4 - 25 ianuarie, s-au înscris pentru examenul naţional de definitivare în învăţământ 8.537 de candidaţi, dintre care au fost validaţi 8.335.
Comparativ cu anul 2012, se observă o creştere a numărului de înscrişi cu 27%. Astfel, în 2012, numărul candidaţilor înscrişi a fost de numai 6.537, dintre care au fost acceptaţi pentru susţinerea examenului 6.114. Creşterea din 2013 este datorată, în mare parte, scăderii vechimii minime necesare la catedră, de la 2 ani la 1 an.
Cei mai mulţi candidaţi care doresc să susţină examenul de definitivat în acest an provin segmentul de vârstă 20-25 de ani (33,5%), fiind urmaţi de cei cu vârste între 26-30 de ani (28%).
În baza Metodologiei pentru organizarea şi desfăşurarea examenului naţional de definitivare în învăţământ, aprobată prin OMECTS 6193/13.11.2012, candidaţii vor avea de trecut două inspecţii la clasă şi o probă scrisă. Inspecţiile se vor realiza până la data de 20 iunie şi constituie criteriu eliminatoriu. Candidaţii trebuie să obţină cel puţin media 8 la inspecţii pentru a putea accede la proba scrisă, care se va desfăşura în data de 18 iulie. De asemenea, un alt criteriu pentru a se califica în proba finală îl reprezintă şi stagiul de predare de cel puţin un an la catedră.
Subiectele şi baremele pentru examenul scris sunt realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE). Modele de subiecte şi bareme vor fi postate la pe pagina web dedicată, http://definitivat.edu.ro, şi vor fi utilizate în programele pentru pregătirea debutanţilor, desfăşurate de Casele Corpului Didactic.
Afişarea rezultatelor se va face pe 23 iulie, iar înregistrarea contesaţiilor şi transmiterea acestora la centrele de evaluare se va realiza în intervalul 23-24 iulie. În perioada 25-26 iulie vor fi soluţionate contestaţiile, iar rezultatele finale vor fi disponibile în data de 27 iulie.
Biroul de presă, www.edu.ro
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Adaugă comentariu
|

- Revistă naţională de educaţie -
ISSN 2065 - 3239
Preşedinte APR: Şumãlan Dan
Redactor şef: Lazar Mihaiela
Adresa:
Strada Constantin Daicoviciu Nr. 15, Etaj 4, Birou 405
Cluj-Napoca, cod 400020, România
Fax: 0364-11.90.80
E-mail:... Read more
IMAGINARUL ALTERITÃŢII ŞI CYBER-CONŞTIINŢA.
DE LA BINOMUL IDENTITATE/ALTERITATE LA BINOMUL EU/CEILALŢI
Monica Matei,
Preperator univ.,
SNSPA, Facultatea de Comunicare si Relatii Publice
Aparent antagonice, conceptele de identitate si alteritate sunt interdependente, reprezentând polii... Read more
JUNIMEA ŞI CRITICISMUL JUNIMIST
Prof. Gabriela Ionescu
Colegiul Tehnic Nr.2, Târgu-Jiu
Rezumat: Societatea Junimea a fost cea mai importantă grupare ideologică şi culturală din a doua jumătate a secolului al XIX-lea, având rolul... Read more
ACTIVITÃŢI COMPLEMENTARE PENTRU VALORIFICAREA POTENŢIALULUI ELEVILOR
ŞI A FORMÃRII LOR
CA CETÃŢENI EUROPENI
prof. Ciucã Cristina
Şcoala cu clasele I – VIII Bâsca –... Read more
ANEXA Nr. 4
la metodologie
PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
EDUCATIE ARTISTICA SPECIALIZATA
Specializarile: Muzica, Corepetitie, Coregrafie si Arta actorului
(posturi didactice/catedre din scolile si... Read more
TIPARE COSMOGONICE ROMÂNEŞTI
Prof. Iorga Violeta Teodora
Şcoala 16 ,,Nicolae Bãlcescu”, Galati
Cosmogonia reprezintã un punct de referintã pentru mitologia tuturor popoarelor. ªi pentru români, aceasta presupune trei etape de... Read more
CĂUTAREA IDENTITĂŢII ÎN MEDIA
Mureşan - Chira Gabriel
Prof. Educator CRDEII, Cluj - Napoca
Asaltul informaţional este o realitate întâlnită la tot pasul. Ne punem întrebarea firească - cum ne protejăm... Read more
 STUDIUL COMPATIBILITĂŢII ELECTROMAGNETICE ÎN
SISTEME ELECTRICE
Prof. Drd. Ing. LILIANA CÎMPAN,
Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” Şimleu Silvaniei
Rezumat
Activităţile umane, dar în mod special activitatea industrială, dau naştere la numeroase forme de poluare a... Read more
APTITUDINILE ŞI SUCCESUL PROFESIONAL
Profesor Jianu Camelia
Colegiul Tehnic Reşiţa, Caraş-Severin
Aptitudinile se constituie într-un ansamblu de însuşiri de ordin instrumental- operaţional care diferenţiază oamenii între ei în ceea ce priveşte maniera de…
EXPRESIA PLASTICĂ ŞI TERAPIA OCUPAŢIONALĂ
Mureşan-Chira Gabriel
Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca
Educaţia plastică reprezintă o componentă a cărui deziderat este atins atunci când…
MATEMATICA – OBIECT DE STUDIU ŞI COMPETENŢĂ CHEIE
Prof. Badea Brigitte,
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara, jud. Timiş
Competenţa matematică este una dintre cele opt competenţe-cheie stabilite de Parlamentul European… DEMERSUL ANALOGIC ÎN PREDAREA CAUZALEI
Prof. drd. Florina Țermure,
Școala Gimnazială, localitatea Dobric. Jud. Bistrița-Năsăud
Rezumat: Prezenta lucrare își propune să abordeze unul din cele patru demersuri didactice, demersul analogic, care constă… Regulament de organizare si functionare a Consiliului national de etica din invatamantul preuniversitar
CONCEPTUL DE METODĂ DE ÎNVĂŢĂMÂNT
Profesor Nae Mihaela,
Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”, Piteşti
Un loc important în cadrul tehnologiei didactice îl ocupă strategiile didactice “respectiv un ansamblu de procedee…
Interpretarea rezultatelor la Chestionar pentru cadrele didactice
de la Mark Twain International School
Education Technology for World Class Learning
La prima întrebare, referitoare la scopul utilizării calculatorului în timpul programului, cadrele didactice…
JOCURILE VIDEO DEZVOLTĂ MEMORIA ACTIVĂ A COPIILOR
Prof. Alina Elena Turcescu
Colegiul Național ”Ion C. Brătianu” Pitești
Studii științifice și experiemente realizate în cadrul… FAMILIA - FACTOR STIMULATIV
AL POTENŢIALULUI CREATIV AL COPILULUI
Cojocaru Anişoara, profesor în învăţământul primar
Colegiul Naţional ,,Roman – Vodă”, Roman
Rezumat
Din experienţa mea de peste treizeci de ani la catedră, pot spune…
|