Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metoda looking through the key hole
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Septembrie 2019 00:00

METODA ”LOOKING THROUGH THE KEY- HOLE”

Profesor: Enache Beatrice- Ionela

Școala Gimnazială „Al. Piru”, com. Mărgineni, jud. Bacău

Învățarea limbii engleze presupune parcurgerea și însușirea a numeroase teme legate de gramatică, pronunție, vocabular, citire, scriere, care de multe ori pot deveni obositoare și monotone și pot înnăbuși interesul și spontaneitatea elevilor. Însă, dacă aceste activități îmbracă forma unor activități creative, învățarea devine mai ușoară, mai agreabilă și chiar mai eficientă.

Așa cum se poate înțelege ușor, metoda este cea care prefigurează întregul demers de proiectare și realizare a acțiunii evaluative, de la fixarea obiectivelor de evaluare și până la determinarea și aplicarea instrumentelor de evaluare prin care intenționăm să obținem informațiile utile și relevante pentru scopurile propuse.

Este cunoscut faptul că metodele moderne de predare asigură o alternativă la cele tradiționale oferind alte opțiuni metodologice și instrumentale care îmbogățesc practica evaluativă.

În cadrul procesului de învățământ activitatea de predare, învățare și evaluare se realizează cu ajutorul unor elemente importante care se află în strânsă relație, asigurând astfel o derulare coerentă și benefica a acestor procese.

Una dintre aceste metode moderne de predare este și METODA PRIVITULUI PE GAURA CHEII- ”LOOKING THROUGH THE KEY-HOLE”, care este o metodă complexă, deoarece ea integrează și alte metode și tehnici de predare și evaluare, țintind astfel probele orale și scrise, dar mai ales observarea/verificarea capacității și abilității de exprimare până la acea data.

Este o metodă care ajută și implicit amplifică deprinderile lingvistice și mentale ale elevului, ajungând astfel la un rezultat foarte bine conturat și definit.

Aceasta metodă crează oportunitatea „de a-ți da drumul la gura" (in limbaj popular), ceea ce influențează mult învățarea unei limbi străine. De asemenea, este specific acestei metode și faptul că oferă elevului ocazia de a aplica în mod creativ cunoștintele însușite în situații noi și variate.

Pentru ca obiectivele propuse să fie atinse se folosesc mai multe tipuri de itemi și anume,

Itemi de Transformare (Transformation Items).

Exemplu: Put fallowed verbs at Present Continuous

-  I (help) my mum in the garden.

- We (work) in the kitchen together our mum.

- I (read, negativ) this book.

- You (play, negativ) with us today.

Alte tipuri de itemi folosiți pentru realizarea obiectivelor propuse sunt și Itemii Subiectivi care permit verificarea deprinderilor care vizează originalitatea, creativitatea și caracterul personal al răspunsului. Acești itemi cer elevului un efort de gândire și de organizare a gândirii pentru a se exprima în mod clar, logic și coerent.

Acest item denumit „Povestire după desene” (”Talking about  this drawing”) se pliază atât pe evaluarea deprinderilor de comunicare orala cât și scrisă. Practic, se pot povesti fotografii decupate din reviste, diferite imagini, benzi desenate, tablouri, postere, reclame, etc. .

Profesorul cere elevului să recunoască obiectele din desen, iar apoi să povestească în propoziții simple cele văzute. Desigur, există riscul ca elevul să nu-și găsească cuvintele dar nu e totul pierdut, profesorul fiind cel care cu ajutorul unor întrebări de sprijin îl ghidează pe elev, astfel încât împreună să se atingă obiectivele propuse.

Acest tip de item permite o oarecare libertate de exprimare chiar dacă subiectul discuției este fixat pe o anumită imagine, totuși elevul își poate alege propriul său vocabular (cuvinte, expresii, idei) în concordanță cu subiectul propus.

Există și versiunea ca profesorul să ceara elevilor să indice locul obiectelor recunoscute, să le descrie și să le precizeze poziția față de celelalte obiecte.

M-am oprit la exemplificarea unui astfel de item, dat fiind faptul că această metodă alternativă sau complementară de evaluare are un mare potențial instructiv, educativ și formativ.

- I have in my room (un pat, o masa și 4 scaune).

- Betty has  a nice furniture (in dormitor).

- I like (tablourile) of ours house because they are big.

- I'm helping my mum to clean (bucătăria).

De regulă, parcurgerea și discutarea acestor itemi (”Tansformation Items” și ”Talking about this drawing”) duce la rezultatul mult dorit.

Maxima eficiență a acestei metode poate fi atinsă cu usurință tocmai datorită flexibilității acesteia, putând fi de un real ajutor în scopul atingerii numeroaselor obiective.

MODEL DE POSTER PENTRU APLICAREA METODEI:

http://www.rasfoiesc.com/files/didactica/254_poze/image013.jpg

Bibliografie:

1. Edge Julian, Essentials of English language teaching, Longman, Londra, 1993

2. Vizental Adriana, Metodica predării limbii engleze, Ed. Polirom, Iași, 2007

 

Revista cu ISSN

Limba si literatura romana model de subi…

Evaluarea Nationala 2013 Limba si literatura romana model de subiect si barem     Vezi subiectul model, precum si baremul de corectare pentru proba de Limba si literatura romana la Evaluarea Nationala, clasa...

Read more

Inspectia scolara generala a unitatilor …

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar    SECTIUNEA a 3-a Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: desfasurarea inspectiei   Art. 26. -     Inspectia scolara generala va fi deschisa de catre coordonatorul...

Read more

Socializarea din primii ani de viata

SOCIALIZAREA DIN PRIMII ANI DE VIAŢĂ   Prof. Antonie Carmen-Elena Colegiul Naţional Pedagogic „Ştefan cel Mare” Bacău   Rezumat Socializarea primară este prima şi cea mai importantă etapă din devenirea unui individ, absenţa acesteia transformându-l într-o...

Read more

Consilierea - activitate de formare a el…

CONSILIEREA - ACTIVITATE DE FORMARE A ELEVULUI   Profesor Maxim Elisabeta Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 2 Botosani     Schimbãrile care s-au produs la nivelul societãtii în general au determinat aparitia unor tendinte noi în...

Read more

Figuri feminine in Letopisetul Tarii Mol…

FIGURI FEMININE ÎN „LETOPISEŢUL ŢĂRII MOLDOVEI” DE MIRON COSTIN   Prof. Hriţcu Elena-Luminiţa Liceul Teoretic „Carmen Sylva”, Eforie Sud, Constanţa              Studiul urmăreşte să realizeze un inventar al figurilor feminine din „Letopiseţul Ţării Moldovei”al celui...

Read more

De ce si cum sa cultivam gustul pentru c…

DE CE ȘI CUM SĂ CULTIVĂM GUSTUL PENTRU CITIT LA COPII ȘI ADOLESCENȚI?   Soroiu Crina, profesor învățământ primar, Școala Gimnazială George Călinescu, Iași   Articolul își propune să supună atenției un aspect de o deosebită...

Read more

Comunicarea didactica

COMUNICAREA DIDACTICĂ   prof. înv. primar Răvășel Oana – Cătălina, Școala Gimnazială Dobrun   Comunicarea a fost definită ca o formă particulară a relaţiei de schimb între două sau mai multe persoane, două sau...

Read more

Premise si cerinte in formarea personali…

PREMISE ŞI CERINŢE ÎN FORMAREA PERSONALITĂŢII ELEVULUI Prof. înv. primar OLAR CAMELIA-MARIA Şcoala Gimnazială „Dr. Aurel Vlad” Orăştie ...

Read more