Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metodologie gradatie de merit pentru profesori 2017
Scris de administrator   
Miercuri, 28 Decembrie 2016 19:23

Metodologie gradatie de merit pentru profesori 2017

Ministrul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, Mircea Dumitru, a aprobat, prin ordin, metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit personalului didactic din invatamantul preuniversitar de stat, valabile in sesiunea 2017.

Principala noutate adusa de noul act normativ o reprezinta accentuarea ponderii alocate participarii si punctajului cadrelor didactice care inregistreaza performante notabile in activitati de prevenire si combatere a abandonului scolar, respectiv in managementul de proiecte integrative care sa genereze consolidarea culturii scolare centrate pe progres, cooperare si incluziune.

 

La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa inclusiv personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control din invatamantul preuniversitar de stat, cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de cel putin 4 ani, care in perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2016 a avut performante deosebite:

  • in prevenirea si combaterea abandonului scolar si a parasirii timpurii a scolii,
  • in integrarea copiilor cu nevoi speciale in invatamantul de masa,
  • in progresele scolare ale elevilor in risc de abandon scolar,
  • in initierea si managementul unor proiecte scolare care au condus la consolidarea culturii scolaere incluzive.

In acelasi timp, cadrele didactice trebuie sa detina si calificativul "Foarte bine" pentru fiecare an scolar din perioada evaluata.

Pentru a obtine gradatia de merit sunt luate in calcul patru criterii majore al caror punctaj maxim insumat reprezinta 100 de puncte:

  • activitati complexe cu valoare instructiv-educativa - 70 de puncte;
  • performante deosebite in inovarea didactica/manageriala - 10 puncte;
  • activitati extracurriculare si implicarea in proiecte - 15 puncte;
  • contributia la dezvoltarea institutionala - 5 puncte.

Potrivit ministerului, in cadrul criteriului activitatilor complexe cu valoare instructiv-educativa vor fi punctate si rezultatele deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor din medii dezavantajate, cu cerinte educationale speciale si cu alte dificultati de invatare, precum si initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale.
De asemenea, se pot acorda puncte pentru initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare la clasele in regim simultan, pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale.
Suplimentar, in cadrul criteriului privind performante deosebite in inovarea didactica/manageriala a fost introdus un nou indicator:  elaborarea/ sustinerea de programe de formare sau de dezvoltare profesionala inovatoare pentru cadrele didactice care lucreaza cu prescolari/elevi apartinand grupurilor dezavantajate/vulnerabile.
Masurile adoptate de Ministerul Educatiei sunt complementare documentelor de politici publice adoptate in aceasta perioada care privesc incluziunea in educatie, se arata intr-un comunicat de presa al MENCS.

Descarca metodologia privind procedura si criteriile de acordare a gradatiei de merit, sesiunea 2017 – pentru personalul didactic din invatamantul preuniversitar de stat

 

Ultima actualizare în Luni, 09 Ianuarie 2017 17:29
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Studiu comparativ asupra evolutiei popul…

Studiu comparativ asupra evolutiei populatiei scolare dupa revolutie Romania judetul Brasov

STUDIU COMPARATIV ASUPRA EVOLUŢIEI POPULAŢIEI ŞCOLARE DUPĂ REVOLUŢIE ROMÂNIA – JUDEŢUL BRAŞOV     Prof. Geografie Constantin Mădălina Şcoala Generală Nr. 1 / Liceul Grigore Moisil Braşov   Educaţia, în genere şi mai ales cea formală...

Read more

Calendarul inscrierii copiilor in invata…

Calendarul înscrierii copiilor în învăţământul primar 2013   Vă prezentăm calendarul înscrierii copiilor în învăţământul primar pentru anul școlar 2013-2014.  

Read more

Imaginea scolii in societate

IMAGINEA ȘCOLII ÎN COMUNITATE   Prof. STAN CRISTINA Școala Gimnazială „C.Giurescu” Chiojdu, jud. Buzău     Comunitatea locală a fost învestită cu dreptul și responsabilitatea de a se autoadministra sub aspectul resurselor locale și al priorităților,...

Read more

Rolul speciilor galigene in economia nat…

ROLUL SPECIILOR GALIGENE ÎN ECONOMIA NATURII   Profesor - Mocanu Cristina Maria Şcoala Gimnazială Nr. 2, Tg. Ocna, Jud. Bacău   Rezumat - După Malpighi (1968) gala ia naștere prin fermentul din lichidul pe care...

Read more

Managementul calitatii

CALITATEA ŞI MANAGEMENTUL CALITǍŢII ÎN INSTITUŢIILE DE ÎNVǍŢǍMÂNT Director – Prof. IONEL NEAGU Şcoala cu clasele I-VIII Greaca, jud. Giurgiu   Reforma învãtãmântului a inclus si pânã acum elemente ale...

Read more

Metode de ultima generatie utilizate in …

METODE DE ULTIMĂ GENERAȚIE UTILIZATE ÎN STUDIUL BIOLOGIEI Profesor: Cocoș Alina Magdalena, Școala Gimnazială "ȘT.O.IOSIF", Tecuci Rezumat: "Biologia este ştiinţa vieţii" iar pentru studiul acesteia este necesar să căutăm acele metode...

Read more

Studiu rolul educatiei in formarea de va…

STUDIU - ROLUL EDUCAŢIEI ÎN FORMAREA DE VALORI ŞI PRINCIPII MORAL – CIVICE înv. Marc Aurica Şcoala Gimnazială Cîmpeni Motto: ”Pentru a trăi între oameni, trebuie să ştii să te porţi...

Read more

Micul este frumos, marele este sublim, I…

MICUL ESTE FRUMOS, MARELE ESTE SUBLIM  – IMMANUEL KANT   Drd. Miron Costina Violeta Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj   “Există un efect estetic bazat pe ineditul şi imprevizibilitatea dintotdeauna a frumosului....

Read more