Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Test geografie clasa a XII-a
Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:46

Test geografie – clasa a XII-a

 

 

I. Precizaţi trei deosebiri şi o asemănare între clima Europei Atlantice şi clima Europei Mediteraneene.

Comparaţia se poate referi la factorii genetici ai climei, tipul de climă, aspecte calitative ale elementelor climatice.

 16 puncte

 

 

II. Analizaţi harta şi alegeţi varianta corectă:

- Alpii Dinarici traversează peninsula:

 a) Italică   b) Balcanică c) Scandinavă  d) Iberică

- Munţii Rodopi sunt situaţi în peninsula:

   a) Iberică  b) Balcanică  c) Scandinavă   d) Italică

- Ţărmul de tip dalmatin este localizat în regiunea litorală a Mării:

  a) Adriatice b) Ionice  c) Ligurice  d) Tireniene

- Râul Volga  se varsă în Marea:

 a) Neagră b) Baltică c) Adriatică d) Caspică

8 puncte

III. Precizaţi două cauze care explică nivelul mai ridicat al Mării Negre (0 m) în raport cu nivelul mai coborât al Mării Caspice (-27 m).

 

12 puncte

IV. Comparaţi Munţii Alpi şi Munţii Carpaţi precizând două asemănări şi două deosebiri.

Asemănările şi deosebirile se pot referi la lungime, altitudine, relief – caracteristici şi tipuri, geneză, tipuri de roci, etc.

16 puncte

V. Numiţi şi explicaţi influenţa a doi factori genetici ai climei Europei.

10 puncte

VI. Identificaţi unităţile de relief numerotate pe hartă de la 1 la 10.

10 puncte

VII. Prezentaţi:

- o cauză a densităţii mai reduse a populaţiei în regiunea notată cu cifra 2;

- o cauză a precipitaţiilor ridicate din regiunea notată cu cifra 3;

- o cauză a suprafeţelor forestiere reduse din unitatea notată cu cifra 6;

- o cauză a realizării numeroaselor iazuri din unitatea notată cu cifra 4;

- o cauză a temperaturilor scăzute înregistrate în unitatea notată cu cifra 1;

10 puncte

VIII. Numiţi câte o resursă naturală existentă în unităţile notate pe hartă cu cifrele 3, 6, 8, şi 9.

8 puncte

Se acordă 10 puncte din oficiu.


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:53
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

O zi la scoala cu albinutele vesele

 O ZI LA ŞCOALĂ CU ALBINUŢELE VESELE   Prof. înv. primar Doamna Nicoleta-Ionela, Şcoala Gimnazială Diaconu Coresi, Fieni – Dambovița Prof. înv. primar Elena Istrate, Şcoala Gimnazială Diaconu Coresi, Fieni – Dambovița                 Articolul...

Read more

Corpul National de Experti in Management…

Corpul National de Experti in Management Educational 2013 seria 1   In Monitorul Oficial nr. 98 din 19 februarie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 3179/2013 al ministrului Educatiei Nationale privind aprobarea...

Read more

Scoala din Sanandrei partenera de proiec…

 ŞCOALA DIN SÂNANDREI PARTENERĂ DE PROIECT MULTILATERAL COMENIUS      O echipă de proiect din Şcoala cu clasele I-VIII din Sînandrei a participat în perioada 14-19 martie 2012 la o nouă reuniune de...

Read more

Mecanismele naratiunii in romanele lui C…

MECANISMELE NARAŢIUNII ÎN ROMANELE LUI CAMIL PETRESCU prof. Ghiţă Valentin-Viorel Şcoala Gimnazială Nr. 200, Bucureşti Prin prezenta lucrare încercăm să ilustrăm instanţele comunicării narative, având ca text suport două...

Read more

Jocul didactic metoda ideala de activiza…

JOCUL DIDACTIC – METODĂ IDEALĂ DE ACTIVIZARE A ÎNVĂŢĂRII Prof. înv. primar: DOBREA MONICA Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău ...

Read more

Scopul si importanta activitatilor extra…

SCOPUL ŞI IMPORTANŢA ACTIVITĂŢILOR EXTRAŞCOLARE Prof. Mihaela Marian Colegiul Tehnic ‘‘Constantin Brâncuși’’   Rezumat: Acţiunile educative desfășurate în cadrul acestui tip de educaţie sunt flexibile şi vin în întâmpinarea diferitelor interese ale elevilor, care...

Read more

Modele novative ale comunicarii in pract…

                               MODELE NOVATIVE ALE COMUNICĂRII            ÎN PRACTICA ŞCOLARĂ                                           Profesor Alina Bălan Colegiul tehnic ”Toma N. Socolescu” Ploieşti, judetul Prahova                             Rezumat          Importanţa comunicării, acest concept clişeizat prin mult prea deasa...

Read more

Determinarea sensibilitatii bacteriilor …

DETERMINAREA SENSIBILITĂŢII BACTERIILOR LA ANTIBIOTICE Prof. Chiroşcă Gabriela Şcoala Gimnazială Horleşti Rezistenţa la antibiotice este o calitate funcţională şi inevitabilă a bacteriilor antibacteriene. Pentru a...

Read more