Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Alba Iulia capitala educatiei interculturale
Duminică, 08 Iulie 2012 00:00

ALBA IULIA – CAPITALA EDUCAŢIEI INTERCULTURALE


 Prof. Dan Stroe


Între 13 şi 17 octombrie la Alba Iulia, județul Alba, sub egida Consiliului Europei, a Ministerului Educaţiei şi Cercetării din România, a Inspectoratului Şcolar Județean Alba, a avut loc ATELIERUL INTERNAŢIONAL “A preda pentru înţelegerea interculturală”, inclus în programul “Pestalozzi”.
Acest atelier a fost destinat cadrelor didactice ai căror elevi au vârste cuprinse între 8 şi 15 ani, directorilor de colegii şi de licee pedagogice, inspectorilor preocupa
ți de tema interculturalităţii şi a rolului acesteia în dezvoltarea armonioasă a tinerilor care trăiesc şi învaţã în diferite medii interculturale.

Atelierul a fost orientat pe practicile pedagogice care îi ajutã pe adolescenți să înţeleagă mai bine din toate perspectivele, componenta interculturală în procesul de învăţare, modul în care şcolile, în general, pot contribui la integrarea tinerilor şi, de asemenea, efectele pe care acest aspect îl are asupra politicii educaţionale şi a celei şcolare alãturi de demersurile profesionale întreprinse în acest sens. ..
Principalele obiective ale acestui workshop au fost:
- eviden
ț
ierea celor mai bune practici de acest tip pentru fiecare nivel: preşcolar, primar, secundar.
- schimburi de informaţii cu privire la metodele şi practicile validate în diferite ţări.
- formularea de idei despre stereotipurile şi prejudecăţile existente în domeniu,despre metodele de minimizare a efectelor acestora în mediile multiculturale şi crearea unei înţelegeri reciproce, a unei o atmosfere de încredere şi de empatie.
- identificarea cãilor de urmat de către profesori în vederea pregătirii adolescen
ț
ilor pentru a trăi împreună, chiar dacă aceştia provin din diferite medii culturale, sociale şi confesionale diferite.
La acest prestigios Atelier de lucru au participat profesori din mai multe ţări, cum ar fi Franţa, Italia, Andorra, Republica Moldova, Albania, Bulgaria, Malta, Cipru, Germania şi, bineînţeles, România.
Programul propus a fost complex şi foarte variat.

În prima zi, după o prezentare a Consiliului Europei şi a programului Pestalozzi, a avut loc un schimb de idei deosebit de interesant pe tema educaţiei interculturale.
S-au făcut apoi vizite la Colegiile “Liviu Rebreanu” din Aiud şi “Petru Aron” din Blaj.
La Aiud, am participat la Atelierele de lucru “Metode şi practici validate în domeniul educaţiei multiculturale” şi “Identificarea, localizarea procedurilor urmate de profesori pentru a pregăti elevii sã trăiascã împreună, cu toate cã aceştia provin din medii culturale, sociale şi confesionale diferite”.
Au fost date exemple de activităţi opţionale puse în practicã în această unitate şcolară.
La Blaj, a fost prezentat Atelierul “Instruirea profesorilor pentru a face faţă provocărilor legate de interculturalitate” care şi-a propus, printre altele, eviden
ț
ierea unor metode, competenţe utilizate în scopul pregãtirii tinerilor pentru a trăi în medii multiculturale diverse, implicarea comunităţilor locale,a părinţilor în educaţia pentru interculturalitate.
Tipurile de documente utilizate au fost: dosare tematice, pliante, postere, cărţi concluzii, foile de lucru, fişe de simulare, chestionare, etc.

Acest atelier a avut ca rezultate aşteptate:
- Găsirea unor răspunsuri şi metode specifice de a pune în aplicare educaţia interculturală la diferite niveluri.
- Dezvoltarea de noi cunoştinţe în domeniul educaţiei interculturale , integrarea acestora în activitatea de la clasă.
- Inocularea unui comportament de respect şi toleran
țã pentru diversitatea culturală, socialã, confesionalã a membrilor din cadrul aceleiaşi comunitãț
i.
- Elaborarea unui glosar de termeni necesari pentru transpunerea în practicã a educaţiei interculturale .
- Crearea unei reţele de participanţi pentru schimburi de bune practici.

La Alba Iulia, spiritul de echipã, de comuniune de implicare a tuturor participanților în desfãsurarea activitãților programate, s-a combinat armonios cu dorința vãditã a organizatorilor de a conferi acestui Atelier european caracteristicile unei manifestãri de anvergurã care s-a situat,de altfel, la înãlțimea cerințelor impuse de programul Pestalozzi.

 

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Redactarea unui eseu in liimba engleza

REDACTAREA UNUI ESEU ÎN LIMBA ENGLEZĂ Studiu de specialitate Profesor limba engleză Bold Corina C.N. Zinca Golescu Pitești Această sarcină pare a fi una destul dificilă în rândul elevilor. Indiferent dacă eseul...

Read more

Graficul desfasurarii concursului pentru…

Graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit 2013   Vezi graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2013, anexa nr. 1 la metodologie.  

Read more

Desfasurarea concursului pentru ocuparea…

CAPITOLUL IV  Desfasurarea concursului      Art. 18. -    (1) Dupa validarea dosarelor de concurs si afisarea listei candidatilor admisi pentru sustinerea probelor de concurs, comisia de organizare si desfasurare a concursului afiseaza...

Read more

Demersul analogic in predarea cauzalei

DEMERSUL ANALOGIC ÎN PREDAREA CAUZALEI   Prof. drd. Florina Țermure, Școala Gimnazială, localitatea Dobric. Jud. Bistrița-Năsăud   Rezumat: Prezenta lucrare își propune să abordeze unul din cele patru demersuri didactice, demersul analogic, care constă...

Read more

TARAMURI MIORITICE: SUNTEM ROMANI!

TÃRÂMURI MIORITICE: SUNTEM ROMÂNI!   Prof. Popescu Ileana - Alina Şcoala „Arhitect T. T. Socolescu”, com Pãulesti, jud. Prahova     Profesorul de limba si literatura românã se izbeste de cele mai multe...

Read more

Metodologie constituirea corpului nation…

Ordin al ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea si desfasurarea concursului de selectie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului national de experti in management educational  ...

Read more

Candidatii titularizabili din 2012 pot o…

Candidaţii titularizabili din 2012 pot ocupa posturi pe perioadă nedeteminată   Candidaţii titularizabili din 2012 pot ocupa posturi pe perioadă nedeteminată în unitatea de învăţământ în care predau.  

Read more

Programa scolara organizata modular

PROGRAMA ŞCOLARĂ ORGANIZATĂ MODULAR   Pro. Înv. Primar Vladu Ana Nicoleta Şcoala Gimnazială Nr. 3 Rovinari                   În contextual noii reforme curriculare din România, intentionată ca o reforma care să răspundă nevoilor de...

Read more