Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Calendarul si structura anului scolar 2016-2017
Scris de admin   
Marţi, 02 August 2016 00:45

Calendarul si structura anului scolar 2016-2017

A fost publicat în Monitorul Oficial, partea I, nr. 552 din 21 iulie, Ordinul MENCS nr. 4577/2016 privind structura anului şcolar 2016-2017.

Noul an şcolar va debuta pe 12 septembrie 2016.

Anul şcolar 2016-2017 va avea 35 de săptămâni de cursuri (169 de zile lucrătoare). Clasele terminale de liceu vor avea 32 de săptămâni, iar cursurile se vor încheia pe 26 mai 2017. Clasele de a VIII-a vor avea 34 de săptămâni, iar cursurile se vor încheia pe 9 iunie. Pentru învăţământul special cursurile se întind pe durata a 37 de săptămâni.

Iată structura stabilită de MENCȘ:

  • Semestrul I (19 săptămâni):
    • cursuri: 12 septembrie 2016 - 23 decembrie 2016;
    • vacanţa de iarnă: 24 decembrie 2016 - 8 ianuarie 2017;
    • cursuri: 9 ianuarie 2017 - 3 februarie 2017;
    • vacanţa intersemestrială: 4 februarie 2017 - 12 februarie 2017;

Notă: În perioada 29 octombrie 2016 - 6 noiembrie 2016, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar vor fi în vacanţă.

  • Semestrul II (16 săptămâni):
    • cursuri: 13 februarie 2017 - 14 aprilie 2017;
    • vacanţa de primăvară: 19 aprilie 2017 - 30 aprilie 2017;
    • cursuri: 2 mai 2017 - 16 iunie 2017;
    • vacanţa de vară: 17 iunie 2017 - 10 septembrie 2017.

Notă: Pentru angajaţii sistemului educaţional, anul şcolar se va desfăşura între 1 septembrie 2016 şi 31 august 2017.

"Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare vor marca prin manifestări specifice ziua de 5 octombrie - Ziua internaţională a educaţiei, ziua de 5 iunie - Ziua învăţătorului şi 1 Iunie - Ziua copilului, conform planificărilor existente la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ preuniversitar".

În ceea ce priveşte programul naţional "Şcoala altfel", acesta se va desfășura într-o perioadă de cinci zile lucrătoare consecutive, în funcție de decizia fiecărei unități de învățământ, însă respectând următoarele intervale:

  • Pentru învăţământul preşcolar şi primar:
    • 21 noiembrie 2016 - 2 decembrie 2016;
    • 27 februarie 2017 - 31 martie 2017;
    • 15 mai 2017 - 9 iunie 2017;

  • Pentru învăţământul gimnazial, liceal, profesional şi postliceal:
    • 17 octombrie 2016 - 2 decembrie 2016;
    • 27 februarie 2017 - 31 martie 2017;
    • 15 mai 2017 - 9 iunie 2017.

Lucrările semestriale şi tezele vor fi susţinute cu cel puţin trei săptămâni înainte de finalul fiecărui semestru. "Calendarul examenelor/evaluărilor naţionale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a calificării profesionale/a competențelor, precum şi calendarul admiterii în clasa a IX-a se aprobă prin ordine distincte ale ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice", se mai arată în actul amintit.

Descarcă document - structura anului școlar 2016-2017 - ORDIN nr. 4577 din 2016

Ultima actualizare în Duminică, 11 Septembrie 2016 08:50
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

CETATENI EUROPENI

ACTIVITÃŢI COMPLEMENTARE PENTRU VALORIFICAREA POTENŢIALULUI ELEVILOR ŞI A FORMÃRII LOR CA CETÃŢENI EUROPENI prof. Ciucã Cristina Şcoala cu clasele I – VIII Bâsca –...

Read more

De ce imi plange ziua ce a trecut

DE CE ÎMI PLÂNGE ZIUA CE-A TRECUT?    de Ştefan Lucian MUREŞANU                 Fulgi mari se jucaseră în văzduh, bătând în geamurile prăfuite ale camerei mele de lucru, toată ziua. Rece şi transpirată...

Read more

Proba practica la concursul pentru ocupa…

   ANEXA Nr. 7   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar Disciplinele Instruire practica, Activitati de preprofesionalizare -...

Read more

Gheorghe Asachi si revolutia de la 1848

  GHEORGHE ASACHI ŞI REVOLUŢIA DE LA 1848 Mamalaucă Mariana, profesor Şcoala Gimnazială ,,George Tutoveanu” Bârlad Dezvoltarea unei țări se face prin efortul oamenilor, iar dintre aceștia se evidențiază cei care...

Read more

Contributia mijloacelor de invatamant la…

CONTRIBUŢIA MIJLOACELOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT LA FORMAREA REPREZENTĂRILOR ŞI A NOŢIUNILOR   Prof. Bobariu Liliana Școala Gimnazială Vidra   Modernizarea învăţământului, în conformitate cu cerinţele reformei, presupune găsirea unor noi tehnologii didactice care să contribuie...

Read more

Competentele unui profesor

COMPETENŢELE UNUI PROFESOR Prof. Nadia Breazu, Colegiul Tehnic Motru, Jud. Gorj Cuvinte cheie: psihopedagogic, psihosocial, autoinstruire Rolul de profesor este, poate, în...

Read more

Despre expresiile idiomatice III

DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE (III) Silvia Baltă, Profesor de limba franceză Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină de sine stătătoare al cărei...

Read more

Studiu privind efectele negative ale cal…

STUDIU PRIVIND EFECTELE NEGATIVE ALE CALCULATORULUI ASUPRA COPIILOR   Prof. Copaciu Georgeta Cătălina Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov   În lumea occidentală, cercetătorii din domeniul educaţiei au constatat că acei copii...

Read more