Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Capitol I
Sâmbătă, 16 Februarie 2008 14:45

Capitolul I. Reglementãri generale

Art. 1 APR

  • Denumirea organizatiei este „Asociatia Profesorilor din România" denumitã în continuare APR.
  • APR este organizatia profesorilor din România. În consecintã, APR reprezintã si apãrã drepturile cadrelor didactice universitare si preuniversitare, contribuie la nevoile educationale, sociale si culturale ale acestora.
  • APR este o organizatie democraticã, independentã, apoliticã, cu activitate civicã si sindicalã.
  • APR este persoanã juridicã în România.
  • APR este o organizatie non-profit.

Art. 2 Sediul social

APR are sediul social în Cluj-Napoca, cod 400020, strada Constantin Daicoviciu nr. 15, etaj 4, birou 405. Sediul poate fi schimbat ori de câte ori va fi nevoie prin hotãrârea Comitetului Director.

Art. 3 Patrimoniul APR

  • APR are un patrimoniu social distinct si autonom de patrimoniul membrilor sãi.
  • La data constituirii, patrimoniul initial al APR este de 1.000 RON, proveniti din donatiile fãcute de membrii fondatori.
  • Fondurile proprii în lei si valutã se dezvoltã prin donatii ale unor persoane fizice si juridice, finantãri externe, cotizatii, autofinantare, sponsorizare, granturi, din taxe percepute, în conditiile legii, pentru servicii angajate pe baze contractuale, de colaborare si reprezentare a tertelor persoane, precum si din alte surse care nu contravin legilor în vigoare.

Art. 4 Surse de finantare

  • Donatiile din tarã si strãinãtate
  • Sprijin din partea organelor statului
  • Venituri din evenimente, chirii, proiecte si programele desfãsurate de organizatie.
  • Sponsorizãri
  • Cotizatiile membrilor
  • Orice venituri permise de lege

Art. 5 Obiectivele de activitate

  • proiecte pentru îmbunãtãtirea conditiilor sociale, profesionale si de divertisment ale cadrelor didactice;
  • facilitãti în informare;
  • schimburi culturale, sportive, de divertisment, profesionale cu profesori ai altor universitãti, respectiv scoli preuniversitare din tarã si strainãtate;
  • editare de reviste, ziare de promovare si informare;
  • sprijinirea tinerilor pentru a se dezvolta profesional în tarã  si a micsora astfel fenomenul emigrãrii specialistilor;
  • facilitarea transparentei si usurinta accesului la informatiile publice si colaborãrii cu societatea civilã.
  • diseminarea informatiilor cu privire la evolutia sistemelor similare din Uniunea Europeanã, facilitarea schimburilor si mobilitãtii între state europene;
  • promovarea  creativitãtii,  comunicãrii si spiritului critic, a noilor tehnologii educationale;
  • acordarea de asistentã juridicã si de altã naturã persoanelor din sistem, aflate în situatia de a-si apãra drepturile,  de a riposta la abuzuri sau ilegalitãti comise de autoritãti;
  • alte activitãti de interes pentru profesori.

Art. 6 Durata de functionare

Durata de functionare a APR este nedeterminatã.

Art. 7 Principiile APR

  • APR  sustine integrarea economicã, socialã si culturalã a României în spatiul european.
  • APR respectã si promoveazã drepturile fundamentale ale omului, libertatea de exprimare, libertatea de constiintã, libertatea religioasã.
  • APR sustine crearea unui mediu preuniversitar si universitar bazat pe calitatea serviciilor educationale oferite elevilor si studentilor.

Art. 8 Scopurile APR

  • Scopul principal al organizatiei este promovarea intereselor profesionale si sociale ale cadrelor didactice din România.
  • APR urmãreste sã contribuie la promovarea ideilor europene si universale în societatea româneascã, sã initieze si sã consolideze schimburile cultural-stiintifice internationale.
  • APR sprijinã si initiazã activitãti si proiecte la nivel academic pentru asigurarea unui climat în care competenta si calitatea educatiei sã primeze.
  • APR sprijinã si initiazã activitãti culturale, sportive, de divertisment si sociale pentru crearea unui mediu academic autentic.
  • APR dezvoltã relatii de cooperare cu organizatii non-guvernale locale, nationale si internationele care împãrtãsesc aceleasi principii.
  • APR  îsi poate constitui filiale teritoriale, în tarã si strãinãtate si departamente  pe domenii de interes.

Ultima actualizare în Miercuri, 28 Iulie 2010 22:39
 

Revista cu ISSN

Moduri de determinare a eficacitatii si …

MODURI DE DETERMINARE A EFICACITĂŢII ŞI EFICIENŢEI PREDĂRII. EVALUAREA COMPORTAMENTULUI DIDACTIC AL PROFESORULUI Prof: Popa Ianina Liceul Tehnologic Numărul 1 Sighişoara Eficienţa procesului de învăţământ este influenţată de mai mulţi...

Read more

Bauturi racoritoare consumate

  CE BĂUTURI RĂCORITOARE CONSUMĂM?     Autor: Mihail Robert - Theodoru Profesor coordonator: Mînză Lidia Instituţia: Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”   Termenul de băutură răcoritoare (popular „suc”) se referă în special la băuturile carbogazoase sau necarbogazoase obţinute...

Read more

Cultura francofona

CULTURA FRANCOFONĂ prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea Producţia culturală francofonă este extrem de bogată şi diversă. Desfăşurarea sa în ansamblul spaţiului francofon, dar şi în...

Read more

Limba si literatura romana model de subi…

Evaluarea Nationala 2013 Limba si literatura romana model de subiect si barem     Vezi subiectul model, precum si baremul de corectare pentru proba de Limba si literatura romana la Evaluarea Nationala, clasa...

Read more

Admiterea in ciclul inferior al liceului

Admiterea in ciclul inferior al liceului      ORDIN nr. 4.802/31.08.2010 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat, pentru anul şcolar 2011-2012 Metodologie de organizare şi desfăşurare a admiterii în...

Read more

Subiecte definitivat 2012

Subiecte definitivat 2012   Afla care au fost subiectele de la examenul national de acordare a definitivarii in invatamant 2012.  

Read more

ABORDAREA METODELOR ACTIV-PARTICIPATIVE

O PLEDOARIE PENTRU ABORDAREA METODELOR ACTIV-PARTICIPATIVE LA CLASÃ   Înv. Damian Liliana Şcoala cu clasele I-VIII Vãdeni, Jud. Brãila     Activitatea de instruire a elevilor care se desfãsoarã în scoalã tinde spre o formã optimalã...

Read more

Rolul modernizator al natiunii

ROLUL MODERNIZATOR AL NAŢIUNII Profesor Petcu Camelia Liceul Tehnologic Măneciu, Judeţul Prahova Herder era de părere că adevăratele culturi se nasc nu pentru a se...

Read more