Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Chestionar Education Technology for World Class Learning
Vineri, 08 Iunie 2012 00:00

Chestionar pentru cadrele didactice

de la Mark Twain International School

 

Unitatea școlară în care funcționați derulează un nou proiect intitulat Education Technology for World Class Learning, care   pune la dispoziția fiecărui elev din școala primară și a fiecărui profesor  câte un calculator care să fie utilizat atât în activitățile didactice, cât și acasă, ca un instrument permanent de lucru.

Pentru a obține informații despre desfășurarea în școală a acestui program, vă rugăm să răspundeți cu sinceritate la următoarele întrebări.

 

1.                  În ce scop utilizați calcultorul în timpul programului școlar? Vă rugăm să bifați varianta care vi se potrivește.

-                     editarea fișelor de lucru sau de evaluare zilnice;

-                     realizarea unor activități didactice;

-                     realizarea unor proiecte ocazionale cu elevii;

-                     documentarea pentru realizarea lecțiilor;

-                     realizarea corespondenței cu părinții prin email sau scrisori trimise cu diverse ocazii;

-                     realizarea unor jocuri didactice;

-                     vizionarea unor filme cu caracter didactic;

-                     evaluarea elevilor;

 

-                     realizarea altor sarcini incluse în fișa postului (completarea plannerelor, scrierea newsletterelor etc.);

-                     pentru dezvoltarea profesională personală;

-                     pentru dezvoltarea de proiecte educaționale cu alte școli;

 

-                     pentru lecții de inițiere computerială pentru elevi.

 

 

2.                  Cât de des utilizați calculatorul în timpul activităților cu copiii?

- zilnic;

- de 2- 3 ori pe săptămână;

- o dată pe săptămână;

- la 2 săptămâni;

- o dată pe lună;

- foarte rar.

 

 

3.                  Care sunt dificultățile pe care le întâmpinați în utilizarea calculatoarelor din școală?

-                     probleme tehnice în timpul desfășurării orelor;

 

-                     software educațional insuficient pentru materia pe care o predați;

-                     timp insuficient pentru pregătirea orelor;

-                     formare insuficientă în a utiliza tehnologia informației în educație.

 

 

4.                  Cine se ocupă de administrarea computerelor și a rețelei, de instalarea aplicațiilor și de rezolvarea tuturor problemelor care apar?

-                     dumneavoastră;

-                     un administrator de sistem angajat de școală;

-                     elevii;

-                     o firmă specializată, prin contract.

 

 

5.                  Considerați că utilizarea calculatorului în cadrul programului școlar:

-                     ușurează activitatea cadrului didactic (proiectare-predare-evaluare);

 

-                     crește randamentul profesorului;

-                     încurajează inovația didactică/ modernizarea procesului didactic;

-                     atrage elevul, dezvoltă interesul pentru studiu;

-                     dezvoltă abilitățile elevului de lucru cu computerul;

-                     facilitează înțelegerea fenomenelor de către elevi;

-                     promovează învățarea cooperativă, dezvoltă abilități de lucru în echipă;

-                     permite o învățare individualizată, personalizată;

-                     favorizează învățarea activă, interactivă, participativă;

-                     îngreunează desfășurarea procesului instructiv-educativ.

 

 

6.                  Cât de des utilizați TIC pentru următoarele tipuri de activități? Încercuiți varianta care vi se potrivește.

-                      elevii învață să utilizeze diferite programe pe calculator ( de editare, de desenare, de navigare pe Internet, de comunicare);

-                     elevii caută informații pe Internet;

-                     predarea și învățarea se face utilizând lecțiile electronice;

-                     elevii lucrează individual, utilizând TIC;

-                     elevii lucrează în grup, utilizând TIC;

-                     activități al căror produs îl consituie un produs multimedia (un film, o pagină web, o prezentare pe calculator);

-                     activități în care elevilor li se cere să fie creativi, să exploreze și să inoveze, utilizând îndeosebi resurse TIC și/ sau Internetul.

Variante de raspuns: DESEORI, RAREORI, NICIODATA.

 

 

7.                  În ce măsură predarea și învățarea cu ajutorul TIC influențează performanța elevilor?

 

-                     utilizarea TIC are un impact pozitiv asupra performanței în învățare a elevilor;

-                     TIC nu are niciun efect asupra performanțelor școlare ale elevilor la disciplina mea;

 

-                     TIC influențează negativ, în sensul scăderii performanțelor școlare ale elevilor.

 

 

8.                  În ce măsură considerați că TIC vă este de ajutor pentru a face tratare diferențiată?

 

-                     elaborarea unor strategii și instrumente de tratare diferențiată îmi ia mai mult timp atunci când utilizez TIC decât atunci când utilizez tratarea diferenţiată în manieră tradițională;

 

-                     realizarea unei educații diferențiate este mai ușoară atunci când predau cu ajutorul

TIC.

 

 

Revista cu ISSN

STUDIU DE SPECIALITATE: CUNOASTEREA COP…

STUDIU DE SPECIALITATE: CUNOAŞTEREA COPILULUI PRIN DESEN   Institutor Onel Maria-Antoaneta Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Sãbãoani, Neamt   Limbajul plastic are misiunea de a echilibra si armoniza relatiile copilului cu natura, cu ceilalti, cu sine....

Read more

Modele de subiecte pentru evaluarea init…

Modele de subiecte pentru evaluarea initiala   Pe site-ul oficial al Ministerului Educatiei au fost deja publicate modele de teste pentru evaluarile initiale la care vor fi supusi absolut toti elevii in cursul...

Read more

Integrare_copii cu cerinte educative spe…

PROBLEME DE INTEGRARE A COPIILOR CU CERINŢE EDUCATIVE SPECIALE Inst. Cristina Laura Şcoala cu clasele I-IV Susag, Comuna Craiva, Judetul Arad Ca fiintǎ socialǎ, omul...

Read more

Ordin organizarea si desfasurarea probel…

Ordin privind organizarea si desfasurarea probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat   Afla Ordinul 5720 din 10 septembrie...

Read more

Nevoia de raportare la model a personali…

NEVOIA DE RAPORTARE LA MODEL A PERSONALITĂȚII ÎN FORMARE     Grădinița ,,Ion Creangă”, Ploiești, Județul Prahova                                 Relaționarea cu ceilalți, propria imagine de sine, atitudinile, aspirațiile, statusul social al omului de la...

Read more

Subiecte definitivat 2012

Subiecte definitivat 2012   Afla care au fost subiectele de la examenul national de acordare a definitivarii in invatamant 2012.  

Read more

Rolul managerului in initierea si derula…

ROLUL MANAGERULUI IN ÎN INIȚIEREA ȘI DERULAREA PROIECTELOR DE PARTENERIAT GRĂDINIȚĂ- COMUNITATE Prof. înv. preprimar Fuștei Maria, Grădinița Cu Program Prelungit Nr. 6 Buzău ...

Read more

Obiectivele si sarcinile activitatilor m…

OBIECTIVELE ŞI SARCINILE ACTIVITĂŢILOR MATEMATICE DIN GRĂDINIŢA DE COPII   Profesor învăţământ primar Marşeu Rodica Lavinia Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, Judeţul Timiş             Activităţile cu conţinut matematic din grădiniţa de...

Read more