Competente generale pe niveluri de invatamant la limba si literatura romana |
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:00 |
Competenţe generale ale disciplinei pe niveluri de învăţământ
Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de învăţământ şi o anumită organizare a conţinuturilor.
Învăţământ primar şi gimnazial (clasele I-VIII)
1. Receptarea mesajului oral în diferite situaţii de comunicare
2. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje orale în situaţii de comunicare monologată şi dialogată
3. Receptarea mesajului scris, din texte literare şi nonliterare, în scopuri diverse
4. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse
Învăţământ liceal (clasele Ix-X)
- Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în receptarea şi în producerea mesajelor în diferite situaţii de comunicare
- Folosirea modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare
- Argumentarea în scris şi oral a unor opinii în diverse situaţii de comunicare
Învăţământ liceal (clasele XI-XII/ XIII traseul liceal şi traseul SAM)
- Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în diferite situaţii de comunicare
- Comprehensiunea şi interpretarea textelor
- Situarea în context a textelor studiate prin raportare la epocă sau la curente culturale/literare
- Argumentarea orală sau în scris a unor opinii în diverse situaţii de comunicare
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:03 |
|
GRILA DE OBSERVAȚIE COMPORTAMENTALĂ
A ELEVULUI CU ADHD
Profesor Adriana Liliana Bezman
Şcoala Gimnazială Sf. Mihail şi Gavril, loc. Smârdan, jud. Galaţi
Hiperactivitatea cu deficit de atenţie, ADHD, este una dintre tulburările... Read more
LECTURI LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A XII-A
Lecturi obligatorii - Literatura română pentru clasa a XII-a:Ion Băieşu - TeatruLucian Blaga - TeatruNicolae Breban - Animale bolnaveTraian T. Coşovei -... Read more
SCOPUL ŞI EFICIENŢA ACTIVITĂŢILOR
DE EDUCAŢIE RUTIERĂ
Educaţia rutieră are ca scop prevenirea vătămării copiilor şi adolescenţilor prin accident rutier, prin formarea abilităţilor, competenţelor şi comportamentului rutier responsabil, în calitate de... Read more
LIPOVENII DIN CARTIERUL PISC – BRĂILA
Gheorghe Leonard Marian – Profesor de Istorie
Colegiul Economic “Ion Ghica” Brăila
Rezumat: Articolul de față încearcă să aducă în atenția cititorilor o... Read more
Planificare model pentru terapia tulburarilor de limbaj invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari... Read more
Calendarul si structura anului scolar 2016-2017
A fost publicat în Monitorul Oficial, partea I, nr. 552 din 21 iulie, Ordinul MENCS nr. 4577/2016 privind structura anului şcolar 2016-2017.
Noul an... Read more
COMUNICARE ŞI RELAŢIONARE INTERPERSONALĂ
LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ
Prof. Elena Oana NECHITA
Grădinița cu Program Prelungit ”Micul Prinț” Baia Mare
Relaţiile interpersonale reprezintă cadrul, contextul... Read more

Black Friday la monitoare second hand
Pe unde am mers astazi s-a vorbit despre Black Friday, ziua cu cele mai multe reduceri din an, ziua in care se vand cele mai... Read more
MESERIA DE PĂRINTE
Profesor Psiholog Blejan Maria Liliana
Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov
Toată lumea ştie că a fi părinte nu este un lucru uşor , iar pentru a stabili… 1. Cocaina
Cocaina (pudră, zăpadă, "Albă ca zăpada", gheaţă, cristale, pietre) este un alcaloid extras din frunzele arbustului de coca (Erytroxylon coca) originar din America de Sud. Ea devine cunoscută… MANAGEMENTUL PROIECTELOR
prof. Ciucă Cristina
Şcoala cu clasele I – VIII Bâsca – Chiojdului,
Com. Chiojdu, Jud. Buzău
Dinamica schimbărilor ştiinţifice, culturale, sociale etc, a impus la nivel de management educaţional adaptări… EDUCAŢIA INCLUZIVĂ ÎN GRĂDINIŢĂ
Prof. înv. preşcolar Gârtan Daniela
GPN COŞEŞTI-ARGEŞ
,,Eu sunt copilul! Tu ţii în mâinile tale destinul meu.Tu determini în cea mai mare măsură, dacă voi reuşi sau… SINCRONIE ŞI DIACRONIE
Profesor Andra Elena Diaconu,
Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea
Modul de cercetare sincronic nu se opune categoric cercetării istorice, evolutive, diacronice, ci apare ca o completare necesară,… STUDY ON EXPRESSING PRESENT AND PAST ROUTINE IN ENGLISH
Prof. Simona PISOI
Colegiul Naţional Carol I, Craiova
SUMMARY
English has no single verb expressing habitual aspect. Instead, habitual behaviour is indicated in various ways,…
CONCURSUL NAŢIONAL „VIVA LA MUSICA”
CÂȘTIGĂTORII PENTRU EDIŢIA A XVIII-A, ZALĂU, MAI 2016
Concursul Național “VIVA LA MUSICA” 2016, aflat la cea de a XVIII-a ediție, a…
JOCUL DIDACTIC –
METODĂ IDEALĂ DE ACTIVIZARE A ÎNVĂŢĂRII
Prof. înv. primar: DOBREA MONICA
Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău
… TUMORILE APARATULUI REPRODUCĂTOR
ŞI A GLANDELOR ANEXE
Prof.Camelia Cosma,
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău - Şcoala Gimnazială „Porolissum” Zalău
(Mogoş şi colab., 1973; Borundel, 1979; Ifrim, 1979; Făgărăşeanu, 1986; Diculescu şi colab.,…
|