|
|
Competente generale pe niveluri de invatamant la limba si literatura romana |
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:00 |
Competenţe generale ale disciplinei pe niveluri de învăţământ
Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de învăţământ şi o anumită organizare a conţinuturilor.
Învăţământ primar şi gimnazial (clasele I-VIII)
1. Receptarea mesajului oral în diferite situaţii de comunicare
2. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje orale în situaţii de comunicare monologată şi dialogată
3. Receptarea mesajului scris, din texte literare şi nonliterare, în scopuri diverse
4. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse
Învăţământ liceal (clasele Ix-X)
- Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în receptarea şi în producerea mesajelor în diferite situaţii de comunicare
- Folosirea modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare
- Argumentarea în scris şi oral a unor opinii în diverse situaţii de comunicare
Învăţământ liceal (clasele XI-XII/ XIII traseul liceal şi traseul SAM)
- Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în diferite situaţii de comunicare
- Comprehensiunea şi interpretarea textelor
- Situarea în context a textelor studiate prin raportare la epocă sau la curente culturale/literare
- Argumentarea orală sau în scris a unor opinii în diverse situaţii de comunicare
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:03 |
|
STERILITATEA
Prof. Cosma Camelia Veronica
Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău
Sterilitatea la femei
Cauzele care duc la sterilitate feminină sunt numeroase. Pentru ca femeia să rămână însărcinată şi să ducă sarcina la termen... Read more
Programul "Scoala dupa scoala", denumit Programul SDS, este un program complementar programului scolar obligatoriu, care ofera oportunitati de invatare formala si nonformală pentru consolidarea competentelor, invatare remediala si accelerare a... Read more
REPERE ÎN SOCIALIZAREA ELEVILOR CU ADHD INCLUŞI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SPECIAL
Mureşan-Chira Gabriel
Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca
Aria curriculară, terapie educaţională complexă şi integrată, completează programul centrat pe predare-învăţare-evaluare, desfăşurat de... Read more
Horoscopul carierei si banilor pentru luna decembrie 2015
Afla horoscopul carierei si banilor pentru luna decembrie 2015 pentru toate zodiile. Un articol detaliat cu previziunile pentru toate zodiile pentru... Read more
EMINESCU ȘI JUNIMEA
(studiu)
Prof. Vartolomei Maria
Școala Gimnazială "I. Gr. Teodorescu - Ruseni" - Neamț/
Colegiul Tehnologic ˮSpiru - Haretˮ Piatra - Neamț
Dacă în planul criticii Titu... Read more
COPAC DE HÂRTIE
Elev: Roşu Ruxandra
Profesor coordonator: Mînză Lidia, CNVA Galaţi
Necesitatea ocrotirii naturii
Pornim de la faptul că societatea umană este un subsistem al ecosferei, ca atare este integrată în ecosferă şi... Read more
CREATIVITATEA LA ELEVI
Prof. Surlaru Daniela
Colegiul Agricol “Dr. C. Angelescu” Buzău
Creativitate, şcoală, cunoaştere, stimulare, capacitate creativă, învăţământ primar, învăţare creativă, cadru didactic, aptitudine, metode, educaţie, experiment formativ, activităţi extracurriculare, activităţi şcolare,... Read more
PRINCIPIILE ÎNVĂŢĂRII INCLUZIVE PRIN COOPERARE
Prof. Popa Brînduşa-Georgiana
Liceul Tehnologic ”Mihai Busuioc” Pașcani
Educaţia incluzivă prevede schimbarea și adaptarea continuă... Read more
Evaluarea Nationala 2014
Matematica subiect si barem
Vezi subiectul si baremul de corectare de la a doua proba de Evaluare Nationala pentru clasa a VIII-a, pentru anul scolar 2013-2014, respectiv Matematica.
PRINCIPII DE FORMARE INTERCULTURALĂ
A CADRELOR DIDACTICE
Prof. Popescu Mihaela,
Colegiul Tehnic Mătăsari, Gorj
Societatea actuală impune formarea cadrelor didactice şi din perspectivă interculturală. În acest sens, Camilieri distinge o… PROFIL DE PERSONALITATE AL ELEVULUI CREATIV
Profesor Maria Ritivoi
Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara
Lucrarea prezintă un profil de personalitate al elevului de liceu, care învaţă discipline economice.
Ansamblul tuturor trăsăturilor de personalitate… DISEMINARE – MOBILITĂȚI INDIVIDUALE COMENIUS
„TULBURĂRI DE ÎNVĂȚARE” (Dislexia, Disgrafia, Discalculia)
Prevenție și intervenție în context educațional
Profesor Petric Anamaria
Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Alba Iulia
ACTIVITATE DE DISEMINARE
În luna ianuarie a acestui… IMPORTANȚA ȘI ROLUL LITERATURII PENTRU COPII ÎN FORMAREA PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI
Prof. înv. preșc. Ivașcu Celestina
Școala Gimnazială Petrești, Dâmbovița
Basmele sunt foarte atractive pentru cei mici. De-a lungul timpului ele…
ŞCOALA – UN SPAŢIU AL VIOLENtEI?
Prof. Melania top
ªcoala Generalã Nr. 31, Brasov
Motto:
Violenta este ultimul refugiu al omului incompetent. (Isaac Asimov)
On parle toujours… DEMOCRAŢIE ŞI TOLERANŢĂ. „NOILE EDUCAŢII”
prof. Corha Minodora
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Motto: Toate fiinţele umane se nasc libere şi egale în drepturi.
(Articolul I Declaraţia Universală a…
CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ
TIPOLOGIA PREFIXOIDELOR
prof. Chiru Adelina
Şcoala Gimnazială ,,Înv. Clemenţa Beşchea” Căpăţîneşti, Mărăcineni, judeţul Buzău
Aspectul formal
Intrând în compunerea unui cuvânt, prefixoidele…
OMUL COMPLET ȘI STAREA DE SĂNĂTATE
Prof. Educator Mureșan- Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și
Documentare privind Educația Integrată/ Incluzivă Cluj-Napoca
…
|
|