|
|
Curs Comenius incluziune si integrare predarea elevilor migranti in invatamantul obligatoriu |
Luni, 03 Decembrie 2012 00:00 |
Invitatie curs Comenius
Incluziune si integrare - predarea elevilor migranti in invatamantul obligatoriu
"Vă adresăm invitaţia de a participa la un curs Comenius cu tema "Incluziune şi Integrare - predarea elevilor migranţi în învăţământul obligatoriu" care va avea loc în localitatea Oulu, Finlanda în perioada 6-10 Mai 2013.
Granturile disponibile pentru a permite participarea la curs se aproba de către Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi formării Profesionale
Sunt eligibili pentru a aplica la un grant Comenius toți cei implicați în educația școlară (cadrelor didactice precum şi alte categorii de personal şi specialişti care lucrează în învățământul școlar).
De ce aţi participa?
Pentru ca România se confrunta cu problemele generate de Remigraţia copiilor români.
Pentru că în perioada 2008 – mai 2012, peste 21.000 de copii români reveniți doar din Italia și Spania au solicitat echivalarea studiilor pentru reînmatricularea în sistemul educațional românesc. Dintre acești copii, 30% prezintă probleme de readaptare și integrare socială: dificultăți emoționale, comportamentale, de atenție sau relaționale.
Altfel spus, anual, 1.200 - 1.400 din totalul copiilor care remigrează se adaugă pe lista celor care necesită intervenţie specializată promptă din partea serviciilor de
asistenţă psihologică, socială şi şcolară, deoarece prezintă risc semnificativ/major de manifestare a unor dificultăţi de readaptare.
Pentru că în Romania, există în mare două grupuri de copii afectați de migrație; primul include copii care migrează fie cu părinții, fie singuri iar al doilea include copiii lăsați acasă de unul sau de ambii părinți care au migrat. UNICEF a identificat faptul că ambele grupuri de copii sunt vulnerabile. Atunci când copiii sunt lăsați acasă aceștia dezvoltă probleme psihosociale legate de anxietatea de separare și fără îngrijirea protectivă a părinților pot apărea riscuri semnificative, totuși atunci când migrează pentru
a se alătura părinților lor, ei pot deveni subiect de discriminare și de excludere socială și pentru o varietate de probleme de adaptare în țara de destinație. Survenită
peste aceste experiențe, remigrația prezintă un nou set de probleme de adaptare pentru care copiii (şi părinții) sunt adesea nepregătiți.
Pentru că Organizaţia Națiunilor Unite (1998) defineşte migrantul ca „orice persoană care îşi schimbă ţara de rezidenţă obişnuită”, o definiţie care însă ascunde
dimensiunea, impactul şi complexitatea mobilităţii transnaţionale. Guvernele, organizațiile și profesioniștii care lucrează cu copiii și familiile acestora trebuie să își recunoască obligațiile de a promova drepturile și bunăstarea copiilor afectați de migrație, în conformitate cu principiile CDC.
Pentru că pe lângă problematica politicilor sociale, sunt necesare metode/recomandări practice pentru cadre didactice, profesioniști din serviciile de asistenţă sociale
și de sănătate pentru copii remigranţi/migranţi și părinți.
Cursul "Incluziune şi Integrare - predarea elevilor migranţi în învăţământul obligatoriu" va oferă posibilitatea de a afla politicile, metodologia şi practicile utilizate în educația copiilor migranților în Finlanda și în alte țări ale UE, exemple de Bune practici în lucrul cu copilul migrant, practici care pot fi utile pentru abordarea situatiei şi a copilul care a suferit o experienţă eşuată de migraţie.
Vă rugăm să citiți fișierele atașate și să aplicaţi pentru curs.
Inainte de a aplica la Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi formării Profesionale trebuie să faceţi pre-înregistrarea la curs, transmiţînd la adresa de e-mail: shadows.finland@gmail.com urmatoarele informaţii:
1. Nume şi prenume
2. Numele şcolii-Instituţiei
3. Poziţia-funcţia şi profesia
4. Adresa de acasă şi Oraşul- Ţara
5. Nr. de telefon
6. Adresa de e-mail
Veţi primi o scrisoare care atestă acceptarea participării la curs de către Shadows Finland.
Descarcaţi formularul de aplicare de pe pagina Agenţiei Naţionale: http://www.anpcdefp.ro/programe/llp/comenius/ secţiunea Formare continuă pentru personalul implicat în educaţia şcolară / Participare la seminarii şi conferinţe - Apelul 2013 ( http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_2013_COM.pdf ), Depunerea candidaturii / Ghidul
Termen limită pentru aplicare este 16 ianuarie 2013.
Enrolment form Shadows Finland 2013
Needs Analysis Shadows Finland 2013
SF flyer 2013
SF notes on application 2013
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Joi, 06 Decembrie 2012 21:14 |
|
DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR DE SCRIERE
LA LIMBA ENGLEZĂ
Prof. Gâbu Maria Lorena
Școala “Alexandru Moruzi”, comuna Pechea, jud. Galaţi
Dezvoltarea abilităţilor de scriere în limba engleză constituie o parte importantă a muncii profesorului la... Read more
De ce trebuie să ţinem cont când impunem reguli copiilor?
Ce puteţi face pentru a evita „alunecările de teren” din viaţa de familie?
- Fixaţi reguli adaptate vârstei copilului.
- Aveţi grijă ca... Read more
METODE DE INTERACŢIUNE EDUCAŢIONALĂ
Prof. Laura Herman
Şcoala “Nicolae Iorga” Baia Mare
Dincolo de accentul informaţional care devine tot mai puţin monopol al şcolii, aspectul formativ şi motivaţional al acesteia se poate... Read more
Izvoarele istorice şi arheologice certe atestă cu multe secole înainte de Hristos obiceiul de a face cadou ouă colorate la marile sărbători sezoniere, în special la Anul Nou. Apariţia frecventa... Read more
COLABORAREA ŞCOALĂ-FAMILIE - CHEIA SPRE SUCCES
Prof. înv. primar: Tica Ionela Georgiana
Scoala Gimnaziala ”Iosif Catrinescu”
Rezumat: Părinţii trebuie să cunoască, să devină conştienţi de influenţa pe care o exercită... Read more
ANALIZA PROIECTELOR EDUCAȚIONALE
Prof. ing. Comănescu Marghioala
Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău
Proiectul educațional este un ansamblu de activităţi corelate, organizate, ancorate în scopuri şi obiective bine delimitate, cu... Read more
Definitivat 2013 modele subiecte
Ministerul Educatiei Nationale, prin CNEE – Centrul National de Evaluare si Examinare, a finalizat modelele de subiecte si bareme pentru Examenului national pentru definitivarea in invatamant - ... Read more
A STUDY ABOUT WUTHERING HEIGHTS
Prof. Adriana- Maria Ştefănescu
Liceul Tehnologic Energetic „Regele Ferdinand I”, Timişoara
Emily Jane Brontë (1818 –1848) was a British novelist and poet, now best remembered... Read more
LA PEDAGOGIE DU PROJET
Prof. Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIŞ
1. La définition du projet
Dans le monde contemporain, l’éducation est une nécessité, imposée par de rapides changements économiques.…
MANAGEMENTUL AGRESIVITĂȚII LA VÂRSTA ȘCOLARĂ MICĂ
înv. Marc Aurica
Școala Gimnazială Cîmpeni
Agresivitatea este o problemă cu care se confruntă părinţii, cadrele didactice şi mai apoi societatea fiind o problemă… Călătorie prin lumea-ntreagă
Fiind la Constantine, în a doua perioadă de lucru în Algeria, Luciana Stănilă face o excursie în Egipt. Fascinată de miturile faraonilor, dornică să viziteze Egiptul cu vestita… PAŞI MARI ŞI MICI ÎN EDUCAREA COPILULUI
Profesor Marta Cristiana NEGRAIA
L’éducation d’un enfant tient en égale mesure de ses parents et de leurs compétences et désirs, mais aussi de l’école et…
AMELIORAREA REZULTATELOR ŞCOLARE ŞI COMBATEREA MEDIOCRITĂŢII PRIN PROIECTE EDUCAŢIONALE EXTRACURRICULARE
Prof. Rusneac Anca-Gheorghina
Şcoala cu clasele I-VIII Şugag, Judeţul Alba
Lucrarea prezintă o modalitate de ameliorare a rezultatelor şcolare şi combaterea mediocrităţii prin… LECTURA GEOGRAFICĂ - MODALITATE DE CUNOAŞTERE A FRUMUSEŢILOR ŢĂRII
Profesor învăţământ primar TURCU IULIANA MARIA,
Gimnaziul „Nicolae Bălcescu”, jud. Târgu-Mureş
Lecturile geografice pot fi mijloace minunate la îndemâna oricărui învăţător care –…
BUNĂTATEA TE FACE MAI PUTERNIC
Profesor, Camelia Butnărașu,
Liceul Teoretic Emil Racoviţa, Galați
O persoană bună! ?
„Bună ziua! Vă scriu în speranţa că sunt gospodari care pot…
Planificare model pentru educatie tehnologica invatamant primar
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata… DEMOCRAŢIE ŞI TOLERANŢĂ. „NOILE EDUCAŢII”
prof. Corha Minodora
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Motto: Toate fiinţele umane se nasc libere şi egale în drepturi.
(Articolul I Declaraţia Universală a…
|
|