Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


De ce_step by step
Sâmbătă, 08 Mai 2010 17:56

DE CE “STEP BY STEP”?

 

 

                                           Înv. Roatiș Alina Camelia

 

 

                Step by Step este o metodă alternativă de educație a copiilor bazată pe datele psihologiei științifice a dezvoltării copilului și vizează cultivarea tuturor calităților potențiale ale acestuia.

               În acest sistem alternativ de învățare educația este individualizată ,copilul învață prin descoperire în interacțiunea sa cu mediul. În plus copilul descoperă efectele și mijloacele colaborării și negocierii în locul unei competiții pe criterii standard.

 

              Programa școlară este aceeași cu cea din sistemul tradițional. Capacitățile de adaptare dobândite în cadrul unei clase “Step by Step” îl va ajuta pe copil să depașeasca și rigorile învațământului tradițional, deci acesta se va adapta pe parcursul școlarizarii într-o clasă obișnuită.

              Într-o clasă “Step by Step” învățarea se desfașoară pe centre de activitate. Principala deprindere pe care elevii o învață este munca în echipă, colaborarea. O clasă “Step by Step”arată altfel decât una tradiționala: începând de la mobilier adecvat centrelor de activitate, materiale personalizate( calendarul lunii, panou 100 de zile de școală, agenda zilei, etc) la scaunul autorului, unde copilul își expune propriile idei, experiențele,noutățile, rezolvările în fața colegilor.

               O clasă “Step by Step” are doi învațători, fapt ce constituie un mare avantaj pentru a facilita învățarea si înțelegerea completă a sarcinilor propuse, în ritmul copilului.

 

               Evaluarea se realizează prin mai multe modalități: la scaunul autorului, prin mapa cu lucrări, și în caiete speciale prin competențe de evaluare.

              Programul unei zile începe cu întâlnirea de dimineața, activitate ce “deschide mintea și sufletul copilului” și continuă cu activitățile la centre. Vă invităm să vizitați o clasă “Step by Step”, ca să puteți să decideți și să aflați mult mai multe lucruri interesante!     

                                                                     

“Predarea orientată după necesitățile copilului”, Kate Burke Walsh, 1999

 

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:01
 

Revista cu ISSN

Cat de greu e sa inveti o limba straina

Cat de greu e sa inveti o limba straina

Cat de greu e sa inveti o limba straina?   Datorita situatiei destul de nasoale din Romania m-am tot gandit in ultima vreme ca ar fi o idee buna sa plec 1-2...

Read more

Matematica model de subiect si barem pen…

Evaluarea Nationala 2013 Matematica model de subiect si barem     Vezi subiectul model si baremul de corectare pentru proba de matematica la Evaluarea Nationala pentru clasa a VIII-a, pentru anul scolar 2012-2013....

Read more

Planificare model pentru fizica invatama…

Planificare model pentru fizica invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model...

Read more

DOCUMENTS AUTHENTIQUES ORAUX

                          DOCUMENTS AUTHENTIQUES ORAUX            Lector univ. Ilie MINESCU          Universitatea de Vest TIMIŞOARA     Origine et Classement   Les documents authentiques ont fait leur entrée en didactique des langues au cours de la décennie...

Read more

Despre-expresiile-idiomatice

DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE Profesor Silvia Baltă, Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină de sine stătătoare al...

Read more

Evaluarea formala si evaluarea informala

EVALUAREA FORMALĂ ȘI EVALUAREA INFORMALĂ   Prof. Nuți Gălețeanu Școala Gimnazială specială pentru Deficienți de auz „Sfânta Maria”- București   Evaluarea școlară este un act de valorizare ce intervine în viața elevilor. Dar așa cum...

Read more

Momente din istoria Independentei

MOMENTE DIN ISTORIA INDEPENDENŢEI   prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea   Scopul acestui articol este reactualizarea semnificaţiei naţionale a zilei de 9 mai, care de la intrarea în Uniunea Europeană...

Read more

CETATENI EUROPENI

ACTIVITÃŢI COMPLEMENTARE PENTRU VALORIFICAREA POTENŢIALULUI ELEVILOR ŞI A FORMÃRII LOR CA CETÃŢENI EUROPENI prof. Ciucã Cristina Şcoala cu clasele I – VIII Bâsca –...

Read more