|
|
Documente necesare la inspectii RODIS |
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:30 |
1. LA NIVELUL DIRECTORULUI
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1.
|
Documente de proiectare
|
1.1. Planul de dezvoltare instituţională al unităţii.
|
1.2. Oferta educaţională a unităţii.
|
1.3. Planul managerial anual.
|
1.4. Programe manageriale semestriale.
|
2.
|
Documente de evidenţă
|
2.1. Contract de management/ decizie/fişa postului (atât pentru director cât şi pentru directorul adjunct)
|
2.2. Statul de funcţii.
|
2.3. Organigrama unităţii şcolare,
|
2.4. Cartea de onoare a unităţii.
|
2.5. Regulament de ordine interioară.
|
2.6. Dosar cuprinzând ordine, instrucţiuni, regulamente etc.
|
2.7. Graficul de control al directorului (pe domenii de activitate).
|
2.8. Caietul de asistenţe la ore -numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/ cadre didactice
|
2.9. Registrul de decizii, dispoziţii şi note de serviciu - legalitatea deciziilor (elaborare, fundamentare, oportunitate) şi legalitatea constituirii comisiilor şi catedrelor (număr, reprezentaţi, durată)
|
2.10. Schema orară pe nivel de studiu
|
2.11. Criterii de evaluare a activităţii personalului didactic în vederea acordării calificativelor anuale-existenţa fişelor.
|
2.12. Planul de şcolarizare aprobat – cuprinderea şi şcolarizarea copiilor/elevilor.
|
2.13. Dosar cu instrumentele interne de lucru ale directorului pentru îndrumare şi control/programe operative săptămânale
|
2.14. Dosar privind siguranţa în muncă
|
2.15. Dosar privind protecţia civilă (cf. ghid I.S.J.), siguranţa civică
|
2.16. Dosar cu rapoarte anuale privind starea învăţământului.
|
2.17. Programe de cooperare şi parteneriat locale, naţionale şi internaţionale, inclusiv Programul de granturi pentru dezvoltarea şcolară, PIR, etc
|
2.18 Nivelul cantitativ şi calitativ al bazei didactico-materiale; utilizarea raţională a spaţiilor de învăţământ- şcoală, cantină, internat, ateliere, laboratoare, etc
|
2.19 Planificarea şi evidenţa concediilor-pentru directorul adjunct şi personalul nedidactic şi didactic auxiliar
|
2.20 Promovarea imaginii instituţiei (site, presă scrisă, TV, elemente de identitate vizuală, etc), activitatea de relaţii publice
|
3.
|
Documentele Consiliului Profesoral
|
3.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consililui Profesoral.
|
3.2. Registrul de procese verbale.
|
3.3. Materiale prezentate (cf. tematicii):
- Rapoarte de analiză semestriale şi anuale;
- Raportul directorului prezentat în Consiliul Profesoral.
|
4.
|
Documentele Consiliului de Administraţie
|
4.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consiliului de Administraţie.
|
4.2. Componenţa Consiliului de Administraţie şi repartizarea pe sarcini.
|
4.3. Registrul de procese verbale.
|
4.4. Raportul directorului prezentat în Consiliul de Administraţie.
|
4.5. Existenţa şi discutarea fişelor de autoevalauare a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar, evidenţierea calificativelor anuale (prin punctaj şi calificativ acordat)
|
4.6. Dosar cu procedura completă de acordare a salariului de merit conform metodologiei, pentru anul calendaristic în curs
|
4.7. Acordarea premiilor lunare 2% - fişa cu criterii
|
4.8. Sancţionarea membrilor colectivului (fundamentare, Statut, Codul Muncii)
|
5.
|
Documentele Consiliului Şcolar
|
5.1. Componenţa.
|
5.2. Rapoarte de analiză.
|
6.
|
Documentele Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în şcoală
|
6.1 Regulament, strategie
|
6.2 Componenţa, decizie de constituire
|
6.3 Raport anual de evaluare internă a calităţii, plan de îmbunătăţire
|
7.
|
Documentele Compartimentului Contabilitate
|
7.1. Bugetul de venituri şi cheltuieli.
|
7.2 Evidenţa fondurilor extrabugetare - închirieri, servicii, donaţii, sponsorizări de la părinţi sau de la alte persoane fizice sau juridice.
|
7.3 Derularea programelor guvernamentale: investiţii-reabilitare (HG), Lapte-corn, Bani de liceu, Euro 200, etc.
|
7.4 Modul de efectuare a inventarierii, casare, etc.
|
8.
|
Documentele Compartimentului Administrativ
|
8.1 Asigurarea combustibilului, aprovizionarea cu alimente pentru cantine
|
8.2 Administrarea şcolii – autorizare sanitară de funcţionare, apă curentă, starea localului, aspect exterior şi interior, funcţionalitate, predarea sălilor de clasă diriginţilor
|
8.3 Întreţinerea bazei materiale: mobilier, săli de clasă, uşi, ferestre, table, magazii alimente, sală de sport, teren de sport, spaţii verzi, lot şcolar, etc
|
2. LA NIVELUL DIRECTORULUI ADJUNCT (în cazul în care nu este normat un astfel de post – documentele vor fi solicitate directorului unităţii de învăţământ)
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1
|
Documente de proiectare
|
1.1 Contract de management, fişa postului, decizie
|
1.2 Grafic de control al directorului adjunct
|
2
|
Documente de evidenţă
|
2.1 Caiet de asistenţe la ore: numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/cadre didactice
|
2.2. Organizarea unităţii şcolare pe compartimente, catedre, comisii. Existenţa deciziilor de constituire a catedrelor/comisiilor.
|
2.3 Orarul şcolii, comisia de întocmire, decizia pentru comisia de orar
|
2.4 Graficul serviciului pe şcoală-cadre didactice şi elevi
|
2.5 Planificarea şi evidenţa concediilor pentru cadrele didactice
|
2.6 Procente de promovare-corigenţă, repetenţi (în anul şcolar trecut)
|
2.7 Elevi cu note de 7 şi sub 7 la purtare
|
2.8 Rapoarte privind analizarea periodică a rezultatelor şcolare (pe baza raportărilor şefilor de catedră)
|
2.9 Elevi cărora li s-au aplicat sancţiuni disciplinare
|
3
|
Documentele comisiilor/catedrelor
|
3.1 Evidenţa membrilor comisiei/ catedrei, date personale, atribuţii etc.
|
3.2. Programe manageriale anuale şi semestriale ale catedrelor/comisiilor metodice
|
3.3. Graficul de utilizare a laboratoarelor, cabinetelor, săli de sport.
|
3.4. Graficul de interasistenţă.
|
3.5. Lista cu elevii capabili de performanţă.
|
3.6. Rezultate la concursuri şi olimpiade şcolare
|
3.7 Rezultate la examene naţionale, analize şi plan de măsuri în urma acestora – dacă este cazul (numai la dosarele catedrelor unde sunt incluse discipline de examen)
|
3.8. Program de pregătire:
- pentru elevii performanţi;
- pentru recuperare;
- pentru examene naţionale.
|
3.9 Materiale prezentate în şedinţele comisiei/catedrei.
|
3.10. Graficul activităţilor metodice
|
3.11. Dosar cu propunerile pentru oferta educaţională; programe şcolare avizate de I.S.J.
|
3.12. Instrumente de evaluare şi notare; bareme minimale
|
3.13. Monitorizarea parcurgerii programei la fiecare clasă şi aprecieri asupra modului cum se realizează evaluarea elevilor/ritmicitatea notării.
|
3.14. Organizarea recapitulărilor finale.
|
3.15. Evaluarea membrilor catedrei/comisiei şi propunerile pentru calificativele anuale, în baza unui raport motivat.
|
3.16. Documente privind cercetarea pedagogică.
|
3.17. Informaţii semestriale asupra activităţii comisiei/catedrei.
|
3.18 Grafic de desfăşurare a tezelor semestriale
|
4
|
Documentele laboranţilor.
|
4.1. Program de activitate semestrială.
|
4.2. Raport anual.
|
5
|
Documentele bibliotecarei.
|
5.1. Program de activitate anuală.
|
5.2. Program de activitate semestrială.
|
5.3. Registrul de organizare a fondului de carte.
|
5.4. Registrul de evidenţă a cititorului; fişe de cititor.
|
5.5. Evidenţa activităţilor (organizarea sau participarea de / la acţiuni specifice: lansare de carte, întâlniri literare, simpozioane, vitrine şi expoziţii de cărţi, standuri de noutăţi sau de colecţii de cărţi, prezentări de manuale opţionale)
|
6
|
Documentele privind perfecţionarea cadrelor didactice.
|
6.1. Programe de perfecţionare.
|
6.2. Evidenţa perfecţionării.
|
6.3. Decizie de numire a unui responsabil cu perfecţionarea.
|
7
|
Documentele cadrelor didactice.
|
7.1. Proiectare anuală.
|
7.2. Planificări calendaristice semestriale.
|
7.3. Proiectarea unităţilor de învăţare.
|
8
|
Documentele Coordonatorului de proiecte şi programe educative
|
8.1 Proiectarea activităţilor la nivelul comisiei diriginţilor
|
8.2 Programul activităţilor extraşcolare, inclusiv programe iniţiate pentru elevi în timpul vacanţelor şcolare
|
9
|
Consiliul elevilor -NUMAI LA UNITĂŢILE LICEALE!
|
9.1 Componenţă
|
9.2 Procese-verbale ale activităţilor şi iniţiativelor CE
|
10
|
Comitetul Reprezentativ al părinţilor
|
10.1 Componenţă
10.2 Procese-verbale lectorate cu părinţii
|
3. SECRETARIAT
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1.
|
Documente de evidenţă
|
1.1 Registrul de inspecţii.
|
1.2 Statul de funcţii al şcolii
|
1.3 Fişele posturilor
|
1.4 Cataloage (grupe, clase)
|
1.5 Condica de prezenţă a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar
|
1.6 Registre matricole
|
1.7 Registre de evidenţă şi eliberare a actelor de studii (diplome, certificate, adeverinţe provizorii, cotoare diplome, stoc acte studii).
|
1.8 Registrul de evidenţă cărţi de muncă
|
1.9 Caietul de procese-verbale ale profesorilor de serviciu pe şcoală
|
1.10 Dosarele personale ale cadrelor didactice
|
1.11 Contracte de muncă individuale ale personalului din unitate
|
1.12 Procesele-verbale pentru examenele de corigenţă, dosare complete
|
1.13 Documente privind înscrierea/examenele de absolvire ale elevilor
|
1.14 Documente privind mişcarea elevilor (legalitatea transferărilor, examene de diferenţă, confirmări foi matricole trimise - primite)
|
1.15 Registrul de intrări-ieşiri
|
1.16 Dosar cu bursele şcolare ale elevilor
|
1.17 Registru note telefonice
|
1.18 Evidenţa carnetelor de alocaţie
|
1.19 Dosare de corespondenţă cu I.S.J., MECT, alte instituţii, acţiuni, comunicări, note, circulare etc.).
|
1.20 Existenta si starea arhivei.
|
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 30 Ianuarie 2013 22:42 |
|
EFL TEACHING THROUGH MUSIC
Profesor ALEXANDRU ANDREEA,
Şcoala Gimnazială “Ion Ionescu”, Valea Calugarească
Oneț of the big problems we all face, whether teaching English to children or adults, is... Read more
STUDIU COMPARATIV ÎNTRE EDUCAŢIA FORMALĂ, INFORMALĂ ŞI NONFORMALĂ
prof. Mihaela Butoi
Colegiul Național ”Grigore Moisil”, Onești
„Educația există pe întreg parcursul vieții și nu are o destinație finală” - John... Read more
LA RADIO DANS LA CLASSE DE FLE. COMMENT?
Ilie MINESCU
Universitatea de Vest din Timişoara
Avant de travailler avec le document radiophonique l’apprenant est préparé à la réception du document. L’enseignant lui... Read more
APTITUDINILE
Potrivit manualelor de psihologie, prin aptitudine intelegem o serie de „realitati” psihice si chiar psihofiziologice, cum ar fi predispozitiile sau capacitatile.
In sensul larg, aptitudinea reprezinta o expresie a potentialului adaptativ... Read more
Scurt istoric
Încă din cele mai vechi timpuri oamenii au cunoscut proprietăţile drogurilor. Acestea erau folosite în cadrul ceremoniilor religioase, al ritualurilor mistice, în scopuri terapeutice, dar şi pentru a induce... Read more
DESPRE ÎNVĂŢAREA UMANĂ
Profesor psihopedagog Ştefănescu Adreana
Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională “Speranţa” Timişoara
Argument. Materialul cuprinde noţiuni despre învăţare şi teorii cunoscute ale învăţării promovate de savanţi în diferite perioade ale... Read more
NICĂIERI NU-I CA ACASĂ
Fabian Iren Boglarka, profesor, membru în echipa de proiect,
Liceul Teoretic ,,Arany Janos” Salonta
Comunitatea orașului nostru, Salonta, și-a exprimat dorința popularizării posibilităților de... Read more
EVALUAREA CU AJUTORUL TESTELOR CREATE CU SOFTWARE-UL WONDERSHARE QUIZCREATOR
Profesor Bușcă Alexandru
Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari
Rezumat: Articolul de față prezintă pașii pe care trebuie să îi parcurgă profesorul... Read more
LITERATURA MAGHIARÃ
ÎN CONTEXTUL LITERATURII EUROPENE
JOKAI MOR - “OMUL DE AUR”
Prof. Rainea Adela Roxana
Şcoala cu cls. I-VIII, Cherechiu, Bihor
REZUMAT
Mor a fost avocat. Îl cunoaste în facultate…
Cat de greu e sa inveti o limba straina?
Datorita situatiei destul de nasoale din Romania m-am tot gandit in ultima vreme ca ar fi o idee buna sa plec 1-2…
Planificare model pentru educatie civica invatamant primar
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata… Ordin privind aprobarea Regulamentului de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar
STUDIU- TRATAREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR- MODALITATE DE STIMULARE A RANDAMENTULUI ȘCOLAR
Prof. înv. primar Gligor Dana
Școala Gimnazială Cîmpeni, jud. Alba
Diferenţierea şi individualizarea instruirii constituie o problemă pedagogică veche, dar…
TITANUL ŞI GENIUL EMINESCIAN
ÎN VIZIUNEA LUI MATEI CǍLINESCU
Prof. Marian Gina
Grup Şcolar „Gheorghe Lazǎr” Baia Mare
Amplele studii ale lui Matei Cǎlinescu dedicate operei eminesciene investighează în mod deosebit reprezentǎrile… Capitolul II. Membrii APR
- membri activi
- membri sustinãtori
- membri de onoare
- membri fondatori
EVOLUŢIA STĂRILOR SUFLETEŞTI
ÎN POEZIA “LACUL” DE MIHAI EMINESCU
Prof. Andreea Burlacu,
Liceul Teoretic “Aurel Vlaicu” Breaza
Titlul poeziei prezintă lacul ca pe un martor, dar şi participant activ la idila ce urmează… MODALITĂŢI DE REALIZARE A EDUCAŢIEI MORALE
LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ
Profesor: Dumbravă-Brezoianu Simona
Grădiniţa cu Program Prelungit ,,Benedek Elek”- Sf.Gheorghe
REZUMAT
Educaţia morală este un proces continuu, toate disciplinele de învăţământ cu situaţiile educative…
|
|