Drogurile - informatii generale |
Joi, 22 Aprilie 2010 18:20 |
Informaţii generale
Din punct de vedere etimologic, drog, este un cuvânt de origine olandeză – droog.
În accepţia clasică, drogul este substanţa care, fiind absorbită de un organism viu, îi modifică una sau mai multe funcţii (OMS – Organizaţia Mondială a Sănătăţii); în sens farmacologic, drogul este o substanţă utilizată sau nu în medicină, a cărei folosire abuzivă poate crea dependenţă fizică şi psihică sau tulburări grave ale activităţii mintale, ale percepţiei şi ale comportamentului.
În conformitate cu unele recomandări ale OMS, substanţele sau clasele de substanţe psihoactive (drogurile) care produc asemenea modificări şi generează dependenţa, sunt următoarele: alcoolul, opiaceele, derivatele cannabisului, sedativele şi hipnoticele, cocaina, halucinogenele, tutunul, solvenţii volatili, alte substanţe psihoactive şi substanţe din diferite clase, utilizate în asociere.

Potrivit documentelor internaţionale, prin drog se înţelege „stupefiantele supuse controlului internaţional, prin Convenţia Unică privind Stupefiantele, din 1961 (tablourile I şi II)” şi „substanţele psihotrope al căror control internaţional este prevăzut de Convenţia privind Substanţele Psihotrope, încheiată în anul 1971 (tablourile I, II, III şi IV)” .
Psihotrope sunt considerate toate substanţele de origine naturală (vegetală, animală ori minerală) sau de sinteză, susceptibile să modifice într-un mod oarecare activitatea psihicului şi comportamentului uman. „Ele acţionează direct asupra sistemului nervos central, influenţând inegal, selectiv sau global, atât funcţiile psihice instinctive cât şi procesele mintale şi emoţionale.”
În fabricarea anumitor droguri sunt folosite unele substanţe chimice, denumite precursori.
Precursorii sunt „substanţe chimice folosite în fabricarea ilicită a drogurilor, sărurile acestora precum şi amestecurile ce conţin astfel de substanţe”. Regimul juridic al acestor substanţe este reglementat de Legea nr. 300/ 2002.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:09 |
|
PLURAL OF NOUNS – CONTROVERSIAL ASPECTS
Prof. Dumitru Maria Magdalena
Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși- Pitești
Collective nouns when used in singular can take either a singular form to refer to the whole... Read more
Legea nr. 78/2014
reglementarea activitatii de voluntariat in Romania
Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activitatii de voluntariat in Romania a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 469 din 26 iunie... Read more
MĂSURAREA COMPETENŢELOR DE LECTURĂ ALE ELEVILOR DIN CLASA A IX-A LICEU
- studiu de caz -
Prof. VIRA ADINA MONICA
Colegiul Tehnic de Transporturi, jud. Braşov
Predarea limbii şi literaturii române la clasele cu... Read more
THE CRITICAL PERIOD IN LANGUAGE LEARNING
Prof. Chirilă Ana-Maria
Şcoala Gimnazială ,,Iustin Pîrvu’’ Poiana Teiului
The critical period hypothesis states that there is a period of life (between birth and puberty)... Read more
IMAGINEA SPAȚIULUI ÎN ROMANELE LUI MARIN PREDA ȘI ORHAN PAMUK
Prof. Grama Andreea – Alexandra
Școala Gimnazială Nr. 307, București
Lucrarea de față își propune o interpretare a spațiului în cadrul... Read more
UN PERFORMER AL MUZICII DIVINE – J. S. BACH
Prof. Gloria Ghidiceanu
Şcoala Gimnazială “Mihai Viteazul” Craiova
Traducerea substantivului performance din limba engleză ne oferă o paletă mai largă de sensuri, printre care şi... Read more
Functiile de indrumare si control din inspectoratele scolare se ocupa prin concurs organizat in conformitate cu prevederile prezentei metodologii.
Read more
ANONIM
CHESTIONAR PENTRU PĂRINŢI
IMPLICAREA FAMILIEI ÎN EDUCAŢIA COPILULUI
Am dori să cunoaştem cateva aspecte referitoare la implicarea familiei în educaţia copiilor şi a relaţiilor dintre familie şi şcoală.
Răspunsurile pe care le vom... Read more
ROLUL MOTIVAŢIEI ÎN REUŞITA ÎNVĂŢĂRII LIMBILOR STRĂINE
Prof. înv. preşcolar Dan Florina
Grădiniţa cu program prelungit nr. 19, Braşov
Studiul limbilor străine, însuşirea şi cunoaşterea lor se dovedesc a fi astăzi mult…
ALEGEREA REPERTORIULUI VIOLONISTIC ÎN PROCESUL EDUCAŢIEI INSTRUMENTALE
Prof. Corha Minodora
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău, jud. Sălaj
Conform programei analitice pentru clasa respectivă profesorul alcătuieşte pentru fiecare elev în parte…
LITERATURA MAGHIARÃ
ÎN CONTEXTUL LITERATURII EUROPENE
JOKAI MOR - “OMUL DE AUR”
Prof. Rainea Adela Roxana
Şcoala cu cls. I-VIII, Cherechiu, Bihor
REZUMAT
Mor a fost avocat. Îl cunoaste în facultate…
BIOLOGIE ȘI MATEMETICĂ - NOȚIUNI DE INTERDISCIPLINARITATE
prof.Arjoca Mihaela Maria
Colegiul Tehnic “Ion Mincu” Timișoara
Rezumat: Viitorul va aduce tehnologii și inovații performante, inspirate din natură.
Cuvinte cheie: biologie, tehnică,…
ŢIE CÂT ÎŢI PASĀ DE ŞCOALĀ?
Institutoare Teodora Pereni Nacov
Liceul Teoretic ”J. L. Calderon” Timişoara
Nouā, da, ne pasā de şcoalā.
Cât? Sā vedem: am fost copii, elevi…
INSTRUIREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR PRIN APLICAREA
TEORIEI INTELIGENȚELOR MULTIPLE
Profesor învățământ primar, Odarca DEAC
Școala Gimnazială „Petre Dulfu” Baia Mare
Stilurile de învățare ale elevilor se pot clasifica în diverse moduri…
DEZVOLTAREA CREATIVITĂŢII PREŞCOLARULUI
PRIN METODA JOCULUI DIDACTIC
Profesor pentru învăţământul preşcolar Hreapcă Lenuţa - Mihaela
Şcoala Gimnazială Larga-Jijia, Movileni, Jud. Iaşi
Rezumat: Niciodată nu este prea târziu pentru cunoaşterea, stimularea, educarea şi dezvoltarea…
ZICEREA ÎN FOLCLOR – SUB SEMNUL FORMALIZĂRII
Zicerea în folclor este guvernată de fenomenologia faptelor (oralitatea, caracterul colectiv, tradiţional, sincretismul limbajelor), care imprimă textului popular coordonate specifice, modalităţi structurale şi…
CERCHIŞTII ŞI ,,REVISTA CERCULUI LITERAR”
DE LA SIBIU
Nevodenszki Sorina, profesor I
Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, Jud. Timis
Sibiul a oferit climatul în care s-a constituit una din cele mai cunoscute grupãri din…
|