|
|
Scris de admin
|
Vineri, 19 Ianuarie 2018 09:08 |
ECOEDUCAȚIA
prof. Arjoca Mihaela Maria
Colegiul Tehnic ‘’ Ion Mincu”, Timișoara
Rezumat: Ecoeducația va ajuta la dezvoltarea umanității.
Cuvinte cheie: ecologie, mediu, educație, evoluție.
Ecoeducația este un concept global, care trebuie să se întindă pe toată durata existenței umane, să reflecte adaptabilitate într-un context care se transformă rapid.
Ecoeducația trebuie să pregatească individul pentru viată,să îl facă să înțeleagă problematica lumii contemporane,să îl determine să joace un rol în ameliorarea condițiilor de mediu și a creșterii calității vieții. Educția pentru mediu presupune mai mult decât a învăta despre mediul înconjurator și natura vie,ea are rolul de a dezvolta conștiințe,moduri de gândire superioare, de care liderii și factorii decizionali să țină cont în viitor. Oamenii trebuie să învețe să se implice în deciziile privind protecția mediului,să coopereze pentru o bună valorificare a informațiilor privind mediul natural și cel social. Scopul educației pentru mediu este ca fiecare să se simtă responsabil,angajat într-o comunitate ,să manifeste interes și grijă fața de mediul în care trăiește. Cerințele și exigențele cu care se confruntă ecoeducația azi,duce la o problematică care este ținta unor organizații mondiale ,menite să cultive acest principiu. În învățământul românesc se pune accent pe schimbarea comportamentului și mentalitătii tinerilor fată de mediu,în sensul unei bune cunoașteri și a unei priviri de perspectivă asupra naturii și locului în care trăim.
Obiectivele ecoeducației sunt bine conturate,trasate strategic și implementate în conștiința tinerei generații ,astfel că rezolvarea în timp să fie cât mai sigură și precisă. Tinerii observă,cunosc,interpretează procesele naturale ,apoi reușesc să înțeleagă impactul proceselor naturale asupra activițății umane și a activității umane asupra mediului inconjurator. Tânăra generatie preia rapid și investighează sistemele biologice afectate, facând interdependenta între toate sistemele ce afectează omul și societatea modernă.
Tinerii și cetățenii sunt încurajați să își asume responsabilități și să coopereze între ei, astfel că relaționarea cu mediul natural să fie cât mai sănătoasă și protectoare,îndelungată,iar mediul social să dezvolte continuu atitudini și comportamente adecvate fată de natură.
Bibliografie
[1].Genesis-Publicatie de biologie și educașie ecologică,Editura Arves,2006
[2]. Naela Costică-‘’Metodica predării biologiei’’,Colectia Didactică,2008
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Vineri, 19 Ianuarie 2018 09:11 |
|
ACQUISITION DE L’EXPRESSION ORALE
Ilie MINESCU
Universitatea de Vest din Timişoara
L’acquisition de la compétence de communication orale est tout à fait déroutante pour ceux qui apprennent une langue étrangère. Il s’agit probablement... Read more
TIPURI DE PARATOPII ÎN POETICA MACEDONSKIANĂ
Profesor Drd. Miron Costina Violeta
profesor la Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, Dolj
Macedonski este o persoană care nu-și găsește locul și trebuie să-și construiască teritoriul... Read more
DACII ÎN ANALELE FRANCE (SECOLUL IX)
Dragnea Mihai
Analele Regatului Francilor (latină Annales regni Francorum, Annales Laurissenses maiores; germană Reichsannalen) reprezintă o serie de scrieri cu caracter istoric, ce ne informează despre... Read more
Ziua Sigurantei pe Internet - competitie nationala
Pe data de 5 februarie 2013 se va desfasura Ziua Sigurantei pe Internet 2013, eveniment de anvergura europeana desfasurat anual sub egida retelei europene “INSAFE” – European Safer... Read more
Planificare model pentru matematica invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model... Read more
MANUALELE ALTERNATIVE – MIJLOACE DIDACTICE ALE PROFESORULUI DE AZI
Prof. Budurean Corina
Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea
Articolul urmăreşte o prezentare a rolului pe care îl are manualul, ca mijloc didactic,... Read more
IDEEA FRANCEZĂ DE CIVILIZAŢIE
Maghiar Adina, prof. de limba şi literatura română
S08 „Arany Janos”, Salonta
Fiecare civilizaţie este legată de un spaţiu, cu limite aproape stabile, existând pentru fiecare dintre ele... Read more
PREDAREA FIZICII CU INSTRUMENTE DIDACTICE IT
Prof. Mihaela Butoi
Colegiul Tehnic “Petru Poni” Onești
Experienţa implemetării în ultimele decenii a diverselor forme... Read more
Metodologia privind evaluarea/reevaluarea, aprobarea,
achiziţionarea şi gestiunea manualelor şcolare
în învăţământul preuniversitar în dezbatere publică
Ministerul Educaţiei Naţionale a lansat marţi, 21 mai, în dezbatere publică, până la data de 30…
MODEL, MORALĂ, CONDUITĂ. PATTERNUL PREINFRACȚIONAL
Prof. Educator Mureșan-Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și
Documentare privind Educația Integrată/ Incluzivă Cluj-Napoca
Rezumat:…
A SYNTHETIC STUDY OF TRANSITIVE VERBS
TAKING DIRECT OBJECTS
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
Having in mind the complexity of the English verb and relating it with… DEZVOLTAREA SOCIO-EMOȚIONALĂ
Prof. înv. primar Almaș Andreea-Ioana
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Obiectivul primordial al adulţilor care se ocupă de creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor este dezvoltarea abilităţilor socio-emoţionale.… PLATOUL CARSTIC VAȘCĂU
Prof. Mihaela Marian,
Colegiul Tehnic ‘‘Constantin Brâncuși’’
Rezumat: Platoul carstic Vașcău reprezintă un areal ofertant din punct de vedere al resurselor oferite de relief, atât prin numărul mare al… Călătorie prin lumea-ntreagă
Fiind la Constantine, în a doua perioadă de lucru în Algeria, Luciana Stănilă face o excursie în Egipt. Fascinată de miturile faraonilor, dornică să viziteze Egiptul cu vestita…
Studiu de specialitate
Educaţia părinţilor – o necesitate
Profesor Pătrașcu Elena Crenguța
Liceul Tehnologic I. C. Petrescu Stîlpeni – GPP Stîlpeni, jud. Argeș
Conceptul educației permanente este "în mod…
Planificare model pentru geografie gimnaziu
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model de… SCHIMBĂRI ÎN PROGRAMA DE ÎNVĂțĂMÂNT DIN TOAMNĂ
MEN aduce schimbări privind programa de învățământ pentru anul școlar 2014-2015. Se pare că cei mai afectați vor fi elevii din clasele I-IV.
Astfel, Ministerul…
|
|