|
|
Scris de admin
|
Vineri, 19 Ianuarie 2018 09:08 |
ECOEDUCAȚIA
prof. Arjoca Mihaela Maria
Colegiul Tehnic ‘’ Ion Mincu”, Timișoara
Rezumat: Ecoeducația va ajuta la dezvoltarea umanității.
Cuvinte cheie: ecologie, mediu, educație, evoluție.
Ecoeducația este un concept global, care trebuie să se întindă pe toată durata existenței umane, să reflecte adaptabilitate într-un context care se transformă rapid.
Ecoeducația trebuie să pregatească individul pentru viată,să îl facă să înțeleagă problematica lumii contemporane,să îl determine să joace un rol în ameliorarea condițiilor de mediu și a creșterii calității vieții. Educția pentru mediu presupune mai mult decât a învăta despre mediul înconjurator și natura vie,ea are rolul de a dezvolta conștiințe,moduri de gândire superioare, de care liderii și factorii decizionali să țină cont în viitor. Oamenii trebuie să învețe să se implice în deciziile privind protecția mediului,să coopereze pentru o bună valorificare a informațiilor privind mediul natural și cel social. Scopul educației pentru mediu este ca fiecare să se simtă responsabil,angajat într-o comunitate ,să manifeste interes și grijă fața de mediul în care trăiește. Cerințele și exigențele cu care se confruntă ecoeducația azi,duce la o problematică care este ținta unor organizații mondiale ,menite să cultive acest principiu. În învățământul românesc se pune accent pe schimbarea comportamentului și mentalitătii tinerilor fată de mediu,în sensul unei bune cunoașteri și a unei priviri de perspectivă asupra naturii și locului în care trăim.
Obiectivele ecoeducației sunt bine conturate,trasate strategic și implementate în conștiința tinerei generații ,astfel că rezolvarea în timp să fie cât mai sigură și precisă. Tinerii observă,cunosc,interpretează procesele naturale ,apoi reușesc să înțeleagă impactul proceselor naturale asupra activițății umane și a activității umane asupra mediului inconjurator. Tânăra generatie preia rapid și investighează sistemele biologice afectate, facând interdependenta între toate sistemele ce afectează omul și societatea modernă.
Tinerii și cetățenii sunt încurajați să își asume responsabilități și să coopereze între ei, astfel că relaționarea cu mediul natural să fie cât mai sănătoasă și protectoare,îndelungată,iar mediul social să dezvolte continuu atitudini și comportamente adecvate fată de natură.
Bibliografie
[1].Genesis-Publicatie de biologie și educașie ecologică,Editura Arves,2006
[2]. Naela Costică-‘’Metodica predării biologiei’’,Colectia Didactică,2008
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Vineri, 19 Ianuarie 2018 09:11 |
|
DESTINUL ADAMIC ÎN SPIRITUALITATEA ROMÂNEASCĂ
Prof. Maghiar Adina
S08 „Arany Janos”, Salonta
Articolul de faţă evidenţiază existenţa unei corespondenţe între structura agrară a neamului românesc şi originile adamice ale civilizaţiilor. În sufletul românesc... Read more
ANEXA Nr. 9
la regulament
CHESTIONAR
pentru personalul didactic*)
___________
*)Raspunsurile la acest chestionar au caracter confidential.
- model -
In scopul diagnosticarii procesului institutional din scoala dvs., a stabilirii unor... Read more
COPILĂRIA – IUBIRE ÎN OPERA LUI MIHAI EMINESCU
Ileana Faur, profesor Limba şi Literatura română
Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara
Prezentul articol aduce în discuţie valenţele iubirii adolescentine, pure, în poeziile de... Read more
STRATEGII ACTIV-PARTICIPATIVE
ÎN PREDARE-ÎNVÃtARE
Institutor Anton Simona Marinela
Şcoala cu clasele I-VIII nr.2 Vorniceni, Judetul Botosani
- rezumat -
Procesul didactic al studierii limbii... Read more
LECTURI LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A X-A
Lecturi obligatorii - Literatura română pentru clasa a IX-a:G. Bălăiţă - Lumea în două zileA. Babeti, M. Mihăieş, M. Nedelciu - Femeia... Read more
EVALUAREA CU AJUTORUL TESTELOR CREATE
CU INSTRUMENTUL FLEXIQUIZ
Profesor Bușcă Laura
Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari
Rezumat: În acest articol este prezentat modul de utilizare al instrumentului FlexiQuiz pentru elaborarea... Read more
MEDIUL
Mediul este reprezentat de totalitatea elementelor si conditiilor de viata cu care individul interactioneaza, direct sau indirect, pe parcursul dezvoltarii sale, in diferite etape de evolutie. Factorii de... Read more
Admitere invatamant liceal si profesional 2016
Vezi ORDIN OMECS nr. 5082/31.08.2015 privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal si profesional de stat pentru anul scolar 2016-2017,... Read more
Structura anului şcolar 2012-2013
Anul şcolar 2012-2013 începe pe 17 septembrie 2012, luni.
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a anunţat sâmbătă, 1 septembrie 2012, că anul şcolar 2012-2013 va începe în data de 17…
PROGRAMĂ OPŢIONALĂ PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
EDUCAŢIE INTERCULTURALĂ
Prof. înv. primar Miron Simona Petronela
Şcoala Gimnazială Chicerea, Iaşi
Această propunere de programa şcolară pentru Educaţie interculturală reprezintă o ofertă curriculară centrală de…
EDUCAŢIA EXCELENtEI
PENTRU O SOCIETATE CENTRATÃ PE COPIL
Prof. Popescu Ileana – Alina,
Şcoala „Arhitect T. T. Socolescu”, com Pãulesti, jud. Prahova
Societatea centratã pe copil? Educatia excelentei? Formulãri care apar…
STILISTICA ŞI PROBLEMATICA STILULUI
Profesor Andra Elena Diaconu
Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea
Prin analogie cu dihotomia langue – parole a lui Ferdinand de Saussure, discipolul acestuia, Charles Bally, dezvoltă distincţia…
DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE (IV)
Prof. Silvia Baltă
Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti
Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină de sine stătătoare al cărei material este constituit din totalitatea…
DOMENII ALE COMPETENŢELOR CHEIE
Profesor Maria Ionaş
Şcoala Gimnazială Poplaca, Sibiu
„A instrui pe tineri cum se cuvine nu constă în a le vârî în cap o mulţime de cuvinte, fraze, expresii şi…
ROLUL EDUCAŢIEI ÎN COMBATEREA VIOLENŢEI
Prof. Saizescu Cristina-Alexandra
Colegiul Tehnic Energetic “Regele Ferdinand I” Timişoara
Scopul educaţiei este de a forma, contura, configura sau definitiva… PROJET DIDACTIQUE
Școala Gimnazială Corobăi, Drăgotești
Profesor: Patrascu Margareta-Diana
CLASSE: III
OBJET: le français
SUJET DE LA LEÇON: l’article défini;
TYPE DE LA LEÇON: acquisition des nouvelles connaissances;
Niveau: A1
Langue: 1
Lieu de travail: la… ELEVUL - PARTENERUL DASCĂLULUI
înv. Gligor Dana
Şcoala Gimnazială Cîmpeni
Îndemnul adresat în urmă cu două secole de Jean Jacques Rousseau ”începeţi dar prin a vă cunoaşte copiii” se află…
|
|