|
|
Educatie interdependenta si solidaritate intr o lume in schimbare |
Luni, 13 August 2012 00:00 |
Educatie, interdependenta si solidaritate
intr-o lume in schimbare
Introducere
Al doilea Congres European despre Educatia globala: Educatie, interdependenta si solidaritate intr-o lume in schimbare a fost organizat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei (NSC) in parteneriat cu Global Education Network Europe (GENE) și CONCORD Europe, in cooperare cu Institutul Portughez pentru cooperare si limba, platforma portugheza NDGO si Universitatea din Lisabona si cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.
Acest Congres a reunit aproximativ 200 de participanti educatori, reprezentanti ai societatii civile, ai ministerelor educatiei si ai afacerilor externe, parlamentari, reprezentanti ai autoritatilor locale si regionale, utilizand principiul «cvadrilogului » si adoptand o abordare holistica a educatiei pentru cetatenie mondiala/educatiei globale, vizand sa faciliteze dialogul, sa construiasca o experienta de invatare si sa intareasca angajamentul politic in domeniul educatiei pentru cetatenie globala/educatiei globale.
Acest eveniment s-a sprijinit pe eforturile Centrului Nord-Sud (NSC) si ale altor factori decisivi pentru promovarea educatiei globale, și in special pe Declaratia Congresului de la Maastricht (2002) care a stabilit un cadru strategic european pentru imbunatatirea si dezvoltarea educatiei globale in Europa pana in 2015.
Au fost infaptuite cateva realizari care privesc educatia globala. Printre acestea este important de scos in evidenta primul standard legal european privitor la educatia globala care constituie baza unor viitoare lucrari in domeniu, Recomandarea CM /Rec (2011) 4 a Comitetului de ministri al Consiliului Europei privitor la Educatia pentru interdependenta si solidaritate globala.
La 10 ani dupa Congresul de la Maastricht, a fost necesar de facut un bilant asupra realizarilor in domeniul educatiei globale, tinand cont de realitatile in schimbare si de raspunsul dat noilor provocari aparute atat pe plan social, economic, cat si pe cel al mediului inconjurator.
Obiectivele Congresului
Congresul a urmarit favorizarea dialogului, a experientei de invatare si sa sustina angajamentul politic fata de educatia globala prin diferitii participanti, in special organizatiile internationale, ministerele responsabile cu educatia ministerele afacerilor externe, parlamentarii, autoritatile locale si regionale, organizatiile societatii civile si educatorii.
In timpul Congresului, participantii au fost invitati sa-si exprime punctul de vedere asupra unor teme de reflectie si sa defineasca rezultatele de atins: implementare si dezvoltare de strategii nationale; reforme curriculare la nivel national si local; consolidarea competentelor ducatorilor; monitorizarea si sustinerea calitatii; campanii de sensibilizare.
In concluzie, Congresul european pentru educatie globala a avut ca obiective:
1. Sa faca un bilant asupra realizarilor si dezvoltarilor in domeniul educatiei globale, in cursul celor 10 ani, de la adoptarea Declaratiei Congresului de la Maastricht (2002-2012)
2. Sa garanteze angajamentul partilor participante pentru sustinerea consolidarea si dezvoltarea educatiei globale pana in 2015 si dupa acest termen, printr-o serie de recomandari strategice care sa fie formulate la sfarsitul Congresului.
Pentru mai multe informatii, consultati : www.geocongress2012.org
Prof. Georgeta-Paula MIHAI – participant la Congres, co-autor al Ghidului de educatie globala,
North-South Centre Global Education Guidelines (2008 / revised edition in2010)
http://www.coe.int/t/dg4/nscentre/GEguideline_presentation_en.asp
Al doilea Congres European despre Educatia globala:
Educatie, interdependenta si solidaritate intr-o lume in schimbare
Lisabona, 27-28 septembrie 2012
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
AVANTAJELE UTILIZĂRII CALCULATORULUI ÎN PROCESUL
INSTRUCTIV - EDUCATIV
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Articolul îşi propune identificarea avantajelor utilizării calculatorului în activitatea de predare – învăţare... Read more
OPORTUNITĂŢI DE FORMARE PROFESIONALĂ
PRIN PROIECTE EUROPENE
profesor Moise Iuliana
profesor Ghiţă Angelica
profesor Ilie Lăcrămioara
Liceul cu Program Sportiv ”I. B. Şoter”, Buzău
... Read more
COMBATEREA VIOLENŢEI PROVOCATE
DE SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT
prof. Cristina Stan
Şcoala Gimnazială “C. Giurescu” Chiojdu
Dorinţa unanimă a tuturor comunităţilor educative şi a tuturor ministerelor educaţiei din lumea întreagă este... Read more
Portofoliul profesorului
I. DATE PERSONALE
1. Structura anului şcolar
2. Încadrarea (clase, număr de ore)
3. Orarul
4. Fişa postului
5. Calendarul activităţilor pe anul în curs
6. Curriculum Vitae
7. Raport de autoevaluare
II. ACTIVITATEA DE LA... Read more
PROGRAMĂ OPŢIONALĂ PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
EDUCAŢIE INTERCULTURALĂ
Prof. înv. primar Miron Simona Petronela
Şcoala Gimnazială Chicerea, Iaşi
Această propunere de programa şcolară pentru Educaţie interculturală reprezintă o ofertă curriculară centrală de... Read more
DISEMINARE – MOBILITĂȚI INDIVIDUALE COMENIUS
„TULBURĂRI DE ÎNVĂȚARE” (Dislexia, Disgrafia, Discalculia)
Prevenție și intervenție în context educațional
Profesor Petric Anamaria
Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Alba Iulia
ACTIVITATE DE DISEMINARE
În luna ianuarie a acestui... Read more
DEZVOLTAREA LIMBAJULUI LA COPILUL PREŞCOLAR
Prof. psihopedagog Martinconi Noemi,
Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" Timişoara
Lucrarea de faţă îsi propune sã prezinte importanta limbajului, atenţionându-ne asupra rolului limbajului asupra personalităţii copilului, limbajul... Read more
VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR,
PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL
ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE
Prof. Oncescu Carmen
Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București
Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea... Read more
Festivalul National al Sanselor Tale
Conform adresei M.E.C.T.S. nr. 62458/10.10.2012, in perioada 19-25 noiembrie 2012 se va desfasura sub genericul “Mediu social mai sigur pentru o educatie mai performanta”, a XIII-a editie a Festivalului National al Sanselor Tale.
Organizarea… Ordin privind aprobarea Criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal
EDUCAŢIA EXCELENtEI
PENTRU O SOCIETATE CENTRATÃ PE COPIL
Prof. Popescu Ileana – Alina,
Şcoala „Arhitect T. T. Socolescu”, com Pãulesti, jud. Prahova
Societatea centratã pe copil? Educatia excelentei? Formulãri care apar… EDUCATIA FORMALA
O definitie a educatiei formale a fost data de catre Philip Coombs, conform careia educatia formala este “sistemul educational structurat ierarhic si gradat cronologic, pornind de la scoala primara…
Concursul de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului naţional de experţi
în management educaţional, sesiunea 2012, seria a 2-a
OMECTS 4171 / 24.05.2012
Publicat in M.Of. nr.362 din 29.05.2012
În baza prevederilor… Dacă de Crăciun cadourile ne sunt aduse de Moşul cel darnic, tradiţia spune că cel ce vine încărcat cu daruri de Paşte este iepuraşul. Cum s-a ajuns la acest…
CE BĂUTURI RĂCORITOARE CONSUMĂM?
Autor: Mihail Robert - Theodoru
Profesor coordonator: Mînză Lidia
Instituţia: Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”
Termenul de băutură răcoritoare (popular „suc”) se referă în special la băuturile carbogazoase sau necarbogazoase obţinute…
ASIGURAREA ŞI MANAGEMENTUL CALITĂŢII
ÎN SISTEMUL EDUCAŢIONAL ROMÂNESC
Mihai Ștefania – Monica
Școala cu clasele I – VIII Vitănești, Județul Teleorman
Calitatea în educaţie înseamnă asigurarea pentru fiecare educabil a condiţiilor pentru cea…
VALORIFICAREA DOCUMENTELOR AUTENTICE ÎN LIMBA FRANCEZĂ
Prof. Mihaela COCU
Liceul Tehnologic de Marină, Galaţi
Documentele autentice reprezintă pentru elevi şi profesori o poartã deschisã spre actualitate, spre tot ce e nou în limba…
|
|