|
|
Fisa de evaluare a activitatii didactice in inspectia pentru acordarea gradului didactic I |
Duminică, 17 Februarie 2013 15:06 |
Fişă de evaluare a activităţii didactice în inspecţia curentă/specială
pentru acordarea gradului didactic I
Vezi noua fişă de evaluare a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic II. Această fişă este anexa nr. 3 la ordin nr. 3129 din 1 februarie 2013, respectiv anexa nr. 8 la metodologia 5.561/2011).
FIŞĂ DE EVALUARE
a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic I
|
Numele, iniţiala tatălui, prenumele cadrului didactic inspectat:
|
Numele avut înainte de căsătorie (acolo unde este cazul):
|
Funcţia didactică: .................. Specialitatea: ..................
|
Unitatea de învăţământ:
|
Data efectuării inspecţiei:
|
Inspector şcolar de specialitate/Metodist numit prin delegaţia nr. ....... din .............
|
(numele şi prenumele, funcţia didactică, specialitatea, gradul didactic, unitatea şcolară de la care provine)
|
I. ACTIVITATEA DIDACTICĂ
|
IA.
|
ACTIVITĂŢI VERIFICATE
|
1. Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
2. Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
3. Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
4. Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
GRUPA DE INDICATORI
|
CRITERII DE EVALUARE
|
PUNCTAJ MAXIM
|
PUNCTAJ ACORDAT
|
|
|
|
|
|
|
|
IB.
|
PROIECTAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 9 p)
|
Documentare ştiinţifică
|
2
|
|
Definirea obiectivelor şi obiectivele operaţionale
|
2
|
|
Corelaţia dintre obiective şi celelalte componente ale actului didactic (conţinut, strategie, mijloace de învăţământ, forme de organizare, evaluare etc.)
|
5
|
|
IC.
|
DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 51 p)
|
Reprezentarea conţinutului
|
4
|
|
Economia (esenţializarea) conţinutului Gradul de structurare şi organizare a materialului (schema, planul, structura logică etc.)
|
3
|
|
Puterea efectivă a conţinutului (de a genera idei noi, opinii, soluţii etc.)
|
3
|
|
Caracterul ştiinţific
|
3
|
|
Corelaţii intra- şi interdisciplinare, caracter practic-aplicativ
|
3
|
|
Corelaţia conţinutului cu strategia didactică şi cu tipul de interacţiune
|
5
|
|
Raportul dintre durata afectată solicitării elevilor şi cea afectată explicaţiilor, în funcţie de specificul conţinutului, de tipul şi de varianta lecţiei, de particularităţile dezvoltării psihointelectuale etc.
|
6
|
|
Concordanţa naturii solicitărilor cu particularităţile conţinutului
|
5
|
|
Raportul dintre activitatea personala a elevilor şi activitatea frontală, în contextul dat
|
5
|
|
Activitatea elevilor la nivelul proximei dezvoltări
|
4
|
|
Organizarea colectivului şi a activităţii
|
1
|
|
Acţiuni logice de organizare şi prelucrare a informaţiei. Acţiuni strategice de dezvoltare
|
2
|
|
Impunere
|
1
|
|
Diferenţiere
|
2
|
|
Evaluarea
|
2
|
|
Crearea climatului afectiv-emoţional
|
2
|
|
ID.
|
EVALUAREA RANDAMENTULUI ŞCOLAR (maximum 15 p)
|
Realizarea evaluării predictive (matricea conceptuala de bază)
|
2
|
|
Realizarea evaluării formative
|
2
|
|
Relaţia cerinţe-obiective
|
2
|
|
Realizarea progresului şcolar (raportul dintre rezultatele obţinute de elevi la începutul şi la finalul unei secvenţe de învăţare)
|
2
|
|
Preocuparea pentru motivarea notei şi formarea capacităţii de autoevaluare
|
2
|
|
Raportul dintre conţinutul evaluării şi conţinutul învăţării (cunoştinţe, priceperi, deprinderi, capacităţi, aptitudini, atitudini, interese etc.)
|
2
|
|
Raportul dintre notarea profesorului şi norma docimologică
|
1
|
|
Relaţia dintre predare-învăţare, evaluare şi (compensare) ameliorare; pe parcursul activităţii didactice
|
2
|
|
IE.
|
CUNOAŞTEREA ŞI CONSILIEREA ELEVILOR (maximum 8 p)
|
Strategii de diferenţiere şi individualizare
|
3
|
|
Adaptarea exigenţelor la particularităţile de vârstă/individuale ale elevilor
|
3
|
|
Adaptarea exigenţelor la programul zilnic al elevilor
|
2
|
|
IF.
|
COMPETENŢE PSIHO-RELAŢIONALE (maximum 2 p)
|
În raporturile cu elevii
|
2
|
|
În raporturile cu părinţii
|
În raporturile cu cadrele didactice
|
În raporturile cu comunitatea locală
|
IG.
|
AUTOEVALUAREA (maximum 6 p)
|
Autoanaliza
|
3
|
|
Aprecierea obiectivă
|
3
|
|
II ACTIVITATEA EDUCATIVĂ ÎN ŞCOALĂ ŞI ÎN AFARA EI(maximum 5 p)
|
5
|
|
III. ACTIVITATEA DE PERFECŢIONARE METODICĂ ŞI ŞTIINŢIFICĂ(maximum 2 p)
|
2
|
|
IV. APRECIEREA CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE(maximum 2 p)
|
2
|
|
PUNCTAJ TOTAL ACORDATMaximum 100 p
|
|
|
NOTA ACORDATĂ/CALIFICATIVUL ACORDAT
|
|
|
V CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI
|
|
|
|
Pentru un punctaj de minimum de 95 puncte se acordă nota 10.
|
Minimum 90 de puncte
|
Calificativ FB
|
Pentru un punctaj cuprins între 85 de puncte şi 94 ce puncte se acordă nota 9.
|
Între 70 şi 89 de puncte
|
Calificativ B
|
Pentru un punctaj cuprins între 75 de puncte şi 84 de puncte se acordă nota 8.
|
Între 50 şi 69 de puncte
|
Calificativ S
|
Pentru un punctaj cuprins între 65 de puncte şi 74 de puncte se acordă nota 7.
|
Sub 50 de puncte
|
Calificativ I
|
Pentru un punctaj cuprins între 55 de puncte şi 64 de puncte se acordă nota 6.
|
|
Pentru un punctaj cuprins între 45 de puncte şi 54 de puncte se acordă nota 5.
|
|
|
Inspector/Metodist,
|
Candidat,
|
|
Director,
|
|
|
|
|
|
|
|
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
CERINŢE DEONTOLOGICE PRIVIND ACTIVITATEA
PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE
Art.33. Personalul didactic de predare trebuie să cunoască drepturile şi obligaţiile legale în vigoare ce îi revin în unitatea de învăţământ în care funcţionează.
Art.34.... Read more
Tara lui Andrei - concurs
Incepand cu 29 octombrie, Petrom, in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului va derula, in perioada 29 octombrie – 18 noiembrie 2012, concursul cu... Read more
Clubul Nouă ne pasă! şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
organizează a 10-a ediţie a
Festivalului Naţional de Arte pentru Liceeni
LicArt 2011
-secţiunile poezie, fotografie şi teatru-
Regulament LicArt
La concurs pot participa... Read more
ROLUL EDUCAȚIEI ESTETICE ÎN FORMAREA PERSONALITĂȚII ELEVILOR
Prof. înv. primar Doina Dumitru
Şcoala Gimnazială Fitioneşti
Educația estetică, ca latură a educației, îndeplinește multiple funcții educative, exercitând o acțiune multilaterală... Read more
PERSPECTIVE MODERNE ÎN ABORDAREA
STRATEGIILOR DE INSTRUIRE
Profesor: Broboană Maria
Liceul Tehnologic P.S Aurelian-Slatina
Teoria inteligențelor multiple multiple-corolare instrucționale.
Contrazicând afirmația că rațiunea,... Read more
LECTURI LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A XII-A
Lecturi obligatorii - Literatura română pentru clasa a XII-a:Ion Băieşu - TeatruLucian Blaga - TeatruNicolae Breban - Animale bolnaveTraian T. Coşovei -... Read more
IMPORTANŢA CREATIVITĂŢII ÎN PROCESUL DE ÎNVĂŢARE
A MATEMATICII ÎN GIMNAZIU
Copaciu Georgeta Cătălina
prof. Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov
Prin învăţarea creativă trebuie să reuşim să facem din fiecare copil un... Read more
MATEMATICĂ ŞI CREATIVITATE
Prof. inv. primar Gligor Dana
Scoala gimnaziala Vidra, jud. Alba
Rezolvarea problemelor constituie o activitate cu caracter complex în cadrul căreia se clarifică noţiuni teoretice, se formează priceperi şi deprinderi,... Read more
ADOLESCENTUL, EDUCAȚIA ȘI LUMEA
Apostol Elena-Alina, profesor limba engleză,
Șc. Gimnazială Nr.7, Buzău
O perspectivă sociologică asupra formării identității, la vârsta adolescenței. Literatura de specialitate prezintă în mod sugestiv și…
ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF USING COURSE BOOKS
Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I
Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor
Discussions about the advantages and disadvantages of teacher-designed materials usually centre on a… CONTEXTUL EUROPEAN ÎN PRIVINȚA
PRACTICILOR EDUCAȚIONALE INCLUZIVE
Profesor de sprijin Moise Felicia, CSEI Roman, jud Neamț
Logoped Moise Cătălin, CSEI Roman, jud Neamț
Rezumat: Paradigma educaţiei incluzive a fost lansată în… ELEVUL - PARTENERUL DASCĂLULUI
înv. Gligor Dana
Şcoala Gimnazială Cîmpeni
Îndemnul adresat în urmă cu două secole de Jean Jacques Rousseau ”începeţi dar prin a vă cunoaşte copiii” se află…
WHAT IS VOCABULARY AND WHAT NEEDS TO BE TAUGHT?
Autor: Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I
Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor
Vocabulary can be defined, roughly, as the words we teach… NECESITATEA CUNOAŞTERII PSIHOLOGICE A ELEVULUI
(APLICAŢIE – ELEVUL ÎN CLASA PREGĂTITOARE)
Prof. înv. primar Oancea Adelina
Şc. Gimnazială ,, I. C. Lăzărescu”- Ţiţeşti
Structura - Şc. cu cl. I-IV Valea Stânii,…
DEBUTUL REUȘIT AL FIECĂREI ZILE DE ȘCOALĂ – ÎNTÂLNIREA DE DIMINEAȚĂ
Prof. Marc Aurica
Școala Gimnazială Câmpeni
Această modalitate de debut a fiecărei zile de școală pornește…
DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE (III)
Silvia Baltă, Profesor de limba franceză
Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti
Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină de sine stătătoare al cărei…
JOCURILE VIDEO DEZVOLTĂ MEMORIA ACTIVĂ A COPIILOR
Prof. Alina Elena Turcescu
Colegiul Național ”Ion C. Brătianu” Pitești
Studii științifice și experiemente realizate în cadrul…
|
|