|
|
Fisa de evaluare a activitatii didactice in inspectia pentru acordarea gradului didactic I |
Duminică, 17 Februarie 2013 15:06 |
Fişă de evaluare a activităţii didactice în inspecţia curentă/specială
pentru acordarea gradului didactic I
Vezi noua fişă de evaluare a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic II. Această fişă este anexa nr. 3 la ordin nr. 3129 din 1 februarie 2013, respectiv anexa nr. 8 la metodologia 5.561/2011).
FIŞĂ DE EVALUARE
a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic I
|
Numele, iniţiala tatălui, prenumele cadrului didactic inspectat:
|
Numele avut înainte de căsătorie (acolo unde este cazul):
|
Funcţia didactică: .................. Specialitatea: ..................
|
Unitatea de învăţământ:
|
Data efectuării inspecţiei:
|
Inspector şcolar de specialitate/Metodist numit prin delegaţia nr. ....... din .............
|
(numele şi prenumele, funcţia didactică, specialitatea, gradul didactic, unitatea şcolară de la care provine)
|
I. ACTIVITATEA DIDACTICĂ
|
IA.
|
ACTIVITĂŢI VERIFICATE
|
1. Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
2. Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
3. Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
4. Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
GRUPA DE INDICATORI
|
CRITERII DE EVALUARE
|
PUNCTAJ MAXIM
|
PUNCTAJ ACORDAT
|
|
|
|
|
|
|
|
IB.
|
PROIECTAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 9 p)
|
Documentare ştiinţifică
|
2
|
|
Definirea obiectivelor şi obiectivele operaţionale
|
2
|
|
Corelaţia dintre obiective şi celelalte componente ale actului didactic (conţinut, strategie, mijloace de învăţământ, forme de organizare, evaluare etc.)
|
5
|
|
IC.
|
DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 51 p)
|
Reprezentarea conţinutului
|
4
|
|
Economia (esenţializarea) conţinutului Gradul de structurare şi organizare a materialului (schema, planul, structura logică etc.)
|
3
|
|
Puterea efectivă a conţinutului (de a genera idei noi, opinii, soluţii etc.)
|
3
|
|
Caracterul ştiinţific
|
3
|
|
Corelaţii intra- şi interdisciplinare, caracter practic-aplicativ
|
3
|
|
Corelaţia conţinutului cu strategia didactică şi cu tipul de interacţiune
|
5
|
|
Raportul dintre durata afectată solicitării elevilor şi cea afectată explicaţiilor, în funcţie de specificul conţinutului, de tipul şi de varianta lecţiei, de particularităţile dezvoltării psihointelectuale etc.
|
6
|
|
Concordanţa naturii solicitărilor cu particularităţile conţinutului
|
5
|
|
Raportul dintre activitatea personala a elevilor şi activitatea frontală, în contextul dat
|
5
|
|
Activitatea elevilor la nivelul proximei dezvoltări
|
4
|
|
Organizarea colectivului şi a activităţii
|
1
|
|
Acţiuni logice de organizare şi prelucrare a informaţiei. Acţiuni strategice de dezvoltare
|
2
|
|
Impunere
|
1
|
|
Diferenţiere
|
2
|
|
Evaluarea
|
2
|
|
Crearea climatului afectiv-emoţional
|
2
|
|
ID.
|
EVALUAREA RANDAMENTULUI ŞCOLAR (maximum 15 p)
|
Realizarea evaluării predictive (matricea conceptuala de bază)
|
2
|
|
Realizarea evaluării formative
|
2
|
|
Relaţia cerinţe-obiective
|
2
|
|
Realizarea progresului şcolar (raportul dintre rezultatele obţinute de elevi la începutul şi la finalul unei secvenţe de învăţare)
|
2
|
|
Preocuparea pentru motivarea notei şi formarea capacităţii de autoevaluare
|
2
|
|
Raportul dintre conţinutul evaluării şi conţinutul învăţării (cunoştinţe, priceperi, deprinderi, capacităţi, aptitudini, atitudini, interese etc.)
|
2
|
|
Raportul dintre notarea profesorului şi norma docimologică
|
1
|
|
Relaţia dintre predare-învăţare, evaluare şi (compensare) ameliorare; pe parcursul activităţii didactice
|
2
|
|
IE.
|
CUNOAŞTEREA ŞI CONSILIEREA ELEVILOR (maximum 8 p)
|
Strategii de diferenţiere şi individualizare
|
3
|
|
Adaptarea exigenţelor la particularităţile de vârstă/individuale ale elevilor
|
3
|
|
Adaptarea exigenţelor la programul zilnic al elevilor
|
2
|
|
IF.
|
COMPETENŢE PSIHO-RELAŢIONALE (maximum 2 p)
|
În raporturile cu elevii
|
2
|
|
În raporturile cu părinţii
|
În raporturile cu cadrele didactice
|
În raporturile cu comunitatea locală
|
IG.
|
AUTOEVALUAREA (maximum 6 p)
|
Autoanaliza
|
3
|
|
Aprecierea obiectivă
|
3
|
|
II ACTIVITATEA EDUCATIVĂ ÎN ŞCOALĂ ŞI ÎN AFARA EI(maximum 5 p)
|
5
|
|
III. ACTIVITATEA DE PERFECŢIONARE METODICĂ ŞI ŞTIINŢIFICĂ(maximum 2 p)
|
2
|
|
IV. APRECIEREA CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE(maximum 2 p)
|
2
|
|
PUNCTAJ TOTAL ACORDATMaximum 100 p
|
|
|
NOTA ACORDATĂ/CALIFICATIVUL ACORDAT
|
|
|
V CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI
|
|
|
|
Pentru un punctaj de minimum de 95 puncte se acordă nota 10.
|
Minimum 90 de puncte
|
Calificativ FB
|
Pentru un punctaj cuprins între 85 de puncte şi 94 ce puncte se acordă nota 9.
|
Între 70 şi 89 de puncte
|
Calificativ B
|
Pentru un punctaj cuprins între 75 de puncte şi 84 de puncte se acordă nota 8.
|
Între 50 şi 69 de puncte
|
Calificativ S
|
Pentru un punctaj cuprins între 65 de puncte şi 74 de puncte se acordă nota 7.
|
Sub 50 de puncte
|
Calificativ I
|
Pentru un punctaj cuprins între 55 de puncte şi 64 de puncte se acordă nota 6.
|
|
Pentru un punctaj cuprins între 45 de puncte şi 54 de puncte se acordă nota 5.
|
|
|
Inspector/Metodist,
|
Candidat,
|
|
Director,
|
|
|
|
|
|
|
|
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
MOTIVAȚIA - INIȚIATIVA ELEVULUI
ȘI ATITUDINEA PROFESORULUI
Stan Rodica,
Profesor, Viile Galați
Acest articol trage un semnal de alarmă asupra faptului ca niciunul din elevi nu va avea inițiativă dacă nu este modivat... Read more
Simularea examenelor de evaluare nationala si bacalaureat 2015
Vezi ordinul si calendarul simularea evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a din anul scolar 2014-2015, respectiv:
· Ordinul privind organizarea si desfasurarea simularii... Read more
ROLUL COMPETENŢELOR ÎN CONTEXTUL DEZVOLTĂRII
STRATEGIILOR ŞI POLITICILOR
COMUNITARE ÎN DOMENIUL EDUCAŢIEI
Prof. Comănescu Marghioala
Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău
Intr-o societate bazată pe cunoaştere, competenţele sub formă de cunoştinţe,... Read more
PARTICIPAREA CA RESPONSABILITATE A ELEVILOR
Profesor lb. engleză Simedre Daniela Ana
Liceul Teoretic “Tudor Vianu”, Giurgiu
Rezumat: Prin participare ne referim la implicare în adoptarea deciziilor care vizează individul sau comunitatea... Read more
CULTIVAREA SPIRITULUI COMPETITIV LA ELEVI
PRIN PROIECTE EDUCAŢIONALE EXTRACURRICULARE
PE TEME MATEMATICE ÎN ÎNVǍŢǍMÂNTUL EUROPEAN
Profesor Drãgan Cãtãlina
Şcoala Nr. 22 „Dimitrie Cantemir”, Galati
Pentru a obtine efecte benefice ale... Read more
ADOLESCENȚA, PERIOADA MARILOR FRĂMÂNTĂRI
Profesor Miu Mihaela Camelia
Liceul Teoretic ”Independența” Calafat
Pre/adolescența, deși este o perioadă tulbure și plină de frământări, reprezintă vârsta inteligenței... Read more
DEZVOLTAREA DEPRINDERILOR MOTRICE
PRIN INTERMEDIUL PARCURSURILOR APLICATIVE
Profesor Hanciş Adrian
Şcoala Gimnazială „Gheorghe Bulgăr” Sanislău, jud. Satu Mare
În activităţile profesionale, dar mai ales în cele sportive, nivelul de dezvoltare al deprinderilor motrice... Read more
COSTUME ÎNTÂLNITE ÎN ZONA MOLDOVEI
Prof.Vacaru Mariana,
Colegiul Tehnic „Danubiana”Roman
Costumul naţional femeiesc din Moldova are o structură unitară, fiind constituit în toate satele din aceleaşi elemente: cămaşa (ia), poalele, catrinţa, brâul şi... Read more
SATISFACȚIA FAȚA DE VIAȚĂ A ELEVILOR
DE LA ȘCOALA SANITARĂ POSTLICEALĂ ”CAROL DAVILA” PETROȘANI
Prof. Bălan Anca
Școala Sanitară Postliceală ”Carol Davila ” Petroșani
În lumina cercetărilor efectuate pe tema calității vieții în…
PROIECTELE ETWINNING
Prof. Chenaru Elena-Cristina
Şcoala cu clasele I-VIII P. H. Zangopol, Buzãu
Proiectele etwinning au o mare importantã în viata scolii, pentru cã stabilesc relatii si legãturi de prietenie între…
Demersuri didactice eficiente
în desfăşurarea lecţiilor-metodele active
Prof. înv. primar MARC AURICA,
Școala Gimnazială Câmpeni, Jud. Alba
Datorită progresului tehnologic şi accesului sporit la cunoaştere…
MODEL, MORALĂ, CONDUITĂ. PATTERNUL PREINFRACȚIONAL
Prof. Educator Mureșan-Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și
Documentare privind Educația Integrată/ Incluzivă Cluj-Napoca
Rezumat:…
O EXERIENȚĂ! BATH-MAREA BRITANIE
(COMENIUS-MOBILITĂȚI INDIVIDUALE)
Profesor pentru învățământul primar, Daniela Popescu,
Școala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, București, sector 3
MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îți apare în minte Londra cu Big… INSTRUMENTUL CONNECT FOURS UTILIZAT ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Profesor Bușcă Alexandru
Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari
Rezumat: Acest articol prezintă modul în care pot fi utilizate în activitatea didactică resursele educaționale interactive… Corpul profesorilor mentori se constituie la nivelul inspectoratelor scolare judetene/Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti si cuprinde cadrele didactice care detin functia didactica de profesor mentor si coordoneaza efectuarea stagiului practic… IMPORTANŢA STIMULĂRII CREATIVITĂŢII ÎN DEZVOLTAREA COPILULUI
Marinescu Larisa Eromanga, Profesor Psihopedagog,
Centrul de Pedagogie Curativă HD - locaţia Lupeni, Judeţul Hunedoara
Creativitatea poate fi definită ca trăsătură complexă a personalităţii umane, constând…
FRUMUSEŢEA MATEMATICII
Prof. Opriş Brişcan Maria,
Liceul Tehnologic ,,C-tin Brâncuşi” Oradea
Unii oameni consideră că în matematică toate conceptele au fost create la întrebări fără răspuns, iar pentru alţii matematica reprezintă…
|
|