Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Folosirea povestilor in predarea limbii engleze
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 Mai 2014 15:45

FOLOSIREA POVEȘTILOR ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE

Profesor: Buruiană Mihaela

                                      Liceul Tehnologic “Tudor Vladimirescu”, com. Tudor Vladimirescu, jud. Galați

            Cuvinte cheie: poveşti în limba engleză, ciclul primar

De ce poveşti? Valoarea educațională a folosirii poveștilor ca metodă de predare este incontestabilă, datorită capacității lor de a atrage elevii, de a le stimula imaginația, de a crește motivația pentru învățare. Poveștile facilitează învățarea vocabularului nou deoarece cuvintele se afla în context şi sunt, de obicei, repetate de mai multe. Totodată poveștile sunt potrivite pentru elevi cu stiluri de învățare diferite: vizual, auditiv, kinestezic, etc. şi se adresează diferitelor tipuri de inteligență: emoțională, lingvistică, interpersonală. Ele pot fi folosite pentru consolidare și extindere: poveștile pot fi alese pentru a consolida tema predată dar și pentru extinderea activităților din manual, pentru a asigura legături cross-curriculare, de exemplu, cu știintele naturii, matematică, muzică,  istorie, etc.

În alegerea poveştilor trebuie să ținem seama de o serie de factori. Ele trebui să fie suficient de scurte pentru a fi a citite într-o singură lecție, să aibe un fir narativ simplu și memorabil, să conțină dialog. Povestea trebuie să conțină fraze repetitive.  Limbajul folosit trebuie să fie potrivit nivelului clasei. 75% din vocabularul și structurile întâlnite în poveste trebuie să fie înțelese de către clasă iar restul de 25% va fi învățat prin expunerea la noul vocabular și noile structuri. Deasemenea trebuie să existe suport  audio-vizual pentru poveşti iar ilustrațiile să descrie evenimentele din poveste în mod clar și colorat pentru a ajuta copiii să înțeleagă povestea. Există pe internet  numeroase site-uri cu povești în limba engleză care pot fi adaptate pentru clasă (vezi în bibliografie),  profesorul realizând activități pre-lectură sau post-lectură. Cuvintele necunoscute întâlnite în poveste pot fi predate înainte iar după lectură se pot realiza jocuri și activități care au legătură cu aceasta. Cartea ’Telling tales in English’  prezintă 6 poveşti clasice adaptate pentru elevi şi oferă atât exercții cât şi suport audio pentru ele.

 Se pot folosi diferite abordări metodice (metoda TPR - Total Physical Response răspunsul fizic total, abordarea narativă etc.) în concordanţă cu scopurile şi conţinuturile şi, când situaţiile de învăţare permit, combinarea acestora. Metoda TPR, de exemplu, are ca scop reducerea stresului în învăţarea unei limbi străine. În partea iniţială a lecţiei, profesorul dă comenzi, realizând acţiuni împreună cu elevii iar faptul că aceştia se implică complet în actiuni permite acestora să învețe,  foarte usor vocabularul și structurile predate. În a doua parte a lecţiei elevii demonstrează că au înţeles comenzile. Dacă în etapa iniţială profesorul vorbeşte şi elevii răspund nonverbal; mai târziu rolurile se schimbă. Așa cum se poate vedea în linkul atașat metoda se poate aplica cu succes în abordarea poveştile în învațământul pre-primar şi primar.

Întrucât poveştile sunt o sursă inepuizabilă de îmbogațire a vocabularului beneficiile folosirii lor în cadrul orei de limba engleză nu trebuie ignorate.

 

Bibliografie:

Megan James, Wendy Suderfine, Telling tales in English, 2003, Delta Publishing , Peaslake, UK

Michael Tomlinson, Caroline Nixon, Primary Reading Box: Reading activities and puzzles for younger learners, 2005, Cambridge University Press, Cambridge, England

Cameron, L.. Teaching languages to young learners, 2001, Cambridge University Press, Cambridge, England

https://elt.oup.com/student/surprise/?cc=us&selLanguage=en

http://www.agendaweb.org/listening/easy_reading_listening.html

http://www.youtube.com/watch?v=bkMQXFOqyQA

 

Revista cu ISSN

Valorificarea educatiei muzicale in dezv…

VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR, PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL  ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE                                                             Prof. Oncescu Carmen Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București   Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea...

Read more

Alege scoala Proiect de prevenire a aban…

ALEGE ŞCOALA PROIECT DE PREVENIRE A ABANDONULUI ŞCOLAR Coordonator proiect, Prof. Lepădatu Liliana Şcoala Gimnazială Parava, Jud. Bacău Elevii proveniţi din familii defavorizate, în pericol de abandon şcolar şi fără...

Read more

Martisorul, traditie si legenda

MÃRŢIŞORUL, TRADIŢIE ŞI LEGENDÃ Prof. Laura Mihaela Herman Şcoala cu clasele I-VIII „ Nicolae Iorga” Baia Mare     Mãrtisorul, un obicei pãgân de pe vremea dacilor si romanilor Descoperirile arheologice aratã...

Read more

Securitatea bazelor de date atacuri si m…

SECURITATEA BAZELOR DE DATE – ATACURI ŞI METODE DE CONTROL   Prof. Diana Bărbat                                                                                                C.N.I. “Gr. Moisil” Brașov            Acest articol a apărut în Journal of applied quantitative methods în anul 2009,...

Read more

Traditii si obiceiuri specifice sarbator…

TRADIŢII ŞI OBICEIURI SPECIFICE SĂRBĂTORILOR DE IARNĂ COLINDELE   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artă “Ioan Sima” Zalău     “Fără obiceiurile şi tradiţiile noastre, fără portul şi limba noastră, nu am putea să ne numim...

Read more

Activitate experimentala materiale super…

Activitate experimentala materiale superhidrofobe

IV. ACTIVITATE EXPERIMENTALĂ MATERIALE SUPERHIDROFOBE IV.1. Obiective: Ø Înţelegerea prezenţei nanostructurilor în compoziţia unui material natural şi felul cum îi influenţează ele proprietăţile Ø Materialele Novel avansate care au fost...

Read more

Metode si tehnici de evaluare in ciclul …

METODE ŞI TEHNICI DE EVALUARE ÎN CICLUL PRIMAR   Prof. înv. primar Liliana Dumitru Şcoala cu clasele I-VIII Vitanesti, Jud. Teleorman          Combinarea instrumentelor de evaluare scrisă cu cele de evaluare orală, cu metodele...

Read more

Profesorul ca manager educational

PROFESORUL CA MANAGER EDUCAŢIONAL   Prof. Mihaela Marian, Colegiul Tehnic ‘‘Constantin Brâncuși’’   Rezumat: În perioada actuală, profesorul nu mai reprezintă doar un transmiţător de cunoştinţe, ci şi un organizator, îndrumător şi evaluator al...

Read more