Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Folosirea povestilor in predarea limbii engleze
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 Mai 2014 15:45

FOLOSIREA POVEȘTILOR ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE

Profesor: Buruiană Mihaela

                                      Liceul Tehnologic “Tudor Vladimirescu”, com. Tudor Vladimirescu, jud. Galați

            Cuvinte cheie: poveşti în limba engleză, ciclul primar

De ce poveşti? Valoarea educațională a folosirii poveștilor ca metodă de predare este incontestabilă, datorită capacității lor de a atrage elevii, de a le stimula imaginația, de a crește motivația pentru învățare. Poveștile facilitează învățarea vocabularului nou deoarece cuvintele se afla în context şi sunt, de obicei, repetate de mai multe. Totodată poveștile sunt potrivite pentru elevi cu stiluri de învățare diferite: vizual, auditiv, kinestezic, etc. şi se adresează diferitelor tipuri de inteligență: emoțională, lingvistică, interpersonală. Ele pot fi folosite pentru consolidare și extindere: poveștile pot fi alese pentru a consolida tema predată dar și pentru extinderea activităților din manual, pentru a asigura legături cross-curriculare, de exemplu, cu știintele naturii, matematică, muzică,  istorie, etc.

În alegerea poveştilor trebuie să ținem seama de o serie de factori. Ele trebui să fie suficient de scurte pentru a fi a citite într-o singură lecție, să aibe un fir narativ simplu și memorabil, să conțină dialog. Povestea trebuie să conțină fraze repetitive.  Limbajul folosit trebuie să fie potrivit nivelului clasei. 75% din vocabularul și structurile întâlnite în poveste trebuie să fie înțelese de către clasă iar restul de 25% va fi învățat prin expunerea la noul vocabular și noile structuri. Deasemenea trebuie să existe suport  audio-vizual pentru poveşti iar ilustrațiile să descrie evenimentele din poveste în mod clar și colorat pentru a ajuta copiii să înțeleagă povestea. Există pe internet  numeroase site-uri cu povești în limba engleză care pot fi adaptate pentru clasă (vezi în bibliografie),  profesorul realizând activități pre-lectură sau post-lectură. Cuvintele necunoscute întâlnite în poveste pot fi predate înainte iar după lectură se pot realiza jocuri și activități care au legătură cu aceasta. Cartea ’Telling tales in English’  prezintă 6 poveşti clasice adaptate pentru elevi şi oferă atât exercții cât şi suport audio pentru ele.

 Se pot folosi diferite abordări metodice (metoda TPR - Total Physical Response răspunsul fizic total, abordarea narativă etc.) în concordanţă cu scopurile şi conţinuturile şi, când situaţiile de învăţare permit, combinarea acestora. Metoda TPR, de exemplu, are ca scop reducerea stresului în învăţarea unei limbi străine. În partea iniţială a lecţiei, profesorul dă comenzi, realizând acţiuni împreună cu elevii iar faptul că aceştia se implică complet în actiuni permite acestora să învețe,  foarte usor vocabularul și structurile predate. În a doua parte a lecţiei elevii demonstrează că au înţeles comenzile. Dacă în etapa iniţială profesorul vorbeşte şi elevii răspund nonverbal; mai târziu rolurile se schimbă. Așa cum se poate vedea în linkul atașat metoda se poate aplica cu succes în abordarea poveştile în învațământul pre-primar şi primar.

Întrucât poveştile sunt o sursă inepuizabilă de îmbogațire a vocabularului beneficiile folosirii lor în cadrul orei de limba engleză nu trebuie ignorate.

 

Bibliografie:

Megan James, Wendy Suderfine, Telling tales in English, 2003, Delta Publishing , Peaslake, UK

Michael Tomlinson, Caroline Nixon, Primary Reading Box: Reading activities and puzzles for younger learners, 2005, Cambridge University Press, Cambridge, England

Cameron, L.. Teaching languages to young learners, 2001, Cambridge University Press, Cambridge, England

https://elt.oup.com/student/surprise/?cc=us&selLanguage=en

http://www.agendaweb.org/listening/easy_reading_listening.html

http://www.youtube.com/watch?v=bkMQXFOqyQA

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Scurta privire asupra invatamantului rom…

SCURTĂ PRIVIRE ASUPRA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI ROMÂNESC DE AZI ŞI DE MÂINE profesor Moise Iuliana Daniela Liceul cu Program Sportiv „I. B. Soter”, Buzău, jud. Buzău Orice reformă, oricât de...

Read more

Etude de specialite difficultes dans les…

ÉTUDE DE SPÉCIALITÉ - DIFFICULTÉS DANS LES PROCÉDÉS DE TRADUCTION DANS UNE LANGUE ÉTRANGÈRE prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea Les procédés de traduction[1] présentent un...

Read more

Activitatea diferentiata reteta succesul…

ACTIVITATEA DIFERENŢIATĂ  REŢETA SUCCESULUI ÎNVĂŢĂRII ŞCOLARE    Înv. Marc Aurica Şcoala Gimnazială Câmpeni   Preocuparea majoră a fiecărui dascăl trebuie să fie cunoaşterea reală a personalităţii elevilor cu care lucrează, ceea ce îl ajută în...

Read more

Evolutia geometriei diferentiale in Roma…

EVOLUȚIA GEOMETRIE DIFERENȚIALE ÎN ROMÂNIA Prof. Popa Crina Diana Școala Gimnazială Hășmaș, jud. Arad Geometria diferențială este o ramură a matematicii, care îmbină geometria...

Read more

Combaterea absenteismului scolar

COMBATEREA ABSENTEISMULUI ŞCOLAR   Profesor Păduraru Constantin Eugen Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău   Rezumat Fenomenul de absenteism conduce la insuccesul şcolar şi constituie un pas important spre abandonul şcolar. Pentru a putea...

Read more

Schimbari in programa de invatamant din …

SCHIMBĂRI ÎN PROGRAMA DE ÎNVĂțĂMÂNT DIN TOAMNĂ MEN aduce schimbări privind programa de învățământ pentru anul școlar 2014-2015. Se pare că cei mai afectați vor fi elevii din clasele I-IV. Astfel, Ministerul...

Read more

Activitatile extracurriculare si impactu…

ACTIVITĂȚILE EXTRACURRICULARE ȘI IMPACTUL ACESTORA ASUPRA DEZVOLTĂRII PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI Prof. RĂȘCHITOR SIMONA Școala gimnazială C-TIN PANTIRU GRINȚIEȘ, NEAMȚ Oricât ar fi de importantă educaţia  realizată prin procesul de învăţământ, aceasta nu...

Read more

Platforme de elearning Moodle si Ael

PLATFORME DE ELEARNING MOODLE ŞI AEL STUDIU ŞTIINŢIFIC   Profesor Grecu Daniela,  Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova   Moodle este un Sistem de management al învătării / predării – Learning Management System (LMS). O altă...

Read more