|
|
Imaginea scolii in societate |
Marţi, 08 Ianuarie 2013 00:00 |
IMAGINEA ȘCOLII ÎN COMUNITATE
Prof. STAN CRISTINA
Școala Gimnazială „C.Giurescu” Chiojdu, jud. Buzău
Comunitatea locală a fost învestită cu dreptul și responsabilitatea de a se autoadministra sub aspectul resurselor locale și al priorităților, al gestionării problemelor educative în diverse moduri. Există școli deschise și școli închise față de comunitate, iar efectele acestei atitudini sunt resimțite în primul rând de profesorii care deleagă parțial sau preiau întru totul responsabilitatea formării pentru viață a copiilor, apoi de elevii care sunt expuși sau nu stimulărilor complexe de tip educativ-societal, dar și de părinții care își văd contribuția valorizată sau respinsă de către școală.
Părinții trebuie încurajați și abilitați să preia o parte tot mai însemnată a responsabilităților care privesc decizia prin consultarea, administrarea, construirea unui lobby omogen pe lângă terțe părți pentru interesele școlii și ale beneficiarilor ei.
Centrul vital al unei comunități se poate muta în școală, ca punct de întâlnire a mediului academic cu piața forței de muncă, a influențelor educative formală cu cele nonformale și informale. Rolul central rămâne al profesorilor și al directorilor de școală , care integrează într-o schemă strategică realistă contribuțiile părinților, ale autorităților din administrația locală, ale agenților economici, ale reprezentanților media, sănătate, cultură.
Relațiile de colaborare dintre profesori și părinți întăresc identitatea școlii și sporesc prestigiul instituțional și personal al celor implicați, dau un sens de utilitate timpului petrecut împreună și deschid perspectiva unor preocupări informale cu valoare formativă.
Ambele au de câștigat dacă sunt vizibile în comunitate în special dacă își atrag colaborarea unor parteneri de tip asociații profesionale, organizații nonguvernamentale, celebrități locale.
Profesorii îi pot învăța pe părinți cum să se implice mai eficient în educația copilului (comunicare, program, aspecte metodologice), pornind de la premisa că părinții vor să ajute, dar nu întotdeauna știu cum.
Echipa de conducere a școlii trebuie să aibă o preocupare constantă pentru elaborarea și actualizarea unui plan de marketing care să evidențieze rolul școlii în dezvoltarea academică, socială, emoțională, estetică, fizică a elevilor. Imaginea instituțională este importantă și se completează cu rezultate cuantificabile (număr de absolvenți, performanțe, integrare în muncă sau în alte structuri de învățământ și de elemente ale culturii organizaționale ce țin de mituri, eroi, simboluri, modele comportamentale, ritualuri, ceremonii.
Mesajul transmis comunității locale trebuie să fie consistent, să provină din mai multe surse și să exprime specificul unității respective în peisajul educativ local.
Transmiterea regulată a veștilor pozitive despre școală către toți agenții instituționali (sponsori, autorități, părinți, elevi) menține școala în atenția generală a comunității. Pentru realizarea acestui deziderat este indicat să se creeze în școală o atmosferă primitoare și expresivă, plasând la vedere materiale promoționale, produse ale activității elevilor școlii (intervenții în media, întruniri, festivități), să se realizeze proiecte comunitare în care să fie implicați elevii. Pagina web și revista școlii au de asemenea un rol important în promovarea imaginii școlii în comunitate.
Articole asemanatoare relatate:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 16 Ianuarie 2013 17:05 |
|
ROLUL GEOGRAFIEI ÎN EDUCAŢIA PERMANENTĂ
Prof. Flaviu Feşnic
Colegiul Tehnic “Andrei Şaguna”, Oradea
Scopul acestui articol este sublinierea rolului pe care geografia, ca obiect de studiu, îl poate avea în educaţia continuă... Read more
PROIECT DE PARTENERIAT ŞCOALĂ-FAMILIE
Înv. Dana Gligor
Școala Gimnazială Câmpeni
Am realizat acest parteneriat pentru a consolida relația cu familiile elevilor și a-i... Read more
Calcul medie de admitere pentru învăţământul liceal 2014
Iată cum se face calculul mediei de admitere utilizate pentru admiterea în învăţământul liceal pentru anul şcolar 2014-2015, menţionând anexa nr. 2 la... Read more
EDUCAŢIA - ŞTIINŢĂ ŞI ARTĂ
PANAIT ELENA, profesor de limba şi literatura română
Şcoala gimnazială „George Ştephănescu”, judeţul Argeş
Educaţia este o activitate necesară şi permanentă nu numai pentru realizarea de sine... Read more
EXPLOATAREA DIDACTICĂ MEDIA ÎN ORA DE LIMBA FRANCEZĂ
Prof. Aruștei Dana Marinela,
Colegiul Tehnic „Miron Costin” Roman, jud. Neamț
Rezumat:
Învățământul este un proces complex care transmite în principal cunoștințe și... Read more
OBIECTIVELE EDUCAŢIONALE ALE FAMILIEI
Prof. înv. primar, Rãu Monica Crina
Şcoala Generalã Tîrnova, judetul Arad
Pãrintii care au acceptat, în cunostintã de cauzã, sã lase urmasi, implicit, si-au asumat rãspunderea educãrii lor în... Read more
 OBIECTIVE TURISTICE DIN SǍLAJ
Cosma Camelia Veronica
Liceul de Artã „Ioan Sima”, Zalãu
(In county Sãlaj there are many touristic zone such as: „Meseş-Plopiş”, ”Silvania”, „Almaş-Agrij”, „Someş” which are very interesting because contain... Read more
ANONIM
CHESTIONAR PENTRU PĂRINŢI
IMPLICAREA FAMILIEI ÎN EDUCAŢIA COPILULUI
Am dori să cunoaştem cateva aspecte referitoare la implicarea familiei în educaţia copiilor şi a relaţiilor dintre familie şi şcoală.
Răspunsurile pe care le vom... Read more
Horoscopul carierei 2015
Descopera horoscopul carierei pe 2015 pentru toate zodiile. Citeste principalele previziuni astrologice pe plan profesional pentru anul 2015. Informatii detaliate pentru fiecare zodie pentru 2015 in ceea ce…
AUTOBSERVAREA ŞI AUTONOTAREA ZILNICĂ LA PURTARE A ELEVILOR,
O CALE PENTRU A ELIMINA INDISCIPLINA ÎN ŞCOALĂ
Virgil Beceru, profesor pensionar, Iaşi,
Şcoala şi familia se află într-un…
DEZVOLTAREA DEPRINDERILOR MOTRICE
PRIN INTERMEDIUL PARCURSURILOR APLICATIVE
Profesor Hanciş Adrian
Şcoala Gimnazială „Gheorghe Bulgăr” Sanislău, jud. Satu Mare
În activităţile profesionale, dar mai ales în cele sportive, nivelul de dezvoltare al deprinderilor motrice…
Planificare model pentru istorie invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model…
Temele din programele de bacalaureat
pentru disciplinele la care elevii sustin probele specifice
in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona"
pe diploma de bacalaureat
Afla temele din programele de bacalaureat pentru…
CÂNTECELE ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE
Profesor de limba engleză Crețu Alina-Arsaluis,
Liceul Teoretic „Mihail Sebastian”, Brăila
Cântecele nu înseamnă doar distracție, ele reprezintă un… STUDIU – PRIVIND RELAŢIA DINTRE IMPLICAREA ELEVILOR ÎN ACTIVITĂŢI EXTRAŞCOLARE ŞI COMPORTAMENTELE LOR AGRESIVE
Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog
Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov
Acest studiu are la bază ideea…
METODA ”LOOKING THROUGH THE KEY- HOLE”
Profesor: Enache Beatrice- Ionela
Școala Gimnazială „Al. Piru”, com. Mărgineni, jud. Bacău
Învățarea limbii engleze presupune parcurgerea și însușirea a numeroase teme legate de gramatică,…
UTILIZAREA SOFTULUI EDUCAŢIONAL
ÎN INSTRUIREA COPIILOR CU CES
Profesor Psihopedagog Ştefănescu Adreana
Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională „Speranţa”Timişoara
Rezumat: Integrarea softurilor educaţionale în cadrul sistemului preuniversitar de învăţământ din România vizează…
|
|