Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Imaginea unei functii
Marţi, 08 Ianuarie 2013 00:00

Imaginea  unei  funcȚii

 

Profesor Simona Bucurenciu

Liceul Tehnologic „Gh. M. Costin”, Constanța

 

Imaginea unei funcții reprezintă o temă discutată la matematica de nivel liceal, pe parcursul a diferiților ani de studiu. Articolul de față dă o imagine de ansamblu temei studiate, reunind perspectivele diferite abordate în învățământul secundar. Imaginea unei funcții este prezentată ca o sinteză cu exemple, având în vedere că reprezintă o temă din programa de matematică și este necesară în rezolvarea unor subiecte de bacalaureat.

Cuvinte cheie: matematică, imaginea unei funcții, grafice.

 

Probleme legate de găsirea imaginii unei funcții apar în multe culegeri de matematică de nivel de liceu. Rezolvările sunt diferite, în funcție de nivelul de studiu, însă enunțurile sunt aceleași. Acest articol dorește să reunească metode de rezolvare diferite ale unor probleme asemănătoare.

Vezi imaginea unei functii numerice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Studiul graficelor este important pentru înțelegerea multor proprietăți ale funcțiilor și poate fi revelator pentru deslușirea sensului imaginii unei funcții. Recomand ca în rezolvarea exercițiilor ce țin de imaginea funcției, să fie trasat și graficul acesteia, pentru o înțelegere geometrică a noțiunii, nu doar algebrică.

 

Bibliografie:

„Matematică, manual pentru clasa a IX-a”, M. Ganga, Ed. Mathpress, 2010

„Pas cu pas prin matematică, clasa a IX-a”, G. Constantinescu, ..., Ed. Crizon, 2009

http://www.matematica.com.ro/ro/Functii--s553.html, 15.10.1012

 


Articole asemanatoare relatate:

Ultima actualizare în Miercuri, 16 Ianuarie 2013 21:36
 

Revista cu ISSN

Reguli impuse copiilor

De ce trebuie să ţinem cont când impunem reguli copiilor?   Ce puteţi face pentru a evita „alunecările de teren” din viaţa de familie?     -         Fixaţi reguli adaptate vârstei copilului. -         Aveţi grijă ca...

Read more

Comunicarea scoala familie comunitate in…

COMUNICAREA ŞCOALĂ-FAMILIE-COMUNITATE, ÎN CONTEXTUL DESCENTRALIZĂRII SISTEMULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT   prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea     Scopul acestui articol este sublinierea unor probleme ce marchează mult “trâmbiţata” descentralizare a sistemului...

Read more

Regulament de organizare si functionare …

Casa Corpului Didactic este unitate conexa a Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, care functioneaza in fiecare judet, respectiv in municipiul Bucuresti, in baza prevederilor art. 99 alin. (1) din...

Read more

Calendarul Evaluarilor Nationale la clas…

Calendarul Evaluarilor Nationale la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a in 2014   Vezi Ordinul ministrului educatiei nationale privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale in anul...

Read more

Tabel nominal cuprinzand candidatii repa…

   ANEXA Nr. 11   la metodologie   Tabel nominal cuprinzand candidatii repartizati   Unitatea de invatamant/Centrul .................................................  

Read more

Creativitatea in scoala si in afara ei

CREATIVITATEA ÎN ŞCOALĂ ŞI ÎN AFARA EI   Prof. Gabriela Ungureanu, Colegiul Tehnic Regele Ferdinand I, Timişoara   Societatea contemporană, comparativ cu cele anterioare, se caracterizează prin schimbări radicale care se petrec în conduită,...

Read more

Activitatile extracurriculare si impactu…

ACTIVITĂȚILE EXTRACURRICULARE ȘI IMPACTUL ACESTORA ASUPRA DEZVOLTĂRII PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI Prof. RĂȘCHITOR SIMONA Școala gimnazială C-TIN PANTIRU GRINȚIEȘ, NEAMȚ Oricât ar fi de importantă educaţia  realizată prin procesul de învăţământ, aceasta nu...

Read more

Creativitatea trasatura complexa de pers…

CREATIVITATEA – TRĂSĂTURĂ COMPLEXĂ DE PERSONALITATE înv. Marc Aurica Şcoala Gimnazială Cîmpeni E necesară cunoaşterea valenţelor creatoare ale fiecărui individ fiind impusă de practica orientării şcolare, de necesitatea plasării lui în...

Read more