Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Imaginea unei functii
Marţi, 08 Ianuarie 2013 00:00

Imaginea  unei  funcȚii

 

Profesor Simona Bucurenciu

Liceul Tehnologic „Gh. M. Costin”, Constanța

 

Imaginea unei funcții reprezintă o temă discutată la matematica de nivel liceal, pe parcursul a diferiților ani de studiu. Articolul de față dă o imagine de ansamblu temei studiate, reunind perspectivele diferite abordate în învățământul secundar. Imaginea unei funcții este prezentată ca o sinteză cu exemple, având în vedere că reprezintă o temă din programa de matematică și este necesară în rezolvarea unor subiecte de bacalaureat.

Cuvinte cheie: matematică, imaginea unei funcții, grafice.

 

Probleme legate de găsirea imaginii unei funcții apar în multe culegeri de matematică de nivel de liceu. Rezolvările sunt diferite, în funcție de nivelul de studiu, însă enunțurile sunt aceleași. Acest articol dorește să reunească metode de rezolvare diferite ale unor probleme asemănătoare.

Vezi imaginea unei functii numerice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Studiul graficelor este important pentru înțelegerea multor proprietăți ale funcțiilor și poate fi revelator pentru deslușirea sensului imaginii unei funcții. Recomand ca în rezolvarea exercițiilor ce țin de imaginea funcției, să fie trasat și graficul acesteia, pentru o înțelegere geometrică a noțiunii, nu doar algebrică.

 

Bibliografie:

„Matematică, manual pentru clasa a IX-a”, M. Ganga, Ed. Mathpress, 2010

„Pas cu pas prin matematică, clasa a IX-a”, G. Constantinescu, ..., Ed. Crizon, 2009

http://www.matematica.com.ro/ro/Functii--s553.html, 15.10.1012

 


Articole asemanatoare relatate:

Ultima actualizare în Miercuri, 16 Ianuarie 2013 21:36
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Coursebooks

COURSEBOOKS   Anca Lăptucă Colegiul Naţional "Mihai Viteazul", Ploieşti Coursebooks are great and no one can deny how helpful they have been to us especially during our first years of teaching. ...

Read more

Biserica, pedagog desavarsit pentru tana…

BISERICA, PEDAGOG DESĂVÂRŞIT PENTRU TÂNĂRUL CONTEMPORAN   prof. Ciprian Nazare Colegiul Tehnic „Traian”, Galaţi Biserica dreptmăritoare, pornind de la porunca Mântuitorului Iisus Hristos, asumă dintotdeauna o responsabilitate învăţătorească. După Învierea Sa, imitând...

Read more

Regulament de organizare si functionare …

Casa Corpului Didactic este unitate conexa a Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, care functioneaza in fiecare judet, respectiv in municipiul Bucuresti, in baza prevederilor art. 99 alin. (1) din...

Read more

De ce si cum sa cultivam gustul pentru c…

DE CE ȘI CUM SĂ CULTIVĂM GUSTUL PENTRU CITIT LA COPII ȘI ADOLESCENȚI?   Soroiu Crina, profesor învățământ primar, Școala Gimnazială George Călinescu, Iași   Articolul își propune să supună atenției un aspect de o deosebită...

Read more

Actualitatea interferentelor poetice ale…

ACTUALITATEA INTERFERENŢELOR POETICE ALE LUI ALEXANDRU MACEDONSKI  (1854-1920)   Prof. drd. Miron Costina Violeta Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, Dolj   Istoria noastră literară nu a înregistrat prea multe interpretări referitoare la perioada 1854-1920, cu excepția...

Read more

Planificare model pentru educatie muzica…

Planificare model pentru educatie muzicala invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Studiu privind nevoile de educatie ale e…

            STUDIU – PRIVIND NEVOILE DE EDUCAŢIE ALE ELEVILOR PENTRU A PREVENI SITUAŢIILE DE EŞEC ŞCOLAR   Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov   Studiul urmăreşte investigarea şi...

Read more

Debutul reusit al fiecarei zile de scoal…

DEBUTUL REUȘIT AL FIECĂREI ZILE DE ȘCOALĂ – ÎNTÂLNIREA DE DIMINEAȚĂ Prof. Marc Aurica Școala Gimnazială Câmpeni Această modalitate de debut a fiecărei zile de școală pornește...

Read more