Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Imaginea unei functii
Marţi, 08 Ianuarie 2013 00:00

Imaginea  unei  funcȚii

 

Profesor Simona Bucurenciu

Liceul Tehnologic „Gh. M. Costin”, Constanța

 

Imaginea unei funcții reprezintă o temă discutată la matematica de nivel liceal, pe parcursul a diferiților ani de studiu. Articolul de față dă o imagine de ansamblu temei studiate, reunind perspectivele diferite abordate în învățământul secundar. Imaginea unei funcții este prezentată ca o sinteză cu exemple, având în vedere că reprezintă o temă din programa de matematică și este necesară în rezolvarea unor subiecte de bacalaureat.

Cuvinte cheie: matematică, imaginea unei funcții, grafice.

 

Probleme legate de găsirea imaginii unei funcții apar în multe culegeri de matematică de nivel de liceu. Rezolvările sunt diferite, în funcție de nivelul de studiu, însă enunțurile sunt aceleași. Acest articol dorește să reunească metode de rezolvare diferite ale unor probleme asemănătoare.

Vezi imaginea unei functii numerice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Studiul graficelor este important pentru înțelegerea multor proprietăți ale funcțiilor și poate fi revelator pentru deslușirea sensului imaginii unei funcții. Recomand ca în rezolvarea exercițiilor ce țin de imaginea funcției, să fie trasat și graficul acesteia, pentru o înțelegere geometrică a noțiunii, nu doar algebrică.

 

Bibliografie:

„Matematică, manual pentru clasa a IX-a”, M. Ganga, Ed. Mathpress, 2010

„Pas cu pas prin matematică, clasa a IX-a”, G. Constantinescu, ..., Ed. Crizon, 2009

http://www.matematica.com.ro/ro/Functii--s553.html, 15.10.1012

 


Articole asemanatoare relatate:

Ultima actualizare în Miercuri, 16 Ianuarie 2013 21:36
 

Revista cu ISSN

Tabel personal didactic promovati la exa…

Tabel personal didactic promovaţi la examenele pentru obţinerea gradului didactic II   Vezi tabel nominal cuprinzând personalul didactic care a promovat examenele pentru obţinerea gradului didactic II, anexa 2   la ordin  nr. 3129...

Read more

Individ persoana personalitate omul

INDIVID – PERSOANĂ – PERSONALITATE. OMUL. Prof. Contescu  Mihaela Magdalena Liceul Tehnologic ”1 Mai”, Municipiul Ploiești Filosofia operează mai mult cu noțiunea Omul, aceasta incluzând în sine biologicul,...

Read more

Familia si scoala in crearea fiintei soc…

FAMILIA ŞI ŞCOALA ÎN CREAREA FIINŢEI SOCIALE   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea   Rezumat Indiferent de perspectiva din care sunt abordate, familia şi şcoala îndeplinesc un set complex de roluri, acestea...

Read more

Eminescu si Junimea

  EMINESCU ȘI JUNIMEA (studiu) Prof. Vartolomei Maria Școala Gimnazială "I. Gr. Teodorescu - Ruseni" - Neamț/ Colegiul Tehnologic ˮSpiru - Haretˮ Piatra - Neamț   Dacă în planul criticii Titu...

Read more

Importanta creativitatii in dezvoltarea …

IMPORTANŢA STIMULĂRII CREATIVITĂŢII ÎN DEZVOLTAREA COPILULUI   Marinescu Larisa Eromanga, Profesor Psihopedagog, Centrul de Pedagogie Curativă HD - locaţia Lupeni, Judeţul Hunedoara     Creativitatea poate fi definită ca trăsătură complexă a personalităţii umane, constând...

Read more

Cum rezolvam o problema matematica

CUM REZOLVĂM O PROBLEMĂ MATEMATICĂ? Prof. Popa Crina Diana Școala Gimnazială Hășmaș, jud. Arad Una din sarcinile cele mai importante ale profesorului constă...

Read more

Evaluarea cu ajutorul testelor create cu…

EVALUAREA CU AJUTORUL TESTELOR CREATE CU SOFTWARE-UL WONDERSHARE QUIZCREATOR Profesor Bușcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Articolul de față prezintă pașii pe care trebuie să îi parcurgă profesorul...

Read more

Cum ne raportam la tentatiile culinare

CUM NE RAPORTĂM LA TENTAȚIILE CULINARE Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca Prof. educator Ioviță Daniela Școala Gimnazială Specială Centru...

Read more