Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Importanta orei de folclor in scoala
Scris de mihaiela lazar   
Marţi, 08 Septembrie 2020 09:31

IMPORTANȚA OREI DE FOLCLOR ÎN ȘCOALĂ


Profesor educație muzicală: Șomcutean Crina Ramona

Liceul Tehn. ”Traian Vuia”, Tăuții Măgherăuș, jud. Maramureș


“Ceea ce contează este nașterea entuziasmului creator, care face să se ajungă la un nivel superior de existență” (Edgar Faure)

Copiii dovedesc aptitudini artistice de păstrare, dezvoltare și de născocire continuă de texte, cântece și jocuri despre animale, plante, copii, obiecte, etc.. Ei au capacitatea de a improviza texte scurte, dialoguri, refrene, cu silabe sau cuvinte care se repetă, uneori fără sens, cu înlocuire sau adăugare de sunete. Copiii inventează în jocul lor cântece și versuri cu o spontaneitate și un farmec propriu. Relația dintre cuvintele textului și muzică este strânsă, accentele sunt, de cele mai multe ori, bine plasate, melodia are prospețime și licăriri vii. Folclorul copiilor se caracterizează prin bogație lingvistică și frumusețe poetică.

Activitatea opțională FOLCLOR poate realiza importante scopuri instructive, de cunoaștere și de asimilare a unor creații care aparțin copiilor, de păstrare și de transmitere către alte generații a acestor bunuri spirituale. Numeroase povești și povestiri pe care le cunosc din anii trecuți constituie baza pentru stimularea capacității creatoare ale copiilor cu aptitudini lingvistice și artistice, contribuind astfel la îmbogățirea creațiilor din acest domeniu, precum și la cultivarea atitudinii de prețuire a folclorului creat de către copii și pentru copii. Versurile și cântecele învățate în cadrul activității opționale pot deveni materiale ilustrative sau completare pentru activitățile obligatorii, sau pot fi valorificate în momente artistice și serbări.

Copiii dau dovadă de multă creativitate și spontaneitate , de imaginație , iar prin acest opțional se oferă prilejul de a se valorifica acest potențial , de a stimula capacitatea creatoare a copiilor, de a exersa comunicarea orală în vederea formării și dezvoltării unui limbaj oral corect , coerent, cursiv, creativ. Se creează o atmosferă relaxantă, de bună dispoziție, de joc și în același timp de muncă creativă. Copiii au posibilitatea de a primi de la educator un bogat volum de poezii, cântece, ghicitori, glume, lucru manual, obiecte de manufactură, de a participa la evenimente culturale locale și ale comunității.

Elevul: se dezvoltă armonios artistic și se integrează firesc în comunitate, își descoperă abilități ce îi vor permite ulterior să-și aleagă meseria potrivită, își descoperă vocații, își dezvoltă spiritul de toleranță

Părintele: participă activ la educarea copilului și la integrarea firească a copilului în comunitate,

Profesorul: determină la elevi plăcerea de a crea artistic, de a face parte din comunitate, de a fi creativi, de a-și îmbogăți bagajul de cunoștințe referitoare la propria comunitate, de a vizita muzee sau lăcașuri de cult, de a participa la toate evenimentele din comunitate, fie ele laice sau religioase.

Începând cu anul școlar 2019-2020, în cadrul Liceului Tehnologic s-a implementat opționalul de folclor și s-a înființat Grupul folcloric Tradiții Tăuțene.Acest grup este format din 24 de copii și participă la toate evenimentele locale,județene și interjudețene.Prin implementarea acestui opțional se încearcă reînvierea tradițiilor locale.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 24 Octombrie 2020 11:39
 

Revista cu ISSN

Colindatul copiilor

COLINDATUL COPIILOR Prof. Ciuca Cristina Şcoala cu clasele I – VIII, Bâsca-Chiojdului, Com. Chiojdu, Jud. Buzãu     Obiceiurile calendaristice sunt grupate în patru cicluri care corespund celor...

Read more

Povestea foii de hartie

„POVESTEA FOII DE HÂRTIE” (proiectul ce a reprezentat România...)   Prof. Ofelia Cornelia POPA Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj   Rezumatul lucrării Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la...

Read more

Educatie interdependenta si solidaritate…

  Educatie, interdependenta si solidaritate intr-o lume in schimbare   Introducere Al  doilea Congres European despre Educatia globala: Educatie, interdependenta si solidaritate intr-o lume in schimbare  a fost organizat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei (NSC) in parteneriat cu Global Education Network Europe (GENE) și CONCORD Europe, in cooperare...

Read more

Profesiunea didactica din perspectiva em…

PROFESIUNEA DIDACTICĂ DIN PERSPECTIVĂ EMOŢIONALĂ   Profesor DULCEAC DORINA, Școala Gimnazială Bălăceana - Suceava   REZUMAT: În contextul societăţii de azi, personalităţile complexe şi dinamice integratoare trebuie să dovedească o permanentă adaptare la schimbările inevitabile,...

Read more

Profesorul bun intre realitate si dezide…

PROFESORUL BUN – ÎNTRE REALITATE ŞI DEZIDERAT   Alexandra Pepelea, profesor     Schimbarea mentalităţii asupra modului de formare a profesorilor este esenţială. Pregătirea iniţială vizează introducerea viitorului cadru didactic, prin activităţi teoretice şi practice...

Read more

Les methodes expositives dans la langue …

LES METHODES EXPOSITIVES DANS LA LANGUE ET LA LITTERATURE FRANCAISE   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Les méthodes expositives dans la langue et la littérature francaise sont: la description,...

Read more

L’importance de la lecture au primaire

L’IMPORTANCE DE LA LECTURE AU PRIMAIRE Prof. Octavian Horia Minda Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Timiş   L'acquisition de la lecture se fait progressivement, à partir du développement des compétences langagières...

Read more

Istoria studiilor despre articol

ISTORIA STUDIILOR DESPRE ARTICOL   Didin Florentina Gabriela Şcoala gimnazială Nr. 1 Vulpeşti, Argeş   Articolul este partea de vorbire flexibilă cu rol de cuvânt ajutător care însoţeşte un substantiv, arătând măsura în care obiectul...

Read more