Importanta orei de folclor in scoala |
Scris de mihaiela lazar
|
Marţi, 08 Septembrie 2020 09:31 |
IMPORTANȚA OREI DE FOLCLOR ÎN ȘCOALĂ
Profesor educație muzicală: Șomcutean Crina Ramona
Liceul Tehn. ”Traian Vuia”, Tăuții Măgherăuș, jud. Maramureș
“Ceea ce contează este nașterea entuziasmului creator, care face să se ajungă la un nivel superior de existență” (Edgar Faure)
Copiii dovedesc aptitudini artistice de păstrare, dezvoltare și de născocire continuă de texte, cântece și jocuri despre animale, plante, copii, obiecte, etc.. Ei au capacitatea de a improviza texte scurte, dialoguri, refrene, cu silabe sau cuvinte care se repetă, uneori fără sens, cu înlocuire sau adăugare de sunete. Copiii inventează în jocul lor cântece și versuri cu o spontaneitate și un farmec propriu. Relația dintre cuvintele textului și muzică este strânsă, accentele sunt, de cele mai multe ori, bine plasate, melodia are prospețime și licăriri vii. Folclorul copiilor se caracterizează prin bogație lingvistică și frumusețe poetică.
Activitatea opțională FOLCLOR poate realiza importante scopuri instructive, de cunoaștere și de asimilare a unor creații care aparțin copiilor, de păstrare și de transmitere către alte generații a acestor bunuri spirituale. Numeroase povești și povestiri pe care le cunosc din anii trecuți constituie baza pentru stimularea capacității creatoare ale copiilor cu aptitudini lingvistice și artistice, contribuind astfel la îmbogățirea creațiilor din acest domeniu, precum și la cultivarea atitudinii de prețuire a folclorului creat de către copii și pentru copii. Versurile și cântecele învățate în cadrul activității opționale pot deveni materiale ilustrative sau completare pentru activitățile obligatorii, sau pot fi valorificate în momente artistice și serbări.
Copiii dau dovadă de multă creativitate și spontaneitate , de imaginație , iar prin acest opțional se oferă prilejul de a se valorifica acest potențial , de a stimula capacitatea creatoare a copiilor, de a exersa comunicarea orală în vederea formării și dezvoltării unui limbaj oral corect , coerent, cursiv, creativ. Se creează o atmosferă relaxantă, de bună dispoziție, de joc și în același timp de muncă creativă. Copiii au posibilitatea de a primi de la educator un bogat volum de poezii, cântece, ghicitori, glume, lucru manual, obiecte de manufactură, de a participa la evenimente culturale locale și ale comunității.
Elevul: se dezvoltă armonios artistic și se integrează firesc în comunitate, își descoperă abilități ce îi vor permite ulterior să-și aleagă meseria potrivită, își descoperă vocații, își dezvoltă spiritul de toleranță
Părintele: participă activ la educarea copilului și la integrarea firească a copilului în comunitate,
Profesorul: determină la elevi plăcerea de a crea artistic, de a face parte din comunitate, de a fi creativi, de a-și îmbogăți bagajul de cunoștințe referitoare la propria comunitate, de a vizita muzee sau lăcașuri de cult, de a participa la toate evenimentele din comunitate, fie ele laice sau religioase.
Începând cu anul școlar 2019-2020, în cadrul Liceului Tehnologic s-a implementat opționalul de folclor și s-a înființat Grupul folcloric Tradiții Tăuțene.Acest grup este format din 24 de copii și participă la toate evenimentele locale,județene și interjudețene.Prin implementarea acestui opțional se încearcă reînvierea tradițiilor locale.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Sâmbătă, 24 Octombrie 2020 11:39 |
|
COLINDATUL COPIILOR
Prof. Ciuca Cristina
Şcoala cu clasele I – VIII, Bâsca-Chiojdului, Com. Chiojdu, Jud. Buzãu
Obiceiurile calendaristice sunt grupate în patru cicluri care corespund celor... Read more
„POVESTEA FOII DE HÂRTIE”
(proiectul ce a reprezentat România...)
Prof. Ofelia Cornelia POPA
Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj
Rezumatul lucrării
Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la... Read more
Educatie, interdependenta si solidaritate
intr-o lume in schimbare
Introducere
Al doilea Congres European despre Educatia globala: Educatie, interdependenta si solidaritate intr-o lume in schimbare a fost organizat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei (NSC) in parteneriat cu Global Education Network Europe (GENE) și CONCORD Europe, in cooperare... Read more
PROFESIUNEA DIDACTICĂ
DIN PERSPECTIVĂ EMOŢIONALĂ
Profesor DULCEAC DORINA,
Școala Gimnazială Bălăceana - Suceava
REZUMAT: În contextul societăţii de azi, personalităţile complexe şi dinamice integratoare trebuie să dovedească o permanentă adaptare la schimbările inevitabile,... Read more
PROFESORUL BUN – ÎNTRE REALITATE ŞI DEZIDERAT
Alexandra Pepelea, profesor
Schimbarea mentalităţii asupra modului de formare a profesorilor este esenţială. Pregătirea iniţială vizează introducerea viitorului cadru didactic, prin activităţi teoretice şi practice... Read more
LES METHODES EXPOSITIVES DANS LA LANGUE ET LA LITTERATURE FRANCAISE
Andone Crenguța - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Les méthodes expositives dans la langue et la littérature francaise sont: la description,... Read more
L’IMPORTANCE DE LA LECTURE AU PRIMAIRE
Prof. Octavian Horia Minda
Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Timiş
L'acquisition de la lecture se fait progressivement, à partir du développement des compétences langagières... Read more
ISTORIA STUDIILOR DESPRE ARTICOL
Didin Florentina Gabriela
Şcoala gimnazială Nr. 1 Vulpeşti, Argeş
Articolul este partea de vorbire flexibilă cu rol de cuvânt ajutător care însoţeşte un substantiv, arătând măsura în care obiectul... Read more
Model raport al comisiei de mobilitate
pentru restrangere sau pretransfer – 2014
Vezi modelul pentru raport al comisiei de mobilitate a personalului didactic contrituite la nivelul unitatii de invatamant, referiotr la…
TRAVIATA – APOGEU AL TRILOGIEI
POPULARE VERDIENE
Prof. Gloria Ghidiceanu
Liceul Teoretic “Henri Coandã” – Craiova
Giuseppe Verdi este tipul de compozitor romantic specializat într-un anumit gen muzical – ca si Wagner –…
TRADIŢIONAL SAU MODERN ÎN PREDARE?
Profesor Mihăeş Violeta
Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, jud. Vrancea
Modelul tradiţional de predare nu răspunde noilor tendinţe in didactica modernă, fiind fondat pe „triada învăţare frontală –…
METODA ”LOOKING THROUGH THE KEY- HOLE”
Profesor: Enache Beatrice- Ionela
Școala Gimnazială „Al. Piru”, com. Mărgineni, jud. Bacău
Învățarea limbii engleze presupune parcurgerea și însușirea a numeroase teme legate de gramatică,… STANDARDE PROFESIONALE ÎN PREDAREA LIMBII ŞI
LITERATURII ROMÂNE ÎN GIMNAZIU
Prof. Panait Alina,
Şcoala „George Emil Palade” – Buzău
Standardele profesionale reprezintă un ansamblu de aştepări şi cerinţe, explicit formulate, referitoare…
PREOCUPÃRI LITERARE
PREMERGÃTOARE CERCULUI LITERAR DE LA SIBIU
Nevodenszki Sorina, institutor
Şcoala cu clasele I – VIII Sânandrei, jud. Timis
Victor Iancu, renumit estetician al perioadei interbelice, se aflã printre cei mai…
STUDIUL-TENDINȚE ECOEDUCAȚIONALE ÎN LUMEA DE AZI
prof. Arjoca Mihaela Maria
Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara
Rezumat: Ecologia dezvoltă comportamente și atitudini corecte, față de mediul înconjurător și formele de viată… METODE SPECIFICE PREDĂRII LITERATURII ROMÂNE
prof. Cornelia Lilă
Liceul Teoretic Novaci, jud. Gorj
Limba şi cultura, elemente fundamentale pentru viaţa unei societăţi, contribuie în egală măsură la modelarea vieţii sociale, la afirmarea individului…
Tara lui Andrei - concurs
Incepand cu 29 octombrie, Petrom, in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului va derula, in perioada 29 octombrie – 18 noiembrie 2012, concursul cu…
|