Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Importanta orei de folclor in scoala
Scris de mihaiela lazar   
Marţi, 08 Septembrie 2020 09:31

IMPORTANȚA OREI DE FOLCLOR ÎN ȘCOALĂ


Profesor educație muzicală: Șomcutean Crina Ramona

Liceul Tehn. ”Traian Vuia”, Tăuții Măgherăuș, jud. Maramureș


“Ceea ce contează este nașterea entuziasmului creator, care face să se ajungă la un nivel superior de existență” (Edgar Faure)

Copiii dovedesc aptitudini artistice de păstrare, dezvoltare și de născocire continuă de texte, cântece și jocuri despre animale, plante, copii, obiecte, etc.. Ei au capacitatea de a improviza texte scurte, dialoguri, refrene, cu silabe sau cuvinte care se repetă, uneori fără sens, cu înlocuire sau adăugare de sunete. Copiii inventează în jocul lor cântece și versuri cu o spontaneitate și un farmec propriu. Relația dintre cuvintele textului și muzică este strânsă, accentele sunt, de cele mai multe ori, bine plasate, melodia are prospețime și licăriri vii. Folclorul copiilor se caracterizează prin bogație lingvistică și frumusețe poetică.

Activitatea opțională FOLCLOR poate realiza importante scopuri instructive, de cunoaștere și de asimilare a unor creații care aparțin copiilor, de păstrare și de transmitere către alte generații a acestor bunuri spirituale. Numeroase povești și povestiri pe care le cunosc din anii trecuți constituie baza pentru stimularea capacității creatoare ale copiilor cu aptitudini lingvistice și artistice, contribuind astfel la îmbogățirea creațiilor din acest domeniu, precum și la cultivarea atitudinii de prețuire a folclorului creat de către copii și pentru copii. Versurile și cântecele învățate în cadrul activității opționale pot deveni materiale ilustrative sau completare pentru activitățile obligatorii, sau pot fi valorificate în momente artistice și serbări.

Copiii dau dovadă de multă creativitate și spontaneitate , de imaginație , iar prin acest opțional se oferă prilejul de a se valorifica acest potențial , de a stimula capacitatea creatoare a copiilor, de a exersa comunicarea orală în vederea formării și dezvoltării unui limbaj oral corect , coerent, cursiv, creativ. Se creează o atmosferă relaxantă, de bună dispoziție, de joc și în același timp de muncă creativă. Copiii au posibilitatea de a primi de la educator un bogat volum de poezii, cântece, ghicitori, glume, lucru manual, obiecte de manufactură, de a participa la evenimente culturale locale și ale comunității.

Elevul: se dezvoltă armonios artistic și se integrează firesc în comunitate, își descoperă abilități ce îi vor permite ulterior să-și aleagă meseria potrivită, își descoperă vocații, își dezvoltă spiritul de toleranță

Părintele: participă activ la educarea copilului și la integrarea firească a copilului în comunitate,

Profesorul: determină la elevi plăcerea de a crea artistic, de a face parte din comunitate, de a fi creativi, de a-și îmbogăți bagajul de cunoștințe referitoare la propria comunitate, de a vizita muzee sau lăcașuri de cult, de a participa la toate evenimentele din comunitate, fie ele laice sau religioase.

Începând cu anul școlar 2019-2020, în cadrul Liceului Tehnologic s-a implementat opționalul de folclor și s-a înființat Grupul folcloric Tradiții Tăuțene.Acest grup este format din 24 de copii și participă la toate evenimentele locale,județene și interjudețene.Prin implementarea acestui opțional se încearcă reînvierea tradițiilor locale.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 24 Octombrie 2020 11:39
 

Revista cu ISSN

educatia ecologica la ciclul primar

EDUCAŢIA ECOLOGICĂ LA CICLUL PRIMAR   Prof. Marşeu Rodica Lavinia Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, jud. Timiş „Nu putem schimba pe alţii, dar dacă ne putem...

Read more

Curriculum la decizia scolii si invatare…

CURRICULUM LA DECIZIA ŞCOLII ŞI ÎNVĂŢAREA DE CALITATE LA DISCIPLINA MATEMATICĂ    Profesor Păduraru Constantin Eugen Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău            Rezumat          Articolul de specialitate propus urmăreşte să evidenţieze...

Read more

Pitagora printre numere prime si divizib…

PITAGORA PRINTRE NUMERE PRIME ŞI DIVIZIBILITATE   Prof. Popp Loredana Liceul Pedagogic „Carmen Sylva” Timişoara   Am să încep povestea mea cu un citat al lui Emerson, în eseul "Despre prietenie" unde acesta spune...

Read more

Planificare model pentru istorie clasa a…

Planificare model pentru istorie clasa a IV-a   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Cabinetul de istorie spatiul desfasurari…

CABINETUL DE ISTORIE, SPAŢIUL DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢII DIDACTICE ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE ŞI LOCUL DE PROMOVARE A ISTORIEI ŞCOLARE Mihon Adela-profesor de istorie Şcoala Gimnazială Câmpeni Şcoala Gimnazială Vidra Acest articol evidenţiază...

Read more

Medalii si premii speciale la Olimpiada …

Unsprezece medalii şi două premii speciale la Olimpiada Internaţională Pluridisciplinară Tuymaada 2012   Olimpicii români au repurtat un nou succes la a XVIII-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale Pluridisciplinare Tuymaada desfăşurată în perioada 12-20...

Read more

Dezvoltare personala proiect de dezvolta…

DEZVOLTARE PERSONALĂ – PROIECT DE ACTIVITATE INTEGRATĂ Prof. înv. primar Lupşac Mariana Liceul Tehnologic „Ion Podaru” Ovidiu   DATA: UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Liceul Tehnologic „Ion Podaru” Ovidiu CLASA: I B PROFESOR ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR: Lupşac Mariana ARIA CURRICULARĂ:...

Read more

Evaluarile nationale pentru clasele II I…

Evaluarile nationale pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, amanate cu aproape o luna - calendar Evaluarile Nationale la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, programate sa...

Read more