Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Importanta orei de folclor in scoala
Scris de mihaiela lazar   
Marţi, 08 Septembrie 2020 09:31

IMPORTANȚA OREI DE FOLCLOR ÎN ȘCOALĂ


Profesor educație muzicală: Șomcutean Crina Ramona

Liceul Tehn. ”Traian Vuia”, Tăuții Măgherăuș, jud. Maramureș


“Ceea ce contează este nașterea entuziasmului creator, care face să se ajungă la un nivel superior de existență” (Edgar Faure)

Copiii dovedesc aptitudini artistice de păstrare, dezvoltare și de născocire continuă de texte, cântece și jocuri despre animale, plante, copii, obiecte, etc.. Ei au capacitatea de a improviza texte scurte, dialoguri, refrene, cu silabe sau cuvinte care se repetă, uneori fără sens, cu înlocuire sau adăugare de sunete. Copiii inventează în jocul lor cântece și versuri cu o spontaneitate și un farmec propriu. Relația dintre cuvintele textului și muzică este strânsă, accentele sunt, de cele mai multe ori, bine plasate, melodia are prospețime și licăriri vii. Folclorul copiilor se caracterizează prin bogație lingvistică și frumusețe poetică.

Activitatea opțională FOLCLOR poate realiza importante scopuri instructive, de cunoaștere și de asimilare a unor creații care aparțin copiilor, de păstrare și de transmitere către alte generații a acestor bunuri spirituale. Numeroase povești și povestiri pe care le cunosc din anii trecuți constituie baza pentru stimularea capacității creatoare ale copiilor cu aptitudini lingvistice și artistice, contribuind astfel la îmbogățirea creațiilor din acest domeniu, precum și la cultivarea atitudinii de prețuire a folclorului creat de către copii și pentru copii. Versurile și cântecele învățate în cadrul activității opționale pot deveni materiale ilustrative sau completare pentru activitățile obligatorii, sau pot fi valorificate în momente artistice și serbări.

Copiii dau dovadă de multă creativitate și spontaneitate , de imaginație , iar prin acest opțional se oferă prilejul de a se valorifica acest potențial , de a stimula capacitatea creatoare a copiilor, de a exersa comunicarea orală în vederea formării și dezvoltării unui limbaj oral corect , coerent, cursiv, creativ. Se creează o atmosferă relaxantă, de bună dispoziție, de joc și în același timp de muncă creativă. Copiii au posibilitatea de a primi de la educator un bogat volum de poezii, cântece, ghicitori, glume, lucru manual, obiecte de manufactură, de a participa la evenimente culturale locale și ale comunității.

Elevul: se dezvoltă armonios artistic și se integrează firesc în comunitate, își descoperă abilități ce îi vor permite ulterior să-și aleagă meseria potrivită, își descoperă vocații, își dezvoltă spiritul de toleranță

Părintele: participă activ la educarea copilului și la integrarea firească a copilului în comunitate,

Profesorul: determină la elevi plăcerea de a crea artistic, de a face parte din comunitate, de a fi creativi, de a-și îmbogăți bagajul de cunoștințe referitoare la propria comunitate, de a vizita muzee sau lăcașuri de cult, de a participa la toate evenimentele din comunitate, fie ele laice sau religioase.

Începând cu anul școlar 2019-2020, în cadrul Liceului Tehnologic s-a implementat opționalul de folclor și s-a înființat Grupul folcloric Tradiții Tăuțene.Acest grup este format din 24 de copii și participă la toate evenimentele locale,județene și interjudețene.Prin implementarea acestui opțional se încearcă reînvierea tradițiilor locale.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 24 Octombrie 2020 11:39
 

Revista cu ISSN

Biologie si matemetica notiuni de interd…

BIOLOGIE ȘI MATEMETICĂ - NOȚIUNI DE INTERDISCIPLINARITATE prof.Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic “Ion Mincu” Timișoara Rezumat: Viitorul va aduce tehnologii și inovații performante, inspirate din natură. Cuvinte cheie: biologie, tehnică,...

Read more

Niveluri ale limbajului si conceptul de …

NIVELURI ALE LIMBAJULUI ŞI CONCEPTUL DE COMPETENŢĂ LINGVISTICĂ Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Limba este un mijloc de comunicare între membrii...

Read more

Educabilitatea

EDUCABILITATEA   CONCEPT Prin expresia „educabilitate”, psihopedagogii desemneaza potentialul de formare umana sub influenta factorilor de mediu sau educationali. Polisemantismul termenilor care compun aceasta definitie o fac foarte neclara. De exemplu, expresia „potential de...

Read more

Corpul National de Experti in Management…

Corpul National de Experti in Management Educational 2013 seria 1   In Monitorul Oficial nr. 98 din 19 februarie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 3179/2013 al ministrului Educatiei Nationale privind aprobarea...

Read more

Cum ne raportam la tentatiile culinare

CUM NE RAPORTĂM LA TENTAȚIILE CULINARE Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca Prof. educator Ioviță Daniela Școala Gimnazială Specială Centru...

Read more

Managementul clasei de elevi

MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI     CONCEPT Managementul educatiei/pedagogic reprezinta acea stiinta pedagogica, elaborata interdisciplinar, pentru studierea evenimentelor care intervin activitate pedagogica: decizie, organizare, gestiune. Este si o metodologie de abordare globala-strategica-optima a educatiei, a...

Read more

inscrierea candidatilor si disciplinele …

   CAPITOLUL II  Inscrierea candidatilor si disciplinele de concurs      Art. 3. -    (1) Cererile de inscriere la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, potrivit...

Read more

Planificare model pentru religie invatam…

Planificare model pentru religie invatamant special   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata materiale...

Read more