Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Inspectia tematica scop obiective tipuri etape
Marţi, 28 August 2012 00:00

CAPITOLUL II
 Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar

 

SECTIUNEA a 6-a
Inspectia tematica. Scop, obiective, tipuri, etape

 

Art. 46. -

    Obiectul principal al inspectiei tematice il reprezinta o secventa particulara/un aspect a/al activitatii unitatilor de invatamant preuniversitar sau a/al activitatii personalului acestora, in special a/al activitatii cadrelor didactice care deservesc aceste institutii.

Art. 47. -

    Inspectia tematica este o forma de evaluare, consiliere si control, precum si un mijloc eficient prin intermediul caruia se obtin date si informatii necesare solutionarii unor probleme ale sistemului de educatie si intocmirii unor baze de date, studii, analize diagnostice si prognoze pe termen scurt pe probleme manageriale, de retea scolara, referitoare la domenii sau aspecte particulare ale predarii-invatarii-evaluarii uneia ori mai multor discipline de studiu, la cunoasterea si respectarea legislatiei scolare in vigoare, realizarea componentei evaluative, realizarea executiei bugetare, pentru verificarea aplicarii unor schimbari la nivel de sistem (curriculare, metodologice, evaluative etc.) sau la activitatea compartimentelor functionale ale unitatii de invatamant preuniversitar.

Art. 48. -

    Scopul inspectiei tematice il constituie colectarea si analizarea informatiilor in vederea valorificarii aspectelor pozitive si a solutionarii unor probleme ale sistemului de educatie. In cadrul acestui tip de inspectie se realizeaza inclusiv activitati de consiliere, in raport cu obiectivele concrete vizate.

Art. 49. -

    Obiectivele inspectiei tematice se stabilesc, in mod concret, in concordanta cu temele vizate.

Art. 50. -

   (1) Inspectia tematica include consilierea/monitorizarea/evaluarea pe domenii si aspecte diferite, intre care:

   a) respectarea legislatiei scolare;

   b) completarea documentelor scolare si a actelor de studii;

   c) calitatea managementului institutiilor de educatie;

   d) calitatea managementului inspectoratelor scolare sau a managementului unitatilor conexe;

   e) activitatea de pregatire metodico-stiintifica sau, prin extensie, evaluarea tuturor activitatilor de formare si perfectionare;

   f) activitatea profesorului-diriginte, activitatea de orientare scolara si profesionala;

   g) activitatile de educatie, complementare procesului de invatamant (mentorat, scoala dupa scoala, invatare pe tot parcursul vietii);

   h) activitatea diferitelor comisii instituite;

   i) activitatea profesorului documentarist din CDI;

   j) realizarea planului de scolarizare;

   k) pregatirea inceputului/sfarsitului de an scolar;

   l) selectia resursei umane;

   m) activitatea de analiza si rezolvare a scrisorilor, sesizarilor si reclamatiilor;

   n) gradul de utilizare a resurselor materiale;

   o) alte teme de interes educational.

   (2) Tematica de inspectie se va stabili anual/semestrial, in functie de prioritatile MECTS si ale ISJ/ISMB.

Art. 51. -

   (1) Etapele inspectiei tematice sunt urmatoarele:

   a) planificarea inspectiei;

   b) organizarea inspectiei;

   c) colectarea, analizarea si interpretarea datelor;

   d) formularea concluziilor si consilierea persoanelor responsabile pentru domeniul/activitatea inspectata.

   (2) Consemnarea rezultatelor inspectiei tematice se face in registrul de inspectii al institutiei de educatie sub forma unui raport scris/proces-verbal/nota de control, conform modelului prevazut in anexa nr. 6.

Art. 52. -

    Concluziile inspectiei tematice sunt formulate prin raportare la obiectivele propuse. Acestea contin:

   a) constatari;

   b) aprecieri;

   c) recomandari adresate membrilor consiliului de administratie, directorului/directorilor institutiei de educatie, responsabililor compartimentelor functionale, cadrelor didactice, responsabililor si membrilor diferitelor comisii etc.

Art. 53. -

    Concluziile inspectiei tematice sunt valorificate in:

   a) materialele de analiza ale institutiei care a initiat controlul tematic;

   b) date statistice judetene, regionale sau nationale referitoare la aspecte ale sistemului de invatamant;

   c) studii;

   d) informari;

   e) analize diagnostice;

   f) prognoze;

   g) decizii luate la nivelul MECTS sau al ISJ/ISMB.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

TARAMURI MIORITICE: SUNTEM ROMANI!

TÃRÂMURI MIORITICE: SUNTEM ROMÂNI!   Prof. Popescu Ileana - Alina Şcoala „Arhitect T. T. Socolescu”, com Pãulesti, jud. Prahova     Profesorul de limba si literatura românã se izbeste de cele mai multe...

Read more

Chestionar aplicat elevilor CLIL LESSON …

CHESTIONAR   Discuţie condusă de prof. Ofelia Cornelia POPA 20 elevi chestionaţi; 2 absenţi   Ţi-a plăcut lecţia CLIL?   a)      Da: 20 elevi (100%)             b) Nu: 0 elevi   Argumentează răspunsul dat la intrebarea precedentă.   “Mi-am dorit să facem...

Read more

Investim in educatie

Investim in educatie

Investim in educatie!   Vrei o schimbare in educatie? Vrei sa fii informat? Acum ai ocazia!   Sustine o initiativa frumoasa, extrem de utila profesorilor, elevilor, parintilor promovata de Asociatia Profesorilor din Romania si voteaza proiectul...

Read more

Inspectia tematica scop obiective tipuri…

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar   SECTIUNEA a 6-a Inspectia tematica. Scop, obiective, tipuri, etape   Art. 46. -     Obiectul principal al inspectiei tematice il reprezinta o secventa particulara/un aspect a/al activitatii...

Read more

Corpul national de experti in management…

Corpul national de experti in management educational sesiunea 2014 seria 7   Se organizeaza si cea de-a saptea serie din sesiunea 2014 pentru concursul de selectie a cadrelor didactice pentru constituirea Corpului National de...

Read more

Transilvania s-a unit cu Romania

TRANSILVANIA S-A UNIT CU ROMÂNIA Mamalaucă Mariana, professor Şcoala Gimnazială ,,George Tutoveanu” Bârlad Articolul de pe prima pagină a ziarului Izbânda care informează cititorii asupra marelui eveniment...

Read more

Flori de primavara in legende - 3

Flori de primavara in legende - 3

Legendele trandafirului   O legendă grecească spune că trandafirul ar fi fost destinat să fie, încă de la naştere, cea mai frumoasă floare. Zeiţa florilor, Chloris, a făcut trandafirul din trupul unei...

Read more

Politici educationale de integrare europ…

POLITICI EDUCAŢIONALE DE INTEGRARE EUROPEANĂ DIMENSIUNEA DE GEN ÎN EDUCAŢIE   Profesor Maria Ionaş Şcoala Gimnazială Poplaca, Sibiu   Politicile educaţionale pentru integrare europeană vizează şi problema dimensiunii de gen în educaţie, sintagmă destul de puţin...

Read more