|
|
Interpretare chestionar Education Technology for World Class Learning |
Vineri, 08 Iunie 2012 00:00 |
Interpretarea rezultatelor la Chestionar pentru cadrele didactice
de la Mark Twain International School
Education Technology for World Class Learning
La prima întrebare, referitoare la scopul utilizării calculatorului în timpul programului, cadrele didactice au răspuns afirmativ, astfel:
editarea fișelor de lucru sau de evaluare zilnice
|
80%
|
realizarea unor activități didactice
|
60%
|
realizarea unor proiecte ocazionale cu elevii
|
80%
|
documentarea pentru realizarea lecțiilor
|
50%
|
realizarea corespondenței cu părinții prin email sau scrisori trimise cu diverse ocazii
|
20%
|
realizarea unor jocuri didactice
|
40%
|
vizionarea unor filme cu caracter didactic
|
50%
|
vizionarea unor filme cu caracter didactic
|
40%
|
evaluarea elevilor
|
40%
|
realizarea altor sarcini incluse în fișa postului
(completarea plannerelor, scrierea newsletterelor etc.)
|
80%
|
pentru dezvoltarea profesională personală
|
70%
|
pentru lecții de inițiere computerială pentru elevi
|
60%
|
La a doua întrebare, referitor la cât de des utilizează cadrele didactice calculatorul în timpul activităților cu copiii rezultatele au fost următoarele:
zilnic
|
5%
|
de 2- 3 ori pe săptămână
|
45%
|
o dată pe săptămână
|
35%
|
o dată pe lună
|
10%
|
foarte rar
|
5%
|
Referitor la dificultățile întâmpinate în utilizarea calculatoarelor din școală, răspunsurile au fost următoarele:
probleme tehnice în timpul desfășurării orelor
|
10%
|
software educațional insuficient pentru materia pe care o predați
|
50%
|
timp insuficient pentru pregătirea orelor
|
30%
|
formare insuficientă în a utiliza tehnologia informației în educație
|
10%
|
De administrarea computerelor și a rețelei, de instalarea aplicațiilor și de rezolvarea tuturor problemelor care apar se ocupă:
cadrele didactice
|
30%
|
un administrator de sistem angajat de școală
|
70%
|
elevii
|
0%
|
o firmă specializată, prin contract
|
0%
|
Cadrele didactice consideră că utilizarea calculatorului în cadrul programului școlar:
ușurează activitatea cadrului didactic (proiectare-predare-evaluare)
|
80%
|
crește randamentul profesorului
|
60%
|
încurajează inovația didactică/ modernizarea procesului didactic
|
60%
|
atrage elevul, dezvoltă interesul pentru studiu
|
80%
|
dezvoltă abilitățile elevului de lucru cu computerul
|
80%
|
facilitează înțelegerea fenomenelor de către elevi
|
30%
|
promovează învățarea cooperativă, dezvoltă abilități de lucru în echipă
|
40%
|
permite o învățare individualizată, personalizată
|
40%
|
favorizează învățarea activă, interactivă, participativă
|
80%
|
îngreunează desfășurarea procesului instructiv-educativ
|
0%
|
Cadrele didactice utilizează TIC pentru următoarele tipuri de activități:
|
deseori
|
rareori
|
niciodată
|
elevii învață să utilizeze diferite programe pe
calculator ( de editare, de desenare, de navigare pe
Internet, de comunicare)
|
90%
|
10%
|
0%
|
elevii caută informații pe Internet
|
90%
|
10%
|
0%
|
predarea și învățarea se face utilizând lecțiile electronice
|
60%
|
40%
|
0%
|
elevii lucrează individual, utilizând TIC
|
70%
|
30%
|
0%
|
elevii lucrează în grup, utilizând TIC
|
40%
|
50%
|
10%
|
activități al căror produs îl consituie un produs
multimedia (un film, o pagină web, o prezentare pe
calculator)
|
20%
|
50%
|
30%
|
activități în care elevilor li se cere să fie creativi, să
exploreze și să inoveze, utilizând îndeosebi resurse
TIC și/ sau Internetul
|
20%
|
30%
|
50%
|
Cadrele didactice consideră că predarea și învățarea cu ajutorul TIC:
are un impact pozitiv asupra performanței în învățare a elevilor
|
90%
|
nu are niciun efect asupra performanțelor școlare ale elevilor
|
10%
|
influențează negativ, în sensul scăderii performanțelor școlare ale elevilor
|
0%
|
În ceea ce privește tratarea diferențiată a elevilor, cadrele didactice au următoarea părere:
elaborarea unor strategii și instrumente de tratare diferențiată îmi ia mai mult
timp atunci când utilizez TIC decât atunci când utilizez tratarea diferenţiată în manieră tradițională
|
50%
|
realizarea unei educații diferențiate este mai ușoară atunci când predau cu ajutorul
TIC
|
50%
|
Așa cum se observă, în Scoala Internațională Mark Twain, calculatoarele se utilizează într-o măsură foarte mare, acest lucru fiind foarte mult ușurat de achiziționarea unui notebook pentru fiecare copil din școala primară. Astfel, nu mai apar probleme legate de utilizarea acelorași calculatoare de către un număr prea mare de copii sau de timpul care se pierde în unele școli pentru a duce copiii în laboratoarele de informatică. Acest lucru este însă posibil pentru că este vorba despre o școală particulară, finanțată de către părinții copiilor.
Articole asemanatoare relatate:
|
Ultima actualizare în Duminică, 10 Iunie 2012 15:59 |
|
CAPITOLUL II
Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar
SECTIUNEA a 6-a
Inspectia tematica. Scop, obiective, tipuri, etape
Art. 46. -
Obiectul principal al inspectiei tematice il reprezinta o secventa particulara/un aspect a/al activitatii... Read more
Modificari adoptate pentru Legea Educatiei Nationale
In sedinta din 23 decembrie 2013, Guvernul a adoptat cateva modificari privind Legea Educatiei Nationale nr. 1/2011 si a urmarit luarea unor masuri noi in... Read more
Horoscopul carierei si banilor pentru luna martie 2015
Afla horoscopul carierei si banilor pentru luna martie 2015 pentru toate zodiile. Un articol detaliat cu previziunile pentru toate zodiile pentru luna martie... Read more
EDUCAtIA INCLUZIVÃ:
RESPECT, SOLIDARITATE, INTEGRARE
Ene Iuliana, profesor psiholog scolar
Şcoala cu clasele I-VIII „I. L. Caragiale” - Medgidia
Motto: “Şcolile inclusive trebuie sã recunoascã si sã rãspundã diferitelor nevoi ale elevilor,... Read more
NOTES SUR LA COMPREHENSION
Ilie MINESCU
Universitatea de Vest Timişoara
Un individu qui s'apprête à comprendre, n'utilise pas directement les informations dans la forme conventionnelle du discours écrit (ou oral). C'est par l'intermédiaire... Read more
PROFESORUL, UN PYGMALION FĂURITOR DE MINȚI
Profesor Marincaș Marinela Adriana,
Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”
Motto: „Un profesor este asemeni unei lumânări. El se mistuie pe sine pentru... Read more
Cum descopera parintii talentul copilului?
Sa cresti un copil e o provocare dura dar incitanta. Din nefericire acesti omuleti nu ajung la noi cu manuale de instructiuni.
Noile definitii ale talentului... Read more
SĂRBĂTOAREA DE IGNAT ÎN SATUL ROMÂNESC
dr. Ştefan Lucian MUREŞANU
Motto: Colo jos, colo mai jos / Oi linoi, linoi, lar Doamne / Ce turme de oi s-o scos / Pa Rătutu... Read more
Instructiuni privind functionarea formatiunilor de studiu in invatamantul preuniversitar
RELAȚIA PROFESOR-PROFESOR DOCUMENTARIST
Mesaroșiu Corina Georgiana, profesor de limba română- limba franceză,
Școala Gimnazială Poplaca- județ Sibiu
Prin intermediul acestui articol se dorește trasarea unor aspecte definitorii privind importanța… Modificari si completari la metodologia cadru privind mobilitatea
Vezi OMEN 3080/2014 - Ordinul Ministerului Educatiei Nationale pentru modificarea si completarea Metodologiei cadru privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul… FAMILIA, ŞCOALA, COMUNITATEA - PARTENERI IN EDUCAŢIE
Institutor, Olaru Viorica,
Şcoala cu clasele I-VIII ,,Petre P. Carp”, Localitatea Tufeşti, judeţul Brăila
Informarea si formarea părinţilor în ceea ce priveşte şcolaritatea copilului presupune,… DISEMINARE – MOBILITĂȚI INDIVIDUALE COMENIUS
„TULBURĂRI DE ÎNVĂȚARE” (Dislexia, Disgrafia, Discalculia)
Prevenție și intervenție în context educațional
Profesor Petric Anamaria
Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Alba Iulia
ACTIVITATE DE DISEMINARE
În luna ianuarie a acestui… LEGĂTURA DINTRE MATEMATICĂ ŞI PRACTICĂ
Profesor Ene Steluţa
Şcoala Miron Costin, Galaţi
Cei care afirmă că matematica este o abstracţiune fără legătură cu practica sunt în mod cert victimile unei neînţelegeri de termeni…
STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII
DE LA NECESITATE SOCIALÃ LA REALITÃŢILE EDUCAŢIONALE
Prof. grad 1 Bechir Ghiulnar
Liceul Teoretic “Callatis”, Mangalia
Creativitatea este o trãsãturã complexã a personalitãtii umane, constând în capacitatea de a… Portofoliul responsabilului cu formarea continuă (RFC)
din unităţile şcolare
Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic cu modificările şi completările ulterioare, Legea învăţământului nr. 84/1995, O.M. nr. 5720/2009 privind Metodologia formării continue…
ROMANUL MAITREYI – O INIŢIERE ÎN LABIRINTUL IUBIRII
Profesor Marincaș Marinela Adriana,
Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”
Rezumat
Mircea Eliade se abandonează unei instinctive şi patetice simplităţii în crearea mitului…
|
|