JOCURI DE CUNOAșTERE PENTRU COPII
Popica Cristina, profesor învățământ primar
Școala Gimnazială “Mihail Sadoveanu” Întorsura Buzăului
Prezentul material conține 6 jocuri care se pot aplica cu succes la clasele primare, la începutul orei pentru ca elevii să se cunoască mai bine și să se anime atmosfera.
1. Vânătoarea
Fiecare elev primește câte o foaie de hârtie pe care desenează un tabel, ca cel de mai jos:
Citește multe povești
|
|
Muncește suplimentar acasă
|
|
Se trezește la 6 dimineața
|
|
Își ajută mama la curățenie
|
|
Este pasionat de jocuri pe calculator
|
|
Se plimbă prin clasă în scopul vânării de semnături de la colegii săi. Un singur coleg poate să se semneze într-un singur rând, iar vânătorul trebuie să găsească câte 4 semnături la fiecare rând. În momentul în care tabelul e complet, copilul strigă BINGO și este câștigătorul vânătorii.
2. Schimbări
Elevii se așază în cerc două cercuri concentrice, astfel încât fiecare copil să aibă în fața sa un coleg. Ei trebuie să se privească cu atenție, fără să vorbească timp de 3 minute, după care se întorc cu spatele unul la celalălat, fiecare schimbând 3 lucruri (exemplu: își pune ochelari, își schimbă bluza cu alt coleg, se descalță). După 5 minute, se întorc față în față pentru a observa schimbările realizate.
3. Ghicește cine sunt!
Fiecare elev scrie pe un bilețel următoarele caracteristici fizice: culoare părului, culoarea ochilor, sexul, vârsta, materia preferată. Biletele, așezate pe catedră, se amestecă iar învățătoarea alege unul, citește, urmând ca elevii să ghicească despre cine este vorba. În momentul în care un copil a ghicit, acesta vine în fața clasei pentru a citi un alt bilet.
4. Autoportetele
În ora de educație plastică, se cere copiilor să își realizeze autoportretul, în dreptul căruia să scrie câteva informații despre propria persoană: numele și prenumele, hobby-uri sau tot ceea ce doresc ei. Aceste desene vor fi expuse în clasă pentru ca elevii să se cunoască mult mai bine. Este interzisa critica!
5. Litera principală
Învățătoarea stă în centrul unui cerc format din copii. Spune alfabetul în gând, până un copil pe care ea îl numește o oprește. Litera la care a ajuns este litera importantă din jos. Învățătoarea spune o întrebare, iar copilul numit trebuie să îi răspundă cu un cuvânt care să înceapă cu litera respectivă. Astfel, pe rând, fiecare elev trebuie să răspundă la o întrebare. Cel care nu știe sau nu răspunde repede , în 5 secunde, este eliminat din joc.
În locul învățătoarei, poate fi ales un elev.
Exemplu: litera V
Învățătoarea: Cum îl cheamă pe prietenul meu?
Elev 1: Vasile
Î: Unde merg cu el mâine?
E2: Vaslui.
Î: Ce mănâncă Vasile?
E3: Varză
Etc
6. Călătoria
Elevii se așază în cerc. Un elev va începe jocul, spunând ce va lua cu el în călătorie. Colegul de lângă el trebuie să repete ce s-a spus și să completeze cu dorința sa. Jocul se continuă până ce fiecare elev își va spune părerea.
Exemplu:
Elev 1: Eu iau o carte
Elev 2: Eu iau o carte și o minge
Elev 3: Eu iau o carte, o minge și o geantă etc.
Bibliografie:
***, Cartea mare a jocurilor, Unicef
http://grupecopii.wordpress.com/tag/jocuri-de-cunoastere/
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|