Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metodologie gradatie de merit pentru profesori 2017
Scris de administrator   
Miercuri, 28 Decembrie 2016 19:23

Metodologie gradatie de merit pentru profesori 2017

Ministrul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, Mircea Dumitru, a aprobat, prin ordin, metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit personalului didactic din invatamantul preuniversitar de stat, valabile in sesiunea 2017.

Principala noutate adusa de noul act normativ o reprezinta accentuarea ponderii alocate participarii si punctajului cadrelor didactice care inregistreaza performante notabile in activitati de prevenire si combatere a abandonului scolar, respectiv in managementul de proiecte integrative care sa genereze consolidarea culturii scolare centrate pe progres, cooperare si incluziune.

 

La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa inclusiv personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control din invatamantul preuniversitar de stat, cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de cel putin 4 ani, care in perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2016 a avut performante deosebite:

  • in prevenirea si combaterea abandonului scolar si a parasirii timpurii a scolii,
  • in integrarea copiilor cu nevoi speciale in invatamantul de masa,
  • in progresele scolare ale elevilor in risc de abandon scolar,
  • in initierea si managementul unor proiecte scolare care au condus la consolidarea culturii scolaere incluzive.

In acelasi timp, cadrele didactice trebuie sa detina si calificativul "Foarte bine" pentru fiecare an scolar din perioada evaluata.

Pentru a obtine gradatia de merit sunt luate in calcul patru criterii majore al caror punctaj maxim insumat reprezinta 100 de puncte:

  • activitati complexe cu valoare instructiv-educativa - 70 de puncte;
  • performante deosebite in inovarea didactica/manageriala - 10 puncte;
  • activitati extracurriculare si implicarea in proiecte - 15 puncte;
  • contributia la dezvoltarea institutionala - 5 puncte.

Potrivit ministerului, in cadrul criteriului activitatilor complexe cu valoare instructiv-educativa vor fi punctate si rezultatele deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor din medii dezavantajate, cu cerinte educationale speciale si cu alte dificultati de invatare, precum si initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale.
De asemenea, se pot acorda puncte pentru initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare la clasele in regim simultan, pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale.
Suplimentar, in cadrul criteriului privind performante deosebite in inovarea didactica/manageriala a fost introdus un nou indicator:  elaborarea/ sustinerea de programe de formare sau de dezvoltare profesionala inovatoare pentru cadrele didactice care lucreaza cu prescolari/elevi apartinand grupurilor dezavantajate/vulnerabile.
Masurile adoptate de Ministerul Educatiei sunt complementare documentelor de politici publice adoptate in aceasta perioada care privesc incluziunea in educatie, se arata intr-un comunicat de presa al MENCS.

Descarca metodologia privind procedura si criteriile de acordare a gradatiei de merit, sesiunea 2017 – pentru personalul didactic din invatamantul preuniversitar de stat

 

Ultima actualizare în Luni, 09 Ianuarie 2017 17:29
 

Revista cu ISSN

Dimensiunile crizei educationale in Roma…

DIMENSIUNILE CRIZEI EDUCAȚIONALE ȊN ROMÂNIA Negoiţă Anca-Roxana Şcoala Gimnazială Călineşti, Floreşti-Prahova REZUMAT: Criza educaţiei pare a consta în lipsa de motivare a elevilor, conjugată în acelaşi timp, cu o demotivare la fel...

Read more

Plan de actiune pentru integrarea copiil…

  PLAN DE ACȚIUNE PENTRU INTEGRAREA COPIILOR CU DIZABILITĂȚI Profesor învățământ primar Popa Constantina Școala Gimnazială Luncoiu de Jos, jud. Hunedoara Integrarea școlară este un proces de adaptare a copilului...

Read more

Admiterea in invatamantul liceal de stat…

Admiterea în învăţământul liceal de stat 2014 organizare şi desfăşurare   Iată ordinul privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2014-2015.   În baza prevederilor art. 94 alin....

Read more

Ordin organizarea si desfasurarea probel…

Ordin privind organizarea si desfasurarea probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat   Afla Ordinul 5720 din 10 septembrie...

Read more

Dezvoltarea creativitatii

STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII DE LA NECESITATE SOCIALÃ LA REALITÃŢILE EDUCAŢIONALE   Prof. grad 1 Bechir Ghiulnar Liceul Teoretic “Callatis”, Mangalia     Creativitatea este o trãsãturã complexã a personalitãtii umane, constând în capacitatea de a...

Read more

Conceptul de prostie in viziunea filosof…

CONCEPTUL DE PROSTIE ÎN VIZIUNEA FILOSOFULUI ERASMUS   de Marian DRAGOMIR   Nu ştim dacă Erasmus din Rotterdam a fost primul european conştient aşa cum îl numeşte Stefan Zweig, dar cu siguranţă a fost...

Read more

portofoliul didactic o metoda alternativ…

PORTOFOLIUL DIDACTIC, o metodă alternativă viabilă de evaluare   Prof. Stan Cristina Şcoala Gimnaziala Bâsca-Chiojdului, jud. Buzău   „Într-o şcoală niciodată nu se ştie cine dă şi cine primeşte.” (Constantin Noica)   Şcoala are “obligaţia“ să creeze condiţii...

Read more

Romantismul muzical ceh

ROMANTISMUL MUZICAL CEH Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     Multã vreme cultura muzicalã cehã a fost, în Baroc si Clasicism, o parte reprezentativã a celei austro-germane....

Read more