|
|
Metodologie gradatie de merit pentru profesori 2017 |
Scris de administrator
|
Miercuri, 28 Decembrie 2016 19:23 |
Metodologie gradatie de merit pentru profesori 2017
Ministrul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, Mircea Dumitru, a aprobat, prin ordin, metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit personalului didactic din invatamantul preuniversitar de stat, valabile in sesiunea 2017.
Principala noutate adusa de noul act normativ o reprezinta accentuarea ponderii alocate participarii si punctajului cadrelor didactice care inregistreaza performante notabile in activitati de prevenire si combatere a abandonului scolar, respectiv in managementul de proiecte integrative care sa genereze consolidarea culturii scolare centrate pe progres, cooperare si incluziune.
La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa inclusiv personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control din invatamantul preuniversitar de stat, cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de cel putin 4 ani, care in perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2016 a avut performante deosebite:
- in prevenirea si combaterea abandonului scolar si a parasirii timpurii a scolii,
- in integrarea copiilor cu nevoi speciale in invatamantul de masa,
- in progresele scolare ale elevilor in risc de abandon scolar,
- in initierea si managementul unor proiecte scolare care au condus la consolidarea culturii scolaere incluzive.
In acelasi timp, cadrele didactice trebuie sa detina si calificativul "Foarte bine" pentru fiecare an scolar din perioada evaluata. Pentru a obtine gradatia de merit sunt luate in calcul patru criterii majore al caror punctaj maxim insumat reprezinta 100 de puncte:
- activitati complexe cu valoare instructiv-educativa - 70 de puncte;
- performante deosebite in inovarea didactica/manageriala - 10 puncte;
- activitati extracurriculare si implicarea in proiecte - 15 puncte;
- contributia la dezvoltarea institutionala - 5 puncte.
Potrivit ministerului, in cadrul criteriului activitatilor complexe cu valoare instructiv-educativa vor fi punctate si rezultatele deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor din medii dezavantajate, cu cerinte educationale speciale si cu alte dificultati de invatare, precum si initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale. De asemenea, se pot acorda puncte pentru initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare la clasele in regim simultan, pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale. Suplimentar, in cadrul criteriului privind performante deosebite in inovarea didactica/manageriala a fost introdus un nou indicator: elaborarea/ sustinerea de programe de formare sau de dezvoltare profesionala inovatoare pentru cadrele didactice care lucreaza cu prescolari/elevi apartinand grupurilor dezavantajate/vulnerabile. Masurile adoptate de Ministerul Educatiei sunt complementare documentelor de politici publice adoptate in aceasta perioada care privesc incluziunea in educatie, se arata intr-un comunicat de presa al MENCS.
Descarca metodologia privind procedura si criteriile de acordare a gradatiei de merit, sesiunea 2017 – pentru personalul didactic din invatamantul preuniversitar de stat
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Luni, 09 Ianuarie 2017 17:29 |
|
ŞCOALA DIN SÂNANDREI
PARTENERĂ DE PROIECT MULTILATERAL COMENIUS
O echipă de proiect din Şcoala cu clasele I-VIII din Sînandrei a participat în perioada 14-19 martie 2012 la o nouă reuniune de... Read more
Organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional 2013
Vezi Ordinul MECTS nr. 5610 din 31 august 2012 privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional - 2013, publicat în Monitorul Oficial... Read more
FORMELE GENERALE ALE EDUCAŢIEI
Educator Stan Luminiţa-Simona
Grădiniţa cu program normal Bălăbăneşti, Galaţi
Formele generale ale educaţiei reprezintă ansamblul acţiunilor şi al influenţelor pedagogice desfăşurate, succesiv sau simultan, în cadrul activităţii de formare-dezvoltare... Read more
TEHNICI DE DISCUtIE
CARE CONTRIBUIE LA DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE
Dimitriu Alina, profesor de geografie
Grup Şcolar Tehnic Drãgãnesti-Vlasca, Teleorman
În acest articol voi prezenta douã tehnici de dezvoltare a gândirii critice: investigatia... Read more
EVALUAREA REZULTATELOR ŞCOLARE
METODA CUBULUI
Inst. DOBREA MONICA
Şcoala cu cls. I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Casin
Se pot folosi metode moderne chiar si în tratarea marilor teme din pedagogie.... Read more
Subiecte simulari Evaluarea Nationala 2014
Elevii claselor a VIII-a au sustinut in 18 februarie 2014 simulare la proba scrisa de limba si literatura romana, in 19 martie 2014 simulare la proba... Read more
4 ORE DE SPORT PE SĂPTĂMÂNA DIN ANUL ȘCOLAR 2014-2015
Anul școlar 2014-2015 aduce unele schimbări și modificări în învățământul preuniversitar, care afectează și programa de învățământ, atât pentru elevii din... Read more
C’EST QUOI, LE TRADUCTEUR?
Prof. Pîrlog Daniela,
Şcoala Gimnazială Băleni, Galaţi
On se propose, par cet article, d’expliquer aux étudiants de la langue française les tâches du traducteur et ce qu’il... Read more
STUDIU - EVALUAREA INIȚIALĂ-NECESITATEA ȘI
IMPORTANȚA EI ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Înv. Marc Aurica
Școala Gimnazială Cîmpeni
Evaluarea inițială oferă elevului și profesorului o reprezentare a potențialului de învățare, dar și a…
Calendarul desfăşurării examenului naţional
de definitivare în învăţământ
Vezi calendarul şi programul de desfăşurare a examenului naţional de definitivare în învăţământ.
Informaţii generale
Din punct de vedere etimologic, drog, este un cuvânt de origine olandeză – droog.
În accepţia clasică, drogul este substanţa care, fiind absorbită de un organism viu, îi modifică…
PARTENERIATUL ȘCOALĂ-FAMILIE, FACTOR AL SUCCESULUI
Prof. Marica Elena, Școala Gimnazială Pietrari, jud. Dâmbovița
Prof. Ghimpu Rodica, Școala Gimnazială Râu Alb de Jos, jud. Dâmbovița
Rezumat: Parteneriatul educaţional este forma de…
ROLUL FACTORILOR EDUCATIVI IN
PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN ŞCOALĂ ŞI FAMILIE
Profesor învățămînt primar PRISECARU VIOLETA
Şcoala Gimnazială “Ion Ghica” Tortoman, jud. Constanţa…
TEMELE DE ACASĂ – PIEDICĂ SAU SPRIJIN ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Prof. ȋnv. primar Andrei Alexandra,
Şcoala Gimnazială Nr. 1 Corbeni
Rezumat: Pornind de la… LECŢIA DE GEOGRAFIE CA APLICAŢIE ÎN TEREN
STUDIU DE CAZ – BAZINUL HIDROGRAFIC TISĂU
Prof. Nicolae Cecilia,
Colegiul Tehnic, Buzău
Lecţia de geografie în aer liber este nu numai necesară, dar şi…
ANEXA Nr. 12
la metodologie
SPECIALIZARI
care confera dreptul de a ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica… Structura anului scolar 2014-2015 in dezbatere publica
Ministerul Educatiei a pus in dezbatere publica - pana la 17 iunie - structura viitorului an scolar. Anul scolar 2014-2015 va avea 36 de…
|
|