Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Model de fisa de lectura pentru opera epica
Duminică, 24 Octombrie 2010 10:45

FIŞĂ  DE  LECTURĂ

Opera epică (model)

 

Am început lectura (data) __________                      Am terminat lectura (data) ___________

Titlul operei literare: ___________________

Autorul:______________________________

Opera face parte din volumul:

_____________________________________

Editura:______________________________

Anul apariţiei volumului: _______________

Date importante din viaţa şi activitatea criitorului: _____________________________________

Alte opere ale autorului: ________________

Genul literar: _________________________ 

Specia literară: ______ (poveste, basm, schiţă, nuvelă, roman, povestire, fabulă, baladă)

Opera e structurată în: _________________ (cărţi / părţi / volume / capitole) 

Opera este scrisă în: ___________________ (proză / versuri)

Locul desfăşurării acţiunii:  ______________

Timpul desfăşurării acţiunii: ______________

Naratorul (tipul de narator, indici ai prezenţei acestuia): ________________

Personaje:

Personajul             Tipul de personaj                    Trăsături                  Citate

 

            (principal/ secundar, pozitiv/ negativ, real/ fantastic)          (fizice, morale)     

_____________________         _________________           _____________________

  Rezumat / Idei principale: _____________________

Momentele subiectului:

  • Expoziţiunea   _____________________            
  • Intriga ___________________________         
  • Desfăşurarea acţiunii ________________
  • Punctul culminant __________________
  • Deznodământul ____________________

Moduri de expunere: (indică modul prezent în opera literară , indică pagina / paginile şi transcrie câte un citat):  

Naraţiune _____               

Dialog _______               

Descriere _____                   

Monolog _____

Caracterizarea personajului principal / a unui personaj preferat:

 

 

  • caracterizare directă (exemple, citate, indicarea paginii): _______
  • caracterizare indirectă (exemple, citate, indicarea paginii): _____

Titlul operei (structură, semnificaţie): ____________________________

 Mijloace artistice (figuri de stil,citate care conţin imagini artistice cu indicarea paginii): ____

 Vocabular (câteva cuvinte noi pe care le-ai învăţat din opera citită  şi sensurile lor): _______

  (Se poate utiliza dicţionarul!)

Citate preferate (scrise între ghilimele, indicând pagina): ___________________________

Impresii personale (de ce ţi-a plăcut lectura /ce ai învăţat din această lectură / cum ai fi vrut să se termine acţiunea): ________________________________________________________

Note de lectură (Continuă  enunţurile de mai jos cu idei din opera citită) 

Opera mi-a trezit sentimente de __________

Ceea ce impresionează este _____________

Surpinzător este momentul  _____________

Demn de admirat este fragmentul în care  ___

Am admirat ___________________________                                   

Am fost curios când _____________________

Aş vrea să trăiesc în lumea personajului pentru că _______

Nu aş  vrea să trăiesc în lumea personajului pentru că ____

Opinii critice / Referinţe critice: __________________

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:01
 

Revista cu ISSN

Participarea ca responsabilitate a elevi…

PARTICIPAREA CA RESPONSABILITATE A ELEVILOR Profesor lb. engleză Simedre Daniela Ana Liceul Teoretic “Tudor Vianu”, Giurgiu Rezumat: Prin participare ne referim la implicare în adoptarea deciziilor care vizează individul sau comunitatea...

Read more

Ganduri - Profesor in Romania

„Fiecare zi ne învatã ceva nou.” (Euripides) Ce mare adevãr! Mai mult de atât, e util si necesar a recunoaste cã fiecare zi ne oferã noi si noi experiente, experiente ce...

Read more

The critical period in language learning

THE CRITICAL PERIOD IN LANGUAGE LEARNING Prof. Chirilă Ana-Maria Şcoala Gimnazială ,,Iustin Pîrvu’’ Poiana Teiului The critical period hypothesis states that there is a period of life (between birth and puberty)...

Read more

Amintirea unui mare scriitor Marin Preda

AMINTIREA UNUI MARE SCRIITOR - MARIN PREDA   Prof. Gîju Laura, Liceul Tehnologic Constantin Brâncuşi, Piteşti       Rostesc Marin Preda şi deja emoţiile mă cuprind. Deşi pentru unii ar fi doar un anonim...

Read more

Documente diriginte

Documentele dirigintelui   Afla care sunt documentele necesare pentru diriginte.   Documente necesare pentru mapa dirigintelui: * Decizie de numire - cadru didactic titular, raspunde de domeniul educativ scolar si extracurricular pe toate componentele si...

Read more

Copilul in familie

  COPILUL ÎN FAMILIE Prof. înv. primar Gligor Dana Școala Gimnazială Cîmpeni Socializarea constituie procesul de continuă transformare a individului "din ființă biologică într-un subiect al unei culturi specifice" (Bernstein, Buc....

Read more

Studiul compatibilitatii electromagnetic…

Studiul compatibilitatii electromagnetice in sisteme electrice

STUDIUL COMPATIBILITĂŢII ELECTROMAGNETICE ÎN SISTEME ELECTRICE     Prof. Drd. Ing. LILIANA CÎMPAN, Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” Şimleu Silvaniei     Rezumat             Activităţile umane, dar în mod special activitatea industrială, dau naştere la numeroase forme de poluare a...

Read more

Planificare model pentru consiliere si o…

Planificare model pentru consiliere si orientare invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more