Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Model de fisa de lectura pentru opera lirica
Duminică, 24 Octombrie 2010 10:33

FIŞĂ  DE  LECTURĂ

Opera lirică (model)

 

Am început lectura (data) ___________                     Am terminat lectura (data) ___________

 

Autorul: ______________________________

Volumul: _____________________________

Editura: ______________________________

Anul apariţiei volumului: ________________

 

Date importante din viaţa şi activitatea scriitorului:

________________________________________________________________________

 

Alte opere ale autorului:

_________________________________________________________________________

 

Titlul operei literare: _____________________

Genul literar: ___________________________

Specia literară: __________________________  (doină, pastel, imn, odă, etc.)

Versificaţia:

 

        Poezia este formată din __________ strofe.

        Strofa are ________ versuri.

        Tipul de rimă: _______________________

        Măsura versurilor: ___________________

        Ritmul: ____________________________

 

Eul liric (indici ai prezenţei, sentimentele exprimate): _______________________________

 

Caracteristici ale peisajului contemplat de eul liric (cu exemple din text): _____________

 

Tonul general al poeziei: ___________________________________________________

Mesajul operei: __________________________________________________________

 

Figuri de stil (epitete, comparaţii, personificări, metafore, repetiţii, enumeraţii, hiperbole,

inversiuni, aliteraţii, asonanţe) cu citate din text: ____________________________________

 

Imagini artistice (vizuale, auditive, olfactive, tactile, dinamice ) cu citate din text: ________

 

Titlul operei literare (structură, semnificaţie): ____________________________________

 

Vocabular (câteva cuvinte noi pe care le-ai învăţat din opera citită  şi sensurile lor): _______

  (Se poate utiliza dicţionarul!)

 

Citate preferate (scrise între ghilimele): _______________________________________

 

Impresii personale (de ce ţi-a plăcut lectura): __________________________________

 

Opinii critice / Referinţe critice: ___________________________________________

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:02
 

Revista cu ISSN

Datele examenelor pentru gradul II la UB…

Datele examenelor pentru gradul II la UBB Cluj   Vezi datele probelor pentru obţinerea gradului didactic II la Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca.

Read more

Metodologia de organizare si desfasurare…

Functiile de indrumare si control din inspectoratele scolare se ocupa prin concurs organizat in conformitate cu prevederile prezentei metodologii.  

Read more

Program pentru dezvoltarea competentelor…

PROGRAM PENTRU DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR SOCIALE  ALE PREŞCOLARILOR   Profesor: Dumbravă-Brezoianu Simona Grădiniţa cu Program Prelungit ,,Benedek Elek”- Sf.Gheorghe     1. Argument: Îmbunătăţirea relaţiilor sociale necesită crearea unei atmosfere care să declanşeze copilului trăiri pozitive şi dorinţa...

Read more

Elemente ale organizarii instruirii in g…

Elemente ale organizării instruirii în gimnaziu        Modificarea principală propusă de forma actuală a curriculum-ului o reprezintă:             -         trecerea de la centrarea învăţării pe obiective la centrarea învăţării pe dobândirea de competenţe;             -        ...

Read more

O experienta Bath Marea Britanie Comeniu…

O EXERIENŢĂ - BATH - MAREA BRITANIE (COMENIUS - MOBILITĂŢI INDIVIDUALE)   Profesor pentru învăţământul primar, Daniela Popescu Şcoala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, Bucureşti, sector 3   MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îţi apare...

Read more

Copilaria iubire in opera lui Mihai Emin…

COPILĂRIA – IUBIRE ÎN OPERA LUI MIHAI EMINESCU   Ileana Faur, profesor Limba şi Literatura română Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara            Prezentul articol aduce în discuţie valenţele iubirii adolescentine, pure, în poeziile de...

Read more

Perturbari in comunicarea didactica

PERTURBĂRI ÎN COMUNICAREA DIDACTICĂ Prof.Pavel-Surlaru Adriana-Cristina Colegiul Economic Buzău Comunicarea didactică, ca şi comunicarea generală interumană, este supusă unor perturbări numeroase şi...

Read more

Despre expresiile idiomatice III

DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE (III) Silvia Baltă, Profesor de limba franceză Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină de sine stătătoare al cărei...

Read more