Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Model de fisa de lectura pentru opera lirica
Duminică, 24 Octombrie 2010 10:33

FIŞĂ  DE  LECTURĂ

Opera lirică (model)

 

Am început lectura (data) ___________                     Am terminat lectura (data) ___________

 

Autorul: ______________________________

Volumul: _____________________________

Editura: ______________________________

Anul apariţiei volumului: ________________

 

Date importante din viaţa şi activitatea scriitorului:

________________________________________________________________________

 

Alte opere ale autorului:

_________________________________________________________________________

 

Titlul operei literare: _____________________

Genul literar: ___________________________

Specia literară: __________________________  (doină, pastel, imn, odă, etc.)

Versificaţia:

 

        Poezia este formată din __________ strofe.

        Strofa are ________ versuri.

        Tipul de rimă: _______________________

        Măsura versurilor: ___________________

        Ritmul: ____________________________

 

Eul liric (indici ai prezenţei, sentimentele exprimate): _______________________________

 

Caracteristici ale peisajului contemplat de eul liric (cu exemple din text): _____________

 

Tonul general al poeziei: ___________________________________________________

Mesajul operei: __________________________________________________________

 

Figuri de stil (epitete, comparaţii, personificări, metafore, repetiţii, enumeraţii, hiperbole,

inversiuni, aliteraţii, asonanţe) cu citate din text: ____________________________________

 

Imagini artistice (vizuale, auditive, olfactive, tactile, dinamice ) cu citate din text: ________

 

Titlul operei literare (structură, semnificaţie): ____________________________________

 

Vocabular (câteva cuvinte noi pe care le-ai învăţat din opera citită  şi sensurile lor): _______

  (Se poate utiliza dicţionarul!)

 

Citate preferate (scrise între ghilimele): _______________________________________

 

Impresii personale (de ce ţi-a plăcut lectura): __________________________________

 

Opinii critice / Referinţe critice: ___________________________________________

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:02
 

Revista cu ISSN

Roluri ale profesorului

ROLURI ALE PROFESORULUI   Prof. Maghiar Adina Şcoala cu clasele I-VIII „Arany Janos”, Salonta   Pentru a rezolva problemele actuale ale conducerii cu succes a procesului educaţional, profesorul trebuie format adecvat şi în sens managerial....

Read more

Instuctiuni privind functionarea formati…

Instructiuni privind functionarea formatiunilor de studiu in invatamantul preuniversitar

Read more

Titu Maiorescu si I L Caragiale consonan…

TITU MAIORESCU ŞI I. L. CARAGIALE CONSONANŢE SPIRITUALE    Prof.drd.GABRIELA IONESCU Colegiul Tehnic Nr.2, Târgu-Jiu, Gorj   Rezumat: Dintre iluştrii contemporani ai lui T. Maiorescu, acela care a rezonat cel mai profund cu teoriile şi...

Read more

Imigrantii din Italia

STUDIU DE CAZ: IMIGRANŢII DIN ITALIA   Profesor Manole Irina Liceul Teoretic „Miron Costin” Paşcani, judeţul Iaşi   Rezumat: Imigranţii sunt o parte componentă a fenomenului migraţional, ei reprezintă forţa activă care stimulează creşterea economică,...

Read more

Interviu cu Alexandru Macedonski in poet…

INTERVIU CU ALEXANDRU MACEDONSKI ÎN POETICA SA (1854-1920)   Miron Costina Violeta                                          Prof. drd. la Şcoala cu cls. I-VIII, Tălpaş   Alexandru Macedonski, care a dat expresie atât de adâncă unor conflicte de...

Read more

Statutul epistemologic al pedagogiei

STATUTUL EPISTEMOLOGIC AL PEDAGOGIEI   Orice stiinta se constituie relativ lent, parcurcand 3-4 faze. Faza prestiintifica se caracterizeaza prin faptul ca fenomenelor care impresioneaza sau uimesc li se dau explicatii mitico-religioase, fiind insotite...

Read more

Terapia ocupationala complexa si integra…

TERAPIA EDUCAȚIONALĂ COMPLEXĂ ȘI INTEGRATĂ ÎNTRE PROIECTARE DIDACTICĂ ȘI FUNCȚIONALITATE CONVERGENT- INTERDISCIPLINARĂ Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca Rezumat:...

Read more

Resurse web online

RESURSE WEB ONLINE STUDIU ŞTIINŢIFIC     Prof. Grecu Daniela, Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova   Google Docs, platformele  Moodle, iTeach, INSAM, Wallwisher, RealTime Board reprezintă printre cele mai utilizate resuse web în procesul de predare-învaţare-evaluare....

Read more