|
|
Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu anul scolar 2017-2018 |
Scris de administrator
|
Marţi, 05 Aprilie 2016 14:57 |
Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu anul scolar 2017-2018
Azi, 5 aprilie 2016, in cadrul unei conferinte de presa, a fost prezentat noul planu cadru pentru invatamantul gimnazial. Acesta va fi aplicat incepand cu anul scolar 2017-2018.
La conferinta au participat:
· Curaj Adrian – Ministrul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice;
· Anisie Monica – Secretar de Stat;
· Fartusnic Ciprian – Directorul Institutului de Stiinte ale Educatiei.
„Timp de mai bine de trei luni, in urma celei mai ample consultari publice pe care a cunoscut-o educatia in ultimii ani, am asistat la cea mai complexa dezbatere despre educatie, nu doar despre planul-cadru. Decizia Ministerului Educatiei este expresia consultarii publice si a vocilor care s-au facut auzite in spatiul public. Cred ca planul cadru pe care l-am prezentat astazi este cea mai buna varianta posibila, tinand cont de vointa societatii si de posibilitatile actuale. Tot ceea ce proiectam referitor la invatamantul gimnazial este orientat catre profilul absolventului. «Miracolul» asteptat tine de noi, de pasii sistematici pe care ii vom face predictibil, cu inovare si responsabilitate, fara a mai pune in joc viitorul copiilor nostri”, a declarat ministrul Adrian Curaj.
NOTA: * Elevii pot opta, intr-un an de studiu, pentru 1-3 cursuri optionale (clasele V-VII) si 1-4 cursuri optionale (clasa a VIII-a), din care un optional integrat la nivelul mai multor arii curriculare este obligatoriu. Metodologia referitoare la regimul optionalelor va clarifica aceste optiuni.
**In cadrul disciplinei vor fi studiate: la clasa a V-a Gandire critica si drepturile copilului, la clasa a VI-a Educatie interculturala, la clasa a VII-a Educatie pentru cetatenie democratica si la clasa a VIII-a Educatie economico-financiara.
*** Curriculumul la decizia scolii (CDS) se constituie atat din optionale ofertate la nivelul unitatii de invatamant, cat si din optionale ofertate la nivel national. Programele scolare promovate ca oferta centrala reprezinta exemple de bune practici in dezvoltarea curriculumului la decizia scolii, relevante pentru disciplina si pentru aria curriculara de care apartin, pentru o abordare integrata la nivelul mai multor arii curriculare, dar si relevante sociala. Exemple de optionale promovate in prezent la nivel national:
- Educatie pentru sanatate, clasele V-VI, VII-VIII - Creeaza-ti mediul!, clasele III-IV, V-VII - Educatie ecologica si de protectie a mediului clasele V-VII - Lectura si abilitatile de viata, clasele V-VI, VII-VIII - Limba neoelena si civilizatia Greciei antice (doi ani de studiu) - Radacini latine in cultura si civilizatia romaneasca (doi ani de studiu, clasele V-VI, VII-VIII) - Mituri si legende greco-romane, clasele V-VI - Expresii si proverbe latine, clasa a VII-a - Cultura si traditii aromane, clasele V-VI, VII-VIII - Matematica si stiinte in societatea cunoasterii (un an de studiu) - Istorie orala: Istorie traita - Istorie povestita - Educatie prin sah (doi ani de studiu) - Limba si literatura maghiara pentru elevii care frecventeaza clasele cu predare in limba romana sau traiesc in doua culturi minoritare, clasele V-VIII
PRECIZARE: Pentru invatamantul in limbile minoritatilor nationale si invatamantul integrat (invatamant de arte si sportiv) vor fi elaborate planuri cadru specifice avand ca reper varianta aprobata. Pentru invatamantul special grupuri de lucru desemnate vor elabora planuri cadru specifice, conform legislatiei in vigoare.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Marţi, 05 Aprilie 2016 17:04 |
|
CONCURSUL INTERNAŢIONAL
DE
INTERPRETARE INSTRUMENTALÃ ŞI VOCALÃ
„VIVA LA MUSICA”
Editia a XI-a
Read more
Competenţele cheie europene relevante pentru disciplină
Curriculum-ul românesc nu se poate situa în afara tendinţelor mari ale educaţiei europene. Din acest punct de vedere, programele de limba şi... Read more
TITU MAIORESCU ŞI I. L. CARAGIALE
CONSONANŢE SPIRITUALE
Prof.drd.GABRIELA IONESCU
Colegiul Tehnic Nr.2, Târgu-Jiu, Gorj
Rezumat: Dintre iluştrii contemporani ai lui T. Maiorescu, acela care a rezonat cel mai profund cu teoriile şi... Read more
Patru medalii pentru elevii romani la
Olimpiada Internationala de Stiinte ale Pamantului din Argentina
Olimpicii romani participanti la a VI-a editie a Olimpiadei Internationale de Stiinte ale Pamantului (International Earth Science Olympiad... Read more
REPREZENTĂRI ALE ORIENTULUI ÎN LITERATURA ITALIANĂ DIN SECOLUL al XX-lea
prof. Ghiţă Valentin
Şcoala Gimnazială Nr. 200, Bucureşti
Prin prezenta lucrare încercăm să oferim o imagine a Orientului construită în Italia... Read more
CARACTERIZARE GENERALĂ - VÂRSTA ŞCOLARĂ MICĂ
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
“Etapa micii şcolarităţi este perioada când situaţiile repetate duc la constituirea de mijloace de gândire mai operative în... Read more
LIMBAJUL ÎN PERIOADA ŞCOLARĂ MICĂ
Prof. Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Judeţul Timiş
Perioada şcolară mică (6/7-10/11 ani), de la intrarea copilului în şcoală şi terminarea ciclului primar,... Read more
EXPRESIA PLASTICĂ ŞI TERAPIA OCUPAŢIONALĂ
Mureşan-Chira Gabriel
Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca
Educaţia plastică reprezintă o componentă a cărui deziderat este atins atunci când... Read more
ZICEREA ÎN FOLCLOR – SUB SEMNUL FORMALIZĂRII
Zicerea în folclor este guvernată de fenomenologia faptelor (oralitatea, caracterul colectiv, tradiţional, sincretismul limbajelor), care imprimă textului popular coordonate specifice, modalităţi structurale şi… STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR DE LECTURĂ
ÎN ORELE DE LITERATURĂ ROMÂNĂ ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL GIMNAZIAL
Prof. BEZMAN ADRIANA LILIANA,
Şcoala Gimnazială Mihail Kogălniceanu, Structura Şcolii Gimnaziale Smârdan, Jud. Galaţi
Studiul propus urmăreşte stimularea… LECTURI LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A IX-A
Lecturi obligatorii - Literatura română pentru clasa a IX-a:Lucian Blaga - VersuriM. Cărtărescu - Poeme de amor, Poveste adevăratăI. L. Caragiale -… EDUCAŢIE ŞI VULNERABILITATE SOCIALĂ
Prof. Răzvan Diaconu-Popovici
Abstract
Înţelegerea proceselor educaţionale din societatea românească contemporană este o necesitate în condiţiile producerii unor fenomene sociale de vulnerabilizare şi marginalizare a tinerilor absolvenţi care se…
VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR,
PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL
ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE
Prof. Oncescu Carmen
Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București
Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea…
Planificare model pentru istorie invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model… JOHN MAXWELL-O AUTORITATE ÎN DOMENIUL MANAGEMENTULUI ȘCOLAR PERFORMANT
Numele: FILDAN MIHAELA
Calitatea: PROFESOR LIMBA ROMÂNĂ
Instituția: LICEUL TEOLOGIC BAPTIST EMANUEL ORADEA
“Pentru a câştiga încrederea oamenilor, un lider trebuie sa aibă următoarele… STANDARDE PROFESIONALE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT
Prof. Achim Maria
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalau
MOTTO:
„Nu-i ÎNVEŢI pe copii
nici ceea ce ŞTII,
nici ceea ce VREI
ci ceea ce EŞTI.”
Prin natura umană, ne dorim…
Tara lui Andrei - concurs
Incepand cu 29 octombrie, Petrom, in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului va derula, in perioada 29 octombrie – 18 noiembrie 2012, concursul cu…
|
|