Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Oferta scolara pentru elevii din clasele primare
Marţi, 27 August 2013 10:43

 

Oferta scolara pentru elevii din clasele primare

 

Incepand cu anul scolar 2013-2014 in oferta scolara a elevilor din clasele primare au aparut disciplinele optionale „Filosofia pentru copii”, „Educatia pentru societate” si „Educatia financiara”.

Remus Pricopie, Ministrul Educatiei Nationale, a aprobat prin Ordin de Ministru implementarea programelor scolare pentru aceste discipline care fac parte din curriculum-ul la decizia scolii pentru invatamantul preuniversitar.

 

Disciplina „Educatie pentru societate” va fi studiata la clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a. Poate fi studiata succesiv, intr-un singur an scolar sau pe parcursul a 2-3 ani. Elevii vor invata elemente de conduita moral-civica si modul in care se aplica acestea in contexte reale de viata.

 

Disciplina „Filosofie pentru copii” va fi studiata la clasa a III-a si/sau a IV-a. Elevii vor invata etapele pe care le implica rezolvarea unei probleme date, cum sa sustina un punct de vedere, dar si cum sa respecte punctele de vedere ale celuilalt.

 

Disciplina „Educatie financiara” va fi studiata la clasele a III-a si/sau a IV-a. Programa pentru „Educatie financiara” raspunde unei initiative dezvoltate de Comisia Europeana in toate statele membre ale UE si isi propune educarea consumatorului si dezvoltatea receptivitatii elevilor pentru domeniul financiar. Programa a fost elaborata in colaborare cu serviciul de educatie al Bancii Nationale Romane, care a pilotat cursurile pentru aceasta disciplina in mai multe unitati scolare, inca din anul 2010-2011.

 

Ultima actualizare în Marţi, 03 Septembrie 2013 20:45
 

Revista cu ISSN

Cunoasterea de sine prin intalnirea cu d…

CUNOAŞTEREA DE SINE PRIN ÎNTÂLNIREA CU DUBLUL ÎN ROMANUL FEMEIE, IATĂ FIUL TĂU DE SORIN TITEL                                                                                                                                                                                                                                   Prof. dr. Ramona Nedea Colegiul Tehnic Buzău   Articolul de faţă îşi propune să evidenţieze tema...

Read more

Dispozitii finale concurs pentru ocupare…

CAPITOLUL VI  Dispozitii finale      Art. 23. -    (1) Cheltuielile pentru organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, precum si plata cadrelor...

Read more

Manuale scolare valabile an scolar 2012 …

Manuale scolare valabile pentru anul scolar 2012-2013   Vezi catalogul manualelor scolare valabile in invatamantul preuniversitar,  

Read more

Imaginarul alteritatii si cyber-constiin…

IMAGINARUL ALTERITÃŢII ŞI CYBER-CONŞTIINŢA. DE LA BINOMUL IDENTITATE/ALTERITATE LA BINOMUL EU/CEILALŢI Monica Matei, Preperator univ., SNSPA, Facultatea de Comunicare si Relatii Publice   Aparent antagonice, conceptele de identitate si alteritate sunt interdependente, reprezentând polii...

Read more

DESPRE CREATIVITATE

DESPRE CREATIVITATE   Prof. drd. Bizo Ioana Grup Şcolar „Aurel Vlaicu”, Baia Mare     Studiul de fatã îsi propune sã prezinte diferitele acceptiuni ale substantivului „creativitate” de-a lungul timpului, prezentând totodatã diferitele grade ale...

Read more

IMAGOLOGIA LITERARA COMPARATA

STUDIU PRIVIND IMAGOLOGIA LITERARÃ COMPARATÃ Prof. Maria Drãgulescu Şcoala Generalã Nr. 7, Tg-Jiu     Câteva repere teoretice si metodologice   O directie de cercetare în domeniul stiintelor...

Read more

Integrarea experimentului in orele de fi…

INTEGRAREA EXPERIMENTULUI ÎN ORELE DE FIZICĂ ŞI CHIMIE                                                     Profesor Tudorache Maria, Şcoala Gimnazială ,,P. H. Zangopol” Buzău   Prin predarea fizicii şi chimiei se urmăreşte raportarea copilului la mediul în care trăieşte. Experimentul este...

Read more

Actul folcloric in interpretarea semioti…

ACTUL FOLCLORIC – ÎN INTERPRETAREA SEMIOTICĂ   Prof. Bentz Teodora Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani     A doua jumătate a secolului al XX-lea a produs exemple strălucite de construcţii teoretice dedicate sistemului limbii, ca...

Read more