Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Oferta scolara pentru elevii din clasele primare
Marţi, 27 August 2013 10:43

 

Oferta scolara pentru elevii din clasele primare

 

Incepand cu anul scolar 2013-2014 in oferta scolara a elevilor din clasele primare au aparut disciplinele optionale „Filosofia pentru copii”, „Educatia pentru societate” si „Educatia financiara”.

Remus Pricopie, Ministrul Educatiei Nationale, a aprobat prin Ordin de Ministru implementarea programelor scolare pentru aceste discipline care fac parte din curriculum-ul la decizia scolii pentru invatamantul preuniversitar.

 

Disciplina „Educatie pentru societate” va fi studiata la clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a. Poate fi studiata succesiv, intr-un singur an scolar sau pe parcursul a 2-3 ani. Elevii vor invata elemente de conduita moral-civica si modul in care se aplica acestea in contexte reale de viata.

 

Disciplina „Filosofie pentru copii” va fi studiata la clasa a III-a si/sau a IV-a. Elevii vor invata etapele pe care le implica rezolvarea unei probleme date, cum sa sustina un punct de vedere, dar si cum sa respecte punctele de vedere ale celuilalt.

 

Disciplina „Educatie financiara” va fi studiata la clasele a III-a si/sau a IV-a. Programa pentru „Educatie financiara” raspunde unei initiative dezvoltate de Comisia Europeana in toate statele membre ale UE si isi propune educarea consumatorului si dezvoltatea receptivitatii elevilor pentru domeniul financiar. Programa a fost elaborata in colaborare cu serviciul de educatie al Bancii Nationale Romane, care a pilotat cursurile pentru aceasta disciplina in mai multe unitati scolare, inca din anul 2010-2011.

 

Ultima actualizare în Marţi, 03 Septembrie 2013 20:45
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

La traduction poetique

LA TRADUCTION POETIQUE   Prof. Florescu Paula Cristina, Liceul Tehnologic Constantin Brâncuşi Piteşti   Acest articol se opreşte asupra actului de traducere poetică care este capital pentru dialogul între culturi şi mai ales între...

Read more

Studiu privind folosirea metodelor alter…

STUDIUL PRIVIND FOLOSIREA METODELOR ALTERNATIVE DE ÎNVĂŢARE                                                                            Prof. Pantin Delia Colegiul Tehnic Energetic „Regele Ferdinand I ” Timişoara              Studiul se referă la modul cum sunt folosite metodele alternative de învăţare, respectiv...

Read more

Discursul explicativ

DISCURSUL EXPLICATIV                                                                             Octavian Horia MINDA                                                                     Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, jud. Timiş     Discursul explicativ (DE) răspunde unei întrebări pe care şi-ar pune-o atât locutorul cât şi interlocutorul: cum? (mijloace, modalităţi) şi...

Read more

Elevi cu tulburari de invatare

ELEVI CU TULBURĂRI DE ÎNVĂŢARE   Învăţător Radu Emilia Rodica Şcoala cu clasele I –VIII Nr. 19 „Avram Iancu” Timişoara              Sintagma „tulburări de învăţare” este cunoscută în literatura de specialitate sub diverse denumiri:...

Read more

Implementarea unui program personalizat …

IMPLEMENTAREA UNUI PROGRAM PERSONALIZAT DE RECUPERARE A RĂMÂNERII ÎN URMĂ LA ÎNVĂȚĂTURĂ   Prof.înv. preșcolar Ciolan Laura Elena G.P.P. ”Sfântul Nicolae” Câmpulung, Argeș   Rezumat Acest articol conține un studiu de caz al unui copil de...

Read more

Tratarea diferentiata a elevilor modalit…

STUDIU- TRATAREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR- MODALITATE DE STIMULARE A RANDAMENTULUI ȘCOLAR Prof. înv. primar Gligor Dana Școala Gimnazială Cîmpeni, jud. Alba Diferenţierea şi individualizarea instruirii constituie o problemă pedagogică veche, dar...

Read more

Acte necesare pentru inscrierea la gradu…

Actele necesare pentru înscrierea la examen GRADUL DIDACTIC  I  - seria 2011-2013     1.      Cerere de înscriere, adresată conducerii I.S.J. (se vor preciza: unitatea şcolară, vechimea la catedră, disciplina înscrisă pe diplomă la...

Read more

Rolul familiei in relatia scoala comunit…

ROLUL FAMILIEI ÎN RELAŢIA ŞCOALĂ-COMUNITATE   Înv. Marc Aurica, Şcoala Gimnazială Câmpeni, jud. Alba    Educaţia este o acţiune la care îşi dau concursul şcoala, familia, întreaga societate. Colaborarea între toţi factorii educaţionali,...

Read more