Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Ordin organizarea si desfasurarea probelor specifice de elevi sectia bilingva francofona
Joi, 25 Octombrie 2012 00:00

Ordin privind organizarea si desfasurarea probelor specifice

sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone

in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona"

pe diploma de bacalaureat

 

Afla Ordinul 5720 din 10 septembrie 2012 (Ordinul 5720/2012) - publicat in Monitorul Oficial 724 din 25 octombrie 2012 (M. Of. 724/2012), Ordin privind organizarea si desfasurarea probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat.

 

 

In baza prevederilor art. 10 alin. (1) si ale art. 94 alin. (2) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si a prevederilor Acordului interguvernamental franco-roman de la Bucuresti, din data de 28 septembrie 2006,

   in temeiul prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin.

 

   Art. 1. -

    Elevii din sectiile bilingve francofone care fac parte din proiectul "De la invatamantul bilingv catre filierele francofone" si care au un orar specific de cursuri in limba franceza si de discipline nonlingvistice predate in limba franceza au dreptul de a obtine mentiunea speciala "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat.

   Art. 2. -

   (1) Pentru obtinerea mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat, elevii din sectiile bilingve francofone trebuie sa sustina si sa promoveze urmatoarele probe specifice:

   a) proba anticipata;

   b) proba de evaluare a competentelor lingvistice in limba franceza;

   c) proba scrisa la disciplina nonlingvistica studiata in limba franceza.

   (2) Elevii din sectiile bilingve francofone sustin proba anticipata la sfarsitul clasei a XI-a, iar proba de evaluare a competentelor lingvistice in limba franceza si proba scrisa la disciplina nonlingvistica studiata in limba franceza, la sfarsitul clasei a XII-a.

   Art. 3. -

   (1) Probele specifice sustinute de elevii din sectiile bilingve francofone, in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat, se organizeaza si se desfasoara conform metodologiei prevazute in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.

   (2) Precizarile privind evaluarea elevilor la proba anticipata a examenului de bacalaureat sustinut de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat sunt prezentate in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.

   (3) Temele din programele de bacalaureat pentru disciplinele la care elevii sustin probele specifice in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat, sunt prezentate in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezentul ordin.

   Art. 4. -

    Elevii care nu sustin sau nu promoveaza proba anticipata la sfarsitul clasei a XI-a nu pot participa la probele specifice ale bacalaureatului, care se sustin la sfarsitul clasei a XII-a, si nu beneficiaza de mentiunea speciala "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat.

   Art. 5. -

    Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu anul scolar 2012-2013.

   Art. 6. -

    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.217/2010 privind organizarea si desfasurarea probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 746 din 9 noiembrie 2010.

   Art. 7. -

    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

   Art. 8. -

    Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, relatia cu Parlamentul si partenerii sociali, Centrul National de Evaluare si Examinare, inspectoratele scolare si conducerile unitatilor de invatamant implicate duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.

 

ANEXA Nr. 1. Metodologia de organizare si desfasurare a probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat

 

ANEXA Nr. 2. Precizari privind evaluarea elevilor la proba anticipata a examenului de bacalaureat sustinut de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat

 

ANEXA Nr. 3. Temele din programele de bacalaureat pentru disciplinele la care elevii sustin probele specifice, in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Documente necesare pentru coordonatorul …

Documente necesare pentru coordonatorul de proiecte şi programe educative     ¢     Decizia de numire pe funcţia de coordonator de proiecte şi programe educative ¢     Fişa postului + individualizată, avizată de Consiliul de administraţie al...

Read more

Evolutia fenomenului turistic pe litoral…

Evolutia fenomenului turistic pe litoralul romanesc

 EVOLUŢIA FENOMENULUI TURISTIC PE LITORALUL ROMÂNESC   Carmen Camelia Rădulescu, profesor, Grup Şcolar ,,C. A. Rosetti” Constanţa     Rezumat: Litoralul românesc al Mării Negre reprezintă o zonă de importanţă majoră pentru turismul din România....

Read more

Postmodernismul repere teoretice

POSTMODERNISMUL – REPERE TEORETICE   Prof. Nedea Ramona Colegiul Tehnic Buzău     Articolul de faţă îşi propune să prezinte câteva repere teoretice legate de postmodernism, termenul cel mai controversat dintre toate. Sunt prezentate, succint,...

Read more

Principii de formare interculturala a ca…

PRINCIPII DE FORMARE INTERCULTURALĂ A CADRELOR DIDACTICE                                                          Prof. Popescu Mihaela, Colegiul Tehnic Mătăsari, Gorj      Societatea actuală impune formarea cadrelor didactice şi din perspectivă interculturală. În acest sens, Camilieri distinge o...

Read more

Particularitatile limbajului la scolarul…

PARTICULARITĂŢILE LIMBAJULUI LA ŞCOLARUL MIC                                                                Mitroi Ramona Delia                                                    Liceul Teoretic Recaş, Timiş   Limbajul este activitatea individuală de comunicare prin intermediul limbii, ori comunicarea presupune vehicularea unor semnificaţii între emiţător şi un...

Read more

Importanta educatiei fizice scolare si r…

IMPORTANȚA EDUCAȚIEI FIZICE ȘCOLARE ȘI ROLUL PROFESORULUI ÎN DEFINIREA MODELULUI ABSOLVENTULUI DE LICEU   Prof. Curticăpean  Aurelian Liceul Tehnologic "Dr. Ioan Șenchea" Făgăraș   Educaţia fizică este „singura disciplină din programa şcolară care urmăreşte pregătirea...

Read more

Imaginea unei functii

Imaginea  unei  funcȚii   Profesor Simona Bucurenciu Liceul Tehnologic „Gh. M. Costin”, Constanța   Imaginea unei funcții reprezintă o temă discutată la matematica de nivel liceal, pe parcursul a diferiților ani de studiu. Articolul de...

Read more

Integrarea copiilor cu cerinte speciale …

INTEGRAREA COPIILOR CU CERINȚE SPECIALE EDUCATIVE ÎN ȘCOALA DE MASĂ Prof.Brătilă Cristina-Zonica C.S.E.I. ,,Elena Doamna, Focșani”, județul Vrancea Tendinţa crescândă de integrare şcolară în unităţile obişnuite...

Read more