Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Paleta meseriilor proiect educational
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Iunie 2014 16:42

PALETA MESERIILOR  - PROIECT EDUCAȚIONAL

 

Prof. Contescu Mihaela – Colegiul Tehnic Lazar Edeleanu și

Liceul Tehnologic 1 Mai Municipiul Ploiești

 

Succesul în viaţă, împlinirea, depinde de mai multe obiective, dar nu în ultimul rînd şi de realizarea individului din punct de vedere profesional, de interesul, plăcerea şi satisfacţia dată de profesia desfaşurată. Se poate vorbi de o profesie ideală ? Realitatea a demonstrat că nu există o profesie ideală la care poate aspira oricine, ci doar o profesie ideală pentru fiecare persoană, în functie de propria scară de valori, de trebuinţele, dorinţele, interesele, aptitudinile sale. Prin urmare, există pentru fiecare o profesie corespunzătoare potenţialului şi aspiraţiilor personale, precum şi cerinţelor sociale. Problema constă în modul în care reuşim să descoperim acest fapt, cum ajungem să cunoaştem profesia care ne place şi care ni se potriveşte cel mai bine, ce înseamnă o profesie corespunzătoare? Cum ajungem să facem ceea ce ne place? Cum ajungem performanţi într-un anumit domeniu profesional? Cum ajungem să ne “ facem un nume”? Sunt întrebări pe care fiecare adolescent, elev sau viitor absolvent de orice tip de şcoală  trebuie să şi  le adreseze la un moment dat.  Drumul profesional începe din şcoală, iar prin proiectul Paleta meseriilor dorim să identificăm şi să promovăm valorile diferitelor profesii pentru care sunt pregătiţi elevii în diversele şcoli participante în proiect.

Cuvinte cheie: meserie, elevi, profesie ideala, pregatire profesionala, schimb de experienta

 

Scopul proiectului:

v     promovarea valorilor diferitelor profesii pentru care şcoala îi pregăteşte pe adolescenţi prin identificarea şi acceptarea acestora în diversitatea lor, contribuind şi la socializarea celor implicaţi, precum şi la promovarea imaginii şcolilor implicate

Obiectivele specifice ale proiectului:

·        dezvoltarea interesului pentru descoperirea propriilor aptitudini prin identificarea acestora şi promovarea valorilor meseriei de chimist;

·        formarea gustului pentru frumos prin cunoaşterea valorilor artistice promovate prin activităţile de formare a viitorilor artişti;

·        dezvoltarea interesului pentru educaţie şi cultură prin promovarea valorilor avansate de pregătirea viitorilor dascăli;

·        facilitarea comunicării interpersonale şi a formării spiritului antreprenorial promovat de pregătirea viitorilor economişti;

·        cultivarea sentimentului patriotic şi identificarea valorilor promovate de şcoală în pregătirea viitorilor apărători ai ţării;

·        dezvoltarea interesului pentru pregătirea tehnică de calitate;

·        recunoaşterea multitudinii valorilor promovate de şcoală cu privire la specializările pentru care elevii sunt pregătiţi.

Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul îl reprezintă elevii instituţiilor şcolare implicate, beneficiari fiind pe lângă aceştia şi profesorii, elevii de la alte şcoli şi licee, comunitatea

Durata proiectului (când începe şi când se termină): noiembrie 2012 – iunie 2013 cu posibilitatea prelungirii pe următorul an şcolar cu acordul tuturor părţilor.

a.       Activităţi propuse, în ordinea în care se vor desfăşura

1.      Lansarea proiectului şi a blogului/paginii web a proiectului, precum şi activitatea „Chimia de-a lungul vieţii” la Colegiul Tehnic „Lazăr Edeleanu”;

2.      „Arta – expresie a epocii, a omului” -  activităţi propuse de Liceul de Artă „Carmen Sylva” Ploieşti;

3.      „Azi în bancă, mâine la catedră” - activităţi propuse de Colegiul Naţional „Jean Monnet” Ploieşti;

4.      „Firma de exerciţiu” - activităţi propuse de Colegiul Economic „Virgil Madgearu” Ploieşti;

5.      „Semper Fidelis!”- activităţi propuse de Colegiul Militar Liceal „Dimitrie Cantemir” Breaza;

6.      „Echilibristică pe firul vieţii. Lumea muncii” - activităţi propuse de Liceul Tehnologic „1Mai” Ploieşti;

7.      „Poveste de succes – prezent şi viitor” - crearea standurilor finale, broşurii.

b.      Descrierea activitătii finale

·        Proiectul se va finaliza cu activitatea „Poveste de succes - prezent şi viitor” - alcătuirea unor standuri (reprezentative pentru şcolile participante) în curtea/holul Colegiului Tehnic “Lazăr Edeleanu”, distribuirea de pliante, vizitarea blogului şi realizarea unor cd-uri cu activităţile desfăşurate. Vor fi invitaţi oameni de succes din diferite domenii. Într-un cadru festiv vor fi înmânate diplome de participare tuturor elevilor şi profesorilor implicaţi în proiect, eveniment ce va fi urmat de activităţi distractive de socializare a elevilor şi profesorilor.

 

Bibliografie:

1.      Formular de aplicatie pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative 2012 – 2013

2.      Blogul proiectului: www.ctlemeseriamea.wordpress.com

Ultima actualizare în Luni, 16 Iunie 2014 17:15
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Planificare model pentru educatie civica…

Planificare model pentru educatie civica invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Rolul educatiei fizice si sportului in i…

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR       CAPITOLUL I ROLUL EDUCAŢIEI FIZICE ŞI SPORTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR   Art.1. Educaţia fizică şi sportul sunt componente ale educaţiei globale, prin...

Read more

Rolul scolii in dezvoltarea abilitatilor…

ROLUL ȘCOLII ÎN DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR METACOGNITIVE ALE ELEVILOR (ABILITĂȚI CHEIE ÎN ASIGURAREA SUCCESULUI ȘCOLAR) Prof. înv. primar Grecu Oana Catina Sc. H. M. Berthelot, Ploiești Prin articolul de față mi-am propus...

Read more

Comunicare eficienta in situatii conflic…

COMUNICARE EFICIENTĂ ÎN SITUAŢII CONFLICTUALE Rapciuc Andreea, profesor psihopedagog Liceul cu Program Sportiv “Iolanda Balaş Soter” din Buzău Conflictul reprezintă o stare de tensiune creată...

Read more

Factorii care influenteaza dezvoltarea c…

FACTORII CARE INFLUENŢEAZĂ DEZVOLTAREA COPILULUI Prof. înv. preşc. Tăut Andreea Maria Grădiniţa cu P.P Nr. 13 Rezumat Factorii instituţionali ai educaţiei sunt şcoala, familia, biserica, armata, ş.a. Familia exercită o influenţă...

Read more

Stiinta pamantului: aer, apa, nisip si s…

Stiinta pamantului: aer, apa, nisip si sol

Ştiinţa pământului: aer, apă, nisip şi sol   Uneori nu putem simţi aerul, iar alteori acesta poate să facă pălariile să zboare de pe capete, să îndoaie copacii şi chiar să doboare...

Read more

Voluntariatul recunoscut ca experienta p…

Voluntariatul recunoscut ca experienta profesionala Camera Deputatilor, for decizional, a adoptat legea care prevede ca voluntariatul sa fie recunoscut ca experienta profesionala. Legea işi propune promovarea ideii de voluntariat, in conditiile...

Read more

O experienta unica! Honeywell Educators …

O experienta unica! Honeywell Educators @ Space Academy

O experientã unicã! Honeywell Educators @ Space Academy (27 iunie - 2 iulie 2009) U.S. Space&Rocket Center, Huntsville – Alabama – U.S.A.       Mã numesc Lidia Mînzã si sunt profesor de chimie la Colegiul...

Read more