Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Plan cadru pentru clasa pregatitoare ordin 5755 din 2012
Miercuri, 03 Octombrie 2012 00:00

Ordinul 5755 din 17 septembrie 2012 (Ordinul 5755/2012)

Plan cadru pentru clasa pregatitoare

 

Afla ordinul privind aprobarea planurilor-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale clasa pregatitoare, invatamant special, publicat in Monitorul Oficial 708 din 17 octombrie 2012 (M. Of. 708/2012).

In baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul art. 65 alin. (4) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin.

 

   Art. 1. -

    Se aproba Planul-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare, invatamant special - Dizabilitati intelectuale - usoare si moderate. Planul-cadru este prevazut in anexa nr. I, care face parte integranta din prezentul ordin.

   Art. 2. -

    Se aproba Planul-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare, invatamant special - Dizabilitati intelectuale - severe, profunde si/sau asociate. Planul-cadru este prevazut in anexa nr. II, care face parte integranta din prezentul ordin.

   Art. 3. -

    Planurile-cadru prevazute la art. 1 si 2 se aplica, incepand cu anul scolar 2012-2013, la clasele/grupele din unitatile de invatamant special care scolarizeaza elevi cu dizabilitati intelectuale usoare si moderate, respectiv severe, profunde si/sau asociate.

   Art. 4. -

    Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, relatia cu Parlamentul si partenerii sociali, Directia generala management, resurse umane si retea scolara, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, unitatile de invatamant preuniversitar duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.

   Art. 5. -

    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

 

 

ANEXA 1

PLAN-CADRU
pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare - invatamant special

 

Dizabilitati intelectuale - usoare si moderate*

 

 

Aria curriculara/disciplina

Clasa pregatitoare

 

I. Limba si comunicare

4-5

 

Formarea abilitatilor de comunicare

4-5

 

Optionale

0-1

 

II. Om si societate

2-3

 

Educatie pentru societate

1

 

Religie

1

 

Optionale

0-1

 

III. Matematica si stiinte ale naturii

4-5

 

Matematica si explorarea mediului

4-5

 

Optionale

0-1

 

IV. Arte si tehnologii

3-4

 

Arte vizuale si lucru manual

2-3

 

Muzica si miscare

1-2

 

Optionale

0-1

 

V. Sanatate si motricitate

2-3

 

Educatie fizica si activitati sportive

2-3

 

Optionale

0-1

 

VI. Consiliere si orientare

1-2

 

Dezvoltare personala - Consiliere

1

 

Optionale

0-1

 

Total ore trunchi comun

16

 

Curriculum la decizia scolii

1-4

 

Numar minim ore pe saptamana

17

 

Numar maxim ore pe saptamana

20

 

VII. Terapii specifice si de compensare

10

 

Terapii si activitati specifice*

7-8

 

Kinetoterapie

1-2

 

Psihodiagnoza, terapie si programe de interventie

1

 

VIII. Terapie educationala complexa si integrata

O norma de invatator/institutor/profesor-educator pentru fiecare clasa

 *In unitatile de invatamant/sectiile cu predare in limba unei minoritati nationale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

   Nota 1:Disciplina Terapii si activitati specifice va cuprinde, in functie de tipul si gradul deficientei elevilor, una sau mai multe dintre activitatile urmatoare: terapia tulburarilor de limbaj, activitate de independenta sociala, stimulare-compensare integrare, orientare spatiala si mobilitate, educatia vazului, activitati de audiologie educationala, educatie psihomotrica. Aceste tipuri de terapii se realizeaza prin programe de interventie personalizata. Pentru elevii cu deficiente senzoriale se aplica curriculumul scolii de masa, adaptat in functie de specificul deficientei, iar pentru Terapiile specifice se pastreaza numarul de ore prevazut in prezentul plan-cadru, la punctele VII si VIII.

   Nota 2:Aria curriculara Terapie educationala complexa si integrata cuprinde urmatoarele activitati: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupationala, stimularea cognitiva, ludoterapia. Activitatile propuse sunt realizate de catre invatator/institutor/profesorul-educator, cu toti elevii din clasa, in completarea programului de predare-invatare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.

 

   

ANEXA Nr. II
 

 

PLAN-CADRU
pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare - invatamant special

 

Dizabilitati intelectuale - severe, profunde si/sau asociate*

 

 

Aria curriculara/disciplina

Clasa pregatitoare

 

I. Limba si comunicare

3-4

 

Formarea abilitatilor de comunicare

3-4

 

Optionale

0-1

 

II. Om si societate

2-3

 

Educatie pentru societate

1

 

Religie

1

 

Optionale

0-1

 

III. Matematica si stiinte ale naturii

3-4

 

Educatie senzoriala, motorie si psihomotorie

2-3

 

Elemente de matematica aplicata si explorarea mediului

1

 

IV. Arte si tehnologii

3-4

 

Arte vizuale si lucru manual

2-3

 

Muzica si miscare

1-2

 

Optionale

0-1

 

V. Sanatate si motricitate

2-3

 

Educatie fizica si activitati sportive

2

 

Optionale

0-1

 

VI. Consiliere si orientare

1-2

 

Dezvoltare personala - Consiliere

1

 

Optionale

0-1

 

Total ore trunchi comun

14

 

Curriculum la decizia scolii

2-4

 

Numar minim ore pe saptamana

16

 

Numar maxim ore pe saptamana

18

 

VII. Terapii specifice si de compensare

10

 

Terapii si activitati specifice*

7-8

 

Kinetoterapie

1-2

 

Psihodiagnoza, terapie si programe de interventie

1

 

VIII. Terapie educationala complexa si integrata

O norma de invatator/institutor/profesor-educator pentru fiecare clasa

 

   *In unitatile de invatamant/sectiile cu predare in limba unei minoritati nationale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

   Nota 1:Disciplina Terapii si activitati specifice va cuprinde, in functie de tipul si gradul deficientei elevilor, una sau mai multe dintre activitatile urmatoare: terapia tulburarilor de limbaj, activitate de independenta sociala, stimulare-compensare integrare, orientare spatiala si mobilitate, educatia vazului, activitati de audiologie educationala, educatie psihomotrica. Aceste tipuri de terapii se realizeaza prin programe de interventie personalizata. Pentru elevii cu deficiente senzoriale se aplica curriculumul scolii de masa, adaptat in functie de specificul deficientei, iar pentru Terapiile specifice se pastreaza numarul de ore prevazut in prezentul plan-cadru, la punctele VII si VIII.

   Nota 2:Aria curriculara Terapie educationala complexa si integrata cuprinde urmatoarele activitati: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupationala, stimularea cognitiva, ludoterapia. Activitatile propuse sunt realizate de catre invatator/institutor/profesorul-educator, cu toti elevii din clasa, in completarea programului de predare-invatare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.

 

Revista cu ISSN

Valorificarea educatiei muzicale in dezv…

VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR, PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL  ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE                                                             Prof. Oncescu Carmen Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București   Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea...

Read more

Proiect didactic limba franceza

PROJET DIDACTIQUE          Școala Gimnazială Corobăi, Drăgotești                                                                  Profesor: Patrascu Margareta-Diana   CLASSE: III OBJET: le français SUJET DE LA LEÇON: l’article défini; TYPE DE LA LEÇON: acquisition des nouvelles connaissances; Niveau: A1 Langue: 1  Lieu de travail: la...

Read more

Educatia religioasa dimensiune speciala …

EDUCAŢIA RELIGIOASĂ - DIMENSIUNE SPECIALĂ A EDUCAŢIEI GENERALE Prof. Pătrăşcanu Melania Emanuela, Colegiul Naţional Al.I.Cuza, Focşani "Dacă dezvoltăm numai forţele fizice ale unui copil, facem dintr-însul un atlet sau un...

Read more

Copilul in familie

  COPILUL ÎN FAMILIE Prof. înv. primar Gligor Dana Școala Gimnazială Cîmpeni Socializarea constituie procesul de continuă transformare a individului "din ființă biologică într-un subiect al unei culturi specifice" (Bernstein, Buc....

Read more

Martie martisor

Martie martisor

Martie - Martisor Coordonator consilier educativ, profesor Mihaiela Lazar

Read more

amintiri despre arghezi

AMINTIRI DESPRE ARGHEZI     Prof. Mihalcea Carla Şcoala nr.1 Pantelimon-Ilfov     Întreaga creaţie a acestui mare scriitor, Tudor Arghezi, relevă complicatele probleme ale omului modern, spirit complex, confruntat cu realităţi diverse şi dinamice. Cuvinte cheie: poet,...

Read more

Traducteurs independants

~*`^`ТRАDUϹТЕURЅ ΙΝDЕРЕΝDАΝТЅo o Prof. Negru Simona-Solomia Liceul Teoretic ,,Eftimie Murgu ,, Bozovici, Caraș-Severin     Lе traduсtеur otransроsе un otехtе d'unе lanɡuе à unе autrе. oΙl dоit oà la fоis rеsресtеr la fоrmе еt...

Read more

Surse si resurse de relationare ale cons…

SURSE ȘI RESURSE DE RELAȚIONARE ALE CONSILIERULUI ȘCOLAR CU ELEVII CICLULUI GIMNAZIAL   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Rezumat: Consilierea reprezintă o acțiune complexă prin care se urmărește sugerarea...

Read more