|
|
Plan de actiune pentru integrarea copiilor cu dizabilitati |
Scris de administrator
|
Joi, 08 Aprilie 2021 18:03 |
PLAN DE ACȚIUNE PENTRU INTEGRAREA COPIILOR CU DIZABILITĂȚI
Profesor învățământ primar Popa Constantina
Școala Gimnazială Luncoiu de Jos, jud. Hunedoara
Integrarea școlară este un proces de adaptare a copilului la cerințele școlii pe care o urmează, de stabilire a unor raporturi afective pozitive cu membrii grupului școlar (clasă), de desfășurare cu succes a activităților școlare. Asimilarea de către copil a statusului de elev este rezultatul unor modificări interne în echilibrul dintre anumite dominante de personalitate cu consecințe în planul acțiunii sale.
Educația școlară a copiilor cu CES trebuie să corespundă nevoilor de dezvoltare a acestora și presupune evaluarea adecvată a potențialului lor de învățare/ dezvoltare, implicând asigurarea reabilitării– recuperării – compensării deficiențelor / tulburărilor, dificultăților de învățare. Am conceput mai jos un plan de activități pentru acești copii, care cuprinde grupul țintă, obiectivele smart, idei de activități, strategiile folosite, resursele, precum și evaluarea.
În ţara noastră, elevii cu cerinţe educative speciale au învăţat în şcoli speciale, cu cadre didactice pregătite pentru a lucra cu astfel de copii, dar în ultimii ani, s-a ajuns la concluzia că, procedându-se astfel, aceşti elevi sunt oarecum excluşi din viaţa socială şi s-a decis integrarea lor în învăţământul de masă.
În calitate de profesori, de multe ori suntem puși în situaţia de a avea la clasă elevi cu cerinţe educative speciale şi, în astfel de situaţii, trebuie să găsim cele mai bune metode de predare-învăţare pentru a-i determina pe toţi participanţii la actul educaţional să se implice conştient în activităţile derulate.
Este indicat să ţinem cont de faptul că elevii integraţi au nevoie de sprijinul nostru, al cadrelor didactice, al părinților, dar şi de sprijinul colegilor de clasă. Ei nu trebuie marginalizaţi în niciun fel, nu trebuie „uitaţi” în clasă pornind de la ideea că nu vor putea ajunge niciodată ca şi ceilalţi elevi.
Obiectivul principal al şcolilor de masă în care învaţă elevii cu CES este asigurarea integrării acestora în mediul şcolar. Şcoala trebuie să aibă în vedere transformarea elevului într-o persoană capabilă să-şi creeze propriile procese şi strategii de raţionament utile pentru rezolvarea problemelor reale şi apropiate.
PLAN DE ACTIVITĂȚI PENTRU REALIZAREA UNUI MEDIU DE ÎNVĂȚARE INCLUZIV LA NIVELUL ȘCOLII
Nr.
|
Grup țintă
|
Obiective SMART
|
Idei de activități (titlu, descriere)
|
Strategii de învățare
|
Resurse
|
Evalua-re
|
1.
|
Elevi
|
-integrarea în învățământul de masă;
-îmbunătăți-rea ratei succesului școlar;
-finalizarea învățământu-lui obligatoriu.
|
- activități școlare și extrașcolare în care să fie implicați și elevi cu CES;
- vizită la un centru de plasament;
- activități outdoor;
- jocuri pentru dezvoltarea autonomiei personale;
- concursuri cu diferite tematici (sportive, artistice etc);
- desene pe asfalt.
|
-metode tradiționale, cât și activ-participative: conversația, explicația, demonstrația, jocul de rol, dramatizările, cubul, ciorchinele.
|
-planșe cu imagini, material distributiv, calculatorul, jocuri de masă
|
-observa-rea directă, încuraja-rea, recom-pensa, aprecieri verbale, expozi-ție
|
2.
|
Părinți
|
-creșterea ratei învățării;
-aprecierea mai bine a abilităților și aptitudinilor copiilor lor;
-învățarea pă-rinților să se implice în dezvoltarea copiilor.
|
- părintele participă ca și colaborator activ al școlii (în calitate de voluntar sau persoană de sprijin la activităţile din clasă, dar şi în cele extraşcolare);
- controlează îndeplinirea sarcinilor școlare;
- se implică în manifestările culturale ale școlii;
- îşi suprave-ghează copilul din punct de vedere al sănătăţii, dar și în recreații;
- îl ajută la desene sau decupaje.
|
- învățarea prin cooperare, conversația, explicația, demonstrația
|
- calculator, telefon, diferite materiale de specialitate sau care se folosesc în activitatea la clasă.
|
- ghiduri de interviu, chestio-nare, observa-rea sistematică a compor-tamentu-lui
|
3.
|
Cadre didac-tice
|
-să remarce punctele forte și interesele fiecărui copil utilizându-le pentru motivarea interioară în procesul de educație;
-să stabilească obiective diferențiate, adecvate elevului respectiv;
- să utilizeze un stil de predare bazat mai mult pe activități decât pe intervenția de la catedră;
- să lucreze în echipă cu părinții și cu alți profesioniști care se ocupă de copil.
|
- invitarea cadrelor di-dactice care predau la clasă să participe la activități co-mune cu în-vățătorul (profesorul de limbă străină învățătorul);
-organizarea de activități extrașcolare unde copiii cu CES participă alături de alți copii fără CES;
- apelarea la ajutorul unui consilier şcolar, psi-holog, pro-fesor de sprijin;
- realizarea în comun a PIP-urilor sau a anumitor materiale folosite la clasă.
|
- întocmirea planificărilor individualiza-te, a activităţi-lor de învăţare diferenţiate;
- realizarea unor materiale didactice de sprijin.
|
-participarea la cursuri de formare care au în vedere copiii cu CES.
|
-observa-rea sistematică;
|
Bibliografie:
Vrăjmaș, T., Învăţământul integrat şi/sau incluziv pentru copiii cu cerinţe educative speciale. București: Aramis, 2001
|
Ultima actualizare în Marţi, 22 Martie 2022 18:13 |
|
Proiectarea instruirii pe competenţe
Proiectarea instruirii în formele sale de bază (planificarea calendaristică anuală şi proiectarea unităţilor de învăţare) se poate realiza în conformitate cu elementele metodologice principale, redate în... Read more
MATEMATICA – OBIECT DE STUDIU ŞI COMPETENŢĂ CHEIE
Prof. Badea Brigitte,
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara, jud. Timiş
Competenţa matematică este una dintre cele opt competenţe-cheie stabilite de Parlamentul European... Read more
JOCULUI DIDACTIC MATEMATIC LA CICLUL PRIMAR
Prof. Marşeu Rodica Lavinia
Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, jud Timiş
Adaptarea copilului la munca şcolară se realizează dând caracter de joc multor... Read more
INTEGRAREA COPIILOR CU CES ÎN ŞCOALA DE MASĂ
Profesor învăţământ primar Marşeu Rodica Lavinia
Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, Judeţul Timiş
Problematica educaţiei copiilor cu CES a... Read more
LA VOLONTE DE BONHEUR DANS L’ŒUVRE D’ ALBERT CAMUS
Șovagău Stanca-Claudia
Liceul deArte Vizuale «Romulus Ladea», Cluj-Napoca
On peut observer que le thème de la volonté de bonheur est une constante... Read more
Subiecte definitivat 2012
Afla care au fost subiectele de la examenul national de acordare a definitivarii in invatamant 2012.
Read more
Proiect metodologie mobilitate personal 2013-2014
Vezi proiectul pentru metodologia - cadru privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2013 - 2014.
Read more
STILURILE DE ÎNVĂȚARE
Profesor Nae Mihaela
Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești
Rezumat: Articolul îşi propune identificarea avantajelor cunoașterii stilurilor de învǎțare proprii fiecǎrui elev.
Cuvinte cheie: abilitǎți, elevi, stil de învǎțare.
Conform ultimelor descoperiri ale... Read more
CALCULATORUL ŞI IMPORTANŢA LUI ÎN PREDAREA BIOLOGIEI
Profesor Ilinca Ion
Şcoala Generală Samarineşti, judeţul Gorj
Rezumat: În învăţământul românesc, informatizarea a devenit o strategie naţională. Calculatorul este un mijloc tot mai folosit…
Gradaţie de merit - 2011
Ordin nr. 5617/11.11.2010 şi anexele privind aprobarea Metodologiei şi a criteriilor de acordare a gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar
Emitent: MECT
Data emiterii:… DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR DE SCRIERE
LA LIMBA ENGLEZĂ
Prof. Gâbu Maria Lorena
Școala “Alexandru Moruzi”, comuna Pechea, jud. Galaţi
Dezvoltarea abilităţilor de scriere în limba engleză constituie o parte importantă a muncii profesorului la… Educatie ecologica si de protectie a mediului
Caietul elevului
Clasele I-IV
- un material finantat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului prin Ordin de Ministru nr. 2730/03.12.2007
Disciplina optionala “Educatie ecologica si de protectie… EVALUAREA CADRELOR DIDACTICE
Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar,
Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov
Rezumat
Orice școală de calitate are, în primul rând, cadre didactice de calitate ce prestează o… Casa Corpului Didactic este unitate conexa a Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, care functioneaza in fiecare judet, respectiv in municipiul Bucuresti, in baza prevederilor art. 99 alin. (1) din… Informaţii generale
Din punct de vedere etimologic, drog, este un cuvânt de origine olandeză – droog.
În accepţia clasică, drogul este substanţa care, fiind absorbită de un organism viu, îi modifică…
O EXERIENȚĂ! BATH-MAREA BRITANIE
(COMENIUS-MOBILITĂȚI INDIVIDUALE)
Profesor pentru învățământul primar, Daniela Popescu,
Școala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, București, sector 3
MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îți apare în minte Londra cu Big… TIPURI DE PARATOPII ÎN POETICA MACEDONSKIANĂ
Profesor Drd. Miron Costina Violeta
profesor la Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, Dolj
Macedonski este o persoană care nu-și găsește locul și trebuie să-și construiască teritoriul…
|
|