Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Prezentare program erasmus+
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Iulie 2018 00:00

PREZENTARE PROGRAM ERASMUS+

Prof. Tincescu Ana-Maria,

Şcoala Măneşti, Dâmboviţa

Activitatea de formare continuă s-a desfăşurat în Vasto, Italia în perioada 27 noiembrie – 2 decembrie 2017, în cadrul unui proiect ERASMUS+, Acţiunea Cheie 1, domeniul Educaţie  Şcolară, Apelul 2017 având denumirea ,,MERG LA ŞCOALĂ, REUŞESC!”

Titlul cursului pe care l-am solicitat a fost „Inclusive teaching, family and social cousenlling for disadvantaged students and in order to prevent the early dropout”. Beneficiarul proiectului este Şcoala Gimnazială Măneşti, numele şi prenumele participanţilor la curs fiind: prof. înv. primar Plavie Georgiana şi Ghinea Viorica, profesori inv. gimnazial Tincescu Ana-Maria, Dina Denisa, Dragan Magda.

Scopul cursului: Dezvoltarea abilităților și competențelor profesorilor de a crea instrumente educaționale eficiente pentru a răspunde nevoilor elevilor și pentru a merge spre integrarea educațională în școală, pentru a preveni abandonul timpuriu.

Am simtit nevoia aprofundarii subiectului cursului deoarece: „O școală incluzivă trebuie să asigure dreptul la educație al tuturor elevilor, ținând cont de caracteristicile specifice ale fiecăruia, astfel încât sunt necesare practici de predare și modele de procedură ce vizează spijinirea situațiilor dificultățiilor de învățare și consolidarea abilităților de învățare.”

Obiectivele cursului:

v descoperirea caracteristicilor unei școli incluzive;

v gestionarea eficientă a unei clase de elevi;

v facilitarea proceselor de comunicare și dezvoltarea competențelor  emoționale la profesori, elevi, părinți;

v dezvoltarea motivației de a merge la școală și a stimei de sine în rândul elevilor;

v descoperirea unor noi modalități de promovare a continuării studiilor.

In prima zi doamna Claudia Di Foglio, managerul cursului, ne-a făcut o scurtă prezentare a regiunii, a cursului și a formatorilor și ne-am cunoscut colegii. Doamna Gisela Fantacuzzi, pedagog, coregraf, terapeut, trainer acreditat în metoda FELDENKRAIS, ne-a inițiat în SFERODINAMIE ( dans creativ) .

Sferodinamia:

- îmbunătățește abilitățile motorii prin mișcare;

- îmbunătățește imaginația și fantezia;

- îmbunătățește autocontrolul, libertatea, echilibrul, ritmul, încrederea în sine;

- promovează concentrarea asupra „disciplinelor intelectuale”

A doua zi am vizitat Școala „Nuova Direzione Didacttica” formată din două cicluri de învățământ : preșcolar ( Școala San Michele) și primar ( Școala Penuzzio). Domnul Sergio Santoro, profesor, consilier și trainer în învățarea creativă și inclusivă, ne-a vorbit despre competențele europene, viziunea și misiunea sistemului școlar italian în legătură cu elevii cu CES și ne-a prezentat tehnici de focusare pe problemele cunoscute/necunoscute ale elevilor folosite de cadrul didactic pentru a face „elevul fericit”. În a doua parte a zilei, Ms. Rachele Giammario, neuro-terapeut, psiholog, profesor  de școală primară, lector la Universitatea din Aquila, președinte regional al AIDAI (Asociația  Italiană ADHD), ne-a vorbit despre „învățarea prin cooperare” și elaborarea SSP (Plan de Sprijin Special) și ne-a îndrumat în cadrul  Atelierului de lucru:„Cooperative learning-Spring Project”.

A treia zi doamna Gisela Fantacuzzi, ne-a prezentat metoda Feldenkrais teoretic cu ajutorul unui filmuleț de pe youtube. În cadrul  Atelierului de lucru  care s-a desfășurat în încheierea cursului s-au practicat diferite exerciții de „terapie prin mișcare”. Metoda Feldenkrais a primit numele celui care a inițiat-o, Dr. Moshe Feldenkrais, Doctor în Științe (1904-1984): „Dacă știi ce faci, poți face ce vrei.” El spunea că „integritatea persoanei implică trei componente: MIȘCARE, GÂNDIRE, EMOȚII. Domeniul de lucru al metodei este MIȘCAREA. Obiectivul metodei este  STIMULAREA  SISTEMULUI NERVOS.

A patra zi doamna Veronica Telese, ne-a prezentat a doua parte a cursului „Didactica incluzivă” – ascultarea activă, forme de organizare a colectivului, canalele de comunicare, educația outdoor, educația emoțională și relația intra- și intergrup. În cadrul celor două Ateliere de lucru am învățat exerciții noi  de sferodinamie și am aflat despre Teatrul Forum ca mijloc de educație nonformală. Teatrul Forum – Teatrul celor Oprimați (teatrul social) a fost întemeiat de regizorul, dramaturgul, scriitorul și omul politic brazilian Augusto Boal.  Scopul lui este să găsească modalități de a combate descurajarea, asuprirea în viața de zi cu zi, discriminarea.

A cincea zi am vizitat „Scuola Media Statale R. Paolucci” - școală gimnazială. Școala avea  120 de cadre didactice, 700 de elevi dintre care 34 de elevii prezentau CES și erau îndrumați de 27 de profesori itineranți.  După vizitarea sălilor de clasă și observarea activităților  desfășurate cu elevii cu nevoi speciale, ne-am întâlnit cu profesorii itineranți la un seminar în sala de festivități. Aici am primit informații despre utilizarea metodelor Montessori și despre procedurile uilizate în vederea rezolvării problemelor de absenteism. În a doua parte a zilei s-a făcut încheierea cursului prin oferirea unui feedback și prin ritualul „desumflării” mingiilor  sferodinamice.

A șasea zi centrul de formare ne-a oferit oportunitatea de a participa la o excursie pentru a cunoaște obiectivele culturale și istorice ale orașului Vasto și  Regiunea Abruzzo.

Prin participarea la această activitate ERASMUS+, ne-am dezvoltat următoarele competențe:

- „învățați să învățați”;

- competența socială-civică;

- conștientizarea și exprimarea culturală;

- capacitate de a experimenta și dezvolta noi practici de învățare și metode de predare;

- îmbunătățirea cunoștințelor mele despre sistemul educațional din alte țări.

Asupra instituției mele de trimitere, mobilitatea noastră a avut ca impact următoarele:

- crearea de oprtunități pentru a-mi împărtăși cunoștințele dobândite prin intermediul activității mele de mobilitate cu colegii;

- utilizarea de noi metode de predare/instruire, abordări și bune practici la instituția mea de trimitere;

- consolidarea unei atitudini pozitive a instituției mele de trimitere către trimiterea unui număr mai mare de cadre didactice pe teme de predare, de ocupare a locurilor de muncă, etc.;

- consolidarea eforturilor instituției de trimitere de a-și internaționaliza activitățile;

- începerea sau aderarea la noi proiecte europene/internaționale.

Având in vedere cele spuse mai sus mă declar  multumită si fericită că am putut face parte din acest proiect.

 

Revista cu ISSN

Personalitati culturale iancane interbel…

PERSONALITĂŢI CULTURALE IANCANE INTERBELICE   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila    Oraşul Ianca se află în partea central – vestică a judeţului Brăila, în Câmpia Brăilei, cele mai apropiate oraşe...

Read more

Strategies for self assessment

STRATEGIES FOR SELF ASSESSMENT Anca Lăptucă, Colegiul Naţional "Mihai Viteazul", Ploieşti Teacher and student self-assessment as a good educational tool Self-assessment is probably an activity every thinking individual engages...

Read more

Studiul evolutiei procesoarelor

STUDIUL EVOLUŢIEI PROCESOARELOR   Prof. Farkas Ana Maria Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov   1. Primele procesoare Apariţia procesoarelor desktop începe în 1993, odatã cu apariţia primului Pentium. Primul model disponibil rula la o frecvenţă de...

Read more

Impactul migratiei parintilor asupra cop…

 IMPACTUL MIGRAŢIEI PĂRINŢILOR ASUPRA COPIILOR RĂMAŞI SINGURI ACASĂ   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Copii lăsaţi singuri acasă, în grija bunicilor sau a altor rude, dar şi cei...

Read more

Calendarul concursurilor interjudetene s…

  Calendarul concursurilor interjudetene scolare 2015   Vezi Calendarul concursurilor interjudetene/regionale scolare fara finantare MECS organizate in anul 2014-2015, respectiv: ·         concursuri scolare pe domenii/discipline de studiu (limba si literatura romana, limba engleza, limba...

Read more

Competente generale pe niveluri de invat…

     Competenţe generale ale disciplinei pe niveluri de învăţământ                 Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de...

Read more

Educatia interculturala premisa a formar…

EDUCAȚIA INTERCULTURALĂ- PREMISĂ A FORMĂRII CETĂȚEANULUI EUROPEAN PROF. LAZĂR ADRIANA DORINA Școala Gimnazială „Învățător Radu Ion” Sat Vadu Părului, Prahova Abordarea educației interculturale în școală are un rol esențial în înțelegerea și...

Read more

Materiale educationale gratuite disponib…

Materiale educationale gratuite disponibile prin programele internationale Junior Achievement 2011-2012   Junior Achievement Romania va invita sa beneficiati de oportunitatile participarii in programele JA 2011 - 2012, care ofera profesorilor participanti noi...

Read more