Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Prezentare
Miercuri, 26 Ianuarie 2011 08:31

Reglementari generale

Asociaţia Profesorilor din România (APR) - înfiinţată în mai 2007 - este persoană juridică română, constituită ca organizaţie non-profit, democratică, independentă, apolitică, cu activitate civică şi sindicală, vizând să reprezinte şi să apere drepturile cadrelor didactice universitare şi preuniversitare, contribuind la nevoile educaţionale, sociale şi culturale ale acestora.

Patrimoniul APR se compune iniţial exclusiv din aportul în bani al membrilor fondatori, în suma de 1.000 RON. Fondurile proprii în lei şi valută se dezvoltă prin donatii ale unor persoane fizice şi juridice, finanţări externe, cotizaţii, autofinanţare, sponsorizare, granturi, din taxe percepute, în conditiile legii, pentru servicii angajate pe baze contractuale, de colaborare şi reprezentare a terţelor persoane, precum şi din alte surse care nu contravin legilor în vigoare.

Durata de functionare a APR este nedeterminată.

Principiile, scopul şi obiectivele APR

APR s-a născut din dorinţa de a oferi cadrelor didactice universitare şi preuniversitare din România posibilitatea să colaboreze pentru a prezenta o altă faţă a sistemului educaţional.

Principiile după care se ghidează membrii APR sunt:

·                                 APR susţine integrarea economică, socială şi culturală a României în spatiul european.

·                                 APR respectă şi promovează drepturile fundamentale ale omului, libertatea de exprimare, libertatea de conştiinţă, libertatea religioasă.

·                                 APR susţine crearea unui mediu preuniversitar şi universitar bazat prin calitatea serviciilor educaţionale oferite elevilor şi studenţilor.

Scopul principal al organizaţiei este promovarea intereselor profesionale şi sociale ale cadrelor didactice din România. Principalele atribuţii ale APR sunt:

a. promovarea ideilor europene şi universale în societatea românească, iniţierea şi consolidarea schimburilor cultural-ştiinţifice internaţionale;

b. sprijinirea şi iniţierea de activităţi şi proiecte la nivel academic pentru asigurarea unui climat în care competenţa şi calitatea educaţiei să primeze;

c. sprijinirea şi iniţierea de activităţi culturale, sportive, de divertisment şi sociale pentru crearea unui mediu academic autentic;

d. dezvoltarea relaţiilor de cooperare cu organizaţii non-guvernale locale, naţionale şi internaţionale care împărtăşesc aceleaşi principii;

e. constituirea de filiale teritoriale, în ţarã şi strãinãtate şi departamente pe domenii de interes.

Obiectivele de activitate vizează următoarele aspecte:

a. proiecte pentru îmbunătăţirea condiţiilor sociale, profesionale şi de divertisment ale cadrelor didactice;

b. facilităţi în informare;

c. schimburi culturale, sportive, de divertisment, profesionale cu profesori ai altor universităţi, respectiv şcoli preuniversitare din ţară şi strainătate;

d. editare de reviste, ziare de promovare şi informare;

e. sprijinirea tinerilor pentru a se dezvolta profesional în ţară şi a micşora astfel fenomenul emigrării specialiştilor;

f. facilitarea transparenţei şi uşurinţa accesului la informaţiile publice şi colaborării cu societatea civilă;

g. diseminarea informaţiilor cu privire la evoluţia sistemelor similare din Uniunea Europeană, facilitarea schimburilor şi mobilităţii între state europene;

h. promovarea creativităţii, comunicării şi spiritului critic, a noilor tehnologii educaţionale;

i. acordarea de asistenţă juridică şi de altă natură persoanelor din sistem, aflate în situaţia de a-şi apăra drepturile, de a riposta la abuzuri sau ilegalităţi comise de autorităţi;

j. alte activităţi de interes pentru profesori.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 19:13
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Planificare model pentru educatie tehnol…

Planificare model pentru educatie tehnologica invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

A study about the romantic 19 th century

A STUDY ABOUT THE ROMANTIC 19th CENTURY Prof. Adriana- Maria Ştefănescu Liceul Tehnologic Energetic „Regele Ferdinand I”, Timişoara The late 18th century was a period of revolutionary change across Europe....

Read more

Dualismul poetic Grigore Alexandrescu

DUALISMUL POETIC. GRIGORE ALEXANDRESCU   Prof. Becheru Ramona Florentina Grup Şcolar Ferdinand I Rm.Vâlcea     Grigore Alexandrescu a creat în două registre estetice, aparent distincte, exprimând contradicţiile conştiinţei sale, ireductibile, interogative, greu de conciliat. Acest...

Read more

Subiecte simulari Evaluarea Nationala 20…

Subiecte simulari Evaluarea Nationala 2014   Elevii claselor a VIII-a au sustinut in 18 februarie 2014 simulare la proba scrisa de limba si literatura romana, in 19 martie 2014 simulare la proba...

Read more

Programul Scoala Altfel 2014

Programul Şcoala Altfel 2014   Vezi Programul "Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!" 2014, anexă la Ordinul nr. 3.818 din 3 iunie 2013 privind structura anului şcolar 2013-2014,...

Read more

Pregatire pentru gradul didactic II la U…

Pregătire pentru gradul didactic II la Universitatea Braşov   În perioada 10-13 iulie 2013, la Universitatea Braşov, se organizează cursuri / consultaţii de pregătire la metodica specialităţii şi pedagogie, pentru cadrele didactice...

Read more

Educatia Globala context scop si obiecti…

EDUCAŢIA GLOBALĂ  - REPERE METODOLOGICE -     CONTEXT   1.1.            GLOBALIZAREA, EDUCAŢIA  ŞI EDUCAŢIA GLOBALĂ Ca rezultat al legăturilor de cooperare şi interdependenţă dintre şări, lumea în care trăim a evoluat într-un singur sistem social. Relaţiile...

Read more

Educatie ecologica si de protectie a med…

Educatie ecologica si de protectie a mediului Caietul elevului Clasele I-IV     - un material finantat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului prin Ordin de Ministru nr. 2730/03.12.2007   Disciplina optionala “Educatie ecologica si de protectie...

Read more