Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiect educational Mihai Eminescu
Miercuri, 08 Decembrie 2010 19:25

                                                           PROIECT EDUCAȚIONAL

                                                                            

Sava Ștefania, limba și literatura română

                                                                          Școala cu clasele I-VIII Octav Băncilă, Corni, Botoșani

 

La jumătatea primei lunii a fiecărui an se sărbătorește ziua poetului național, Mihai Eminescu. Fiecare școală are obligația de a-i cerebra aniversarea prin diferite activități, în scop de prețuire pentru opera sa, pe care a dăruit-o pentru eternitate.

 

Moto: Eminescu? Era o frumuseţe! o figură clasică încadrată de nişte plete mari negre: o frunte înaltă şi senină, nişte ochi mari - la aceste ferestre ale sufletului se vedea că cineva este înăuntru; un zâmbet blând şi adânc melancolic. Avea aerul unui sfânt coborât dintr-o icoană.

                                                                                          I. L. Caragiale

1. Titlul proiectului:

            A fost, este și va fi Eminescu …

2. Data:15 ianuarie 2011

3. Locația: Școala Octav Băncilă, Corni

4. Grup țintă: elevii claselor  a VI a A, B, C

5. Scopul proiectului:

      - motivarea spiritului competitiv;

      - dezvoltarea competențelor de comunicare scrisă și orală;

      - posibilitatea tuturor elevilor de a putea participa la cel puțin una dintre secțiunile concursului;

6. Secțiuni:

      a) desen;

      b) interpretare;

      c) concurs;

7. Condiții de participare:

     - pot participa elevi din clasa a V-a C;

     - se acordă locul I, II, III elevilor câștigători;

     - juriul va fi compus din cadre didactice;

8. Regulament:

     - concursul se va desfășura la Școala Octav Băncilă, Corni;

     - fiecare elev poate participa la cel mult două secțiuni;

     - prima probă constă în realizarea unei expoziții cu creațiile plastice ale elevilor. Se va puncta imaginația și talentul artistic.

     - a doua probă, cea de interpretare, constă în recitarea unei poezii sau interpretarea unui cântec din opera poetului. Elevii vor fi punctați pentru corectitudine, intonație, etc.:

     - a treia probă - concurs de cultură generală - constă în adresarea de întrebări legate de viața și opera poetului. Vor fi punctați pentru originalitate și spirit creativ.

     - juriul va desemna câștigătorii fiecărei secțiuni în parte;

     - premierea va avea loc imediat după încheierea concursului;

9. Rezultate așteptate:

      - implicarea tuturor elevilor în proiect;

      - realizarea unui portofoliu al clasei cu lucrările elevilor;

10. Desfășurarea activității:

 

Nr.

crt.

Denumirea activității

Resurse

materiale

Resurse umane

Locul

de desfăşurare

1.

Eminescu în culori

Desene și colaje

 inspirate

din viața poetului

Acuarele, carioci,

Hârtie colorată,

hărtie creponată

 

Elevii claselor

 a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

2.

A fost odată ca-n povești …

Concurs de recitări

din opera poetului

 

Poezii și cântece

 din opera poetului

Elevii claselor

a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

3.

Concurs  intrașcolar de

cultură generală

Set de

15 întrebări și

5 sarcini

de lucru.

Elevii claselor

a V-a A, B, C

Profesorii de română

 

C.D.I.

 

Bibliografie:             

Alois Gherguţ, Ciprian Ceobanu, Elaborarea şi managementul proiectelor în serviciile educaţionale. Ghid practic, Editura Polirom, București, 2009

                  

 

Revista cu ISSN

Studiu privind impactul divortului asupr…

STUDIU PRIVIND IMPACTUL DIVORTULUI ASUPRA COPIILOR   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Divorțul își pune amprenta asupra copilului de orice vârstă, consecințele materializându-se la nivel emoțional, comportamental, intelectual și...

Read more

Comunicare si discurs didactic

COMUNICARE ŞI DISCURS DIDACTIC   Prof. Surdu Alina-Daniela Liceul Tehnologic Alexandru Vlahuță Șendriceni   Nimic nu poate fi cunoscut cu adevărat înainte de a trece în semne; nu există cunoaştere fără semne şi nici semne...

Read more

Importanta strategiilor didactice de inv…

IMPORTANŢA STRATEGIILOR DIDACTICE DE ÎNVǍŢARE INTERACTIV-CREATIVǍ ÎN GRǍDINIŢĂ   Prof. înv. preşcolar Bălăşoiu Flaminia Grădiniţa P.N. Vălişoara   Rezumat Didactica modernă, spre deosebire de cea „tradiţională” pune în centrul acţiunii didactice copilul. Acesta nu mai este...

Read more

Fisa de evaluare proiecte educative extr…

FIŞĂ DE EVALUARE A PROIECTELOR EDUCATIVE  EXTRAŞCOLARE CAE 2013 - Concursuri naţionale -   Proiectul:____________________________________________________________________________   Instituţia:____________________________________________________________________________ Buget (total şi solicitat): total:__________________       solicitat MECTS:____________________ Nr. participanţi:__________________ Perioada de desfăşurare a etapei finale:_____________________________________________________

Read more

Impactul retelelor electrice asupra medi…

IMPACTUL REŢELELOR ELECTRICE ASUPRA MEDIULUI - EFECTUL CORONA                                                                         Drd. prof. ing. Liliana Cîmpan Colegiul Tehnic “I. Maniu” Şimleu Silvaniei   Rezumat: Această lucrare prezintă cateva aspecte legate de poluarea mediului inconjurător generată de reţelele...

Read more

Metode specifice predarii literaturii ro…

METODE SPECIFICE PREDĂRII LITERATURII ROMÂNE   prof. Cornelia Lilă Liceul Teoretic Novaci, jud. Gorj     Limba şi cultura, elemente fundamentale pentru viaţa unei societăţi, contribuie în egală măsură la modelarea vieţii sociale, la afirmarea individului...

Read more

Dor de Eminescu

Dor de Eminescu

Dor de Eminescu Coordonatori: Profesor Borma Madalina Profesor Lazar Mihaiela  

Read more

Continutul continuturile invatamantului

CONŢINUTUL/ CONŢINUTURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI Prof. drd. Corlade Ecaterina Iulia Colegiul Tehnic „Dumitru Mangeron”, Bacău, România Conceptul de conţinut (sau conţinuturi) desemnează substanţa cea mai palpabilă, mai concretă, a procesului de învăţământ,...

Read more