Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiectele eTwinning
Luni, 08 Martie 2010 03:00

PROIECTELE ETWINNING

 

Prof. Chenaru Elena-Cristina

Şcoala cu clasele I-VIII P. H. Zangopol, Buzãu

 

 

Proiectele etwinning au o mare importantã în viata scolii, pentru cã stabilesc relatii si legãturi de prietenie între scoli diferite din Uniunea Europeanã, permit, de asemenea, cunoasterea unor culturi si obiceiuri din tãri diferite, dar care au în comun folosirea unei limbi de circulatie internationalã.

 

ªcoala P. H. Zangopol din orasul Buzãu este implicatã într-un proiect etwinning, lansat pe site-ul www.etwinning.net, site care face parte din programul Comenius. Acest site dã posibilitatea fiecãrei scoli si fiecãrui cadru didactic sã îsi gãseascã parteneri în vederea realizãrii unor colaborãri pe diverse teme.

Anul acesta scoala P. H. Zangopol a demarat proiectul „AU MONDE DES ENFANTS, À LA RECHERCHE DE L’AMITIÉ”- “PE TÃRÂMURILE COPILÃRIEI, ÎN CÃUTAREA PRIETENIEI”.

Acest proiect este în parteneriat cu douã scoli, Collège de Zipari din Grecia si Agrupamento des Escolas d’Albufeira Poente Dom Martim Fernandes din Portugalia. Limba de comunicare între cele trei scoli este limba francezã.

ªcolile partenere au semnat si un acord de parteneriat si au stabilit un numãr de opt activitãti derulate începând cu luna noiembrie 2009 pânã în iunie 2010.

Proiectul a primit pe site o clasã virtualã la care au acces profesorii parteneri, elevii implicati, dar si vizitatori care sunt invitati sã viziteze paginile proiectului. Aici sunt rubrici cu activitãtile din proiect si fiecare activitate cuprinde materiale diverse: prezentãri power point, fotografii care ilustreazã desfãsurarea respectivelor activitãti.

Obiectivele proiectului au fost:
- Participarea unei scoli din România la o activitate de colaborare cu scoli din Uniunea Europeanã prin programul de parteneriat initiat de site-ul www.etwinning.net;
- Învãtarea unei limbi strãine prin mijloace inedite care sã atragã elevii în activitãti pe gustul lor si potrivit vârstei si preocupãrilor acestora;
- Asigurarea dezvoltãrii intelecuale si socio-afective a elevului;
- Participarea la formarea de competente plurilingvstice si pluriculturale;
- Dezvoltarea competentelor tehnice de informaticã si de comunicare;
- Crearea de contexte atractive de învãtare si predare atât pentru elevi cât si pentru profesori/învãtãtori;
- Diversificarea metodologiei de învãtare la nivelul clasei;
- Promovarea cooperãrii si respectului pentru culturi, obiceiuri si traditii din tãri diferite;
- Asigurarea cresterii interesului pentru limba francezã si pentru limbile strãine, în general;
Activitãtile proiectului sunt:
1. Corespondenta prin e-mail între elevii celor trei scoli participante
2. Expozitie de desene cu tema “Copilãria-Prietenia”

Image

Image

 

 

3. Prezentare power point a activitãtilor noastre scolare/extrascolare, de exemplu sãrbãtoarea clãtitelor, La Chandeleur
Image
Image
sau Halloween:

 

Image

Image

 

 

4. Sãrbãtori traditionale la români: Crãciunul si Pastele - prezentãri power point
5. ’’Hai Buzãu, Buzãu!’’ si prezentarea oraselor scolilor partenere: prezentare power point
6. Concurs de fotografie cu tema ’’Zâmbet de copil’’
7. Crearea emblemei proiectului, ’’Emblema prieteniei’’
8. Sãrbãtorirea Zilei prieteniei - carnaval
Proiectul a primit un certificat de calitate, care reprezintã o diplomã care certificã derularea activitãtilor pe site-ul respectiv. Pentru elevi acest proiect înseamnã realizarea de noi legãturi de prietenie, cu elevi din alte scoli din Uniunea Europeanã.

Pentru profesori reprezintã un schimb de idei si de metode de predare la clasã, dar si stablirea unor legãturi de prietenie si asigurarea comunicãrii prin intermediului spatiului virtual.

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:16
 

Comentarii 

 
0 # doru 28-02-2011 19:12
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Tehnici si practici pozitive pentru dezv…

TEHNICI ŞI PRACTICI POZITIVE PENTRU DEZVOLTAREA UNUI CLIMAT EDUCAŢIONAL AGREABIL Prof. înv. primar DOBREA MONICA ŞCOALA GIMNAZIALĂ „EMIL RACOVIŢĂ” ONEŞTI, JUD. BACĂU ,, Natura şi educaţia sunt asemănătoare....

Read more

Glanda pineala si al treilea ochi Secret…

GLANDA PINEALĂ ȘI ’’AL TREILEA OCHI’’. SECRETE ALE OMENIRII Prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul tehnic ‘’Ion Mincu” Timișoara Rezumat: Glanda pineală reprezintă încă o necunoscută pentru...

Read more

Modalitati de stimulare a inteligentei l…

ModalităȚi de stimulare a inteligenȚei lingvistice Benchea Claudia Colegiul Tehnic ,,Anghel Saligny” – Bacău Rezumat: Pornind de la premisa că toți oamenii sunt dotați cu...

Read more

Intuitia in ciclul gimnazial

Intuitia in ciclul gimnazial

INTUIŢIA ÎN CICLUL GIMNAZIAL Andrei Roxana, profesor Grup Şcolar “Gheorghe Asachi”, Galaţi   Odată cu trecerea la gimnaziu, intuiţia evoluează către abstract, adică obiectele se pot înlocui cu desene sau scheme, materialul intuitiv venind...

Read more

Aspecte metodice ale predarii istoriei i…

ASPECTE METODICE ALE PREDĂRII ISTORIEI ÎN CICLUL PRIMAR Radu Emilia Rodica, învăţător Şcoala cu Clasele I-VIII Nr. 19 „Avram Iancu”  Timişoara „Puneţi copiii în faţa monumentelor în care este...

Read more

Sarbatori si obiceiuri taranesti Cununa

Sarbatori si obiceiuri taranesti Cununa

Sarbatori si obiceiuri taranesti - Cununa Dintre numeroasele obiceiuri legate de muncile agricole face parte si cel numit “Cununa”, “Buzduganul” sau “Crucea”, care marcheaza sfarsitul secerisului. Dainuie din vechime, in forme...

Read more

HORA - EXPRESIE A VITALITATII POPORULUI …

HORA – EXPRESIE A VITALITÃŢII POPORULUI ROMÂN Prof. Laura Mihaela Herman Şcoala cu clasele I-VIII „Nicolae Iorga” Baia Mare   Hora, joc popular românesc, a devenit de-a lungul...

Read more

Cum ne raportam la tentatiile culinare

CUM NE RAPORTĂM LA TENTAȚIILE CULINARE Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca Prof. educator Ioviță Daniela Școala Gimnazială Specială Centru...

Read more