Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Reguli impuse copiilor
Luni, 19 Aprilie 2010 17:10

De ce trebuie să ţinem cont când impunem reguli copiilor?

 

Ce puteţi face pentru a evita „alunecările de teren” din viaţa de familie?

 

 

-         Fixaţi reguli adaptate vârstei copilului.

-         Aveţi grijă ca aceste reguli să nu fie prea numeroase.

-         Formulaţi-le cât mai clar şi asiguraţi-vă că au înţeles exact ce au voie şi ce nu au voie să facă (descrieţi comportamentul dorit şi cel nedorit).

-

         Pentru fiecare regulă, stabiliţi de comun acord care este recompensa şi care este pedeapsa. (Permiteţi copiilor să participe la stabilirea penalizărilor şi recompenselor).

 

-         Puneţi-vă întrebarea: „Cât de legitime sunt aceste reguli?”

-         Nu spuneţi „da” astăzi pentru a spune un „nu” hotărât mâine.

-         Încercaţi să pedepsiţi ceea ce face copilul şi nu ceea ce este el ca persoană în general.

-         Aveţi „puţintică răbdare”: noţiunile de bine sau de rău, de autonomie nu se dobândesc pe deplin decât la sfârşitul adolescenţei.

-         Nu uitaţi că este mult mai greu pentru un adolescent să îşi reprime o dorinţă decât este pentru un adult.

-         Explicaţi motivele fiecărei interdicţii şi nu uitaţi să le reamintiţi de câte ori este nevoie.

-         Acceptaţi faptul că regulile sunt diferite în funcţie de circumstanţa în care ele se aplică: la şcoală, acasă, în cadrul cercului de prieteni, etc.

 

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:09
 

Revista cu ISSN

Study on subjectivity and feminism_Virgi…

STUDY ON SUBJECTIVITY AND FEMINISM IN VIRGINIA WOOLF’S THE NEW DRESS Part II   Prof. Delia Ilona Cristea Colegiul Naţional Elena Cuza, Craiova It is through the searching for a language...

Read more

Existenta ca amnezie sau neintelegere pr…

EXISTENŢA CA AMNEZIE SAU NEÎNŢELEGERE PROZA ROMÂNO-AMERICANĂ ,,LADY V.” DE DUMITRU RADU POPA Elena HENDRE - prof. Colegiul Tehnic ,,Aurel Vlaicu”, Baia Mare, Maramureş Rezumat: Proza scurtă „Lady V.” de...

Read more

Evaluarea caracteristicilor geosistemice…

EVALUAREA CARACTERISTICILOR GEOSISTEMICE DIN AREALUL BLAHNIŢA-MEHEDINŢI Prof. Jiglaru Carmen Violeta Şcoala Gimnazială Carpen Arealul Blahniţa situat în judeţul Mehedinţi reprezintă o zonă naturală protejată din punct de vedere fizico-geografic dar...

Read more

Grila de observatie comportamentala a el…

GRILA DE OBSERVAȚIE COMPORTAMENTALĂ A ELEVULUI CU ADHD   Profesor  Adriana Liliana Bezman Şcoala Gimnazială Sf. Mihail şi Gavril, loc. Smârdan, jud. Galaţi                   Hiperactivitatea cu deficit de atenţie, ADHD, este una dintre tulburările...

Read more

Platforma integrata pentru metodologii e…

Lansarea platformei integrate pentru metodologiile Examenelor si programelor nationale dezvoltate de MECTS   Secretarul de Stat pentru invatamant preuniversitar, domnul Stelian Fedorca, a participat miercuri, 31 octombrie, la conferinta de lansare a proiectului...

Read more

Dezvoltarea psihopedagogica a scolarului…

DEZVOLTAREA PSIHOPEDAGOGICĂ A ŞCOLARULUI MIC prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Copilăria este perioada în care dezvoltarea psihică a copiilor...

Read more

Strategii de adaptare curriculara pentru…

 STRATEGII DE ADAPTARE CURRICULARĂ PENTRU COPIII CU ADHD   Prof. consilier Petric Anamaria Şcoala cu clasele I-VIII Săsciori       ADHD nu este o problemă doar pentru cei care suferă de această tulburare ci şi pentru...

Read more

Jocul didactic pledoarie pentru cultivar…

JOCUL DE-A CITITORII ŞI PERSONAJELE - PLEDOARIE PENTRU CULTIVAREA SPIRITULUI LUDIC PRIN METODE (NE)CANONICE   Prof. Nicoleta Ichim Grup Şcolar „Ovid Caledoniu”, Tecuci, jud. Galaţi       Demersul îşi propune, aşa cum sugerează şi titlul, să...

Read more