Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Reguli impuse copiilor
Luni, 19 Aprilie 2010 17:10

De ce trebuie să ţinem cont când impunem reguli copiilor?

 

Ce puteţi face pentru a evita „alunecările de teren” din viaţa de familie?

 

 

-         Fixaţi reguli adaptate vârstei copilului.

-         Aveţi grijă ca aceste reguli să nu fie prea numeroase.

-         Formulaţi-le cât mai clar şi asiguraţi-vă că au înţeles exact ce au voie şi ce nu au voie să facă (descrieţi comportamentul dorit şi cel nedorit).

-

         Pentru fiecare regulă, stabiliţi de comun acord care este recompensa şi care este pedeapsa. (Permiteţi copiilor să participe la stabilirea penalizărilor şi recompenselor).

 

-         Puneţi-vă întrebarea: „Cât de legitime sunt aceste reguli?”

-         Nu spuneţi „da” astăzi pentru a spune un „nu” hotărât mâine.

-         Încercaţi să pedepsiţi ceea ce face copilul şi nu ceea ce este el ca persoană în general.

-         Aveţi „puţintică răbdare”: noţiunile de bine sau de rău, de autonomie nu se dobândesc pe deplin decât la sfârşitul adolescenţei.

-         Nu uitaţi că este mult mai greu pentru un adolescent să îşi reprime o dorinţă decât este pentru un adult.

-         Explicaţi motivele fiecărei interdicţii şi nu uitaţi să le reamintiţi de câte ori este nevoie.

-         Acceptaţi faptul că regulile sunt diferite în funcţie de circumstanţa în care ele se aplică: la şcoală, acasă, în cadrul cercului de prieteni, etc.

 

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:09
 

Revista cu ISSN

Insuccesul scolar

INSUCCESUL ŞCOLAR   Profesor Teodorescu Lãcrãmioara Liceul Teoretic D. Zamfirescu Odobeşti, Jud.Vrancea   Motto: “Voinţa, iniţiativa, perseverenţa, rãbdarea  sunt elemente care garanteazã succesul.”               Insuccesul  şcolar reprezintă ansamblul pierderilor şcolare ale căror efecte se repercutează negativ asupra integrării...

Read more

Apprendre et enseigner avec des document…

APPRENDRE ET ENSEIGNER AVEC DES DOCUMENTS AUDIO ET TELEVISUELS   Ilie Minescu Universitatea De Vest, Timişoara Apprendre une langue, c’est entrer en contact avec elle dans son authenticité. Tous les apprenants...

Read more

Noile tehnologii valorificate in predare…

  NOILE TEHNOLOGII VALORIFICATE ÎN PREDAREA LIMBII ȘI LITERATURII ROMÂNE Mocan Nicoleta, profesor limba română, Școala Gimnazială Nr. 1 Săcădat Ultimele două decenii au transformat tehnologia informaţiei şi comunicării (T.I.C.)...

Read more

Tipare cosmogonice romanesti

TIPARE COSMOGONICE ROMÂNEŞTI   Prof. Iorga Violeta Teodora Şcoala 16 ,,Nicolae Bãlcescu”, Galati     Cosmogonia reprezintã un punct de referintã pentru mitologia tuturor popoarelor. ªi pentru români, aceasta presupune trei etape de...

Read more

Contractul colectiv de munca unic la niv…

CONTRACT COLECTIV DE MUNCA UNIC LA NIVEL DE SECTOR DE ACTIVITATE INVATAMANT PREUNIVERSITAR   A fost semnat Contractul Colectiv de Munca unic la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar, negociat si semnat...

Read more

Le projet en classe de fle

LE PROJET EN CLASSE DE FLE Bondoc Mihaela, profesor de limba franceză Colegiul Național I.L.Caragiale Ploiești Motto: “ J’entends et j’oublie, Je vois...

Read more

HORA - EXPRESIE A VITALITATII POPORULUI …

HORA – EXPRESIE A VITALITÃŢII POPORULUI ROMÂN Prof. Laura Mihaela Herman Şcoala cu clasele I-VIII „Nicolae Iorga” Baia Mare   Hora, joc popular românesc, a devenit de-a lungul...

Read more

Efectul diferitelor metode de fabricare …

  EFECTUL DIFERITELOR METODE DE FABRICARE A PÂINII ASUPRA CONŢINUTURILOR DE TIAMINĂ ŞI RIBOFLAVINĂ STUDIU DE SPECIALITATE                                                                                          Prof. ing. Daniela Surlaru                                                                            Colegiul Agricol “Dr. C. Angelescu” Buzău   Abstract Pâinea de grâu integrală reprezintă o importantă...

Read more