Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Relatia profesor elev
Sâmbătă, 08 Decembrie 2012 00:00

RELAȚIA PROFESOR-ELEV

 

Andone Crenguța - profesor

Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov

 

Rezumat: Articolul “Relația profesor-elev” pornește de la cunoscuta afirmație a lui Ion Creangă, ce are drept idee meseria de dăscăl. M-am axat pe calitățile unui adevărat cadru didactic, apoi pe relația dintre acesta și elevii săi, inspirându-le dragoste față de școală.

 

MOTO: “Unde nu-i dragoste de breaslă și menire, și tragere de inimă, nu-i Doamne ajută, mă băieți! Băieții de țăran n-au ce trebuie, fug de școală și li-i urâtă cartea că-i ține învățătorul la școală ca la gros. Ia schimbați-le felul de viață și-ți vedea cum au să fugă de-acasă la școală. Fie-vă dragi, purtați-vă cu ei blând, învățați-i cele de folos, și-ți vede cum are să vi se umple școala de băieți. Nu vă supărați de nătângia unora și fiți drepți, și-ți vedea că nu-s sălbatici, ci băieți cuminți. Nu țineți copiii numai la carte, ci schimbați-le des ocupația. Jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat.”

Ion Creangă

Ion Creangă este nu numai un mare prozator, ci și un adevărat cadru didactic, înzestrat cu har față de această meserie, fapt remarcat în manualele școlare, realizate alături de primul abecedar românesc.

După cum afirmă scriitorul, cadrul didactic nu trebuie să fie doar purtător de informații, ci și un bun ascultător și sfătuitor, să-i determine pe elevi să vină la școală cu bucurie, să le capteze mereu atenția.

Între profesor și elev trebuie să existe o relație de comunicare, pentru a se putea realiza o bună instruire. Această relație presupune cunoașterea de către profesor a informațiilor, noțiunilor, pe care elevul le posedă pentru a se putea desfășura o activitate ușoară și eficientă. Datoria profesorului este de a nu utiliza anumiți termeni necunoscuți de elevi fără a-i explica.

Tot el, profesorul, trebuie să fie în fața elevilor săi un model, trebuie să respecte măsura; măsura în exigențe, vorbe, gesturi, atitudini. La fel trebuie să procedeze și elevii.

O bună relație cu profesorul reiese atunci când profesorul este obiectiv, îmbinând exigența cu blândețea, să nu tolereze deplasările și capriciile. Trebuie să țină cont de clasa sa de elevi; aceștia se aseamănă doar prin vârstă, însă celelalte aspecte sunt diferite și pentru aceasta trebuie să țină cont de individualitatea fiecăruia.

În zilele noastre constatăm că elevii au o mare libertate în exprimare, considerând profesorul un transmițător de informații. Scopul nostru, al cadrelor didactice, este de a purta conversații deschise, libere, câștigând, astfel, respectul în rândul elevilor și al părinților.

 

 

Revista cu ISSN

Studiul critic al manualelor scolare

STUDIUL CRITIC AL MANUALELOR ŞCOLARE   Prof. Sandu Diana Colegiul Energetic “Regele Ferdinand I” Timişoara   Studiul se referă la modul în care este tratată tema “Compuşi hidroxilici” în manualele de chimie pentru clasele...

Read more

Activitatile extrascolare importanta lor…

ACTIVITĂŢILE EXTRAŞCOLARE IMPORTANŢA LOR INSTRUCTIV-EDUCATIVĂ   Profesor  Moise Iuliana Daniela Liceul cu Program Sportiv „Iolanda Balaş Şoter”, Buzău   Experienţa practică a evidenţiat de-a lungul timpului că activităţile desfăşurate în afara spaţiului şcolii joacă un...

Read more

Niveluri ale limbajului si conceptul de …

NIVELURI ALE LIMBAJULUI ŞI CONCEPTUL DE COMPETENŢĂ LINGVISTICĂ Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Limba este un mijloc de comunicare între membrii...

Read more

Studiu privind evaluarea perceptiei elev…

STUDIU PRIVIND EVALUAREA PERCEPŢIEI ELEVILOR REFERITOR LA RELAŢIA LOR CU PROFESORUL   Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov     Studiul urmăreşte cinci dimensiuni psihopedagogice: limbajul folosit de către...

Read more

Rolul aplicatiilor practice la orele de …

Rolul aplicAŢiilor practice la orele de matematică Studiu de specialitate   Profesor Simona Bucurenciu Liceul Tehnologic „Gh. M. Costin”, Constanța   Aplicațiile practice ale matematicii sunt aproape absente în predarea acestei materii. Ca urmare a apărut...

Read more

Utilizarea derivatelor pentru maximizare…

UTILIZAREA DERIVATELOR PENTRU MAXIMIZAREA PROFITULUI   Profesor Bucurenciu Simona Liceul Tehnologic „Ghoerghe Miron Costin”, Constanța   Producția unei firme poate fi privită ca o funcție, iar dacă realizăm această abstractizare, putem aplica diverse operații acestei funcții,...

Read more

Metodologia de organizare a Programului …

Programul "Scoala dupa scoala", denumit Programul SDS, este un program complementar programului scolar obligatoriu, care ofera oportunitati de invatare formala si nonformală pentru consolidarea competentelor, invatare remediala si accelerare a...

Read more

Idiomatic Expressions

  IDIOMATIC EXPRESSIONS Prof. Burghiu Iuliana-Florina Şcoala Nr. 3 Iveşti, Galaţi This article is a short attempt to make students achieve a number of English idioms related to certain situations,...

Read more