Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Responsabilul cu Formarea Continua atributii
Duminică, 21 Noiembrie 2010 15:56

Responsabilul cu Formarea Continuă (RFC) - atribuţii

 

 

A. Informare

 

1. Cunoaşterea legislaţiei privind perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice şi a cadrelor didactice auxiliare;

2. Asigură accesul la informaţie pentru tot personalul unităţii de învăţământ;

3. Organizează un punct de informare cuprinzând toate documentele necesare informaţiei colegilor, calendarul activităţilor de perfecţionare la nivel naţional, judeţean şi local/intern;

4. Diseminează periodic noutăţile din domeniu;

5. Întocmeşte rapoarte periodice pentru ISJ, manager, responsabilul cu asigurarea calităţii din unitatea proprie.

 

 

 

B. Organizare/coordonare

 

1. Alcătuieşte baza de date privind situaţia perfecţionării prin grade didactice şi periodică la 5 ani, participarea la formarea continuă a personalului din unitate;

2. Asigură participarea personalului din unitate la activităţile de formare continuă organizate de instituţiile abilitate (ISJ, CCD, Universităţi, Colegii, ONG-uri) în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare (Legea Nr. 128/1997; O.M. Nr. 3770/19.05.1998, Calendarul perfecţionării prin grade didactice realizat de MECTS şi actualizat anual);

3. Participă la organizarea de reuniuni, ateliere, lecţii/ activităţi demonstrative pe teme profesionale, în cadrul comisiilor metodice, cercurilor pedagogice, diferite manifestări;

4. Iniţiază anual acţiuni de analiză şi estimare a nevoilor de formare a personalului didactic şi didactic auxiliar şi promovează activităţi în consecinţă.

 

 

C. Consiliere/consultanţă

 

1. Îndrumă cadrele didactice şi colaborează cu echipa managerială a unităţii în domeniul perfecţionării;

2. Acordă consultanţă şi consiliere în domeniu prin utilizarea tehnicilor de observare a lecţiilor/activităţilor susţinute în şcoală;

3. Facilitează comunicarea intercolegială şi sprijină relaţionarea unităţii cu alte instituţii cu scopul de a asigura o bună diseminare a exemplelor de bună practică în domeniul perfecţionării.

 

 

D. Formare

 

1. Se preocupă de propria dezvoltare profesională prin participare la diferite stagii de formare continuă;

2. Realizează, în colaborare cu echipa managerială activităţi de diseminare a informaţiilor primite la cursurile de formare, instruiri, întâlniri organizate de inspectorul responsabil cu dezvoltarea profesională sau directorul CCD.

 

 

E. Monitorizarea

 

1. Realizează monitorizarea participării cadrelor didactice la programele interne de formare;

2. Asigură monitorizarea diseminării exemplelor de bună practică;

3. Împreună cu echipa managerială monitorizează parcursurile individuale şi propune înscrierea obligatorie la cursuri de perfecţionare în cazurile recomandate, conform legislaţiei.

 

 

F. Autoevaluare/evaluare

 

1. Realizează autoevaluarea/evaluarea:

a. de proces, pentru activităţile derulate în unitate;

b. de produs pentru materialele finale realizate;

c. de valorizare a bunelor practici.

2. Aplică chestionare de analiză a calităţii activităţilor derulate şi centralizează propunerile cadrelor didactice pentru anul şcolar următor.

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:07
 

Revista cu ISSN

Tumorile aparatului reproducator si a gl…

TUMORILE APARATULUI REPRODUCĂTOR ŞI A GLANDELOR ANEXE   Prof.Camelia Cosma, Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău - Şcoala Gimnazială „Porolissum” Zalău   (Mogoş şi colab., 1973; Borundel, 1979;  Ifrim, 1979; Făgărăşeanu, 1986; Diculescu şi colab.,...

Read more

Acte necesare pentru inscrierea la gradu…

Actele necesare pentru înscrierea la examen GRADUL DIDACTIC  I  - seria 2011-2013     1.      Cerere de înscriere, adresată conducerii I.S.J. (se vor preciza: unitatea şcolară, vechimea la catedră, disciplina înscrisă pe diplomă la...

Read more

Utilizarea softului educational in instr…

UTILIZAREA SOFTULUI EDUCAŢIONAL ÎN INSTRUIREA COPIILOR CU CES                                                                           Profesor Psihopedagog Ştefănescu Adreana                                     Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională „Speranţa”Timişoara     Rezumat: Integrarea softurilor educaţionale în cadrul sistemului preuniversitar de învăţământ din România vizează...

Read more

Analiza proiectelor educationale

ANALIZA PROIECTELOR EDUCAȚIONALE Prof. ing. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău Proiectul educațional este un ansamblu de activităţi corelate, organizate, ancorate în scopuri şi obiective bine delimitate, cu...

Read more

Metodologia de evaluare externa a calita…

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 Axa prioritară 1 : "Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării...

Read more

Regulament de inspectie a unitatilor de …

Ordin privind aprobarea Regulamentului de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar

Read more

Structura anului scolar 2013 2014 in dez…

Structura anului şcolar 2013-2014 în dezbatere publică   Ministerul Educației Naționale a lansat în dezbatere publică, până la data de 31 mai, proiectul de Ordin de ministru privind structura anului școlar 2013-2014....

Read more

Structura anului scolar 2012 2013

Structura anului şcolar 2012-2013   Anul şcolar 2012-2013 începe pe 17 septembrie 2012, luni. Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a anunţat sâmbătă, 1 septembrie 2012, că anul şcolar 2012-2013 va începe în data de 17...

Read more