Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Scoala Altfel activitati pentru clasele V VIII
Duminică, 12 Februarie 2012 11:58

ACTIVITATEA NR. 1

CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!

 

1.     Grupa de vârstă: copiii din clasele V-VIII

2.     Ariile de dezvoltare: fizic, intelectual, caracter, emoţional, social, spiritual

3.     Denumirea activităţii: CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!

4.     Loc de desfăşurare: în natură, în aer liber

5.     Perioada: o zi din perioada 2-6 aprilie 2012

6.     Durata: 5 ore (300 minute)

7.     Nr. participanţi: o clasă de elevi

8.     Obiectivele activităţii:

 

 

 

Activitățile propuse contribuie la dezvoltarea personală a participanţilor în vederea îmbunătățirii atingerii următoarelor obiective:

Dezvoltare afectivă:

I. Cunoaşterea de sine

ü       Îşi conştientizează şi acceptă propriile trăiri şi sentimente, înţelege cauzele şi efectele pe care acestea le pot avea asupra sa şi a celorlalţi.

ü       Îşi consolidează încrederea în sine, fiind conştient de capacităţile personale şi de potenţialul de care dispune, pentru a-şi găsi propriul rol.

II Exprimarea de sine:

ü       Este capabil să-şi exprime propriile trăiri şi sentimente într-un mod autentic.

ü       Îşi dezvoltă capacitatea de a se exprima prin diferite forme de comunicare.

III. Relaţionare şi autocontrol

ü       Adoptă o atitudine pozitivă în ceea ce priveşte viaţa şi oamenii.

ü       Este capabil să-şi identifice şi să-şi controleze propriile reacţii în diferite circumstanţe şi în relaţiile cu persoanele din jur.

Dezvoltare socială:

I. Relaţii interpersonale şi de comunicare:

ü       Îşi dezvoltă abilităţile de interacţiune socială şi adoptă o atitudine pozitivă în dezvoltarea relaţiilor cu cei din jur.

ü       Relaţionează cu cei din jur în mod nediscriminatoriu, fără a fi influenţat de stereotipuri sau prejudecăţi de ordin social,  religios, etnic sau sexual şi  urmăreşte înlăturarea lor şi a efectelor acestora.

ü       Îşi dezvoltă abilităţile de comunicare şi reuşeşte să se facă înţeles.

II. Colaborare şi coordonare

ü       În interiorul grupului din care face parte, participă la definirea, respectarea şi evaluarea unor reguli unanim acceptate.

ü       Este conştient de rolul şi importanţa relaţiilor de interdependenţă dintre membrii unui grup şi caută să descopere şi să pună în valoare potenţialul fiecăruia.

Dezvoltare spirituală:

I. Înţelepciune :

ü           Îşi consolidează o personalitate echilibrată, disciplină lăuntrică şi are un set personal de valori.

ü           Este conştient de responsabilitatea faţă de propria dezvoltare umană şi vocaţională şi este angajat în acest proces.

Dezvoltare a caracterului

I. Sistem de valori

ü           Este adeptul adevărului, al corectitudinii, al integrităţii, al modestiei şi acţionează cu demnitate.

ü           Abordează viaţa într-o manieră optimistă şi cu simţul umorului.

Dezvoltare intelectuală

I. Rezolvare de probleme

ü           Îşi foloseşte în mod inovativ cunoştinţele acumulate pentru a da un aport pozitiv în beneficiul societăţii.

ü           Urmăreşte să optimizeze în mod creativ activităţile pe care le întreprinde.

 

9.     Descrierea activităţii:

Pentru această zi ne-am gândit să ieşim în natură, fie mergem în parc fie într-un alt loc, unde ne putem desfăşura activitatea. Astfel, vă recomandăm să îi anunţaţi să aibă pacheţel cu ei pentru masa de prânz plus apă de băut şi să fie îmbrăcaţi ca atunci când ar face activităţi în natură (haine sport, haine lejere).

 

Imediat ce am ajuns la locul unde ne vom desfăşura activitatea, vom introduce activitatea prin a le povesti copiilor ce înseamnă cercetăşia pentru grupa aceasta de vârstă. (Pentru aceasta cadrele didactice vor primi  în perioada imediat următoare o prezentare cu ce înseamnă programul educativ pentru copiii din clasele V-VIII şi chiar vor avea şi câteva imagini sugestive bine venite în povestire) 

 

Programul pentru această întâlnire va fi:

 

Ajunşi la locul unde ne vom desfăşura programul vom începe prin a îi provoca pe copii să fie activi, să reacţioneze rapid şi chiar prin a se cunoaşte mai bine. Asftel, am propus 2 jocuri de start:

Joc de nume: Pătura (15 minute)

(avem nevoie de o pătură şi 2 voluntari care să ţină pătura)

După ce fiecare îşi va spune numele, se vor împărţi în 2 echipe separate de o pătură susţinută de 2  voluntari.

În momentul în care pătura este ridicată (echipele nu se văd), fiecare echipă îşi va desemna căte o persoană care să fie în dreptul păturii şi în momentul în care este lăsată pătura jos cei 2 trebuie să spună cât mai repede numele celeilalte persoane. Cine a spus primul numele colegului său va primi punctul pentru echipa lui. Jocul va continua până când toţi copiii vor fi stat în dreptul păturii.

Joc de cunoaştere: Bingo (15 min)

(avem nevoie de o foaia cu aspecte)

Se vor împărţi foi care vor avea linii şi coloane în care sunt trecute mai multe caracteristici. Fiecare participant va primi o astfel de foaie şi va avea un pix în mână. Când se va da startul va trebui să identifice persoanele care au acele caracteristici, cei identificaţi urmând să semneze în chenarul care li se potriveşte.

Vor câştiga cei care vor face prima LINIE şi cei care vor completa întreg tabelul. Astfel că, cel care va ajunge să completeze prima linie sau va completa întreg tabelul va striga fie LINIE fie BINGO, în funcţie de ce a reuşit să facă.

 

Deja copiii au zâmbetul pe buze, şi-au mai consumat din energie alergând puţin şi atunci venim cu propunerea să facem ceva care să-i determine să lucreze în echipă, să găsească cele mai bune soluţii de finalizare a următorului atelier.

Joc de lucru în echipă: Oul năzdrăvan (40 min)

(vom avea nevoie de ouă nefierte, sfoară, hârtie creponată, ziar, scotch, foarfece)

Participanţii vor fi împărţiţi în grupuri  de câte 4-5 persoane. Pentru fiecare grup se înfăşoară un ou cu o sfoară şi se agaţă de o creangă (la aproximativ 2 m de pământ). Fiecărui grup i se va da: 1/2 sul hârtie creponată, o pagină de ziar şi scotch. Echipa trebuie să construiască ceva care să împiedice spargerea oului. După scurgerea timpului, fiecare echipă va tăia, pe rând, sfoara. Câştigă echipa care a reuşit să împiedice spargerea oului; participanţii nu au voie să atingă oul sau sfoara; participanţii au voie să folosească doar materialele primite; “construcţia” făcută trebuie să atingă solul.

Menţiuni: Nu înfăşuraţi oul prea mult cu sfoară pentru că nu se va mai sparge; asiguraţi-vă că locul pe care va fi făcută construcţia este tare (ciment).

 

Nu uitaţi ca la final să îi întrebaţi de ce au luat deciziile respective pentru ca oul să nu se spargă şi să îi felicitaţi pe toţi pentru munca depusă.

Şi ca să revenim la ceva mai antrenant, le propuneţi următorul joc de mişcare:

Joc de mişcare: Fraţii (10 min)

(vom avea nevoie de fluier)

Participanţii se împart în perechi de câte 2 persoane (aceştia fiind în timpul jocului fraţi). La 1 fluierat al responsabilului adult perechile se vor despărţi mergând în direcţii opuse. La un alt fluier copiii trebuie să îşi găsească fraţii. La fiecare rundă este eliminată echipa cea mai lentă (fraţii care s-au găsit ultimii).

Va câştiga echipa de fraţi care a rămas în joc la urmă – ei găsindu-se cel mai repede.

La final vor fi aplaudaţi toţi pentru implicare.

 

După finalizarea şi a acestui joc, ne uităm la ceas şi realizăm că e nevoie de o pauză în care să-şi mănânce prânzul. Le vom da 20 de minute pentru aceasta. Deja îi anunţăm că după mase le-am pregătit un joc complex, în care munca în echipă şi strategiile alese vor duce la o competiţie acerbă.

 

Zis şi făcut, suntem la momentul în care vor organiza: Scout Ball (60 min)

(vom avea nevoie de o minge, un fluier, eşarfe, un teren asemănător cu cel de fotbal şi 2 arbitrii: unul în teren şi unul la margine)

Vom froma două echipe cu câte 7- 10 membrii în echipă. Fiecare membru are prins la spate câte o eşarfa (ca o coadă). Atenţie: vom prinde eşarfele astfel încât să poată fi scoase uşor, prin tragere

Jocul se desfăşoară pe un teren asemănător cu cel de fotbal, cu o poartă de 2,5m, în două reprize (a 10/20 minute, după caz) + 10 min pauză

Pentru a puncta, jucătorul trebuie să aşeze mingea pe linia porţii şi să ţină mâna pe ea până la sosirea arbitrului. Nu se consideră punct dacă mingea a fost aruncată înspre poartă.

Când un jucător are mingea în mână şi îi este scoasă eşarfa, iese un minut pe tuşă.  Nu este permisă luarea eşarfei atunci când jucătorul aşteaptă arbitrul pentru validarea golului.

Este considerat fault dacă un jucător stă cu mâna pe eşarfa adversarului atunci când acesta se pregăteşte să primească mingea, moment în care mingea revine echipei adverse şi meciul se continuă de la locul unde a avut loc faultul

Jucătorii nu vor atinge mingea cu picioarele, altfel va reveni echipei adverse

Există un portar care va sta pe linia porţii, ceilalţi jucători fiind distribuiţi pe teren; portarul nu are voie să înscrie

Nu este permisă luarea forţată a mingii din mâinile unui jucător

Dacă un jucător are comportament inadecvat, vorbeşte urât, etc, va fi eliminat, fără posibilitate de înlocuire; se admit trei schimburi/meci.

Dacă mingea iese de pe teren, adversarul intră în posesia ei (similar ca la out-ul din fotbal)

Nu uitaţi că este un joc de la cercetaşi, ceea ce înseamnă că avem spirit de fair-play şi că ne distrăm. Jocul este similar cu rugby, însă fără a fi violent. Fiind un joc de echipă, mingea trebuie pasată cât mai repede.

 

La final, vă recomandăm să le acordaţi o pauză de 10 minute şi să aveţi un moment în care să îi felicitaţi pe toţi pentru efortul depus, pentru strategiile descoperite, pentru munca în echipă şi indiferent dacă au câştigat jocul sau nu, pe data viitoare sunt şi mai pregătiţi în a găsi alte metode pentru a înscrie cât mai multe goluri.

Nu înainte de a termina activitatea pentru ziua aceasta, haideţi să le propunem încă 2 jocuri:

- un joc în care vom realiza un OM GIGANT chiar din corpurilor lor cât să conştietizeze nevoia şi utilitatea fiecărei componente a corpului uman. Jocul durează cam 20 de minute.

Descriere: Participanţii trebuie să formeze din corpurile lor un om gigant. Acest om are o serie de probleme pe care trebuie să le rezolve.

·         iţi curge nasul – suflă-l!

·         ţi-au căzut pantalonii – apleacă-te şi  ridică-i!

·         o minge de fotbal se află la picioarele tale – loveşte-o!

·         şiretul îţi este dezlegat – leagă-l!

·         îţi este sete – bea apă!

Participanţii trebuie să acţioneze în funcţie de ce anume face o anumită “parte” a corpului.

Menţiuni: Poziţia participanţilor în timpul jocului poate fi diferită: întinşi pe spate, în picioare, ghemuit etc.

 

- şi un joc de comunicare pozitivă: Maşina de spălat (15 min)

Se formează două şiruri de copii, faţa în faţă. Un voluntar/cel care rămâne fără pereche sau animatorul trece printre cele două şiruri („maşina de spălat”). Când ajunge în dreptul primei perechi din şir se opreşte şi aşteaptă să fie „spălat”: fiecare participant la joc îi pune mâna pe umăr şi îi spune o caracteristică, o calitate personală sau o vorbă bună. Cel „spălat” mulţumeşte şi trece mai departe. Atenţie: se va insista de la început pe caracterul pozitiv al comunicării! Neapărat trebuie să treacă prin „maşina de spălat” copiii trişti, timizi, negativişti, pentru a le ridica moralul, pentru a le dezvolta încrederea în sine sau pentru a-i determina să gândească pozitiv.

 

Suntem la sfârşitul activităţii. Vă propunem să faceţi o mică evaluare (fie că e discuţie liberă de cum s-au simţit, fie că vor completa un desen cu diferite culori în funcţie de ce au învăţat sau cum s-au simţit) (diferite metode de evaluare vă vom pregăti şi noi cât, dacă le găsiţi potrivite, să le folosiţi) care să dureze mai mult de 10-15 minute.

După evaluare, copiii pot primi diplome sau diferitele surse de felicitare a acestora pentru implicarea activă în această zi cercetăşească altfel.

 

Sursa: Organizaţia Naţională, Cercetaşii României, fondată 1913, Membră Fondatoare a Organizaţiei Mondiale a Mişcării Scout


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Managementul procesului instructiv educa…

MANAGEMENTUL PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV LA CLASELE CU DEFICIENŢI DE VEDERE   Liliana Nacev, profesor psihopedagog Liceul Teoretic IRIS, Timişoara   Profesorul psihopedagog  trebuie să fie în măsură să ia în considerare nevoile specifice ale copilului...

Read more

La cinematographie Ouvres litteraires fr…

LA CINÉMATOGRAPHIE. OEUVRES LITTÉRAIRES FRANÇAISES PORTÉES A L’ÉCRAN. ÉTUDE.   Prof. Alexie Cristina Colegiul Tehnic « Ion Mincu », Slatina   La cinématographie  c’est un voyage dans l’intérieur des habitudes, des coutumes, des rêves humains, un passeport...

Read more

Fisa de observare a lectiei model

   ANEXA Nr. 5   la regulament   Fisa de observare a lectiei   - model -   Unitatea de invatamant: ....................................................................................................................................................... Data: .......................... Numele si functia cadrului didactic inspectat/asistat: ........................................................................................................... Specialitatea: ........................................................................................................................................................................ Clasa: ..............................................

Read more

Calendarul inscrierii copiilor in invata…

Calendarul înscrierii copiilor în învăţământul primar 2013   Vă prezentăm calendarul înscrierii copiilor în învăţământul primar pentru anul școlar 2013-2014.  

Read more

TERAPIA LOGOPEDICA IN GRADINITA

TERAPIA LOGOPEDICÃ ÎN GRÃDINIŢÃ   Educatoare: Rãtoiu Victoria Şcoala cu clasele I - VIII, G.P.N. Nr. 1, Corabia     Lucrarea de fata îsi propune sã prezinte terapia logopedicã din grãdinitã cu scopul de a...

Read more

Comment motiver les eleves a apprendre u…

COMMENT MOTIVER LES ELEVES A APPRENDRE UNE LANGUE ETRANGERE?   Profesor: Popescu Mihaela Colegiul ,,Gheorghe Tătărescu” Rovinari   Le present étude a pour objectif principal de faire quelque considérations méthodologiques sur la motivation des élèves....

Read more

Elevul partenerul dascalului

ELEVUL - PARTENERUL DASCĂLULUI înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Cîmpeni Îndemnul adresat în urmă cu două secole de Jean Jacques Rousseau ”începeţi dar prin a vă cunoaşte copiii” se află...

Read more

Conturi consolidate

CONTURI CONSOLIDATE   Prof. Cîrcotă Roxana Grup Şcolar Industrial de Marină Galaţi   Rezumat Conturile consolidate reprezintă documentele ce vizează situaţia şi rezultatele unei societăţi mamă, ţinând cont de legăturile cu celelalte societăţi ale unui ansamblu...

Read more