|
|
Situatia implementarii clasei pregatitoare pentru anul scolar 2012 2013 |
Miercuri, 30 Mai 2012 15:56 |
Situaţia implementării clasei pregătitoare
pentru anul şcolar 2012-2013
Pentru anul şcolar 2012 - 2013 s-au înscris 127.665 de elevi pentru clasa pregătitoare şi 171.885 de elevi pentru clasa I.
Prin hotărârea de Guvern din 23.05.2012 s-a stabilit cifra de şcolarizare, care în mod legal, trebuia comunicată până la 01.03.2012.
Tot pe 23.05.2012, MECTS a transmis către inspectoratele şcolare planul de şcolarizare (numărul de locuri şi numărul de clase). Termenul legal pentru constituirea reţelei şcolare era 01.04.2012. De asemenea, a fost aprobată şi programa şcolară.
În ceea ce priveşte mobilierul pentru clasele pregătitoare, sarcina achiziţionării acestuia va reveni şcolilor. Şcolile vor alege modalitatea adecvată de achiziţie, evitându-se astfel riscul ca mobilierul să nu fie la dispoziţia elevilor la începerea anului şcolar. Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a întreprins toate demersurile pentru ca mobilierul destinat clasei pregătitoare să respecte toate standardele de conformitate, siguranţă şi funcţionalitate raportat la cerinţele europene pentru copiii de 6-7 ani.
Soluţia privind materialele didactice pentru clasa pregătitoare se află pe agenda Guvernului. În ceea ce priveşte corpului profesoral, există un proiect de Ordonanţă de Urgenţă pentru modificarea Legii Educaţiei Naţionale care prevede transferul şi detaşarea cadrelor didactice. Astfel, nu vor exista cadre didactice debutante care vor preda la clasele pregătitoare. De asemenea, a fost acreditat programul pentru formarea continuă pentru cadrele didactice ce vor preda la clasele pregătitoare, realizat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.
Pe lângă soluţiile pentru formarea personalului calificat la clasele pregătitoare, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului propune un set de măsuri pentru ca activitatea şcolară să se desfăşoare în două schimburi şi pentru crearea unor reglementări care să permită includerea unui număr suplimentar de elevi la clasele pregătitoare (maxim 1, 2 locuri), în cazuri excepţionale, în beneficiul elevilor.
Sursa: http://www.edu.ro/index.php/pressrel/17127
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
ALTE MODALITĂȚI DE PROMOVARE A SCRIERII
Ramona Cristina Oltean, prof. înv. primar,
Școala Gimnazială „Andrei Șaguna“ Deva
Ştiri zilnice
Punem la dispoziţie o tablǎ... Read more
EDUCAŢIA INCLUZIVĂ
Institutor Herczeg Monica,
Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii Noi
Motto: "Toţi trăim sub acelaşi cer dar nu toţi avem acelaşi orizont."
Konrad Adenauer
Excluderea copiilor, tinerilor şi adulţilor de... Read more
Planificare model pentru matematica invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model... Read more
STUDIU ASUPRA EFECTELOR
CONSTRUCTIVE ŞI/SAU DESTRUCTIVE ALE CONFLICTULUI
Raluca-Nicoleta Iancău, Profesor limba şi literatura română
Colegiul Naţional de Informatică Gr. Moisil - Braşov, Braşov
Articolul este urmarea unui studiu efectuat într-un mediu formal... Read more
DESENUL - MIJLOC DE CUNOAŞTERE A COPIILOR
Institutor Herczeg Monica,
Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii Noi
Asemeni muzicii şi dansului, desenul permite omului să se exprime fără cuvinte, să dea... Read more
Planificare model pentru limba germana moderna invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice.... Read more
JOCUL DIDACTIC LA CLASA PREGĂTITOARE
Prof. Înv. Primar, Vladu Ana Nicoleta
Școala Gimnazială Nr. 3 Rovinari
Jocul didactic constituie un mijloc valoros de... Read more
METODE DE EFICIENTIZARE A LECŢIILOR DE LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ
Institutor Romanescu Camelia
Şcoala cu clasele I-VIII Bereşti-Tazlău, jud. Bacău
Limba este însuşită de către copii încă din primii ani de viaţă. Învăţătorului... Read more
LIMBA ŞI LITERATURA FRANCEZĂ – CULTURĂ ŞI DISTINCŢIE
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
Mai mult decât orice altă ţară din lume, Franţa înseamnă cultură, deschidere, independenţă… ANONIM
CHESTIONAR PENTRU PĂRINŢI
IMPLICAREA FAMILIEI ÎN EDUCAŢIA COPILULUI
Am dori să cunoaştem cateva aspecte referitoare la implicarea familiei în educaţia copiilor şi a relaţiilor dintre familie şi şcoală.
Răspunsurile pe care le vom… GRUPUL PERIOADELOR UNEI FUNCŢII PERIODICE
Prof. Maşala Oana-Maria
Colegiul Naţional „Costache Negri”, Tg. Ocna, Jud. Bacău
Vezi articolul ... MODALITĂŢI DE DEZVOLTARE
A ,, GÂNDIRII CRITICE ” LA ELEVI
Institutor: Herczeg Monica
Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii Noi
Gândirea critică este un produs, un punct la care ajunge gândirea noastră în…
THE DIRECT OBJECT - A STUDY ON TRADITIONAL AND MODERN APPROCHES
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
In pre-theoretical grammars the direct object was frequently…
PERSONALITATEA MANAGERULUI ŞCOLAR
prof. Ciucã Cristina
Şcoala cu clasele I – VIII Bâsca – Chiojdului, Com. Chiojdu, Jud. Buzãu
În ultimii ani, se fac din ce…
ANEXA Nr. 3
la metodologie
Numele si prenumele candidatului.....................................
Data..............................
Examinator ................................
FISA DE EVALUAREA LECTIEI
Inspectia speciala la clasa
COMPETENCE
CULTURELLE ET COMPETENCE INTERCULTURELLE
Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIŞ
La compétence culturelle est, d'après Abdallah-Pretceille (1996 :32), « la connaissance des différences culturelles (dimension ethnographique), [...] une analyse en termes de structures… Reglementari generale
Asociaţia Profesorilor din România (APR) - înfiinţată în mai 2007 - este persoană juridică română, constituită ca organizaţie non-profit, democratică, independentă, apolitică, cu activitate civică şi sindicală, vizând să…
|
|