|
|
Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - cocaina |
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:30 |
1. Cocaina
Cocaina (pudră, zăpadă, "Albă ca zăpada", gheaţă, cristale, pietre) este un alcaloid extras din frunzele arbustului de coca (Erytroxylon coca) originar din America de Sud. Ea devine cunoscută în Europa în cursul anului 1857. Se găseşte sub formă cristlină, albă, inodoră, având un gust amar, greu solubilă în apă dar solubilă în alcool, eter, cloroform şi uleiuri grase.
Folosită secolul trecut pentru tratarea mai multor boli în special ca anestezic local astăzi utilizarea în scopuri terapeutice este limitată.
Ca stupefiant poate fi consumată sub diverse forme: frunzele de coca pot fi masticate sau atunci când se gaseşte sub formă de pudră ea poate fi inhalată, prizată sau injectată. Când cocaina este prizată pe nas, senzaţia de maximă intensitate apare la 15-30 de minute şi apoi scade rapid în intensitate, ceea ce înseamna că, pentru menţinerea efectului, la fiecare 20 de minute trebuie administrată o nouă doză.
Cocaina este căutată în special pentru efectul său excitant care înlătură simptomele oboselii şi creează foarte rapid o stare de euforie. Mai apar dorinţa de comunicare verbală sporită, creşterea încrederii în forţa fizică şi intelectuală.

Mecanismul de acţiune al cocainei constă în inhibarea resorbţiei neuromediatorilor adrenergici în structurile de depozitare de la nivelul terminaţiilor nervoase simpatice. Astfel, sub acţiunea cocainei creşte concentraţia mediatorilor adrenergici de tipul noradrenalinei. Aceştia vor determina o excitare adrenergică crescută, deci vor creşte tonusul simpatic general. Acest efect explică de ce cocaina poate fi utilizată, pe o perioadă limitată, ca substanţă ce creşte performanţele individului.Astfel, cocaina oferă senzaţia subiectivă a creşterii performanţelor şi forţei fizice, precum şi creşterea obiectivă a anduranţei şi a nivelului maxim de solicitare, până la epuizarea totală a rezervelor psihice ale individului. Sub acţiunea continuă a cocainei, nevoia de somn este neglijată, asemenea senzaţiei de foame, astfel încât individul poate renunţa mai mult timp la aportul alimentar. Dispare sentimentul de oboseală şi epuizare, dispoziţia se ameliorează iar mobilizarea creşte. Desigur, toate acestea pot fi susţinute doar un timp limitat. Slăbirea, oboseala, epuizarea, degradarea fizică şi, în ultimă instanţă, insuficienţa funcţională sunt consecinţele utilizării pe timp îndelungat a substanţei, pe lângă care apare dependenţa psihică severă care la nici o substanţă nu se instalează atât de puternic, în timp atât de scurt ca la cocaină.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:51 |
|
MECANISME DE ASIGURARE A CALITATII LA NIVELUL SCOLII
La nivelul fiecarei organizatii furnizoare de educatie din Romania se infiinteaza Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii.
Organizatia furnizoare de educatie elaboreaza si adopta... Read more
 10. Metadona
Metadona este un opioid produs pe cale sintetică, cu efect similar morfinei, elaborată în anul 1942 de fabrica de vopsele Hoechster. A fost patentată în anul 1953 şi... Read more
EDUCATIA PENTRU DIVERSITATE
Sintagma scoala pentru diversitate este echivalenta sintagmei scoala pentru toti si reprezinta dezideratul maximei tolerante in ceea ce priveste diferentele fizice, socioculturale, lingvistice si psihologice existente intre copii/elevi,... Read more
DISEMINARE CURS - eJOURNALISM 2.0 –
EDUCATIONAL COLLABORATION ACROSS BORDERS
USING WEB BASED TOOLS
Alexie Cristina, Prof. limba franceză,
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Slatina/ Șc. cu cls. I-VIII, Slătioara
În perioada 10-16... Read more

Îndărătul oricărei comedii se ascunde în fond, o tragedie...
PROIECT DIDACTIC
O SCRISOARE PIERDUTĂ DE I. L. CARAGIALE
Profesor Marincaș Marinela Adriana,
Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”
... Read more
E L F E PARIS - ŞCOALÃ UNICÃ ÎN EUROPA
Prof. Dan Stroe
Colegiul Economic Buzãu
Se spune pe bunã dreptate cã Parisul este “orasul luminilor”. Am avut ocazia sã mã conving... Read more
 Parodontoza, tratata eficient cu ajutorul tehnologiei
Desi traim intr-o societate in care aproape orice afectiune este tratata cu mai mult sau mai putin succes. Nu stim ce se intampla atunci cand... Read more
Organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat 2013
Vezi Ordinul nr. 5608/31.08.2012 privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul scolar 2013-2014.
Publicat in Monitorul Oficial,... Read more
FRUMOSUL – FENOMEN ESTETIC DE BAZÃ
ŞI CATEGORIE CENTRALÃ A ESTETICII
prof. Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Frumosul reprezintã un fenomen complex deosebit de fluid si prin urmare greu…
CONSILIEREA COPIILOR CU STIMA DE SINE SCĂZUTĂ
Prof. înv. preşc. DAN FLORINA
Grădiniţa cu PP nr 19 Braşov
Pentru a-şi forma o stimă de sine…
STUDIU PRIVIND EFICIENŢA FIŞELOR CU CONŢINUT GEOMETRIC PENTRU ÎNSUŞIREA DIFERITELOR NOŢIUNI MATEMATICE
Prof. ȋnv. primar Andrei Alexandra,
Şcoala Gimnazială Nr. 1… EDUCAŢIA RELIGIOASĂ - DIMENSIUNE SPECIALĂ A EDUCAŢIEI GENERALE
Prof. Pătrăşcanu Melania Emanuela,
Colegiul Naţional Al.I.Cuza, Focşani
"Dacă dezvoltăm numai forţele fizice ale unui copil, facem dintr-însul un atlet sau un…
DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE
Profesor Silvia Baltă,
Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti
Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină de sine stătătoare al…
IMPORTANŢA PREDĂRII ISTORIEI LOCALE
Prof. Vasile Cătălina
Liceul Teoretic”Paul Georgescu„ Țăndărei
Plecând de la afirmaţia lui N.Iorga: ”un popor care nu îşi cunoaşte istoria e ca un copil care nu… EARLY HISTORY OF RHETORIC
Arbore Beatrice-Camelia, profesor de limba engleză
Școala Primară „Gheorghe Asachi”, Iași
Summary: The earliest mention of oratorical skill can be found in Homer’s Iliad, where the characters…
WHAT IS VOCABULARY AND WHAT NEEDS TO BE TAUGHT?
Autor: Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I
Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor
Vocabulary can be defined, roughly, as the words we teach… EDUCAŢIA GLOBALĂ
- REPERE METODOLOGICE -
REPREZENTAREA ROMÂNIEI ÎN CADRUL PROIECTULUI
· 2001 – participarea la Seminarul internaţional de Educaţie globală – Strasburg, Franţa;
· 2001 – iniţierea vizitelor de studiu şi experienţă…
|
|