Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - solventi
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:37
11. Solvenţi

 

În anii 50, inhalarea de cleiuri a fost larg răspândită în rândul adolescenţilor americani şi suedezi. Adezivii care conţin toluol şi solvenţi volatili erau picuraţi pe batiste (care apoi au fost ţinute în faţa gurii şi nazului), sau turnaţi în pungi, pentru inhalarea vaporilor acestora.

Substanţele care se pretează la inhalare (adulmecare) sunt solvenţii chimici din industrie, bricolaj şi domeniul casnic, precum: cleiuri, diluanţi pentru adezivi, vopsele şi lacuri, benzina, acetona, butilacetatul, diclormetanul, hexanul, xilolul, tetraclorura de carbon ("Tetra") şi hidrocarburile fluorurate alifatice. Diluantul utilizat de pictori pentru culorile lor conţine, de exemplu, toluol. Cloroformul, sau triclormetanul, este un solvent cu proprietăţi narcotizante care produce vapori neinflamabili.

Mulţi copii ai străzii din toată lume inhalează aceste substanţe toxice din pungi de plastic. În comparaţie cu toate celelalte droguri, acestea cauzează distrugeri organice şi moartea chiar de la prima încercare. Consumatorii sunt şi foarte greu de tratat, deoarece suferă schimbări de personalitate care îi fac greu de îndrumat.

 

 

Forma de consum:

Inhalarea acestor substanţe provoacă distrugerea membranei celulare. Efectul se instalează în câteva secunde şi durează câteva minute, dar, prin repetări, poate dura ore în şir.  Periculoasă este mai ales varianta ce utilizează pungi de plastic, deoarece - trase prea mult peste cap - pot duce la moarte, în cazul instalării rapide a efectului stupefiant şi a intoxicaţiei necontrolabile de către consumator.

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:05
 

Revista cu ISSN

Specializari invatamantul special

   ANEXA Nr. 12   la metodologie   SPECIALIZARI care confera dreptul de a ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica...

Read more

Insuccesul scolar

INSUCCESUL ŞCOLAR   Profesor Teodorescu Lãcrãmioara Liceul Teoretic D. Zamfirescu Odobeşti, Jud.Vrancea   Motto: “Voinţa, iniţiativa, perseverenţa, rãbdarea  sunt elemente care garanteazã succesul.”               Insuccesul  şcolar reprezintă ansamblul pierderilor şcolare ale căror efecte se repercutează negativ asupra integrării...

Read more

Comment faire la francais plus attrayant…

COMMENT FAIRE  LE  FRANÇAIS  PLUS ATTRAYANT? ETUDE SUR LE JEU EN CLASSE DE FLE   Prof. Alexie Cristina «C.T. Ion Mincu», Slatina               Sans diminuer le rôle et l importance de l’écrit dans l’apprentissage...

Read more

Aplicatii ale teoriei inteligentelor mul…

  APLICAȚII ALE TEORIEI INTELIGENȚELOR MULTIPLE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR Profesor învățământ primar Popa Constantina Școala Gimnazială Luncoiu de Jos, jud. Hunedoara Teoria inteligenţelor multiple reprezintă o altenativă a muncii diferenţiate, o...

Read more

Pregatire si grafic examene pentru gradu…

Pregătire şi grafic examene pentru gradul didactic II la Universitatea Sibiu   Află informaţii privind perioada şi cursurile de pregătire organizate de Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu, Facultatea de Drept, pentru gradul...

Read more

Planificare model pentru religie invatam…

Planificare model pentru religie invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata materiale...

Read more

Planificare model pentru chimie invatama…

Planificare model pentru chimie invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model...

Read more

Formele generale ale educatiei

FORMELE GENERALE ALE EDUCAŢIEI   Educator Stan Luminiţa-Simona  Grădiniţa cu program normal Bălăbăneşti, Galaţi   Formele generale ale educaţiei reprezintă ansamblul acţiunilor şi al influenţelor pedagogice desfăşurate, succesiv sau simultan, în cadrul activităţii de formare-dezvoltare...

Read more