Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Stiri
Sâmbătă, 20 Martie 2010 18:34

 Legea Educatiei Nationale - proiect - 18 martie 2010

 

Proiectul Legii educatiei a fost postat în dezbatere publicã pe site-ul Ministerului Educatiei

Proiectul de lege privind educatia nationalã a fost postat în dezbatere publicã, joi searã, pe site-ul Ministerului Educatiei, la câteva ore de la conferinta de presã în care ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a anuntat lansarea actului normativ spre dezbatere.

Proiectul de lege privind educatia nationalã a fost discutat si avizat de Guvern, miercuri, într-o primã lecturã. La finalul dezbaterii publice, proiectul Legii eduatiei va fi discutat din nou în Guvern, în vederea aprobãrii finale.

Sindicatele din învãtãmânt sunt nemultumite cã proiectul Legii educatiei a fost prezentat în Guvern fãrã ca acesta sã fie analizat de cadrele didactice.

Federatiile din învãtãmânt criticã propunerile din proiectul Legii educatiei referitoare la trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, pentru care spun cã nu existã infrastructurã si resurse umane, la numirea directorilor de scoli de cãtre primari sau la finantarea per capita.

Federatiile din educatie au anuntat, joi, calendarul comun de proteste. Astfel, cadrele didactice vor face grevã generalã de o zi în 22 aprilie, începând de luni nu vor mai trece în catalog notele si calificativele elevilor, iar în 25 martie, în toate scolile nu vor fi tinute orele, pentru a se dezbate proiectul Legii educatiei.

Sursa: Mediafax

 

 

„Noua” educatie, discutatã pânã în aprilie

 

Pe fondul amenintãrilor cu greva generalã ale sindicalistilor, legea „Funeriu” a intrat ieri în dezbatere publicã pentru doar douã sãptãmâni.
Alte tipuri de examene, altfel de scoli, cadre didactice mai bine pregãtite si, astfel, în cel mult zece ani, scoala româneascã ar putea fi numitã performantã. Acestea planuri ce par „de nerealizat” au fost adunate în proiectul de lege a educatiei - care a intrat ieri în dezbatere publicã pe www.edu.ro - si sunt primite cu aplauze de majoritatea cadrelor didactice.

Vacantã parlamentarã sau o lege prioritarã?

În acelasi timp, sub deviza „Acum ori niciodatã”, oficialii Ministerului Educatiei vin cu un rãspuns pe mãsurã pentru scepticii care considerã cã nu existã suficient timp pentru ca legea sã fie adoptatã pânã la vacanta parlamentarã. „Este legal sã stea în dezbatere douã sãptãmâni, întrucât, cu exceptia a doua douã-trei mãsuri, legea nu este una nouã”, a explicat ieri ministrul Daniel Funeriu.

Acesta e sustinut chiar de „mentorul legii”, Mircea Miclea: „Dacã existã vointã politicã, acest lucru este posibil. Dacã educatia este un domeniu prioritar pentru toate partidele politice, atunci ar putea sã se prelungeascã vacanta parlamentarã. E un test bun!”. În acelasi timp, Conona Petrescu, doctorand în domeniul educatiei timpurii, considerã cã una dintre cele mai asteptate mãsuri prevãzute de noua lege e obligativitatea grupei pregãtitoare de la grãdinitã.

Sursa: Evenimentul zilei

 

Ce criterii au stat la baza proiectului Legii educatiei

„ªcoala trebuie sã fie plãcutã”, „Nu mai trebuie sã tocim” si „Nu trebuie sã mai fim prizonierii notelor” sunt câteva din afirmatiile fãcute de ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, în cadrul unei emisiuni tv.

Funeriu

19 Mar 2010 Funeriu

Învãtãmântul obligatoriu pânã la 16 ani va acorda sansa elevilor de a se putea angaja, potrivit declaratiilor date de Funeriu într-o emisiune de la B1 TV. „Toate studiile aratã cã un copil care intrã într-un mediu scolar mai devreme acumuleazã mai multe cunostinte, mai usor. O astfel de organizare a ciclurilor de învãtãmânt este în majoritatea statelor europene, unde de la 16 ani poti munci. Din cele 29 de tãri europene pe care le-am analizat, 21 de state au învãtãmânt obligatoriu pânã la vârsta de 16 ani”, a precizat ministrul.
"ªcoala trebuie sã fie plãcutã", a mai afirmat Daniel Funeriu, care a explicat cã examenele si evaluarile trebuie sã fie corelate cu programa scolarã.

"La finalul clasei a 9-a, în loc de examen la matematicã vom avea un examen de stiintã, care poate include matematicã sau chimie si un examen de limba românã, care poate contine geografie", a spus ministrul.
"Notele si evaluarea nu vor mai avea valoare de sentintã. Ele vor avea rolul de personalizare a învãtãrii. Nu trebuie sã mai fim prizonierii notelor", a estimat ministrul Educatiei.
"Curriculumul va fi axat pe formarea de competente. Nu mai trebuie sã tocim. Accesul la informatie este foarte mare în 2010, iar centrul de greutate al scolii trebuie sã se axeze pe formarea capacitãtii copilului de a folosi informatia, si nu doar de a o memora", a mai spus Funeriu.  

Sursa: Cotidianul

 

 

Proiectul Legii educatiei: Profesorilor li se cere un masterat didactic si un an de stagiu practic

Formarea initiala pentru ocuparea functiilor didactice va cuprinde formarea teoretica, in specialitate, realizata prin universitati in cadrul unor programe acreditate potrivit legii, un masterat didactic cu durata de doi ani si un stagiu practic cu durata de un an scolar realizat intr-o unitate de invatamant sub coordonarea unui profesor mentor, prevede proiectul de lege a educatiei nationale pus in dezbatere publica joi, de Ministerul Educatiei, transmite Agerpres.
Inscrierea pentru efectuarea stagiului practic prevazut va fi conditionata de obtinerea diplomei de licenta si a diplomei de profesor in domeniul programului de licenta, iar ocuparea unei functii didactice, pentru perioada stagiului practic cu durata de un an scolar, se va realiza prin concurs pe posturi/catedre vacante, pe baza de contract individual de munca cu o durata determinata de un an scolar.

 Sursa: HotNews

 

 

Legea Funeriu mai lipsea. Fiecare ministru al Educatiei, cu legea lui

Noua lege a educatiei, in dezbatere publica: vezi ce schimbari ii asteapta pe elevi

Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a lansat joi in dezbatere publica noul proiect de lege al educatiei nationale, prezentand cateva dintre principiile fundamentale pe care se axeaza acesta.
In ceea ce priveste invatamantul preuniversitar, ministrul a declarat ca cele doua puncte cheie se refera la stabilirea ciclurilor de invatamant si la modificare programei scolare si a modului de evaluare a elevilor.
Astfel, conform noului proiect de lege invatamantul va fi obligatoriu pana la 16 ani, situatia fiind similara in 21 din 29 de tari europene. Ministrul a explicat ca unul din motivele pentru care s-a luat aceasta decizie tine si de faptul ca incepand de la 16 tinerii se pot angaja, "deci este firesc ca invatamantul obligatoriu sa se incheie la aceasta varsta".

  Sursa: Ziare.com

 

 

Planuri-cadru de învãtãmânt: cel mult 20 de ore pe sãptãmânã în primar, 25 la gimnaziu, 30 la liceu

Numãrul de ore alocat sãptãmânal disciplinelor din planurile-cadru de învãtãmânt este de cel mult 20 de ore la învãtãmântul primar, de cel mult 25 de ore la cel gimnazial si de cel mult 30 de ore la învãtãmântul liceal, potrivit proiectului Legii educatiei.

Sursa: Mediafax

 

 

Grupa la grãdinitã va avea în medie 15 copii, clasa din primar 20 scolari, cea de liceu 25 elevi

O grupã din învãtãmântul prescolar va avea în medie 15 copii, o clasã pregãtitoare va avea 20 de elevi, în timp ce una din învãtãmântul gimnazial, liceal si postliceal va include în medie 25 de scolari, potrivit proiectului Legii educatiei.

 Sursa: Mediafax

 

 

Ministrul Educatiei face o lege, profesorii fac greva generala

Proiectul legii educatiei a fost afisat ieri pe pagina de internet a ministerului, pentru dezbatere publica. Chiar in momentul in care ministrul Daniel Funeriu prezenta proiectul, liderii sindicatelor din invatamint anuntau masurile de protest: o zi de greva si refuzul de a trece notele in catalog.

  Sursa: Ziarul de Iasi

 

Ultima actualizare în Sâmbătă, 20 Martie 2010 20:09
 

Revista cu ISSN

Rolul familiei in relatia scoala comunit…

ROLUL FAMILIEI ÎN RELAŢIA ŞCOALĂ-COMUNITATE   Înv. Marc Aurica, Şcoala Gimnazială Câmpeni, jud. Alba    Educaţia este o acţiune la care îşi dau concursul şcoala, familia, întreaga societate. Colaborarea între toţi factorii educaţionali,...

Read more

O chestiune controversata stereotipul

O chestiune controversata stereotipul

O CHESTIUNE CONTROVERSATĂ: STEREOTIPUL Prof. Raluca Ioana Olariu Şcoala Gimnazială „Acad.H.Mihăescu” Udeşti, Judeţul Suceava Semnificaţia imaginilor vizuale este stabilită prin diferenţă. Astfel, de-a lungul istoriei...

Read more

Le jardin monument vivant pedagogie du p…

LE JARDIN MONUMENT VIVANT. PÉDAGOGIE DU PATRIMOINE DES JARDINS EN EUROPE.    Profesor Alexie Cristina Colegiul Tehnic Ion Mincu, Slatina     Entre 21 et 25 Février 2012, j'ai eu la chance de participer à un...

Read more

Demersuri didactice eficiente in desfasu…

Demersuri didactice eficiente în desfăşurarea lecţiilor-metodele active Prof. înv. primar MARC AURICA, Școala Gimnazială Câmpeni, Jud. Alba Datorită progresului tehnologic şi accesului sporit la cunoaştere...

Read more

Plan de actiune pentru integrarea copiil…

  PLAN DE ACȚIUNE PENTRU INTEGRAREA COPIILOR CU DIZABILITĂȚI Profesor învățământ primar Popa Constantina Școala Gimnazială Luncoiu de Jos, jud. Hunedoara Integrarea școlară este un proces de adaptare a copilului...

Read more

Integrarea copiilor cu deficienta de auz

INTEGRAREA COPIILOR CU DEFICIENŢĂ DE AUZ   Martinconi Noemi, profesor de psihopedagogie specială Centrul Şcolar Pentru Educaţie Incluzivă ,,Alexandru Roşca Lugoj”   Deoarece pierderea auzului la vârste mici determină imposibilitatea dezvoltării normale a limbajului şi,...

Read more

Jocul didactic integrat terapiei educati…

JOCUL DIDACTIC INTEGRAT TERAPIEI EDUCAȚIONALE COMPLEXE ȘI INTEGRATE Prof. Educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația...

Read more

Comunicarea scoala familie comunitate in…

COMUNICAREA ŞCOALĂ-FAMILIE-COMUNITATE, ÎN CONTEXTUL DESCENTRALIZĂRII SISTEMULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT   prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea     Scopul acestui articol este sublinierea unor probleme ce marchează mult “trâmbiţata” descentralizare a sistemului...

Read more