Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Tehnici de predarea comunicarii orale in limba engleza
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Septembrie 2019 00:00

TEHNICI DE PREDAREA COMUNICĂRII ORALE ÎN LIMBA ENGLEZĂ

Prof. Manda Simona-Cristina

Liceul Constantin Brancoveanu, Horezu

Articolul este adresat cadrelor didactice care predau limbi moderne, mai exact limba engleză și are drept scop stabilirea unor tehnici utile în predarea comunicarii orale, aceasta fiind ținta finală a studiului unei limbi străine

Toți profesorii de limbi moderne își doresc ca elevii lor să devină producatori activi în viitor și să partcipe în mod voluntar la orice tip de comunicare. Pentru a se atinge acest scop, profesorul trebuie să implice elevii in activități antrenante, să creeze oportunități de comunicare, să ghideze și să încurajeze elevii să partcipe la actvităti, în special pe cei mai timizi.

În acest sens, o oră întreagă de comunicare orală poate fi utilă, oră în care putem implica toti elevii clasei însă, pe de altă parte poate oferi puțin timp pentru comunicare fiecărui elev. Prin urmare, ideal ar fi să organizăm activitatea în perechi sau grupuri, fără ca profesorul să intervină sau să întrerupă elevii în procesul de comunicare deoarece poate duce la frustrare sau blocaj. Profesorul poate nota greșelile facute de către elevi în timpul activitatii, care pot fi discutate la finalul activității.

Există două tipuri de activități de comunicare: interacțiunea (care implică dialogul) și producerea (care implică monologul)

Interactiunea este o modalitate comunicativă care are ca scop schimbul de idei, replici dintre doi sau mai multi participanți, receptorul și transmițătorul schimbă rolurile. Interacțiunea este spontană, nu necesită pregatire anterioară deoarece nu putem anticipa conversația. Profesorul poate organzia activități in care elevii interactionează direct, cum ar fi: brainstorming, conversația, întrebare si răspuns, joc de rol, dezbateri, improvizații etc.

Brainstorming and întrebare-răspuns sunt două tehnici care ajută elevii să folosească propriile cunoștințe de limbă sau legate de o anumită temă. Jocul de rol începe de obicei de la un text scris pe care l-au studiat, elevii primind roluri, similară acestuia fiind și improvizația care pornește de la o anumită situație, fără pregătire anterioară. Această tehnică poate fi folosită pentru elevii mai avansați deoarece necesită un nivel mai ridicat de limbă.

Producerea înseamnă exprimarea independentă a unui elev pe o anumită temă, flosirea unor propoziții complexe fără support. Acest tip de activitate se poate folosi pentru elevii cu nivel de limba ridicat și care sunt capabili să vorbească liber.

O altă tehnică pe care o putem menționa este expunerea prin care elevii se prezintă, descriu o persoane, un obiect sau un loc, își exprimă opinii etc. Comunicarea cu pregatire anterioară permite elevilor să îsi noteze ceea ce vor să spună, să îsi organizeze materialul , să utilizeze diferite strategii de transmitere a mesajului. O altă tehnică este discursul, care este un gen de activitate organizată care permite elevilor să transmită un mesaj, să își controleze emoțiile și chiar să adapteze discursul în urma reacțiilor primite.

Dezbaterea este o altă tehnică care combină dialogul și monologul, dar este o tehnică competitivă. Există două echipe, care îsi susțin opiniile în fața unei audiențe, ambele echipe dorind să câștige cazul. Această tehnică necesită solide cunoștințe de limbă, tehnici oratorice, strategii de comunicare si abilitate de a schimba strategia pe baza intervenției echipei adverse.

Discuția piramidă este o alta tehnică care este potrivită pentru discuții pe baza unei probleme, ea oferind elevilor timp de pregatire și chiar repetiție în grupuri mici înainte de a se adresa întregii clase.

Există avantaje și dezavantaje ale comunicării orale, printre avantaje putând aminti încurajează interactiunea elev-elev. De asemenea, elevii sunt implicați în situații reale de comunicare, cum ar fi conversații ipotetice în magazine, hoteluri, aeroport etc. Pe de altă parte, există și dezavantaje cum ar fi dificultate în antrenarea elevilor timizi sau a celor cu nivel scăzut de cunoștințe.

Jocurile de comunicare reprezintă o altă tehnică prin care putem determina elevii să vorbească cât mai mult posibil. Aici putem menționa:

· Jocurile de televiziune sau radio sunt activități utile. Un exemplu îl reprezintă ‘Twenty questions’ care este de fapt este un joc yes/no. Un elev se gândește la un cuvânt și spune echipei dacă este animal, legumă etc. Echipa pune întrebări la care el răsounde cu yes sau no.

· ‘Acvariul’ este o tehnică în care doi elevi vorbesc pe o anumită temă. Când se dă semnalul unul dintre ei scoate o hârtie din acvariu dintre multele puse de către elevi pe care au scris întrebări și propoziții afirmative. Elevul trebuie să folosească propoziția imediat într-o conversație.

· Chestionarele reprezintă o altă tehnică conversațională, care încurajeaza utilizarea unui anumit limbaj și sunt alcătuite de catre elevi sau profesor pe orice subiect.

Bilbiografie:

1. Vizental, Adriana- Metodica predării limbii engleze, Ed. Polirom, Iași, 2012;

2. Harmer, Jeremy- The Practice of Language Teaching, Ed. Pearson, 2015;

3. Thornbury, Scott- How to Teach Speaking, Ed. Longman, 2012;

4. https://www.teachingenglish.org.uk/article/teaching-speaking-skills-1

5. https://www.researchgate.net/publication/312538107_Teaching_Speaking_Skills


Articole asemanatoare relatate:

 

Revista cu ISSN

Conceptul de prostie in viziunea filosof…

CONCEPTUL DE PROSTIE ÎN VIZIUNEA FILOSOFULUI ERASMUS   de Marian DRAGOMIR   Nu ştim dacă Erasmus din Rotterdam a fost primul european conştient aşa cum îl numeşte Stefan Zweig, dar cu siguranţă a fost...

Read more

Cabinetul de istorie spatiul desfasurari…

CABINETUL DE ISTORIE, SPAŢIUL DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢII DIDACTICE ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE ŞI LOCUL DE PROMOVARE A ISTORIEI ŞCOLARE Mihon Adela-profesor de istorie Şcoala Gimnazială Câmpeni Şcoala Gimnazială Vidra Acest articol evidenţiază...

Read more

lecturi limba si literatura romana pentr…

LECTURI LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A IX-A Lecturi obligatorii - Literatura română pentru clasa a IX-a:Lucian Blaga - VersuriM. Cărtărescu - Poeme de amor, Poveste adevăratăI. L. Caragiale -...

Read more

Jocuri online pentru tineri

Jocuri online pentru tineri   Oamenii moderni prefera activitati moderne, iar cand vine vorba de timp irosit online, majoritatea il cheltuie pe site-uri de jocuri kizi. Nu e doar o moda ci...

Read more

De la literatura la stiinta

 DE LA LITERATURĂ LA ŞTIINŢĂ   Profesor Szekely Daniela Liceul Tehnologic Lupeni   Omul deplin al culturii româneşti, Mihai Eminescu, a fost o apariţie deosebită în literatura secolului al XIX-lea integrându-se în marele curent romantic...

Read more

Rolul si semnificatia compunerilor scola…

ROLUL ŞI SEMNIFICAŢIA COMPUNERILOR ŞCOLARE ÎN PROGRAMA ŞCOLARĂ Prof. Urjan Mihaela Şcoală Gimnazială Siriu, loc. Siriu Importanta compunerilor în şcoală Pedagogia...

Read more

Modalitati de gestionare a situatiilor d…

MODALITĂŢI DE GESTIONARE A SITUAŢIILOR DE AGRESIVITATE LA VÂRSTA ŞCOLARĂ MICĂ   Prof. înv. primar DINESCU LAURA MAGDALENA Şcoala cu clasele I-VIII, Nr. 31, Constanţa, jud. Constanţa   Cuvinte – cheie: stadii de dezvoltare- perioada şcolară...

Read more

Utilizarea instrumentului testmoz in eva…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TESTMOZ ÎN EVALUAREA DIDACTICĂ Profesor Buşcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Testmoz permite profesorilor să realizeze teste online. În acest articol este prezentat modul de realizare a...

Read more