Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Tehnici didactice activizante_copacul ideilor
Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:39

TEHNICI DIDACTICE ACTIVIZANTE

- COPACUL IDEILOR -

 

Nicoleta Mariana Meleg,

Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” Zalău, Sălaj

 

 

   Chimie: clasa a VIII-a

   Lecţia: OXIZI

   Momentul lecţiei: Evocare

   Forma de activitate: în perechi

   Sarcina de lucru: Desenaţi un dreptunghi situat la baza foii, în partea centrală şi scrieţi cuvântul cheie-oxizi. În partea superioară trasaţi linii care se ramifică, asemenea crengilor unui copac, şi completaţi pe fiecare ramură câte o afirmaţie (referitoare la oxizi) din cunoştinţele dobândite în clasa a VII-a şi/sau a VIII-a, din cultura generală. Colaborează în realizarea sarcinii de lucru cu colegul de bancă. Notaţi fiecare, succesiv, câte o informaţie (timp de lucru - 3 minute).

Scurtă descriere a tehnicii: Copacul ideilor este un organizator grafic în care cuvântul cheie este înscris într-un dreptunghi situat la baza foii, în partea centrală. De la acest dreptunghi se ramifică spre partea superioară, asemeni crengilor unui copac, toate cunoştinţele evocate. Copacul ideilor poate fi completat individual, în perechi, în grup sau frontal. Dacă este completat de către membrii unui grup, foaia pe care este desenat copacul trece de la un membru la altul şi fiecare elev are posibilitatea să citească ce a scris colegii lui.

                                       Tehnica este avantajoasă deoarece propune elevilor o nouă formă de organizare a cunoştinţelor evocate sau a informaţiilor noi. Pentru varietate, în unele lecţii, copacii ideilor pot avea subiecte diferite.

 

Bibliografie:

M. E. Dulamă, 2002: Modele, strategii şi tehnici didactice activizante cu aplicaţii în geografie, Editura “CLUSIUM”, Cluj Napoca, pag. 59, 60.

 

 

Ultima actualizare în Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:49
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Subiecte simulari Evaluarea Nationala 20…

Subiecte simulari Evaluarea Nationala 2014   Elevii claselor a VIII-a au sustinut in 18 februarie 2014 simulare la proba scrisa de limba si literatura romana, in 19 martie 2014 simulare la proba...

Read more

Instuctiuni privind functionarea formati…

Instructiuni privind functionarea formatiunilor de studiu in invatamantul preuniversitar

Read more

Programa scolara la limba si literatura …

ANEXA NR. 2   PROGRAMA SCOLARA Limba si literatura italiana materna Clasa a X-a      NOTA DE PREZENTARE Curriculumul de Limba si literatura italiana materna destinat studierii acestei discipline de catre elevii apartinand etniei...

Read more

Educatia

EDUCATIA    Educatia reprezinta activitatea specializata, specific umana, desfasurata in mod deliberat, prin care se mijloceste raportul dintre om si factorii de mediu, favorizand dezvoltarea omului prin intermediul societatii si a societatii...

Read more

Pe carari de legenda

PE CĂRĂRI DE LEGENDĂ   Prof. Sandu Diana – Ileana Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand” Timişoara   Prezentul articol se doreşte a fi o rememorare a unei excursii minunate realizate împreună cu clasa a cărei dirigintă...

Read more

Manuale scolare valabile an scolar 2012 …

Manuale scolare valabile pentru anul scolar 2012-2013   Vezi catalogul manualelor scolare valabile in invatamantul preuniversitar,  

Read more

Curentele de avangarda

CURENTELE DE AVANGARDĂ   Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SÎNANDREI TIMIŞ     Un modernism categoric, de frondă, alcătuind aşa-zisa mişcare de avangardă artistică, a fost promovat la reviste precum „Contimporanul” (1922-1732), ”Punct”...

Read more

Evolutia familiei in Romania

EVOLUŢIA FAMILIEI ÎN ROMÂNIA                                      Prof. Neacşu Ionica-Ramona, Liceul „Nicolae Bălcescu”, Voluntari, jud. Ilfov             Articolul urmărește evoluția instituției familiei, cu precădere după anii 1990. Ca orice instituție a avut și...

Read more