Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Test geografie clasa a XII-a
Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:46

Test geografie – clasa a XII-a

 

 

I. Precizaţi trei deosebiri şi o asemănare între clima Europei Atlantice şi clima Europei Mediteraneene.

Comparaţia se poate referi la factorii genetici ai climei, tipul de climă, aspecte calitative ale elementelor climatice.

 16 puncte

 

 

II. Analizaţi harta şi alegeţi varianta corectă:

- Alpii Dinarici traversează peninsula:

 a) Italică   b) Balcanică c) Scandinavă  d) Iberică

- Munţii Rodopi sunt situaţi în peninsula:

   a) Iberică  b) Balcanică  c) Scandinavă   d) Italică

- Ţărmul de tip dalmatin este localizat în regiunea litorală a Mării:

  a) Adriatice b) Ionice  c) Ligurice  d) Tireniene

- Râul Volga  se varsă în Marea:

 a) Neagră b) Baltică c) Adriatică d) Caspică

8 puncte

III. Precizaţi două cauze care explică nivelul mai ridicat al Mării Negre (0 m) în raport cu nivelul mai coborât al Mării Caspice (-27 m).

 

12 puncte

IV. Comparaţi Munţii Alpi şi Munţii Carpaţi precizând două asemănări şi două deosebiri.

Asemănările şi deosebirile se pot referi la lungime, altitudine, relief – caracteristici şi tipuri, geneză, tipuri de roci, etc.

16 puncte

V. Numiţi şi explicaţi influenţa a doi factori genetici ai climei Europei.

10 puncte

VI. Identificaţi unităţile de relief numerotate pe hartă de la 1 la 10.

10 puncte

VII. Prezentaţi:

- o cauză a densităţii mai reduse a populaţiei în regiunea notată cu cifra 2;

- o cauză a precipitaţiilor ridicate din regiunea notată cu cifra 3;

- o cauză a suprafeţelor forestiere reduse din unitatea notată cu cifra 6;

- o cauză a realizării numeroaselor iazuri din unitatea notată cu cifra 4;

- o cauză a temperaturilor scăzute înregistrate în unitatea notată cu cifra 1;

10 puncte

VIII. Numiţi câte o resursă naturală existentă în unităţile notate pe hartă cu cifrele 3, 6, 8, şi 9.

8 puncte

Se acordă 10 puncte din oficiu.


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:53
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Metode de predare activ participative Me…

Metode de predare activ participative Metoda proiectului Site-uri wiki

METODE DE PREDARE ACTIV-PARTICIPATIVE METODA PROIECTULUI, SITE-URI WIKI   Leonte Anca Colegiul Tehnic Buzău     Se vorbeşte tot mai mult în ultimii ani despre un învăţământ centrat pe elev, dar întrebarea este: cum anume învaţă elevii...

Read more

Comunicarea scoala familie comunitate in…

COMUNICAREA ŞCOALĂ-FAMILIE-COMUNITATE, ÎN CONTEXTUL DESCENTRALIZĂRII SISTEMULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT   prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea     Scopul acestui articol este sublinierea unor probleme ce marchează mult “trâmbiţata” descentralizare a sistemului...

Read more

Diversitate culturala in scoala

DIVERSITATE CULTURALĂ ÎN ŞCOALĂ                                             Prof. Alina Iftime Liceul Tehnologic „Virgil Madgearu” Constanţa   REZUMAT. Educaţia interculturală este o orientare nouă, aplicabilă în mod deosebit în comunităţile multietnice. Punctul de plecare în acceptarea...

Read more

Programa bacalaureat 2011

Programa bacalaureat 2011   Programa bacalaureat 2011 Programele pentru disciplinele examenului de bacalaureat 2011 (anexa 2 la Ordinul 4800/2010): romana, matematica, biologie, chimie, fizica, geografie, economie, filozofie, informatica, psihologie, logica si sociologie.   - Programa...

Read more

Rolul si semnificatia compunerilor scola…

ROLUL ŞI SEMNIFICAŢIA COMPUNERILOR ŞCOLARE ÎN PROGRAMA ŞCOLARĂ Prof. Urjan Mihaela Şcoală Gimnazială Siriu, loc. Siriu Importanta compunerilor în şcoală Pedagogia...

Read more

Profesorul ca manager educational

PROFESORUL CA MANAGER EDUCAŢIONAL   Prof. Mihaela Marian, Colegiul Tehnic ‘‘Constantin Brâncuși’’   Rezumat: În perioada actuală, profesorul nu mai reprezintă doar un transmiţător de cunoştinţe, ci şi un organizator, îndrumător şi evaluator al...

Read more

Activitatea diferentiata si de recuperar…

ACTIVITATEA DIFERENŢIATĂ ŞI DE RECUPERARE PENTRU ELEVII Profesor Ene Steluţa  Şcoala Miron Costin, Galaţi     Cu certitudine există elevi cu dificultăţi de învăţare la matematică, în unele clase numărul acestora fiind relativ mic...

Read more

Trois types de jeux

TROIS TYPES DE JEUX Prof. Negru Simona-Solomia Liceul Teoretic ,,Eftimie Murgu,, Bozovici, Caraș-Severin La classification des jeux pédagogiques que nous voulons proposer dans les lignes qui suivent n’à pas...

Read more